uitgaven/inkomsten
woensdag 25 januari 2017 om 09:47
Ik ben heel benieuwd naar de uitgaven en inkomsten van andere. Ik zal aftrappen.. Wij zijn 2 verdieners (27 en 29), beide 40 uur. mijn partner verdiend 2500 en een jaarlijkse bonus van 3000 en ik 2000 en krijg jaarlijks een bonus van 7500 bruto. aan vaste lasten hebben we 2200 incl. boodschappen cadeautjes enz. We sparen 1500 en hebben allebei 400 te besteden aan een lunch, uiteten, kleding enz. Nu denken we aan kindjes en wil ik minder gaan werken. (24 uur)
Hoe is dat bij jullie?
Hoe is dat bij jullie?
woensdag 25 januari 2017 om 10:09
woensdag 25 januari 2017 om 10:10
bruto zegt mij helemaal niks. Maar ok, het is dus 4500 euro netto. Juist omdat het zoveel is vind ik je topic ook wat apart. Kijk als je nou heel weinig zou verdienen en amper rondkomt dan snap ik wel een beetje dat je wil weten hoe dat bij anderen is zodat je misschien kan leren hoe beter om te gaan met je geld. Maar jullie verdienen echt veel, dus wat wil je met dit topic. Mijn man en ik hebben samen zo'n 2700 euro, ik werk parttime ivm de kinderen. 1500 sparen? Ik dacht het niet. Maar we redden ons prima en hebben een leuke spaarrekening. Wij zijn allebei geen mensen die veel uitgeven. 400 euro aan lunch en kleding etc? Dat geven wij echt niet uit. Gaan sowieso nooit lunchen en ik koop ook niet elke maand nieuwe kleding.
woensdag 25 januari 2017 om 10:11
quote:GEATR123 schreef op 25 januari 2017 @ 10:05:
Het is meer omdat we over kindjes nadenken en ik zeker wil weten dat dat mogelijk is. Omdat het bij ons in de omgeving een beetje taboe is om hierover te praten dacht ik ik doe het zo.
Het is nogal een verschil of je een huis huurt voor € 500 in de maand of € 1000 bv. Of hoe hoog je hypotheekaflossing is.
Maar zolang jullie €1500 kunnen sparen in de maand.. Dat kost een kind vast niet.
Maar blijf je dan 40 uur werken? Of liever minder en gaan je inkomsten omlaag. Rekensommetje dus.
En wat ik dan als kinderloze verdien met lage woonlasten gaat jou daar vast niet bij helpen.
Het is meer omdat we over kindjes nadenken en ik zeker wil weten dat dat mogelijk is. Omdat het bij ons in de omgeving een beetje taboe is om hierover te praten dacht ik ik doe het zo.
Het is nogal een verschil of je een huis huurt voor € 500 in de maand of € 1000 bv. Of hoe hoog je hypotheekaflossing is.
Maar zolang jullie €1500 kunnen sparen in de maand.. Dat kost een kind vast niet.
Maar blijf je dan 40 uur werken? Of liever minder en gaan je inkomsten omlaag. Rekensommetje dus.
En wat ik dan als kinderloze verdien met lage woonlasten gaat jou daar vast niet bij helpen.
woensdag 25 januari 2017 om 10:13
woensdag 25 januari 2017 om 10:14
woensdag 25 januari 2017 om 10:15
woensdag 25 januari 2017 om 10:17
quote:poldervrouw schreef op 25 januari 2017 @ 10:12:
Inkomen van een ander is alleen te vergelijken als je erbij zet wat je baan is. Hoeveel uur en opleiding. Anders zegt een bedrag nietsVaste lasten zeggen mij meer. Ken collegas die verdienen 4500 netto maar moeten wel iedere maand 1500 alimentatie betalen of hebben superhoog hypotheeklasten.
Inkomen van een ander is alleen te vergelijken als je erbij zet wat je baan is. Hoeveel uur en opleiding. Anders zegt een bedrag nietsVaste lasten zeggen mij meer. Ken collegas die verdienen 4500 netto maar moeten wel iedere maand 1500 alimentatie betalen of hebben superhoog hypotheeklasten.
woensdag 25 januari 2017 om 10:18
Kinderen gaat prima hoor.
Opvang is een hap, en dan gaan ze beide 'maar' 2 dagen.
We sparen apart voor de kinderen (25 p.m. plus kinderbijslag) voor later.
Kleding gaat gewoon met de hoop mee bij ons
Net als eten, we zijn tov toen we met zn 2 waren nu 25-30 euro pw meer kwijt aan boodschappen.
Zelfs luiers vond ik meevallen (alleen jongste draagt hij nog).
Sporten, uitjes, verjaardagsfeestjes kosten wel meer. Oudste zit op een specifieke muziekles (vindt hij heel tof maar is dus niet zo gangbaar als blokfluitles) en dat kost het nodige.
Maar dat is pas op latere leeftijd. In de beginjaren vond ik de kosten echt meevallen.
Wel zetten we onze bonussen/13e maand opzij om wat luxer op vakantie te gaan (rondreis met auto in europa of vliegen naar een warm land) want dat tikt aardig aan, niet iedereen doet aan kinderkorting e.d. en dat is pure luxe. Dus nee we hebben het niet slecht. Een leuk spaarcentje, kunnen veel leuke dingen doen. Ook genoeg tijd voor elkaar
Opvang is een hap, en dan gaan ze beide 'maar' 2 dagen.
We sparen apart voor de kinderen (25 p.m. plus kinderbijslag) voor later.
Kleding gaat gewoon met de hoop mee bij ons
Net als eten, we zijn tov toen we met zn 2 waren nu 25-30 euro pw meer kwijt aan boodschappen.
Zelfs luiers vond ik meevallen (alleen jongste draagt hij nog).
Sporten, uitjes, verjaardagsfeestjes kosten wel meer. Oudste zit op een specifieke muziekles (vindt hij heel tof maar is dus niet zo gangbaar als blokfluitles) en dat kost het nodige.
Maar dat is pas op latere leeftijd. In de beginjaren vond ik de kosten echt meevallen.
Wel zetten we onze bonussen/13e maand opzij om wat luxer op vakantie te gaan (rondreis met auto in europa of vliegen naar een warm land) want dat tikt aardig aan, niet iedereen doet aan kinderkorting e.d. en dat is pure luxe. Dus nee we hebben het niet slecht. Een leuk spaarcentje, kunnen veel leuke dingen doen. Ook genoeg tijd voor elkaar
Not my circus, not my monkeys
woensdag 25 januari 2017 om 10:18
quote:spagroen schreef op 25 januari 2017 @ 10:14:
[...]
Ze krijgt ook nog een bonus van 7500 bruto per jaar. Als je dat optelt kom je gemiddeld uit op 3125 euro per maand.Dat heeft ze ws gekregen in 2016. Het is altijd nog maar de vraag of ze dat dit jaar ook weer krijgt. Een bonus is een extraatje, afhankelijk van de winst, dus heel onzeker en zou ik als ik TO was zeker niet meenemen in mijn vaste inkomsten.
[...]
Ze krijgt ook nog een bonus van 7500 bruto per jaar. Als je dat optelt kom je gemiddeld uit op 3125 euro per maand.Dat heeft ze ws gekregen in 2016. Het is altijd nog maar de vraag of ze dat dit jaar ook weer krijgt. Een bonus is een extraatje, afhankelijk van de winst, dus heel onzeker en zou ik als ik TO was zeker niet meenemen in mijn vaste inkomsten.
woensdag 25 januari 2017 om 10:21
Qua geld kan het prima, maar kinderen en beide veertig uur blijven werken slaat nergens op. Dan neem je kinderen voor de opvang.
Goed dat je erover nadenkt! In tegenstelling tot velen hier vind ik dat een kind niet kan leven van de liefde. Kinderen zijn geen recht, als je ze niet fatsoenlijk kan betalen moet je verantwoordelijk genoeg zijn om ze niet te nemen.
Goed dat je erover nadenkt! In tegenstelling tot velen hier vind ik dat een kind niet kan leven van de liefde. Kinderen zijn geen recht, als je ze niet fatsoenlijk kan betalen moet je verantwoordelijk genoeg zijn om ze niet te nemen.
woensdag 25 januari 2017 om 10:25
quote:GEATR123 schreef op 25 januari 2017 @ 10:05:
Het is meer omdat we over kindjes nadenken en ik zeker wil weten dat dat mogelijk is. Omdat het bij ons in de omgeving een beetje taboe is om hierover te praten dacht ik ik doe het zo.Dan slaan de door jou genoemde bedragen al helemaal nergens meer op want ik neem aan dat jij en je partner na de komst van een kind geen 40 uur blijven werken. Dus waar slaat dit topic precies op? Is het inderdaad bedoeld om te ''pochen"?
Het is meer omdat we over kindjes nadenken en ik zeker wil weten dat dat mogelijk is. Omdat het bij ons in de omgeving een beetje taboe is om hierover te praten dacht ik ik doe het zo.Dan slaan de door jou genoemde bedragen al helemaal nergens meer op want ik neem aan dat jij en je partner na de komst van een kind geen 40 uur blijven werken. Dus waar slaat dit topic precies op? Is het inderdaad bedoeld om te ''pochen"?
woensdag 25 januari 2017 om 10:26
quote:LaFolie schreef op 25 januari 2017 @ 10:21:
Qua geld kan het prima, maar kinderen en beide veertig uur blijven werken slaat nergens op. Dan neem je kinderen voor de opvang.
Goed dat je erover nadenkt! In tegenstelling tot velen hier vind ik dat een kind niet kan leven van de liefde. Kinderen zijn geen recht, als je ze niet fatsoenlijk kan betalen moet je verantwoordelijk genoeg zijn om ze niet te nemen.Gelukkig mag ook iedereen dat zelf beslissen.
Goed dat je erover nadenkt! In tegenstelling tot velen hier vind ik dat een kind niet kan leven van de liefde. Kinderen zijn geen recht, als je ze niet fatsoenlijk kan betalen moet je verantwoordelijk genoeg zijn om ze niet te nemen.Gelukkig mag ook iedereen dat zelf beslissen.
woensdag 25 januari 2017 om 10:30
woensdag 25 januari 2017 om 10:50
Aan de antwoorden op dit topic heb je niet zoveel .... . Je krijgt dan totaal uiteenlopende antwoorden. Hoeveel je verdient hangt er o.m. in welke branche je werkzaam bent, welke functie, hoeveel jaar ervaring, groot of klein bedrijf, bedrijfsleven of overheid .... . Je kunt je beter vergelijken met anderen die min of meer dezelfde positie, opleiding en werkervaring op de arbeidsmarkt hebben .