Dominante schoonmoeder

23-01-2017 21:21 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Momenteel zit ik in een groot dilemma en kan wel wat advies gebruiken in deze.

Ik heb een schoonmoeder die heel dominant is. Her way or the highway.

Op zich hadden we altijd een goede band, maar dat was veranderd sinds ik en mijn partner kinderen kregen. Ik ben altijd goed voor haar geweest, maar ze begon zich overal mee te bemoeien. Dit terwijl ze 100 km van ons vandaan woont. Vanaf het moment dat we kinderen kregen wilde ze dat mijn partner de kinderen naar haar bracht wanneer zij dat wilde. Want ze is tenslotte de oma en heeft recht om haar kleinkinderen te zien vindt ze. Wanneer dit niet kon omdat we bijv andere afspraken hadden dan werd ze boos en belde ze mijn partner boos of heel verdrietig op. Waardoor mijn partner zich schuldig voelt en thuis dan dagen niet te genieten is. Het lijkt alsof ze hem laat kiezen tussen haar gezin en haar. Mijn partner stemde zelfs zijn vakantie dagen op haar vakantie dagen af zodat hij naar haar kon komen met de kinderen. Als wij als gezin dan op vakantie wilden gaan kan hij niet omdat hij dan geen vakantiedagen meer over heeft. Zijn moeder en ik hebben al een jaar geen contact omdat ze tijdens een gesprek met mij had gedreigd dat ze me iets aan wilde doen , maar omwille de kleinkinderen haarzelf inhoudt. Dat was voor mij de druppel. Ik heb toen gezegd dat hij naar zijn moeder kan gaan maar zonder mij.

Dit gaat al een jaar zo. Maar nu komt het op een punt dat mijn partner het heel erg dwars zit dat zijn moeder en ik geen contact hebben. En hij wilt graag dat ik het bijleg. Dit heb ik overigens al 2 keer eerder gedaan voor hem. Maar na de laatste woordenwisseling vind ik dat zij mij ook kan bellen om het uit te praten. Maar dit vertikt ze.

Mijn partner zegt dat hij zo niet verder kan, omdat het hem erg dwarszit. En eigenlijk komt het dus neer op; of je maakt het goed met haar, of we zijn klaar.

Hoe zouden jullie handelen in deze situatie?

Veel liefs
Je partner moet wat ballen kweken en voor zichzelf opkomen.
Je partner zit ertussenin, maar moet zijn gezin wel voorop zetten. Hij kan wel willen dat jullie fijn samen gaan zitten haken, maar dat gaat zo niet werken. Hij zal met zijn moeder moeten gaan praten, dat het jullie zelf je eigen keuzes maken. Dat kan zonder haar af te vallen. Ik zou er niet van gecharmeerd zijn dat hij zo naar haar pijpen danst. Hij moet een ruggengraat kweken.
Zeggen dat zijn moeder de tyfus kan krijgen?
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Zo. Schoonmoeder is een bitch en je man is haar bitch.

It runs in the familie.
quote:montblanc schreef op 23 januari 2017 @ 21:23:

Je partner moet wat ballen kweken en voor zichzelf opkomen.En voor zijn gezin.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Het spijt me het te zeggen maar ik zou niet verder kunnen met een man die dit van mij zou vragen. Een bedreiging zoals je schoonmoeder heeft gedaan is voor mij echt alle perken te buiten. Snap heel goed dat het voor jou klaar is. Snap niet dat je man het wel accepteert
Ik zou er klaar mee zijn.
quote:wwweetje schreef op 23 januari 2017 @ 21:27:

Het spijt me het te zeggen maar ik zou niet verder kunnen met een man die dit van mij zou vragen. Een bedreiging zoals je schoonmoeder heeft gedaan is voor mij echt alle perken te buiten. Snap heel goed dat het voor jou klaar is. Snap niet dat je man het wel accepteertDit
Na zo'n opmerking zou mijn partner daar zelf ook niet meer heen gaan. Hij hoort te kiezen voor zijn gezin
If you can dream it, you can do it.
quote:canvas schreef op 23 januari 2017 @ 21:25:

Je partner zit ertussenin, maar moet zijn gezin wel voorop zetten. Hij kan wel willen dat jullie fijn samen gaan zitten haken, maar dat gaat zo niet werken. Hij zal met zijn moeder moeten gaan praten, dat het jullie zelf je eigen keuzes maken. Dat kan zonder haar af te vallen. Ik zou er niet van gecharmeerd zijn dat hij zo naar haar pijpen danst. Hij moet een ruggengraat kweken.

Dat vind ik dus ook. Ik begrijp volkomen dat het voor hem heel vervelend is omdat hij ertussen in zit.

Daarom heb ik het ook eerder bijgelegd juist voor hem. Maar ik heb natuurlijk ook mijn grenzen. Hij zegt steeds dat het zijn moeder is, en dat ik het moet begrijpen. Want als het andersom was zou ik het ook niet leuk vinden zegt hij dan. En dat klopt ook, alleen kan ik me dat bijna niet voorstellen omdat mijn moeder ons laat leven hoe we leven. Ze eist niks van mij.

Ik vind het heel lastig. Hij vindt dat het alleen om mijn familie draait. Maar het is nu eenmaal een feit dat mijn familie bij mij in de buurt woont. Dit wist hij van tevoren. En mijn familie beschouwt hem als familie, alleen lijkt hij dit af te stoten omdat hij zijn familie niet in de buurt heeft, dus daaro maar ook niet te close met mijn familie wilt zijn. Ik voel me bijna schuldig dat hij hierheen is verhuist. Dit terwijl het zijn eigen keuze was.
Wat vindt hij ervan dat je moeder jou bedreigd heeft?
Je schoonmoeder moet haar excuus aan jou aanbieden!

Het is je man zijn probleem dat hij last heeft van de situatie, niet de jouwe. Hij kan zijn probleem wel aan jou geven maar jij hoeft het probleem niet aan te nemen.

Het lijkt me toch echt dat hij het probleem aan zn moeder moet geven...

Absurd gedrag van man en schoonmoeder.
quote:belove schreef op 23 januari 2017 @ 21:32:

[...]

Dat vind ik dus ook. Ik begrijp volkomen dat het voor hem heel vervelend is omdat hij ertussen in zit.

Daarom heb ik het ook eerder bijgelegd juist voor hem. Maar ik heb natuurlijk ook mijn grenzen. Hij zegt steeds dat het zijn moeder is, en dat ik het moet begrijpen. Want als het andersom was zou ik het ook niet leuk vinden zegt hij dan. En dat klopt ook, alleen kan ik me dat bijna niet voorstellen omdat mijn moeder ons laat leven hoe we leven. Ze eist niks van mij.

Ik vind het heel lastig. Hij vindt dat het alleen om mijn familie draait. Maar het is nu eenmaal een feit dat mijn familie bij mij in de buurt woont. Dit wist hij van tevoren. En mijn familie beschouwt hem als familie, alleen lijkt hij dit af te stoten omdat hij zijn familie niet in de buurt heeft, dus daaro maar ook niet te close met mijn familie wilt zijn. Ik voel me bijna schuldig dat hij hierheen is verhuist. Dit terwijl het zijn eigen keuze was.

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Ik heb mijn partner toen verteld dat als MIJN moeder zo zou doen, ik haar allang tot de orde had geroepen. Zou jij ook doen, toch?

En dat geneuzel over jou familie die dichtbij woont en wel hecht is, blablabla. Dat staat hier los van.
En hij vindt het normaal dat hij de kinderen op haar afroep brengt?

En dat hij zijn vakantietijd met zijn gezin opgeeft voor haar?

Hij had eerder kunnen ingrijpen door niet zo op haar commando te dienen, dat doet toch niemand?

Waarom wil hij een vrouw die goed contact wil met zijn moeder? Zo,is het misschien voor beide partijen beter, heeft zijn moeder ook rust door jou iet te zien.

Heb een beetje mededogen met hem.

Zeg hem dat je hem heel goed begrijpt en het ook jammer vindt dat het zo is.
Doe als een ander dan vergaat het je als een ander
quote:wwweetje schreef op 23 januari 2017 @ 21:27:

Het spijt me het te zeggen maar ik zou niet verder kunnen met een man die dit van mij zou vragen. Een bedreiging zoals je schoonmoeder heeft gedaan is voor mij echt alle perken te buiten. Snap heel goed dat het voor jou klaar is. Snap niet dat je man het wel accepteertDit. En dan jou een beetje lopen pushen om het goed te maken ipv een hartig woordje met zijn moeder te spreken. (Had hij meteen al moeten doen natuurlijk)
Ik zeg het niet snel, maar is dit nu je droomman? Dit kan toch niet....hij is haar dienaar niet. Ik geloof niet dat je hier gelukkig van wordt. Ik zou het omdraaien: of je gedraagt je nu als een volwassen kerel of je gaat terug naar je moeke.
Zeg aub tegen hem dat hij terug kan naar zijn moeder.
Je man moet leren zijn prioriteiten te stellen waar ze horen namelijk bij zijn gezin en niet bij zijn moeder!

Ik zou je adviseren om hiermee naar de huisarts te gaan en jullie door te laten verwijzen naar een maatschappelijk werkster of psycholoog die jullie hierbij kan helpen voordat deze schoonmoeder de oorzaak wordt van jullie huwelijksproblemen!
En geef je man een nieuwe ruggengraat.
Het gaat goed tot het niet meer goed gaat...
Andere cultuur toevallig?
En wat was er voorgevallen, dat zijn moeder zo tegen jou uitviel ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:canvas schreef op 23 januari 2017 @ 21:33:

[...]

Ik heb een vergelijkbare situatie gehad. Ik heb mijn partner toen verteld dat als MIJN moeder zo zou doen, ik haar allang tot de orde had geroepen. Zou jij ook doen, toch?

En dat geneuzel over jou familie die dichtbij woont en wel hecht is, blablabla. Dat staat hier los van.

Ja dat zou ik zeker doen. Sterker nog dat heb ik vaker gedaan als mijn moeder onredelijk was.

En dat vind ik er ook los van staan, maar dat komt altijd naar boven als we het over deze kwestie hebben.
-
Ik zou al afgehaakt zijn bij die vakantie dagen afstemmen wat een loeder ....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven