VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Gecondoleerd Lien met overlijden van oma. Ik heb ook al tijden geen opa en oma meer. Toen ik 16 was zijn alle 4 mijn opa's en oma's in binnen 1 jaar overleden, was geen leuk tijd...

Die taarten zien er echt prachtig uit Athena! Je hebt er echt talent voor! Ze zijn mooier dan menig taart in een bakkerij.

Het lijkt me leuk om te doen maar zou het liever proberen onder begeleiding. Volgens mij heb je best veel spullen nodig om zo'n taart te maken en als ik maar 1 keer een taart zou maken is dat een beetje zonde, denk ik.

Apie was trouwens ook vanzelf zindelijk, dag en nacht. Ik zou ook niet weten wat je eraan zou kunnen doen. Ik ben benieuwd hoe je die meeting zal vinden.

Ely, ben je alweer wat minder misselijk? Hoop het voor je!

Morrie, volgens mij vroeg jij een tijdje terug alweer wat voor nieuwe auto wij hebben gekocht. Een nieuwe fiat 500! Ik ben er zo blij mee. Vandaag reed ik met een hard funky muziekje rond en ik genoot er echt van: ik had er helemaal kippenvel van . Het is echt de mooiste auto die ik ooit gehad heb.
Oja, klote van brandenblusacties Wind. Je kunt er zo op leeg lopen omdat jij je toch neutraal moet opstellen. Heeft het ook voor jou persoonlijk vervelende gevolgen?

En Drop, lekker aan de sport? Wel leuk hoor dat je zo lekker doelgericht aan de slag gaat. Ik ben benieuwd naar het verloop van de selectiedagen.

En oja Mille, ik moest stiekem ook wel een beetje lachen om je mopperende puber. Wat een actie zeg met die container. Hoe reageerden je buren op de bloemen?

Nu Apie sinds twee weken naar school gaat, zie ik allemaal van die grote kinderen en kan ik me er niks bij voorstellen dat Apie zo rondloopt over een aantal jaar. Maar jij kan ons voorkennis geven dat is wel handig Overigens is Japie ook zo'n eigenwijs ventje. Wind haar standaard 'nee' hier ook aan de orde van de dag. Ook met een speciaal sneu toontje. "Japie, zal ik je helpen? "Neeeeuuuu" zegt hij dan.

Lien, als de badkamer echt af is, maak je dan foto's? Ik ben benieuwd hoe het is geworden!
Wind, zit je lekker wie is de Mol te kijken Ik ga het ook eens proberen te volgen, eens kijken of ik het wat vind.

Later meisjes!
Haha drop, raar he, om te merken dat je ook spieren in je heupen hebt! Bij mij beginnen ze nu wat minder zeer te doen na al het fanatieke geschaats, maar ik heb echt gehad dat ik als oud omaatje op stond van bank of stoel omdat het zeer deed. Wel goed dat je er zo series mee bezig bent hoor! Hoeveel keer per week ga je nu naar de sportschool?

Van GCM, zoals de "AA-sessie" wordt afgekort kreeg ik eerst dus ook jeuk, maar het is kennelijk standaard. Althans, voor de meeste kinderen; velen hebben daarnaast ook nog eens een individueel behandelplan lopen, wij niet met Boef. Daaruit heb ik steeds afgeleid dat hij ook voorlopig bepaald niet wordt gezien als uitzonderlijk geval. Dit lijkt een wat speels ingestoken manier om er iets mee te doen. En zoals gezegd: wat tot op heden is geprobeerd (met de nu laatste maanden als uiterste noodmaatregel: IGNORE) werpt tot op heden geen vruchten af. Zoals ik al voorspeld had vindt Boefje het maar wat makkelijk dat er niet meer over wordt gezeurd en houdt hij het graag bij zijn luier. Dus ja, ik heb geen alternatief als ik hulp wil en die wil ik nu wel erg graag.

Wat een kluslijsten trouwens bij iedereen zeg! Men, ik dacht dat wij erg waren, maar het valt mee als ik jullie zo lees. Wij hebben het nu echt vaak zo druk met dagelijkse - en kinderdingen dat we er gewoon niet aan toekomen. Kwestie ook van prioriteiten stellen natuurlijk, maar die liggen hier blijkbaar toch niet heel erg hoog .

Lien, gecondoleerd met oma Linoleum. Altijd raar om te beseffen dat er weer een generatie wegvalt.

Overigens: als je serieus taart wilt bestellen wil ik best eens kijken, mits tijdig tevoren bekend. Idem voor Mille, al kan ik me voorstellen dat het bij jou vandaan wel weer een eind rijden is voor zo'n ding. Maar voor jullie iig vriendenprijsjes hoor (overigens lien is carrieremove geen optie, want er zit geen brood in die business, of je moet enorme prijzen gaan rekenen of workshops gaan geven ).

En taartlijstje Morrie zie onder:

* 1 kg mix voor biscuit (niet noodzakelijk, want kan ook met eigen recept, maar wel handig)

* 500 gram mix voor botercréme (idem, je kunt ook eigen vulling maken, maar dit is wel lekker)

* 500 gram suikerbakkerspoeder (poedersuiker) (koop ik gewoon in de winkel. Suikerbakkerspoeder is iets fijner van structuur dan poedersuiker, maar voor beginnende bakker is verschil m.i. niet relevant.)

* 1 kg marsepein (doen)

* 1x CK student food color kit (doen, kun je zelf kleuren)

* 1x CK super black kleurgel (is goed product, maar zou ik alleen nemen als je zeker weet dat je zwart nodig gaat hebben)

* 1x deep round cake pan 20cm (zou ik alleen doen als je geen goeie springvorm hebt. Dit is wel mooie pan, maar voor beginnende bakker is gewone springvorm prima, ik gebruik die zelf ook)

* 1x knife & scriber tool (is mooi tooltje, maar wel eigenlijk alleen 'nodig' als je puzzelplaatjes a la mijn Donald Duck wilt maken)

* 1x PME cutting wheels (is een roller om linten te maken, vind ik niet ehct een noodzakelijk voorwerp)

* 1x kunststof roller 22,5 cm (hier zweren sommigen bij, ik vind een houten deegroller minstens zo fijn werken door de handvatten en als je toch kunststof roller wilt volstaat een simep stuk PVC-buis van de bouwmarkt ook)

* 1x smoother (absolute aanrader voor strakke taarten!!)

* 1x dubbele taartzaag (mhoh, vink erg luxe. Ik heb een enkele en deed het in het begin gewoon met keukenmes)

* 1x crisco (crisco rules tegen plakken van marsepein/fondant)

* 1x handleiding taartbekleden & puzzelplaatje (nooit weg, maar ook op i-net te vinden).

Kortom, misschien zou ik denk ik onderdelen los bestellen, maar vind het lastig, omdat de een bepaalde dingen wel fijn vindt werken en de ander niet. Als je ook een taart met bloemen of stippen oid wilt kunnen versieren zou je evt nog wat uitstekertjes moeten kopen, kan via webshop maar ook met simpele koekjesuitstekers van Hema of Blokker of Xenos.

Wat ik je zeker nog zou aanraden is een draaiplateau: Ikea verkoopt een superexemplaar voor maar een euro of 6!

En ondergrond: je kunt kartonnetjes nemen, zoals onder de Donald Ducktaart. Er zijn ook luxere uitvoeringen van dikker materiaal in bijvoorbeeld zilverkleur, is wat sjieker. En wat ik heb gedaan is vent lief aankijken en hem vierkanten platen laten zagen van MDF, die bekleden met cadeaupapier en daaroverheen doorzichtig inpakfolie en je hebt een prachtige cakeboard.

Ziezo, ff snel getypt, ik ga de Mol kijken!
Ik zie op lijstjes van Peb en Nathje nog aanvullingen voor de mijne

En tegen de tijd dat het allemaal afgestreept is, kunnen we weer opnieuw beginnen..

Athena, was nog vergeten te reageren op de AA-toestand. Lijkt me ook niet echt een aanlokkelijk gebeuren nee. Maar misschien valt het mee (en houdt hij er een paar leuke lotgenotencontacten aan over ). Het zou eigenlijk het mooiste zijn als het gewoon helpt!

Oeh Nathje, Fiat 500, leuk zeg! En ze waren blij met de bloemen hoor. Zo blij dat ze zelfs nog hun excuses gingen aanbieden voor de toon van het briefje :-)

Drop, voor je sportactiviteiten!
Nou Athena, geef ons anders een workshop dan weet je meteen of je een carrieremove wil Echt leuk hoeveel verstand jij er nu al van hebt. En Vrolijk kan onze tweede juf zijn want die had ook al eens zo'n mooie taart gemaakt

Ik zat wie is de mol te kijken maar vent heeft de afstandsbediening gepikt en zit te zappen. (OK ik was ook heeeel even op de H&M online shop te kijken)
Haha, dat riepen vriendinnen en collega's ook al nath, maar daar moet je dan zoveel materialen voor hebben, dat gaat 'm niet worden, workshops door Athena. Ben bovendien zelf ook pas net bezig, dus voel me niet echt de juiste persoon daarvoor als ik zie wat anderen kunnen.

Mille: het lijkt me iig prettig bij dat gezamenlijk consult om te merken dat Boefje niet de enige is met (in zijn geval) poepproblemen. Is voor ons ook wel een kleine opsteker; overal om me heen (ook hier) lees en hoor ik alleen maar makkelijke en successtory's, kinderen die op hun 2e al zelf zindelijk waren bij wijze van spreken. Voelt soms echt alsof wij ergens iets hebben laten liggen, al zou ik inmiddels echt niet meer weten waar dan.

Mol is leuk programma, ik heb het nog nooit gevolgd, maar vent en ik zitten nu echt samen voor de tv te kijken en discussieren. Moet steeds vreselijk lachen om Rick en Sebastiaan (2 niet te versmaden kerels btw!), om die John en om Dennis en Hans die elkaar steeds in de haren vliegen. Snap nu ineens ook dat andere mensen er vorige keren zo enthousiast over waren.
hahaha, ik zit op die taartensite te kijken en ben helemaal enthousiast.

Dus ik zeg tegen Zorro dat het me wel wat lijkt.

Mag ik niks kopen!!

Ik moet eerst alle naaispullen, scrapbookspullen en andersoortige knutselmeuk opmaken, voordat ik aan een nieuwe hobby begin

En het ergste is dat hij nog gelijk heeft ook
Weet je waar ik eigenlijk weer hoognodig mee moet beginnen? Foto's inplakken. Ben sodeju gestrand bij Schurkje die een half jaar was oid. En van Boef loop ik ook alweer een half jaar achter.

Grmbl, binnenkort toch maar weer eens zin maken.
Nou, ik durf niet eens te zeggen hoe gruwelijk ver ik achterloop met foto's van kinderen inplakken Athena.

Mini tot een maand of 3, Nano kraamweek en Maxi tot een jaar of 4 ingeplakt

Hier trouwens niet alleen maar successtory's hoor. Ja, Mini was met 22 maanden dag en nacht zindelijk, maar Maxi pas met ruim 3 overdag, en die hebben we echt tot ze dik 7, 8 was 's nachts nog moeten laten plassen voor we zelf naar bed gingen, anders ging het geheid mis.
Ik denk ook dat Zorro gelijk heeft Ely
Euhm Drop, ik denk dat ik de enige ben die de kast in het roze echt heel erg leuk vind :-) Meid, spierpijn is niet leuk, maar het is voor een goed doel zeg ik maar. Hier is opeens de vlam in de pan geslagen want Vrolijkerd is aan het twijfelen of hij mee zal doen aan werk kwart marathon (estaffete). Bizar maar waar.

Foto's en werklijstjes zijn ff te confronterend, doe ik maar niet aan. Moet hier nog zoveel gebeuren! Arghh...

Athena, heb je al bij Wilton gekeken? Leuke dingen hebben ze in de VS. Ik kan me voorstellen dat je heel graag nu alle hulp aanpakt als Boefje gewoon niet zoveel aantrekt van drang en sociale peerpressure ondanks school. Dan is het gewoon heel moeilijk om daar als ouder wat aan te doen lijkt mij. Ik hoop dat die AAA sessies wat opleveren meid.

Ely, hoe is het daar met het buikje? Kunnen we al gokken op een meid of knul? Nog ff fanatiek doorknutselen en dan kun je hobbyen aan taart. Ik moest nog aan jullie bruiloft denken en aan Zorro in het specifiek toen ik op NU.nl las dat man door TomTom het ijs op was gereden

Mille, hier ook een neezeggertje hoor. Nu is het zelfs dankzij C&L: nee, nee..echt niet, echt niet...

Vermoeiend, maar dan gaat ook hier af en toe het negeerknopje aan hoor.
En om te bewijzen dat ik echt wel vol kan houden als het gaat om hobbies, heb ik net keurig mijn oefensessie op de gitaar gedaan!!

En over foto's wil ik het niet hebben. Zegt ook genoeg denk ik...

En nu ga ik naar bed. Voelde me zo beroerd vandaag (misselijk) dat ik vroeg naar bed wilde gaan. Maar toen werd het ineens minder en heb ik daar even van genoten. Maar als ik niet NU naar bed ga, dan komt het weer terug en kan ik weer niet slapen straks.

Truste!
Over buik gesproken, maak ik me ook (enigszins) zorgen. Het is heel gek, maar het voelt (kan echt niet) alsof ik al 5 maanden zwanger ben. Met lopen en liggen enzo. En vanochtend toen ik onder de douche stond, kon ik mijn plas niet ophouden, evenals vanmiddag. Volgens mij is dat niet goed, toch?

Misschien even verloskundige bellen ofzo? Of doe ik dan erg dramatisch?
Voelt het nou alsof je langer zwanger bent dan 5 maanden (gezien het plasverhaal) of juist korter (omdat je "al 5 maanden" zegt) Elyane?

Ik zou gewoon even bellen en telefonisch navragen bij vlos hoor, je bent geen paniektype en gaat volgens mij hasske nuchter met je zwangerschap om. Dus als je je zorgen maakt is het niet zomaar ergens om en is even checken alleen maar beter naar mijn idee .
Vrolijk, ik heb zelf al een aantal spullen van Wilton, maar vind niet alles wat ze hebben even handig/goed. Maar leuk is het allemaal wel, alleen al om naar te kijken en hebberig van te worden!

Wat voor site had je zitten neuzen eigenlijk?

Qua neezeggen: Schurk roept hier heel vaak "nee" tegen dingen. En als wij dan zeggen: " oke, dan niet", dan wil hij het 9 van de 10 keer wel. Grappig om te merken, vaak is zo reageren en vervolgens negeren hier al voldoende om hem toch te laten doen wat er eigenlijk moet gebeuren.
Volgens mij is Elyane veel korter dan 5 maanden zwanger Athena, maar voelt het wel aan alsof ze minimaal 5 maanden zwanger is.

Ben me vandaag dus aan wezen melden bij de sportschool, ze hadden me eerder gezegd dat het niet nodig was om een afspraak te maken voor een introductieles, kom ik vanavond aan, moest ik toch maar wel een afspraak maken. Leuk hoor. Ik ga denk ik ook maar even informeren bij de andere school hier in de buurt, deze vond ik wel erg sober vanbinnen, en het was ook helemaal niet druk terwijl ik wel die afspraak moest maken. Aan de andere kant niet erg want ik ben vanmiddag flink op m'n plaat gegaan, heel stom. Ik liep bij mijn werk naar buiten, ik was klaar want ik werk op donderdag tot 14u, en er scheen een op zich heel lekker zonnetje echt allejezus fel in mijn ogen. In de promenade-achtige stoep voor mijn werk zijn een paar sierkeien geplaatst, en jullie raden het vast al, Drop flikkert daar gewoon languit overheen, recht op mijn linkerknie. Echt languit. Ik bedoel, dagenlang is het glad buiten en ik blijf - met moeite, dat wel - staande, en dan is de sneeuw weg en struikel ik over zo'n stomme steen, en nog wel zo'n grote (ongeveer 40cm hoog en een doorsnede van een centimeter of 50) die ik niet zie door de zon. Echt, ik durfde niet om me heen te kijken of mensen die schuiver hadden gezien en stond zo snel mogelijk op, het is lang geleden dat ik me zo voor lul voelde. Maar knie is nu aardig blauw en een beetje dik, misschien maar goed dat die les niet plaats kon vinden.
Ai, klinkt als pijnlijke schuiver Drop. Even die knie rust gunnen dus maar. Ik had pasgeleden in Neverland ook ineens zo'n rare schuiver op die stomme natuursteentjes daar en dan voel je je ineens wel heel stom ja.

En je hebt gelijk, ik had de "niet" in Elyanes bericht verkeerd gelezen en natuurlijk ook wel kunnen bedenken dat ze nog geen 5 maanden zwanger is .

Ik moet douchen en haren wassen, maar heb geen zin.

Heb ook (en dat is echt voor het eerst in de bijna 5 jaar dat ik er werk) geen zin om morgen te werken. Vandaag weer gedoe over afscheidsetentjes van leidinggevende en ontslagen collega. Leidinggevende vindt dat wij (de afdeling) het maar moeten regelen, maar heeft al wel gezegd dat ontslagen collega er niet bij mag zijn. Lekker dan, moeten wij een etentje regelen en hem buiten de uitnodiging laten. Ik vind dus dat ze het dan zelf maar moet initieren, want dan ligt de beslissing over wie erbij moeten zijn bij haar. Extra wrang is dat ontslagen collega totaal geen problemen of rancune met/richting haar heeft en niemand dus snapt waarom hij er nu buiten zou moeten vallen. En nu heeft niemand meer zin om voor haar afscheid te gaan eten, terwijl we allemaal wel graag nog een keer met ontslagen collega gaan.

Gezeik. Wat kunnen mensen dingen toch onnodig moeilijk en dramatisch maken.

Mijn werkmotivatie is gedaald tot ver onder nulpunt, maar met kredietcrisis en de verwachte ontslaggolf in Nederland ben ik toch ook niet erg geneigd om zomaar mijn biezen te pakken.
Sorry overigens voor ego-post.

Vrolijk, grappig dat Vrolijkerd nu ook is aangestoken door sportvirus! Goed hoor. Vent hier wil ook weer gaan trainen, hij doet eind maart aan een loop mee, zegt 'ie. Ben vergeten welke maar het schijnt een bekende te zijn.

Sjees, Elyane, vervelend dat je je zo beroerd voelt. Trek je het nog een beetje met werk en drie kinderen? Heftig hoor. Bikkel.

En Wind troubles op het werk, ook al niet leuk. Ik vind het zo irritant als je het idee hebt dat mensen überhaupt je verhaal al niet aan willen horen, of ze er nu iets mee willen doen of niet. Als iets van hogerhand wordt opgelegd, heb je blijkbaar maar te luisteren, of je nu een zelfstandig denkend wezen bent of niet.

* Drop negeert verder alle opmerkingen over foto's inplakken *

Pebbles, van harte met Pebblo, en Lien, jij gecondoleerd met overlijden van je aangetrouwde oma!

Ik heb al lang geen opa's en oma's meer. Mijn opa van moeders kant is overleden toen mijn moeder 12 was en haar moeder (mijn oma) is 6 jaar later overleden, toen mijn moeder 18 was. De vader van mijn vader is een jaar of 25 geleden overleden en zijn moeder een jaar of 10 geleden. Dat waren niet mijn echte opa en oma aangezien mijn vader niet mijn biologische vader is. Misschien heb ik nog ergens een oma en/of opa, ik heb geen idee eigenlijk.

Ik schrok net even van dat vliegtuigongeluk bij New York. Mijn neef die in de VS woont komt morgen aan voor een weekend Nederland om zijn ouders te bezoeken, zaterdag gaan we met de familie uit eten. Hij woont in Houston maar ik heb eigenlijk geen idee of dat een rechtstreekse vlucht is. Maar goed, er gaan zoveel vliegtuigen dat het wel erg toevallig zou zijn als dat een vlucht naar Nederland was met hem erin. Zometeen eens kijken wat het nou voor vlucht was, die gecrashed is.
Vent heeft trouwens ook geen opa en oma meer. Zou ook wel wat zijn zeg, zijn moeder wordt dit jaar ik geloof 83 en zijn vader 85.

Heb net trouwens wel heerlijk in bad liggen weken, met een boek erbij. Bad is alleen net iets te groot, ik kan me nergens tegen afzetten dus lig er een beetje krampachtig bij om het boek boven water te houden. Zou een zwemband in bad erg gek zijn?

Over krampachtig gesproken, wat een krampachtige bedoening op jouw werk zeg, Athena! Inderdaad is het misschien niet zo verstandig om nu je biezen te pakken, maar aan de andere kant, informeren kan altijd, toch? Dit zijn gewoon van die situaties waarbij je je afvraagt waarom mensen zo moeilijk willen doen. Gewoon met z'n allen, inclusief ontslagen collega, afscheidsdiner voor twee, jammer van het ontslag, klaar. No hard feelings. Maar ik zal wel te simpel denken. Ik ben benieuwd of die ontslaggolf inderdaad zo heftig uit gaat pakken als men voorspelt. Ik heb een paar collega's wiens contract binnenkort afloopt, ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Onze afdeling werkt nu in drie teams maar die worden over een paar weken samengevoegd, ik vermoed dus dat er bij ons ook een paar mensen via dit verloop uitgaan, anders valt het niet op te vangen.
Oei wat onattent van mij! Lien, gecondoleerd met het overlijden van oma en Peb, inderdaad van harte nog met je vent.

Vrolijkerd ging hier al squashen elke week, maar opeens is hij sporty spice aan het spelen. Gekkerd...

Drop, klinkt niet best je smak want als je knie bont en blauw is nu, dan zal het morgen denk ik ook wel erg stram zijn. Inderdaad maar ok dat je niet kon sporten vanavond want klinkt alsof je knie rust kan gebruiken.

Athena, de site is van wilton zelf. Ik vind al dat kinderspul zo leuk met de 3D baink pans & cupcake in dinsey etc. Ben dol op dat soort meuk en tierelantijntjes.

Ik kan me voorstellen dat je niet echt zit te wachten op een etentje met je leidinggevende die zich zo gedraagt. Raar dat ze zich zo kinderachtig gedraagt zeg.
Ik lig eigenlijk nooit in bad, dus kan moeilijk beoordelen of zwemband lekker ligt. Lijkt me wel een ultragrappig gezicht, dus dan willen we een foto op AK!!

Informeren kan inderdaad altijd wel drop, maar banen met de inhoud als de mijne zijn in gemeenteland niet heel dik gezaaid. Consultancy kan wel weer, maar vind ik link in huidige situatie. Bovendien zou ik niet nu, op deze manier wegwillen, wil er dan wel beter en langer over hebben nagedacht en eerst zien wat eea allemaal nu precies gaat betekenen in huidige organisatie. En ik heb nu wel heel leuke collega's, vooral mijn meest directe collega zou ik zo in broekzak willen meenemen als ik ging verkassen. En leuke mensen om mee te werken is ook veel waard. Dus ik pep mezelf voorlopig op en ga er tegenaan.

Te beginnen met nu echt douchen en slapen, anders morgen brak. Welterusten!
Hier nog maar 1 oma van moeders kant. Verder is haar vader 15 jaar geleden overleden (op 62 jarige leeftijd nog maar) Tien vond ik het al vrij oud klinken, maar het idee dat mijn vader 60 is geworden relativeert toch wel. De ouders van mijn vader zijn vrij kort achter elkaar overleden op respectievelijke leeftijden van ver in de 70 en begin 80.

Verder heb ik schitterend servies gezien waar ik eigenlijk voor wil gaan sparen. Erg mooi, maar helaas ook duur dus dat word gewoon bordje bij bordje bij elkaar sprokkelen.

En een interne functie Athena? Of was jouw specialisatie vrij uniek? (kan het niet echt veel verhullender vragen)

Douche ze en truste!

Ik ga dat ook zo doen want het is al laat en ik wil morgen echt strak om 6.45 in de auto zitten.
Mooi servies! En welterusten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven