Gezondheid alle pijlers

Piep in oor?

25-01-2017 11:04 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik werd vanochtend zwetend wakker door een piep in mijn oor. Hij is niet mega hard maar ik schrok hier ontzettend van. Ik heb een paniekstoornis waardoor ik als ik zoiets heb, meteen uitga van het ergste. Ik heb al gegooglet op Tinnitus etc.. Op het moment dat ik opstond hoorde ik de piep niet meer omdat er andere geluiden waren.

Momenteel zit ik op het werk en hoor ik de piep niet meer. Wel merk ik dat ik wat oorpijn heb en mijn rechter neusgat dicht zat (toen ik wakker werd ook). Ik voel me ook onstabiel en wat duizelig.

Nu ben ik heel bang dat het iets van Tinnitus is en ik deze piep voor altijd blijf horen.

Ik maak ook een afspraak bij de HA als dit aanhoudt maar toch zou ik graag wat reacties lezen van mensen die hetzelfde hebben gehad en waarbij het over is gegaan. Ik vind ook van mezelf dat ik me aanstel maar het lijkt me verschrikkelijk voor altijd een piep in m’n oren te horen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Voortaan gehoorbescherming dragen als je uitgaat.
Eerst maar eens naar de huisarts voor een onderzoek. Je komt nu heel paniekerig over, en misschien voor niets.
Je hoort het nu toch niet? Waarom denk je dan dat het voor altijd blijft?
Gebruik even een paar dagen neusspray. Kan heel goed komen omdat je een beetje gezwollen slijmvliezen hebt door een verkoudheid. Heb ik ook af en toe en ik heb géén tinnitus. Komt heus weer goed!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Misschien is het gewoon een verkoudheid die op je oren is geslagen dan kan het ook wel eens piepen
Als er bij mij holtes verstopt zitten, heb ik ook weleens even een piep in m'n oren.
Oh dear, how sad, never mind.
Ik heb Tinnitus, en ik hoor het echt altijd.

Wacht eerst je verkoudheid maar even af.
Het klinkt inderdad alsof het 'gewoon' ontstoken is, ook omdat je zegt dat je neusgat dicht zat, oorpijn hebt en je je wat duizelig voelt. Dan piept het wel wat vaker.
Je hoort de piep nu niet eens, relax een beetje. Ik heb een keer anderhalve week lang een piep gehoord (en dan de hele dag door, ook als er omgevingsgeluiden waren, hij was dus echt wel hard) en ik was maar een heel klein beetje verkouden. Is gewoon overgegaan hoor.

Ik zou met zoiets ook niet naar de huisarts gaan, hooguit als je verkoudheid allang over is en de piep na een tijd nog niet weg is.

Maar dit stelt vast niets voor, je maakt het groter dan het is door je paniekstoornis.
Ik heb het ook wel eens gehad. Dat kwam om dat de buis van Eustachius verstopt zat ofzo. Nu merk ik dat ik na een verkoudheid ook weer last van heb. Als je je zorgen maakt ga dan naar de huisarts ipv overhaaste conclusies trekken
quote:lilalinda schreef op 25 januari 2017 @ 11:18:

Ik heb Tinnitus, en ik hoor het echt altijd.

Wacht eerst je verkoudheid maar even af.Dus bij Tinnitus heb je het altijd? Ook als je buiten loopt en aan het werk bent? Ik heb er namelijk nu geen last meer van maar ben bang als ik straks thuis ben en echte stilte ervaar dat ik het weer hoor
quote:Sjaakies schreef op 25 januari 2017 @ 15:05:

[...]

Dus bij Tinnitus heb je het altijd? Ook als je buiten loopt en aan het werk bent? Ik heb er namelijk nu geen last meer van maar ben bang als ik straks thuis ben en echte stilte ervaar dat ik het weer hoorJa, en dat is even vervelend, maar over een weekje vast weer over.

[...]

Dus bij Tinnitus heb je het altijd? Ook als je buiten loopt en aan het werk bent? Ik heb er namelijk nu geen last meer van maar ben bang als ik straks thuis ben en echte stilte ervaar dat ik het weer hoorja, overal en altijd.
not all who wander are lost

[...]

Dus bij Tinnitus heb je het altijd? Ook als je buiten loopt en aan het werk bent? Ik heb er namelijk nu geen last meer van maar ben bang als ik straks thuis ben en echte stilte ervaar dat ik het weer hoorja, altijd
Maar je hoort de piep nu toch al niet meer? Dan is het toch weg?

En je bent verkouden, dan willen je holtes nog wel eens dicht gaan zitten, en dan kun je een piep horen.

Een mens lijdt het meest...
Ik heb na een concert waarbij ik geen gehoorbescherming heb gedragen en heb daar een lichte piep aan overgehouden. Maar die was in het begin veel erger als nu er een tijdje overheen is gegaan. Maar 't klinkt bij jou aannemelijker dat t door verkoudheid komt!
Het piepen was dezelfde dag nog over maar ik merk wel een raar geluid op. Alsof je een avond bent wezen stappen.. geen piep wel ruis. De ene keer zit het rechts de andere keer links. Pijn aan mn oren en een vol gevoel. Ben er veel mee bezig waardoor ik het steeds hoor maar als er muziek op de achtergrond is gaat het goed. Kijk het een week aan anders ga ik naar de HA. Ben weer enorm paniekerig helaas
Sjaakies ga gewoon even naar de huisarts. Die kan zien of je oren wat ontstoken zijn. Tinnitus is het in geen geval, dat is niet de ene keer in je ene oor en de andere keer in je andere oor. Maak jezelf nou niet gek en ga gewoon even naar de dokter!
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Past ook allemaal bij een verkoudheid, waar veel mensen nu last van hebben.
Ik heb dit chronisch, erg vervelend. Echter, als het bij jou weer is afgezakt zou ik niet meteen in de stress schieten. Wat hierboven ook gezegd word, gebruik een paar dagen neusspray, bij verkoudsheidsklachten heb je al snel een heel orkest in je oren. Kijk ook uit bij ( te ) harde muziek, hierdoor kun je onomkeebare gehoorschade oplopen en dat moet je niet willen.
quote:Sjaakies schreef op 29 januari 2017 @ 11:50:p

Het piepen was dezelfde dag nog over maar ik merk wel een raar geluid op. Alsof je een avond bent wezen stappen.. geen piep wel ruis. De ene keer zit het rechts de andere keer links. Pijn aan mn oren en een vol gevoel. Ben er veel mee bezig waardoor ik het steeds hoor maar als er muziek op de achtergrond is gaat het goed. Kijk het een week aan anders ga ik naar de HA. Ben weer enorm paniekerig helaasJe focust je veel te veel op je lichaam, als ik of wie dan ook hetzelfde doet voelen we allemaal wel wat. Probeer het te negeren, stop met googelen en relax een beetje. Ben zelf een ex hypochonder dus ik weet dat het moeilijk is maar ik weet ook wat wel en niet goed is.
Ben inmiddels naar de Ha geweest enhet is idd waarschijnlijk de verkoudheid waardoor de buis verstopt zit. Nu is het zaak dat ik het geluid probeer te negeren.Het gaat volgens de Ha vanzelf over .. ik ben benieuwd
quote:Sjaakies schreef op 30 januari 2017 @ 12:43:

Ben inmiddels naar de Ha geweest enhet is idd waarschijnlijk de verkoudheid waardoor de buis verstopt zit. Nu is het zaak dat ik het geluid probeer te negeren.Het gaat volgens de Ha vanzelf over .. ik ben benieuwddat zeiden we toch!, gewoon naar ons luisteren, komt alles goed
Ja.. ik vind het nog erg moeilijk om het voor nu te accepteren en dat het evt wel weg gaat. Dat zou wel mijn paniekreactie zijn. Ik hoop dat het snel beter wordt. En bedankt voor de reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven