Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm
woensdag 16 november 2016 om 00:55
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.
langer dan 6 maanden groep is zwanger
gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87
naam | leeftijd | probeert zwanger te worden sinds | NOD | bijzonderheden |
AV1992 | 24 / 27 | sinds september 2016 | 9 juli, ronde 12 | |
Camomila | 29 / 30 | sinds februari 2016 | 17 april | |
Emceetje | 36 / 37 | Januari 2015 | 15 maart | onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari |
florence13 | 36 / 36 | mei 2016 | buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017 | |
Foodsandbeats | 34 / 36 | maart 2016 | ||
Labgeek1990 | 26 / 30 | sinds november 2016 | ||
Maur91 | 25 / 24 | maart 2016 | lange cyclussen | |
Missy1983 | 33 / 33 | sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze | 17 maart | bloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni |
Mollebol1 | 34 / 34 | april 2016 | 2 juli | ronde 9 |
Pinquinlove | 29 / 28 | november 2015 | 29 maart | curettage april 2016 mk sept 2016 |
Rosalie | 29 / 30 | januari 2016 | 19 juli | ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen |
Twilight84 | 33 / 35 | Augustus 2015 | 30 april | |
Viva-30 | 30 / 30 | oktober 2015 | 29 maart | |
Yinthe24 | 24 / 31 | mei 2016 | 30 mei, | ronde 11 |
Zonnebloem111 | 28 / 30 | juni 2016 | 19 maart |
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd

dinsdag 24 januari 2017 om 22:05
Het zuigt ja.. Dat gevoel kennen jullie allemaal. baal ook dat mijn cyclus weer langer is. En mijn man heeft weer eens opgenoemd dat hij niet de mm in wil, als het daarop zou uitdraaien.
Jemig emceetje dat is ingewikkelder dan ik dacht. Daar moet je dan wel een regelmatige (voorspelbare) cyclus voor hebben, of niet?
Jemig emceetje dat is ingewikkelder dan ik dacht. Daar moet je dan wel een regelmatige (voorspelbare) cyclus voor hebben, of niet?

woensdag 25 januari 2017 om 06:37
Dat weet ik niet. Vanaf dag 10 volgen er net zo lang echo's tot de follikels groot genoeg zijn. Dus kan ook met een langere cyclus denk ik. Maar dan spuit je ook langer hormonen. Of misschien zorgen die hormonen er wel voor dat het sneller gaat.
Er is wel een kans op meerlingen. Bij meer dan 3 follikels insemineren ze niet.
Ergens begrijp ik je man wel. Dit 'gedoe' overschrijdt ook al mijn grenzen. We hebben al besproken dat we na de iui, als het eventueel niet gelukt is, niet verder gaan met ivf.
En na 6 rondes iui is 40% zwanger. Nog niet eens de helft. Ik heb nu dus nog 6 rondes en nu moet het maar eens lukken.
Er is wel een kans op meerlingen. Bij meer dan 3 follikels insemineren ze niet.
Ergens begrijp ik je man wel. Dit 'gedoe' overschrijdt ook al mijn grenzen. We hebben al besproken dat we na de iui, als het eventueel niet gelukt is, niet verder gaan met ivf.
En na 6 rondes iui is 40% zwanger. Nog niet eens de helft. Ik heb nu dus nog 6 rondes en nu moet het maar eens lukken.
woensdag 25 januari 2017 om 07:26
Ik ga heel hard voor jullie duimen!!
Ik zelf vind het ook best wel een dingetje dat dit echt de laatste maand zo proberen was. En mocht het weer niet raak zijn dan toch naar huisarts ed.
Ik ga vanmiddag even plaatje uploaden met ovulatietest. Dat jullie dan even meekijken, of jullie denken dat de timing goed is.
Ik zelf vind het ook best wel een dingetje dat dit echt de laatste maand zo proberen was. En mocht het weer niet raak zijn dan toch naar huisarts ed.
Ik ga vanmiddag even plaatje uploaden met ovulatietest. Dat jullie dan even meekijken, of jullie denken dat de timing goed is.
woensdag 25 januari 2017 om 08:15
GettingEven, wat super kl*te weer! Met symptomen enzo, dan donder je extra hard van je wolk. Been there, dus vooral een voor jou! bij IUI en ook IVF spuit je hormonen om je eitjes te laten rijpen. Dan nemen de medicijnen het over van je eigen hormonen, en staat dus volledig los van je eigen cyclus.
EmCeetje, succes en sterkte!
Ik haal vandaag de pillen op en vanaf morgen slik ik met je mee; echo's vanaf dag 11. Deze maand gaan we ons nog zelf door het slijmbad ploeteren, misschien valt het wel mee.
Ik ben nu aan t wachten tot bloedprik-poli open gaat - tot die tijd niet eten, aaaarrtgh. Wel fijn dat ik eindelijk wat antwoorden krijg en wat dingen kan uitsluiten.
EmCeetje, succes en sterkte!
Ik haal vandaag de pillen op en vanaf morgen slik ik met je mee; echo's vanaf dag 11. Deze maand gaan we ons nog zelf door het slijmbad ploeteren, misschien valt het wel mee.
Ik ben nu aan t wachten tot bloedprik-poli open gaat - tot die tijd niet eten, aaaarrtgh. Wel fijn dat ik eindelijk wat antwoorden krijg en wat dingen kan uitsluiten.
woensdag 25 januari 2017 om 09:22
Hier het grote wachten weer begonnen, eisprong geweest, dus nu wachten. En ik vond wachten sowieso al stom.
Wij hebben eigenlijk nog niet iets hards besloten op het moment dat het niet lukt, hoe ver we gaan met de mm zeg maar. in mijn omgeving zie ik altijd dat er mensen een dergelijk besluit nemen en er later toch weer op terugkomen. Dus wij hebben zoiets van 'we zien wel'. Nu is mijn man echt heel makkelijk met dat soort dingen, ook met dat proberen nu doet hij helemaal niet moeilijk. Ik vind dat verplicht seks helemaal niets, maar hij lijkt daar helemaal geen last van te hebben.
Wij hebben eigenlijk nog niet iets hards besloten op het moment dat het niet lukt, hoe ver we gaan met de mm zeg maar. in mijn omgeving zie ik altijd dat er mensen een dergelijk besluit nemen en er later toch weer op terugkomen. Dus wij hebben zoiets van 'we zien wel'. Nu is mijn man echt heel makkelijk met dat soort dingen, ook met dat proberen nu doet hij helemaal niet moeilijk. Ik vind dat verplicht seks helemaal niets, maar hij lijkt daar helemaal geen last van te hebben.
woensdag 25 januari 2017 om 10:21
Spannend weer dat wachten Florence. Ik heb er ook meer moeite mee. Gister ook dan moet hij mij echt in de stemming brengen maar gelukkig was hij wel in de stemming. Zin maken is soms lastig.
Jammer dat sommige mannen niet de mm in willen maar het is natuurlijk ook heftig en niet leuk. Ik wil zelf eigenlijk ook niet de mm in bedenk ik me nu. De wachttijd viel mij ook erg mee en krijg ook gelijk inwendige echo enzo dus het idee dat ik gelijk goed onderzocht wordt.
Succes emceetje. Hopelijk lukt het met iui om zwanger te worden
Gettingeven je kan ook bloed verliezen tijdens een zwangerschap, alleen temperatuursdaling maakt het wel spannend, duim alsnog voor jullie dat het raak is
Jammer dat sommige mannen niet de mm in willen maar het is natuurlijk ook heftig en niet leuk. Ik wil zelf eigenlijk ook niet de mm in bedenk ik me nu. De wachttijd viel mij ook erg mee en krijg ook gelijk inwendige echo enzo dus het idee dat ik gelijk goed onderzocht wordt.
Succes emceetje. Hopelijk lukt het met iui om zwanger te worden
Gettingeven je kan ook bloed verliezen tijdens een zwangerschap, alleen temperatuursdaling maakt het wel spannend, duim alsnog voor jullie dat het raak is

woensdag 25 januari 2017 om 11:56
Ik zelf zou wel een traject bij de vruchtbaarheidspoli ervoor over hebben. Maar ik heb nu met mijn cyclus zonder anticonceptie die het plat legt al behoorlijk last van mijn stemming en prikkelbaarheid, ben wat huiverig om daar nog hormoonbehandelingen bij te doen. Om eerlijk te zijn weet ik niet hoe mijn man erover denkt. Stom zeg.
woensdag 25 januari 2017 om 12:30
Emceetje, ik snap wat je bedoelt. Ik snap mijn man ook. En ik weet niet goed hoe ik er zelf tegenover zou staan. Ik heb bij deze mislukte ronde echt een verdrietig gevoel wat ik nog niet eerder zo had, en wil niet dat het mijn leven gaat beïnvloeden. Bij deze menstruatie en de teleurstelling zie ik voor het eerst goed hoe dat wél in die richting beweegt. En dat wil ik voorkomen, dat weet ik wel. Maar goed, iets met vrouwen en hormonen maakt dat zo veel makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat je de IVF als no go beschouwt vind ik een begrijpelijke keuze, daar trek je een grens. Je wilt ver gaan om je wens in vervulling te laten gaan, maar niet té ver. Heel veel succes! Ook voor jou Bjorg!
Rosalie, the minute nadat ik mijn bericht plaatste was het een onmiskenbare menstruatie.. dus helaas. So much voor de al dan niet bestaande symptomen.
Dat je de IVF als no go beschouwt vind ik een begrijpelijke keuze, daar trek je een grens. Je wilt ver gaan om je wens in vervulling te laten gaan, maar niet té ver. Heel veel succes! Ook voor jou Bjorg!
Rosalie, the minute nadat ik mijn bericht plaatste was het een onmiskenbare menstruatie.. dus helaas. So much voor de al dan niet bestaande symptomen.
woensdag 25 januari 2017 om 12:39
Mijn ervaring is dat grenzen heel individueel zijn, en gedurende het proces best kunnen verschuiven. Ik had nooit gedacht dat we zouden zijn waar we zijn, maar we zijn er wel. Ik kan het aantal gynaecologen dat ik gezien heb, niet meer op 1 hand tellen, en dat ligt echt niet alleen aan de MM. Soms gaat het leven anders dan je gedacht had. Ieder stel neemt dat andere beslissingen in, dat is ieders goed recht, gelukkig maar. Het belangrijkste is dat je met elkaar blijft praten, over je dromen, je wensen, je angsten. Het is heel makkelijk om elkaar ergens gedurende het proces kwijt te raken en dat wenst niemand, denk ik.
dames. Hou vol!
dames. Hou vol!
woensdag 25 januari 2017 om 13:19
Het is ook eigenlijk oneerlijk. Zit me af te vragen hoeveel van mijn vriendinnen de mm in zouden gaan voor een kind. Hun wens was niet zo groot als die van mij nu maar wie weet na een jaar proberen was die wel sterker geweest. 1 vriendin zei dat ze het gingen proberen, lukt het dan is het goed, lukt het niet dan ook goed. Ik heb altijd gezegd dat ik alles zou doen om zwanger te worden maar nu het zo dichtbij komt vind ik het spannend en zeker niet leuk, maarja een leven zonder kinderen dan moet ik toch wel heel veel veranderen aan mijn toekomstbeeld....... Nouja net zoals Florence zegt we zien wel. We zijn ook gelukkig zonder kinderen maar een kind zou ons geluk samen compleet maken.
woensdag 25 januari 2017 om 14:10
Dank voor de uitleg van IUI.
Ik heb geen idee hoever wij zullen/zouden gaan? Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik mij er ook nog in verdiept heb wat allemaal de mogelijkheden dan zullen zijn. IVF bijvoorbeeld weet ik ook niet hoe dat werkt.
Pfff vanmiddag op kraamvisite bij een kennis. En dat is er 1 van het soort: ohhhh kijk mij eens alles mooi voor elkaar hebben. Binnen 3 jaar (ruim binnen de 3 jaar....) een relatie, samenwonen, getrouwd, huis gekocht, zwanger en nu dus kindje. Pfff niet echt zin dus om heen te gaan....
Hier fototje van mijn ovulatietesten. Wat denken jullie? Zou die op zaterdag donker genoeg zijn geweest, dat dan de eisprong was?
En qua timing goed? Overal waar een rondje omstaat, hebben we seks gehad.
Ohh en zaterdag 2 testen, omdat ik de eerste te ver in de urine had gehad. Toch opgeplakt.
Ik heb geen idee hoever wij zullen/zouden gaan? Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik mij er ook nog in verdiept heb wat allemaal de mogelijkheden dan zullen zijn. IVF bijvoorbeeld weet ik ook niet hoe dat werkt.
Pfff vanmiddag op kraamvisite bij een kennis. En dat is er 1 van het soort: ohhhh kijk mij eens alles mooi voor elkaar hebben. Binnen 3 jaar (ruim binnen de 3 jaar....) een relatie, samenwonen, getrouwd, huis gekocht, zwanger en nu dus kindje. Pfff niet echt zin dus om heen te gaan....
Hier fototje van mijn ovulatietesten. Wat denken jullie? Zou die op zaterdag donker genoeg zijn geweest, dat dan de eisprong was?
En qua timing goed? Overal waar een rondje omstaat, hebben we seks gehad.
Ohh en zaterdag 2 testen, omdat ik de eerste te ver in de urine had gehad. Toch opgeplakt.

woensdag 25 januari 2017 om 20:52
Rosalie dat vind ik wel heel belangrijk. Dat je ook gelukkig ben zonder kinderen. Nu wij met de iui gaan beginnen, ben ik erg verdrietig dat het op de natuurlijke manier proberen voor ons afgelopen is. Wij hebben de laatste tijd pittige gesprekken gehad over onze grote kinderwens en ook over het eventueel samen verder gaan zonder kinderen. Wij redden dat heus, maar het is geen eigen beslissing en dat is zwaar. Maar inderdaad wat Bjorg ook zegt: het ergste zou zijn als hierdoor mijn relatie met mijn lieve lieverd zou eindigen. Liever samen verder dan alleen!
Twilight volgens mij heb je het heel goed gedaan!! Duimen voor net zo'n streepje over 2 weken!!
Heb je de kraamvisite goed doorstaan?
Foodsandbeats ik ben ook bang voor wat de hormonen gaan doen! Over een week zal ik het misschien weten
Gettingeven ik kan me je verdriet goed voorstellen. Je had ook zo'n hoop... Frustrerend ook dat je weer zo'n lange cyclus hebt. Denk je er concreet over om naar de ha te gaan?
Twilight volgens mij heb je het heel goed gedaan!! Duimen voor net zo'n streepje over 2 weken!!
Heb je de kraamvisite goed doorstaan?
Foodsandbeats ik ben ook bang voor wat de hormonen gaan doen! Over een week zal ik het misschien weten
Gettingeven ik kan me je verdriet goed voorstellen. Je had ook zo'n hoop... Frustrerend ook dat je weer zo'n lange cyclus hebt. Denk je er concreet over om naar de ha te gaan?
woensdag 25 januari 2017 om 21:43
Het scheelt dat ik sowieso de komende week heel veel dingen gepland heb! Gaat de tijd hopelijk wat sneller!
Kraamvisite deed me toch meer dan verwacht.
Andere kennis vroeg ook meteen: En gaat het bij jou ook al kriebelen?? Neuuuh zei ik toen maar.
Pfff zat daar met allemaal moeders, en ik als enige dus niet.
Daarna lekker patat gehaald! Ik wilde ultra gezond gaan eten, nou mooi niet dus!
Fijn dat jullie ook denken dat mijn timing wel goed is!
Kraamvisite deed me toch meer dan verwacht.
Andere kennis vroeg ook meteen: En gaat het bij jou ook al kriebelen?? Neuuuh zei ik toen maar.
Pfff zat daar met allemaal moeders, en ik als enige dus niet.
Daarna lekker patat gehaald! Ik wilde ultra gezond gaan eten, nou mooi niet dus!
Fijn dat jullie ook denken dat mijn timing wel goed is!

woensdag 25 januari 2017 om 22:10
Ik krijg net te horen dat in mijn groep van mijn opleiding nu drie vrouwen zwanger zijn. We zitten maar met zes in de groep.... En daarbij includeer ik ook nog de enige man van de groep.
Ik heb niet zo'n last van jaloezie of verdriet hierover, maar ik verbaas me er wel over dat dit nu gebeurt nu ik er zelf zo mee bezig ben. En dat is niet alleen omdat het me nu opvalt... Het is gewoon heel veel.
Ik heb niet zo'n last van jaloezie of verdriet hierover, maar ik verbaas me er wel over dat dit nu gebeurt nu ik er zelf zo mee bezig ben. En dat is niet alleen omdat het me nu opvalt... Het is gewoon heel veel.
donderdag 26 januari 2017 om 07:40
Twilight, die testen zien er veelbelovend uit! Nu hopen op goed nieuws.
Foodsandbeats, gek is dat hè, bij ons is ook iedereen die wil al ouders behalve een stel bij wie het om onverklaarbare reden niet lukt.
Het samen willen blijven staat voor mij ook zeker op nummer één, wij waren eerst, de kinderwens kwam later. Ik ben heel erg overtuigd dat dit goed zit en de kinderwens geen risico is voor onze relatie.
Emceetje, ik ga er niet mee naar de ha want heb volgende week nog afspraak staan bij gyn. Ben heel benieuwd wat ze zegt want mijn temperatuur curve lijkt wel een zigzag.
Foodsandbeats, gek is dat hè, bij ons is ook iedereen die wil al ouders behalve een stel bij wie het om onverklaarbare reden niet lukt.
Het samen willen blijven staat voor mij ook zeker op nummer één, wij waren eerst, de kinderwens kwam later. Ik ben heel erg overtuigd dat dit goed zit en de kinderwens geen risico is voor onze relatie.
Emceetje, ik ga er niet mee naar de ha want heb volgende week nog afspraak staan bij gyn. Ben heel benieuwd wat ze zegt want mijn temperatuur curve lijkt wel een zigzag.
donderdag 26 januari 2017 om 12:05
Ik was 16 en het eerste wat ik vroeg was of hij wel kinderen wil we hadden ook wat tokkienamen bedacht voor onze koters zoals quinten, delano en Melanie. Nu vind ik die namen echt verschrikkelijk. En als we dan al 26 zouden zijn zouden we ouders worden samen. Het leven liep anders maar gelukkig hebben we het ook leuk samen maar helaas die kinderwens zit wel diep dus dat wordt wel een ding als het echt niet lukt. Maarja het is dan niet anders. Hou niet van reizen en van dat hele luxe dus mochten wij niet zwanger worden dan sluit ik adoptie, pleegzorg etc niet uit om toch mijn moedergevoelens op los te laten. Denk alleen dat ik de kinderopvang dan achter me ga laten want merk dat het me nu al weleens raakt dat alle volwassenen die ik op mijn werk tegenkom kinderen hebben, het stomme is dat ik met de baby s op m'n werk geen moeite heb maar dat het pas een beetje zeer doet als de ouders komen en weer zwanger zijn of dichterbij zoals familie en collega's. Ik merk dat ik soms ook op Facebook ga checken hoe oud mensen zijn die zwanger zijn en dan opgelucht ben als ze wat ouder zijn (dan heb ik nog ff) en dat het me wat doet als ze een stuk jonger zijn. Hopelijk geeft de afspraak met de gynaecoloog mij volgende week wat rust om weer wat minder ermee bezig te zijn.
Snap dat het heftig is als 3 van de opleiding zwanger zijn. Knap dat je naar die kraamvisite bent geweest twilight. Ik heb er toch een aantal 'gemist' vorig jaar. Wat ook heel dubbel is want heb dagelijks baby's in mijn armen
Snap dat het heftig is als 3 van de opleiding zwanger zijn. Knap dat je naar die kraamvisite bent geweest twilight. Ik heb er toch een aantal 'gemist' vorig jaar. Wat ook heel dubbel is want heb dagelijks baby's in mijn armen
donderdag 26 januari 2017 om 13:23
Ik heb ook altijd wel geweten dat ik kinderen wil. Merk idd ook dat ik heel erg naar leeftijd zit te kijken als er weer één zwanger is, of uitzit te rekenen hoe lang ze erover hebben gedaan als ze net getrouwd zijn (ja dat vooroordeel heb ik ook ;p )
Bedankt nog voor jullie adviezen voor het testen of niet. Helaas is het allemaal niet meer nodig want ben net totaal onverwacht op dag 24 al ongesteld geworden.... baal baal
op naar ronde 10...
Ik zit mij af te vragen, je kan zeker pas na 12 maanden naar de huisarts en niet na 12 ronden neem ik aan? ben namelijk in maanden pas 8 maanden bezig.
Bedankt nog voor jullie adviezen voor het testen of niet. Helaas is het allemaal niet meer nodig want ben net totaal onverwacht op dag 24 al ongesteld geworden.... baal baal

Ik zit mij af te vragen, je kan zeker pas na 12 maanden naar de huisarts en niet na 12 ronden neem ik aan? ben namelijk in maanden pas 8 maanden bezig.
donderdag 26 januari 2017 om 13:29
Zonnebloem, ik zou gewoon gaan, als hij 12 maanden wil wachten vertelt hij dat wel.
Ik had die kinderwens eerder eigenlijk niet (misschien omdat ik dacht dat het niet zou kunnen) en mijn man eigenlijk ook niet, we hebben het nu pas. Meeste van onze vrienden zijn al uit-gekinderd, en hebben dus al kinderen dus ik ren over het algemeen meer in het rond met peuters dan dat ik op kraam bezoek ga.
Verder denk ik dat ik na deze ronde toch maar eens naar de huisarts ga voor een doorverwijzing, er is wel al naar mijn situatie gekeken maar alleen vanuit de niet-gynaecologische hoek, en ik wil toch eigenlijk wel weten waar het fout gaat. Maar goed, eerst deze ronde maar eens afwachten, eergisteren of gisteren eisprong gehad.
Ik had die kinderwens eerder eigenlijk niet (misschien omdat ik dacht dat het niet zou kunnen) en mijn man eigenlijk ook niet, we hebben het nu pas. Meeste van onze vrienden zijn al uit-gekinderd, en hebben dus al kinderen dus ik ren over het algemeen meer in het rond met peuters dan dat ik op kraam bezoek ga.
Verder denk ik dat ik na deze ronde toch maar eens naar de huisarts ga voor een doorverwijzing, er is wel al naar mijn situatie gekeken maar alleen vanuit de niet-gynaecologische hoek, en ik wil toch eigenlijk wel weten waar het fout gaat. Maar goed, eerst deze ronde maar eens afwachten, eergisteren of gisteren eisprong gehad.