Mode & Beauty alle pijlers

Zo down door die rothuid... Wie herkent dit en hoe ga je ermee om? -Deel 2-

16-09-2006 22:42 1249 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het oude topic zat vol dus ik open even een nieuwe. Wil je nog even teruglezen dan kan je het oude topic hier vinden.Groetjes, Weelassie1984 bewerkt door moderator,
Echt super Occy! Ben zelf ook aan de Roa geweest voor 4 maanden en voor mij is het resultaat ook geweldig geweest. Had meer last van acne dan jij, maar t resultaat is zo'n beetje hetzelfde! Gefeliciteerd met je mooie nieuwe huidje!

Misschien moet je die foto's ook op het topic Roaccutane..wel of niet aan beginnen? zetten (als je dat al niet gedaan hebt hoor!) Maar daar kan je misschien nog wat meer meiden overhalen

Liefs Fifi
Hallo allemaal!

Allereerst: wat een geweldig huidje heb jij gekregen Occy, gefeliciteerd!

Ik ben zelf nu zo'n 3 weken aan de Tetracycline en ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over het resultaat. Nu vraag ik me alleen af: wat gebeurt er in vredesnaam als ik stop met slikken? Is er iemand die ook tetracyline gebruikt heeft en me dit kan vertellen? Bij voorkeur verhalen over geweldige lange termijn-effecten zonder ooit meer een pukkel te krijgen... ;)

Groetjes
Alette ik heb ook een tijd tetracycline geslikt. Het hielp in eerste instantie goed, maar de puistjes kwamen toch weer terug en toen ik klaar was met de kuur was het erger dan voor de kuur.

Daarna ben ik dus aan de roa gegaan, en met die kuur ben ik inmiddels 2 maanden klaar.
Mooi huidje Occy!!

Alette, heb zelf ook tetracycline geslikt en hielp fantastisch, alleen ging mijn vette huid er niet van weg. Na de kuur ( 2maanden later) kreeg ik ook weer last. Ben toen weer naar de derma geweest en heb Roa gekregen wat ik nu bijna 3.5 maand slik en dat is echt fantastisch spul!!

Toen ik klaar was met de antibiotica en ik weer terug moest komen bij de derma was ik helemaal clean. Toen durfde ik wel aan de Roa te beginnen maar kreeg het niet omdat mijn huid toen ook pukkelvrij was.
Het lijkt nu alsof ik steeds reclame zit te maken, maar bij huid en haarproblemen helpt deze zeep enorm goed:

www.olijfoliezeep.nl (online bestellen of kopen bij verkoopadressen, kan beide)

De geur is wennen, maar het is een superfijne zeep.
Corinn, smeer jij BHA ook op de plekken waar je couperose hebt? Wordt het er niet roder van en springen er niet meer vaatjes door?
Corinn, smeer jij BHA ook op de plekken waar je couperose hebt? Wordt het er niet roder van en springen er niet meer vaatjes door?
Ik heb de proefje binnen hoor! Lekker zo'n pakketje.

Na hoeveel tijd zagen jullie eigenlijk verschil? Ik heb nu een aantal mee-etertjes die ik niet durf uit te knijpen omdat ik bang ben dat het gaat mislukken. Als je de gel/lotion op een mee-eter smeert, gaat ie dan echt weg of is het dat meer mee-eters worden voorkomen? Vannacht eerst maar even een beetje in de holtes van mn ellebogen uitproberen voordat ik t op mijn gezicht smeer. Ik weet eigenlijk ook niet of ik allergisch ben voor asperine (dan schijn je het niet te mogen gebruiken) want ik slik dat nooit (wel paracetamol).
quote:Ik heb de proefjes binnen hoor! Lekker zo'n pakketje. :) 
Meid, Occy, wat zie jij er prachtig uit!! Wat fantastisch voor je!! :D

Je ziet er echt sprankelend en...nouja zoals ik al zei prachtig uit! *;

Weelassie, ben benieuwd wat de producten met je gaan doen. Erg verstandig om het eerst even uit te proberen op de binnenkant van je elleboog. Haha, ik zou het gelijk op mijn gezicht smeren..ik ben echt zo iemand: eerst doen, dan pas denken. Kan wel eens erg tegen me werken! :D

Ben nu 2 weken bezig met het homeopatische middel sulph(er). Ik ben gewaarschuwd voor de 'reinigingsverschijnselen'. Ik zou misschien meer naar de wc moeten, meer transpireren, wat last van hoofdpijn krijgen. En misschien zouden de pukkels wat vermeerderen. En jullie raden het al: dat laatste was bij mij het geval. Vorige week heb ik dan ook even flink moeten doorbijten. Gister leek het erge weer weg te zijn, maar vandaag heb ik de 2e lading binnen gekregen. Echt zeer frustrerend. Voel me lelijker dan ooit. Ik ben ook erg emotioneel en prikkelbaar, ook erg heftig moet ik zeggen. En de verergering van de puistjes maken dat er ook niet beter op! :(

Maarja...ik probeer maar te denken dat het een 'goed' teken is, dat het middel dus wat met me doet, het aanslaat. En het alleen nog maar beter kan worden! Hoewel, dan moet ik even proberen niet in de spiegel te kijken, want geloof me: dan zakt de moed(voor zover mogelijk) me écht in de schoenen!

Wat me ook niet meezit: opeens ziet iedereen me zo. Voordat ik naar de homeopaat ging, zag mijn huid er 'redelijk vertoonbaar' uit(al dan wel met een laag make-up) en niemand zag me staan. Ik bedoel: mijn ouders en broers waren druk met werk & school en ik kwam nooit bekenden tegen als ik even 'n boodschapje deed. Nu mijn huid er weer walgelijk uitziet , loop ik opeens iedereen tegen het lijf. Grrr, dat frustreerd mij écht! Pff..ben wel een zeikerd in het kwadraad, zeker nu. :$ Sorry hoor! Maar ik moest het even kwijt.

Hoe staat het verder met jullie huidjes? Dat van Occy staat al als een paal boven water! (Het is je echt gegund meis!)

Nog wat (fijne) resultaten geboekt?

En weelassie, houd ons op de hoogte van PC hè! Hoest verder met jou?

Ik ga even aan de mc flurry!! :$

Liefs voor jullie allemaal!
Ohja dames!

Ik las net op een ander forum over de P-CL-E crème van biodermal. En op de site daarvan las ik ook erg hoopvolle&positieve reacties van gebruikers!

Wellicht hebben jullie het allang over deze crème gehad en val ik in herhaling. Sorry als dat het geval is!

Maar heeft iemand hier ervaring mee? Of wat over gehoord?

Het schijnt erg effectief te zijn tegen o.a rode plekjes & littekentjes.

Zoals jullie merken, ik ben nog steeds zoekende naar dé ultieme crème voor mijn huid! ;)
He balen Lisetje! Maar het zou natuurlijk ook kunnen komen doordat je met Diane bent gestopt he... Ik hoop dat het snel wat beter met je gaat!
Occy, wat is jouw huid mooi geworden! En niet alleen dat, je hele uiterlijk en uitstraling springt er op de tweede foto uit!! Geweldig voor je!!

Lisetje, wat jammer dat jij nou net die extra pukkels hebt. Probeer maar even als in een roes te leven en er niet bij stil te staan. Toen mijn huid ineens zo slecht werd kwam ik ook spontaan iedereen tegen, vooral ook mensen die ik lang niet had gezien. Ik geneerde me dan echt dood. En nu het beter gaat...kom ik nooit oude bekenden tegen! Suf he.

Weelassie, ik ben erg benieuwd hoe de bha je zal bevallen. De gel dringt het sterkst door in je huid, dacht ik. Dus misschien is het het beste met de 1% lotion te beginnen. Het is alleen zo persoonlijk wat wel en wat niet werkt! Dat zie je wel aan de verschillende voorkeuren op het Paula's Choice-topic. Houd ons op de hoogte en veel 'durf' gewenst om de producten te proberen *; Wie weet wat het je oplevert! Ik had na 1 week wel wat meer puistjes, maar dat klaarde redelijk snel weer op. Kan natuurlijk ook (hormonaal) toeval zijn geweest.

Die olijfzeep klinkt erg fijn! Wel hoge verzendkosten! Op mijn gezicht durf ik het niet aan nu het zo goed gaat. Voor mijn haar en lichaam denk ik erover Chagrin Valley Soap samples bestellen.
quote:Weelassie, ik ben erg benieuwd hoe de bha je zal bevallen. De gel dringt het sterkst door in je huid, dacht ik. Dus misschien is het het beste met de 1% lotion te beginnen. Het is alleen zo persoonlijk wat wel en wat niet werkt! Dat zie je wel aan de verschillende voorkeuren op het Paula's Choice-topic. Houd ons op de hoogte en veel 'durf' gewenst om de producten te proberen *; Wie weet wat het je oplevert! Ik had na 1 week wel wat meer puistjes, maar dat klaarde redelijk snel weer op. Kan natuurlijk ook (hormonaal) toeval zijn geweest.Ik heb t vannacht op mijn neus en kin geprobeerd, daarna is mijn voorhoofd aan de beurt en als ik dat verdraag durf ik het misschieeeen aan om het ook op mijn wangen te proberen. Ik vind de lotion een beetje eng nadat ik verhalen over 'cystic acne' heb gelezen op makeupalley.com :? Heb de 1% gel geprobeerd op kin en neus en eerder al de Lotion op mijn Linker elleboogholte en de gel op mijn rechter. Na hoeveel tijd begon het bij jou te schilferen van de gel? Toen het in t begin iets erger werd, gebruikte je toen de lotion of de gel? Smeer je het ook op je couperoseplekken?
Ik vind de lotion een beetje eng nadat ik verhalen over 'cystic acne' heb gelezen op makeupalley.com :? Heb de 1% gel geprobeerd op kin en neus en eerder al de Lotion op mijn Linker elleboogholte en de gel op mijn rechter. Na hoeveel tijd begon het bij jou te schilferen van de gel? Toen het in t begin iets erger werd, gebruikte je toen de lotion of de gel? Smeer je het ook op je couperoseplekken?

De verhalen op makeupalley klinken idd niet altijd even prettig, maar veel van de meiden die daar reviewen zijn nogal 'productjunkies' heb ik het idee. Ze proberen vaal nieuwe dingen en gooien dan meteen hun hele regime om. Daar kan het dan ook door komen. Maar overgevoeligheid kan natuurlijk altijd, zeker bij stoffen die echt iets 'doen'.  Dus verstandig dat je het eerst plaatselijk test! Ik smeer het ook op couperoseplekken en heb eerder het idee dat de lotion het rustiger maakt, heb geen irritatie gemerkt. Het schilferen bij de gel was na 1-2 weken, toen ik al een fullsize verpakking in gebruik had. Maar dat mijn huid er trekkerig van werd merkte ik al iets eerder. Het schilferen nam alleen niet af toen ik het bleef gebruiken, dus daarom heb ik toen de lotion nog besteld.
quote:Het schilferen bij de gel was na 1-2 weken, toen ik al een fullsize verpakking in gebruik had. Maar dat mijn huid er trekkerig van werd merkte ik al iets eerder. Het schilferen nam alleen niet af toen ik het bleef gebruiken, dus daarom heb ik toen de lotion nog besteld.Maar die extra pukkels, kwamen die door de gel of de lotion?
quote:

quote: Corinn1982 reageerde

Het schilferen bij de gel was na 1-2 weken, toen ik al een fullsize verpakking in gebruik had. Maar dat mijn huid er trekkerig van werd merkte ik al iets eerder. Het schilferen nam alleen niet af toen ik het bleef gebruiken, dus daarom heb ik toen de lotion nog besteld.

Maar die extra pukkels, kwamen die door de gel of de lotion? Ik weet het niet precies meer. De gel gaf iig op de korte termijn meer resultaat qua puistjes, maar droogde ook uit. Hoewel dat ook door cleanser van toen kan zijn geweest, die was ook te drogend.
quote:

Ik weet het niet precies meer. De gel gaf iig op de korte termijn meer resultaat qua puistjes, maar droogde ook uit. Hoewel dat ook door cleanser van toen kan zijn geweest, die was ook te drogend.

Ik heb het nu op mijn kin, neus en voorhoofd gesmeerd (de gel) en opzich wordt het nog niet rood ofzo. Ik wil het eerst een tijd op die plekken uitproberen voordat ik het op mijn wangen durf aan te brengen (dat vind ik toch nog wel heel eng na al die verhalen!). Hoelang duurde t bij jou eigenlijk voordat je vlekjes gingen verminderen?
Corinn, die vlekjes die bij jou zijn verbeterd door BHA, waren dat de vlekken die er al jaren zaten of zijn alleen de nieuwere vlekken verbeterd? Ik las net zoiets naars op het internet...

"The redness or hyperpigmentation is seen as the skin goes through its

healing and remodeling process, which takes approximately 6-12 months.

If no more acne

lesions develop in that area, the skin can heal normally. Any color

change or skin defect still present after 1 year is considered to be a

permanent defect or scar."
Hey Lisetje, hoe gaat t nu met je?
Wat is het stil hier... Weggewaaid door de storm? :P
Hey lieve lotgenootjes

Hoe is het met jullie en met jullie huidjes? Jullie & de huid even apart, want jullie zijn uiteraard meer dan jullie huid

Weelassie hoe bevalt het proefpakketje van PC je tot nu toe? Ik hoop echt dat het wat met je doet!

En wat een weer ook hè, de laatste tijd! Regen, zon, regen...

Mijn paraplu (en ikzelf) hebben het weer flink te verduren gehad! Ik ben zelf nog heel, maar mijn paraplu....

:P

Aanstaande woensdag ben ik precies 4 weken bezig met de korreltjes Sulpher van de homeopaat. Ik weet niet precies wat ik ervan moet denken, meiden. De ene dag lijkt het er positief voor me uit te zien, maar de dag erna is daar niets meer van over. Ik weet ook niet waar ik de schommelingen aan wijten moet. Ik ben erop attent gemaakt dat er (reinigings)reacties konden optreden. Elke nieuwe pukkeluitbarsting probeer ik dan ook optimistisch aan dat proces op te hangen. Maar het kan ook komen doordat ik dus gestopt ben met de diane!

Ik vraag me dus af of het normaal is dat ik elke keer weer nieuwe pukkels krijg(als ik praat over het reinigingsproces), want de homeopaat zei dat het tijdelijk zou zijn, en dat het weer weg zou trekken.

Maarja, ik ga er woensdag weer heen, dus kan ik al mijn theorieen ter sprake gaan brengen!

Pfff, ik ben net echt in janken uitgebarsten van frustratie. Ik heb nu zelfs ook pukkels op de raarste plekken! (m'n onderrug, achter m'n oren, op m'n hoofdhuid, m'n nek ....)

Ik word er echt niet goed van gewoon! Het mag van mij wel eens afgelopen zijn allemaal. Het gaat me ook steeds meer psychisch beinvloeden, als het dat al niet deed. Want dingen als uitgaan doe ik al niet meer en mijn vriend heeft het af en toe ook flink te verduren. Hij begrijpt me volkomen, maar ik voel me er voor alsnog niet fijner over. Mijn acnéhuid staat echt continu tussen ons in, de ene keer wat meer dan de andere. Maar toch!

Het is ook al 2 keer uit de hand gelopen, en dat allemaal door de schaamte voor mijn huid!

Nou, ik heb wel weer genoeg gekletst! Kan nog wel uren doorgaan, maar dat doe ik jullie maar even niet aan

Ik vind het fijn dat jullie er zijn meiden! En dat ik hier mijn verhaal kwijt kan! Daar ben ik jullie echt onbeschrijvelijk dankbaar voor! *;

Groetjes en liefs!
He bah wat rottig voor je Lisetje! Ben benieuwd wat die homeopaat gaat zeggen en hoop echt voor je dat het snel wat beter gaat! Ik herken het wel hoor, dat je dingen niet meer wil doen vanwege je huid. Dat heb ik ook. Maar ik verplicht mezelf er soms toe omdat ik anders straks een kluizenaar word ofzo. Ik zou ook niet zo snel meer zelf een afspraak maken met vriendinnen maar ik probeer toch wel in te stemmen als ze me benaderen. Die BHA heeft nog geen wonderen verricht. Ik heb het nog niet op mijn wangen gesmeerd. Mijn voorhoofd en neus worden er een beetje vet door en ik krijg allemaal kleine huidkleurige bobbeltjes op mij voorhoofd en soms witte kopjes naast mn neus, hmm... Daardoor durf ik het dus nog niet op mijn wangen te proberen. Laat je ons even weten hoe het bij de homeopaat is geweest?

Sterkte meid! *;
Weelassie, welke bha heb je gebruikt? Ik had de vlekjes toen ik BHA ging gebruiken denk ik zo'n 10 maanden. Laat je niet gek maken door al die verhalen, hou moed hè!

Lisetje, ik herken wat je schrijft. Toch is mijn ervaring dat je uiteindelijk alleen maar verdrietiger wordt als je al die leuke dingen laat schieten. Probeer je zelf regelmatig te dwingen om toch te gaan. Als je er eenmaal bent en het enigzins van je af weet te zetten heb je het meestal toch erg leuk. Lol maken werkt antistress en stress is een pukkelveroorzaker, dus weet wat je te doen staat. Ik ben bang dat al die pukkels toch door het stoppen met de diane komen. Het klinkt nogal hormonaal, die pukkels die je nu overal hebt. Misschien heffen je homeopathische middelen dit effect in de loop der maanden wel wat op, zou erg fijn zijn! Hoe lang heb je de diane gebruikt? Door het stoppen veroorzaak je ook hormoonschommelingen die negatief op je gemoed kunnen werken. Volhouden dus tot alles weer stabiel is. Moeilijk, maar nodig.

Vinden jullie het ook zo jammer dat we niks meer van Marievk (Marianne) horen? Zij heeft hier toch ook best veel gepost en ik ben erg benieuwd hoe het nu met haar en haar huid gaat.

Hoe gaat het met alle andere meiden? Ik merk dat mijn huid onrustig is van de weersveranderingen. Vlekkeriger, minder glad (van die hele rode pukkels die er ineens zitten en vaak ook weer snel weg zijn met a.i.) en duidelijker zichtbare couperose... Hoe is dat bij jullie?

Groetjes!
Heej meiden!

Zoals ik Corinne in het andere topic al beloofd had; Weer eens een berichtje van mijn kant! Hoe gaat het met jullie allemaal? Niet al te hard najaarsdipjes in aan het geraken? Het omschakelen van het seizoen vind ik toch altijd minder...ik hou niet van die kou en ik leef van licht....ben dus echt weer bang voor een winterdepressie. Afgelopen drie jaren waren wat dat betreft rampzalig...maar nu hoop ik zonder de hormonen er op zijn minst IETSJES beter doorheen te komen.

Ik ben nu bijna twee weekjes terug uit de VS en heb een leuke vakantie gehad. In California veel gezien en heerlijk weer gehad (100% zon en 20-29 graden) Ontzettend gave natuur hebben ze daar zeg!

Ik was met familie en dat viel me onzettend tegen, dus ik heb wel weer genoeg dingen om over na te denken...jammergenoeg. Hopelijk waait dat snel weer een beetje over.

Mn huid gaat eigenlijk prima. Ik krabbel er nog steeds teveel aan, dat doe ik heel mn leven al...maar gelukkig ben ik veel aan het klussen enzo..dus genoeg afleiding. Ik was al een tijdje opzoek naar nachtcreme oid, maar was nogal besluiteloos en bang weer eens een miskoop te doen. Vrijdag Oil of olaz classic voor gevoelige huid gekocht. Oil of olaz complete reageer ik goed op, maar ik wilde geen uv filter smeren in de nacht. Nogal nutteloos namelijk. Veel echte nachtcremes zijn mij veel te vol, dus vandaar deze keuze. Nu twee keer gebruikt en hij bevalt me wel goed. Heb het id dat ie ietsjes voller is dan de complete, maar dat geeft niet voor nachtverzorging.

Ben ook weer lekker op mn plek gezet na het gebruiken van een scrub op mn gezicht. Ik heb het bijna een jaar niet gedaan en het leek me toch wel weer eens lekker. STOM!! heb de hele avond knalrode wangen en veel vlekken gehad. Het is nu wel weer weg maar moet het maar niet meer doen. Of met een wijde boog om die tere wangetjes heen...

Oja nóg een stomme actie; normalizing day oil van dr Hauschka. Ik had nog een proefje liggen en dacht; mwah mischien wel lekker voor de nacht;

Was ff de Weleda iriscreme vergeten :S nu gebeurde me dus hetzelfde...

Enorme rode vlekken..

Nou ja die is dus ook linea recta de prullenbak in geslingerd. blijkbaar zijn er etherische olien ofzo die niet lekker gaan op mn huid.

Ik moet me ook gewoon bij ongeparfumeerd houden!! Het stomme is gewoon dat ik het wel al wist.

Heb veel zin om binnenkort eens rond te gaan snuffelen op de site van Paula's Choice en wat proefjes te bestellen. Wil weer de hydrating treatment cream voor de winter. Die was erg lekker! maar ik gebruik er zo weinig van dat ik denk ik maar gewoon 2 samples bestel ofzo..

Verder ben ik wel benieuwd naar een paar andere producten. Dmv die samples kan ik dat redelijk goedkoop doen..Ik haat het altijd om potten weg te moeten gooien namelijk.

Die olijfoliezeep van hieronder klinkt ook wel erg goed trouwens. Corinne; had jij niet een ghassoulzeep geprobeerd oid?

Ik zoek nog wel iets milds voor mn lichaam onder de douche.. Steeds maar douchegel staat me altijd erg tegen namelijk.

He meiden...ik blijf jullie verhaaltjes gewoon volgen hoor. Hoop altijd dat ik misschien nog iets bij kan dragen. You never know...

Ik vind het maar rot dat jullie met van die zorgen rondlopen en vooral ook bepaalde dingen niet doen vanwege je huid. Kan me echt helemaal voorstellen; ik deed het net zo! Maar toch...probeer zover als je kunt toch niet helemaal in je schulpje weg te kruipen. Ik heb dat herhaaldelijk wel gedaan en daar heb ik nu best wel spijt van. Ik heb best veel gemist daardoor. Terwijl het echt niet altijd nodig was geweest. veel vrienden maakt het echt niet uit dat je je minder lekker voelt en vooral onzeker. Ik heb er een jaar geleden voor gekozen mensen om mij heen meer te gaan vertellen over hoe ik me voel, en dat wordt niet overal goed ontvangen, maar uiteindelijk was het wel een opluchting om meer mijzelf te kunnen zijn.

fijn weekend nog he!

groetjes! Elle

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven