Geld & Recht alle pijlers

uitgaven/inkomsten

25-01-2017 09:47 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel benieuwd naar de uitgaven en inkomsten van andere. Ik zal aftrappen.. Wij zijn 2 verdieners (27 en 29), beide 40 uur. mijn partner verdiend 2500 en een jaarlijkse bonus van 3000 en ik 2000 en krijg jaarlijks een bonus van 7500 bruto. aan vaste lasten hebben we 2200 incl. boodschappen cadeautjes enz. We sparen 1500 en hebben allebei 400 te besteden aan een lunch, uiteten, kleding enz. Nu denken we aan kindjes en wil ik minder gaan werken. (24 uur)

Hoe is dat bij jullie?
Kijk eens: salaris gezin
Ik zou willen dat we zoveel persoonlijk te besteden hadden, of te kunnen sparen. Ik kan eten, drinken, tanken en een klein beetje sparen (oa voor de kinderen).
Dat lijkt mij niet echt meer realistisch uit 2012
Ik snap persoonlijk helemaal niks van dat verlangen de inkomsten van andere mensen te weten. En als ik ze niet ken wordt het nóg meer oninteressant.
Klopt Puss in boots. Ik weet dat heel wat mensen het minder hebben dan wij, en ook heel veel mensen een stuk meer. Het is zoals het is.
quote:GEATR123 schreef op 25 januari 2017 @ 09:54:

Dat lijkt mij niet echt meer realistisch uit 2012De laatste pagina's zijn van deze week.
Er zijn zoveel van dit soort topics.
De OP komt mij wat pocherig over. Kijk ons het eens goed hebben.
Het topic is gestart in 2012 maar het loopt nu weer in 2017. Zie de laatste pagina.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 25 januari 2017 @ 09:56:

De OP komt mij wat pocherig over. Kijk ons het eens goed hebben.Ik eerlijk gezegd ook. En ik zou bij zo'n houding een hoger salaris verwachten. Genoeg mensen die dit verdienen.
En je hebt hiervoor nu, op een gewone woensdagochtend, speciaal een nieuwe nick aangemaakt?

Moet je nu niet werken dan?
quote:Lavendel_Madelief schreef op 25 januari 2017 @ 09:56:

Het topic is gestart in 2012 maar het loopt nu weer in 2017. Zie de laatste pagina.om precies te zijn vanaf hier weer actueel: autimam in "salaris gezin" (pagina 5)
Ik vind dat echt een hoog salaris hoor! Samen 4500 netto
Dan weet je toch dat je het gewoon luxueus goed hebt? Wat wil je precies horen van ons dan?
quote:aspirientje schreef op 25 januari 2017 @ 10:01:

Dan weet je toch dat je het gewoon luxueus goed hebt? Wat wil je precies horen van ons dan?Oooh en aaaah denk ik.
En waarom zijn die bruto bedragen zo interessant?
quote:lunaleeflang schreef op 25 januari 2017 @ 10:00:

Ik vind dat echt een hoog salaris hoor! Samen 4500 netto Beide fulltime werkend. Vrij normaal denk ik.
Het is meer omdat we over kindjes nadenken en ik zeker wil weten dat dat mogelijk is. Omdat het bij ons in de omgeving een beetje taboe is om hierover te praten dacht ik ik doe het zo.
en bruto had ik inderdaad weg kunnen laten
Na de kinderen heb je in ieder geval geen tijd meer over om het geld nog uit te geven haha.

Denk je serieus dat je te arm bent voor kinderen? Ik hoor dat hier vrij vaak.
Ja vrij normaal voor 2 verdieners denk ik op mbo+/hbo niveau?

Hier allebei 32u, maar wel iets ouder dan TO, met 2 kinderen en verdienen dat salaris ook.

Gaat er met 2 kinderen overigens iets harder uit . Vaste lasten zijn hoger en sparen iets minder.

Gaat prima. Hebben t goed.
Not my circus, not my monkeys
Ik ben alleen en woon alleen. Verdien tussen de 1900-2200 netto en heb vaste lasten van 1300 totaal (huur, parkeren, zorgverzekering en eigenlijk alle vaste dingen). Daarnaast moet ik nog tanken, boodschappen doen en leuke dingen doen en wil ik ook iets sparen. Ben ook 27 en werk 40 uur.
anoniem_265855 wijzigde dit bericht op 25-01-2017 10:10
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 25 januari 2017 @ 09:56:

De OP komt mij wat pocherig over. Kijk ons het eens goed hebben.Vind ik ook.
Prrrr, mauw miawwwww.
2500 euro bruto bij een 40 urige werkweek is niet exorbitant hoog hoor. Het is zelfs nog onder modaal (modaal is 2800 euro).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven