Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
dubbel
He meiden!

Eendtje, zus krijgt dus tanden. Ik geef Evi-mannetje soms trouwens ook paracetamol als er tandjes door komen. Inderdaad net als Miku ook zegt, vooral voor het slapen gaan en als hij dan zo vreselijk jengelig is. En dentinox inderdaad helpt ook goed. Ben ik persoonlijk meer tevreden over dan chamodent. Hier trouwens al een tijdje geen nieuwe tanden meer gezien. Evi-mannetje heeft er inmiddels 7. Hihi en Broer is dus weer een beetje uit z'n peuterpuberteit, kan me voorstellen dat dat een beetje rust geeft. Telt hij inmiddels tot vijftien inclusief de vier Hihi ik zie je al naar de kant rennen. Maar ze zeggen dat krakend ijs juist gezond ijs is he!

Jammie, leuk ook nog op het ijs geweest. Haha en Job dus net een worstje. Ik ben gisteren ook nog met Evi-mannetje op het ijs geweest. En ik vind het dan net zo'n Russische pop als hij helemaal in z'n voetenzak ingepakt is.

Liubi, wat ontzettend schrikken zeg! Wel goed inderdaad dat ze het zekere voor het onzekere nemen, maar goed, er zijn leukere plekken te verzinnen met je kleintje dan het ziekenhuis! Hoe is het nu met die kleine van je?

Robijntje, wat fijn dat alles opgelost is. Heb de discussie achteraf nog gelezen en had er natuurlijk ook mijn idee over, maar dat had je al gelezen Voelde ik me trouwens een beetje lullig over. Was niet mijn bedoeling om je hier af te vallen ofzo, dus hoop dat dat ook niet zo over is gekomen.... Maar inderdaad zoals Miku ook zegt, op een forum krijg je natuurlijk meteen een hoop reacties. En misschien niet wat je zelf had verwacht. Na wat ik heb gelezen kan ik me ook voorstellen dat je er wakker van hebt gelegen. Zeker na wat ik nu lees, hoe jij er zelf over dacht. Da's ook het moeilijke he, dan kun je op een forum eigenlijk maar heel ongenuanceerd iets neerzetten. Als je echt met iemand praat, dan zeg je dingen over en weer en dan is het beeld veel completer. Maar denk inderdaad dat het wel goed is dat het allemaal weer even op scherp staat.

Hier vandaag met Evi-mannetje naar het cb geweest. Qua ontwikkeling was alles helemaal prima. Hij was wel voor het eerst sinds zijn geboorte afgevallen. Hij is steeds een kilo per maand gegroeid, maar nu dus minder. In drie maanden tijd 100 gram afgevallen, dus eigenlijk zeg maar gewoon hetzelfde gebleven. Maar hij lag met z'n gewicht steeds net wat boven de bovenste curve en nu buigt hij af tot bijna aan de hoogste curve. Helemaal goed dus. Verder vier centimeter gegroeid in de lengte dus da's best flink. En hij heeft z'n prikken gehad. Had hij vanmiddag helemaal geen last van. Maar toen ik hem om half vijf uit bed haalde heeft hij een uur alleen maar heel hard gehuild. Toen heb ik hem uiteindelijk ook paracetamol gegeven en toen ging het beter. Nu ligt hij alweer bijna twee uur te slapen. Verder net anderhalf uur was zitten vouwen, pfff... zoveel achterstallig. Moet nu nog een klein stapeltje, maar dan is het klaar. Verder niet zoveel bijzonders. Morgenavond uit eten met een vriendin, heb ik wel al zin in!
O ja de tripp trapp is binnen en ben er helemaal blij mee! En Evi-mannetje zit er ook goed in, ondanks z'n zere beentjes Thanks voor de tip dames!
Krakend ijs roept bij mij meteen angstbeelden van broer en zusje die onder het ijs schieten op. Als ik er alleen op sta en het kraakt, vind ik dat niet erg. Moeder-angst dus.

Onze triptrap was beschadigd, we hebben vandaag nieuwe poten gekregen. Gek genoeg 2 sets: 1 set rode en een set kersen (we hebben een rode stoel). Vreemd he?
Ja dat kan ik me voorstellen hoor Eendtje. Ik durfde met Evi-mannetje zondag pas het ijs op te gaan. Daarvoor was ik ook als de dood dat ik met hem in een wak zou rijden ofzo. Eigenlijk hier dus een beetje hetzelfde gevoel, ik praat alleen heel stoer Hmmm... wel apart dat je twee sets hebt gekregen. Even bellen? En jullie dus wel de rode stoel, ben ik toch een beetje jaloers haha! Gekkigheid, want ben er hartstikke blij mee met onze stoel. Evi-mannetje zit er prima in en ik vind het leuk dat het bij deze stoel gewoon meer kind is dan stoel. Bij mijn andere stoel was het precies andersom. Viel heel mijn mannetje in het niet in die grote stoel.
Pffff, dochterlief is lekker peiperig vandaag van het tandje dat door moiet komen. Schiet nog niet op helaas, zie nog maar een ienieminie puntje:( Ze slaapt sowieso weinig: 3 keer per dag een half uurtje max. Herkent iemand dit? Nog tips om haar langer te laten slapen, want ik zit er echt een beetje doorheen: kan de hele dag niet rustig zitten, nog geen 5 minuutjes:(
Ik denk dat je het even moet uitzitten eendtje. Ze zal misschien wel last krijgen van haar tandjes als ze ligt. Heb je al dentinox geprobeerd??
Dentinox werkt wel ok, mag alleen maar 4 keer per dag.

Ze slaapt sowieso maar een half uurtje per keer. Vandaag 3 keer, is een gemoddelde. Ik zou het wel fijn vinden als ze wat langer sliep...
Eendtje, kan me voorstellen dat 3x een half uur erg weinig is. Sliep ze daarvoor wel meer ? Komt het alleen door de tand of sliep ze altijd al weinig ? Ik neem aan dat je haar gewoon in haar bed legt en niet in de box ofzo ? Als ze echt zoveel last van de tandjes heeft, gewoon een zetpil geven. In het ziekenhuis gaven ze gewoon iedere 4 uur een zetpil zodat ze een constante spiegel heeft. Een paar dagen is dat helemaal niet erg, hoor.

Eerlijk gezegd geen ervaring met slechte slapers. Job slaapt zelfs nog twee keer per dag 1,5 tot 2 uur.

Sterkte ermee!
Mmmm... idd Dentinox mag maar 4 x per dag. Hier heeft onze dochter ook van die periodes waarin ze maar kort slaapt overdag. Gelukkig is ze over het algemeen ook dan heel vrolijk en ik maak dan maar van de nood een deugt door haar mee te nemen voor een wandeling, op visite of de stad in. 's Avonds leg ik haar dan meestal wat vroeger in bed. Maar wat ik zeg, het zijn hier dus periodes (die weer afgewisseld worden door fases waarin ze slaapt als een marmot).
He dames!

Nou wat een slechte start zeg van het nieuwe jaar. Allemaal kleine dingetjes hier natuurlijk, maar toch... En gisteren, dat spande echt de kroon. Ik kwam gisterochtend naar beneden met Evi-mannetje. We zouden gaan zwemmen. Staat de voordeur open. In eerste instantie twijfelde ik of ik hem wel goed had dicht gedaan, maar riep het wel naar boven naar grote Evi-man. Ik wist dat ik hem sowieso niet op slot had gedaan, maar goed. Dus ik met Evi-mannetje de woonkamer in. Wel een raar gevoel, want de deur naar de woonkamer stond ook open, terwijl die altijd dicht zit. Maar nog steeds twijfel aan mezelf. Maar alles zag er verder hetzelfde uit, dus toen was het eigenlijk goed. Ik had nogal haast, dus had Evi-mannetje z'n boterham gegeven en ging zelf de sleutels zoeken. Kon ik niet vinden. Gebeurt wel vaker, dus dacht er nog steeds niet over na. Dus ik naar boven naar Evi-man en die vroeg gelijk of de auto nog wel op de oprit stond. Dus ik naar buiten. Auto weg Was een vreselijke ervaring en nog steeds verschrikkelijk als ik eraan denk. Gisteren heel de dag aan het regelen geweest. Echt een drama en als ik er nu over nadenk geloof ik het nog steeds niet..
Jeetje wat erg! Kan me voorstellen dat je eerst aan alle deuren twijfelt en je vervolgens rotschrikt. Ze zijn gewoon binnen geweest, getver. En de auto weg, balen zeg. Ben je goed verzekerd?

Hoe zijn ze binnengekomen? Zat jullie deur op het nachtslot? Bij een vriendin van me hebben ze een keer de voordeur geprobeerd open te breken toen de kinderwagen in de gang stond, sommige mensen...

Succes met regelen en sterkte.
Jeetje Evi, wat een drama. Verder is er uit huis niets gestolen ? alleen de auto ? Vergoed de verzekering dat wel, nu ze ook de sleutel hebben ?

Eerlijk gezegd laat ik de deur vaak open en manlief zijn sleutels in de auto (we wonen nogal afgelegen, maar toch?).

Succes met alles regelen !

Vind Evimannetje zwemmen leuk ? Ik wil binnenkort met Job en Wouter gaan.

We hebben een Wii sindskort en al we daarmee spelen staat met Job met zijn eigen afstandsbediening mee te zwaaien, heel schattig.
Nee deur stond niet op het nachtslot. Echt heel stom. Als Evi-man aan het werken is, doe ik de deur altijd op slot. En op de een of andere manier zie ik de noodzaak dan niet zo als hij thuis is. Alsof hij ons kan behoeden voor al het kwaad..Achteraf zo ontzettend naïef. Maar goed, da's achteraf. Ze hebben alleen de portemonnee van manlief meegenomen. Heel gek, alles lag voor het oprapen. Onze telefoons, paspoorten, sleutels van mijn auto, maar ze kwamen duidelijk alleen voor zijn auto. Verder wel heel erg balen, maar toevallig lagen én de buggy én de kinderwagen in de auto. En de ipod en tomtom ;-( En ook nog eens een dure autostoel. Verzekerd is maar 300 euro, dus dat redden we bij lange na niet helaas..

Eendtje, ben me ook echt rotgeschrokken hoor. In eerste instantie stond ik te janken midden op straat. Snapte er gewoon helemaal niets van. En het idee dat er mensen in je huis zijn geweest terwijl je slaapt. Wil je niet over nadenken wat er gebeurd zou zijn als je ze tegen was gekomen..

Jammie, Evi-mannetje vindt zwemmen helemaal geweldig. Ben best laat met babyzwemmen begonnen, met tien maanden geloof ik. Dat was ook echt voor het eerst dat hij in het water ging. Maar het is echt een aanrader!
Ja dat heb ik ook: als ik alleen thuis ben, dan ben ik veel meer bezig met 'boeven' als vriendlief thuis is, ben ik ook minder voorzichtig:( Ze hebben wel veel meegenomen zeg met de auto, wat een pech dat je maar voor 300 euro verzekerd bent.

Broer is ook gek op zwemmen, binnenkort maar weer eens gaan. Zusje kan ok wel eens mee, maar dan moet vriendlief ook mee. Misschien dit weekend:)
Pech was dat dat allemaal in de auto zat. Ik weet het stom stom stom... Anders had het gewoon onder de inboedelverzekering gevallen. Nu helaas niet...
Jeetje, nog exra balen van al die spullen in de auto. Is toch weer een dure hobby om alles nieuw te moeten kopen. Ipod en tom tom kun je toch wel onder de inboedel laten vallen, ze zijn tenslotte binnen geweest ?
Wat een ontzettend nare ervaring voor jullie Evi. Een ontzettende dikke digi knuffel voor je.
Miku thanks!

Jammie, zou inderdaad kunnen, alleen we hebben meteen de verzekering gebeld om alles te melden en toen dus verteld dat alles in de auto lag. We waren er eigenlijk zomaar vanuit gegaan dat alles verzekerd zou zijn..
Evi, dat is jammer, maar ja, eerlijkheid duurt het langst. Is er nog een kans dat de politie de auto vind of al die nu allang richting buitenland zijn ofzo ?

Job heeft vandaag zijn eerst losse stapjes gezet uit zichzelf. Hij loopt sindskort wel aan een handje/vinger maar vanmorgen liep hij zomaar los ergens heen. En precies vandaag heeft manlief de fotocamera meegenomen naar zijn werk.
Jammie wat leuk dat Job zijn eerste losse stapjes heeft gezet! Hier wordt nog niet los gelopen. Wel wil ze sinds een week of 2 heel graag aan twee handen meelopen en soms loopt ze aan één hand een paar stapjes mee. Ze vindt het nu heel erg leuk om zo te lopen en ze gaat wel snel vooruit merk ik. Ze 'hangt' al iets minder aan mijn handen. Vindt het zo knap wat die kleintjes allemaal leren in zo'n korte tijd.
Job heeft de smaak te pakken en loopt steeds meer los. Gelukkig heb ik het nu ook op foto vastgelegd.

De oudste liep met 16 maanden, de middelste met 14,5 en Job met 14 maanden en 1 week.

Donderdag liep hij ineens aan een vinger en vandaag zo los, Grappig om te zien. Ik vind het zo schattig als ze net los lopen, waggel waggel...
Jammie wat ontzettend leuk zeg! En leuk dat je het nu ook hebt vereeuwigd! Evi-mannetje stond een paar weken geleden voor het eerst. Daarna helemaal niet meer, kan natuurlijk ook komen doordat hij zo ziek was. Maar nu begint hij weer te proberen. Is zich aan de spijlen van de box op aan het trekken. Zit heel de tijd op z'n knietjes, dus zal nu echt ook wel gebeuren. Maar lopen, dat zie ik hem voorlopig nog niet doen haha!

Miku, ik vind dat ook zo'n wonder, hoe snel een kindje leert en hoeveel zo in de eerste jaren. Wij hadden het er pas nog over. Vorig jaar was Evi-mannetje nog niet eens geboren en nu zit hij met ons aan tafel mee te eten. Echt wel bizar hoe hard dat gaat. Hoe cliché het ook klinkt, zo is het echt

Eendtje, hoe gaat het met zusje? Is het leed wat minder, of heeft ze nog steeds veel last?

Hier zo'n gefrustreerd gevoel. En ik vind het gewoon eng. Was vanochtend al om vijf uur wakker en toen durfde ik niet eens naar de wc Was net bij een vriendin en rij naar huis en ik vond het helemaal niet fijn om de straat in te rijden. Gewoon het idee dat daar een paar dagen geleden iemand in ons huis heeft gezeten en met onze auto weggereden is. Kwam er gistermiddag ook nog achter dat mijn schaatsen nog in de auto lagen. Dat vind ik eigenlijk nog het ergst. Zit een hoop emotionele waarde aan..
Arme Evi, die rotzak (ga er maar even vanuit dat het een man was) weet niet wat ie aanricht

MMet zuje gaat het beter, maar kan ook komen omdat we nu samen thuis zijn en ze dus sneller aandacht krijgt. Ze heeft wel beter geslapen de laatste nachten. Ze is helemaal gek op eten: vrijdag lag ze te happen na de 2e voeding 's ochtends, dus toen een banaan geprakt om te proberen en haphaphap, weg banaan Ze krijgt nu dus een week vaste voeding en het is nu al 's ochtends banaan en 's middags ruim een ons groenten. Hoezo dat gaat snel!? Het lijkt erop dat er 3 tandjes op doorbreken staan (het tandvlees is daar dikker aan de voorkant, klopt dat?)

Leuk he dat eerste jaar! Ik werd bij broertje gek van de mensen die zeiden 'je ervan moet genieten want het gaat zo snel', maar ze hebben toch gelijk gehad... 2e jaar is trouwens ook zo leuk en snel en derde tot nu toe ook:) Maar het blijft snel gaan!

Morgenochtend gaan we de eerste gezins zwem-expeditie ondernemen: met broer en zus samen aar het zwembad. Broer vindt zwemmen GEWELDIG en zusje gaat morgen voor het eerst, maar haar badplezier belooft een hoop goeds

Fijn weekend nog allemaal!
Hahah Eendtje, zusje is er dus echt aan toe aan het vaste voedsel. Ik zie haar al happen. Deed Evi-mannetje ook heel erg. Op het moment dat hij eten zag, of ons zag eten gingen die kaken al op en neer. Nog steeds trouwens Oh en drie tandjes ineens. Tja gek he dat die kleintjes daar dan zoveel last van hebben. Best sneu eigenlijk he. Bij Evi-mannetje is het ook een aantal keer met een paar tegelijk gegaan. Kan best hoor als het dikker is. Al moet ik wel zeggen dat ik zo ook een paar keer dacht te voelen dat er kiezen aan kwamen maar dat was toen niet zo. Maar heb het wel vaker gehoord van anderen dat die wel dikke bobbels voelden en dan in een keer tanden. Nou hopen maar dat ze snel door zijn!

En morgen een gezinsuitje! Wat leuk met z'n allen zwemmen. En ook leuk dat Broer het zo geweldig vindt. Wordt vast hartstikke leuk! Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven