Viva Diva's en hun relatiegerelateerde perikelen.

22-06-2007 00:08 5484 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Divi gaan zonder Jan verder met hun eigen zoektocht. Relaties in al hun vormen..... to be or not to be!                         Het ontstaan van het topic vind je hier....Veel gebruikte afkortingen staan hier.... bewerkt door moderator,
En nog heel even wat frustratie kwijt! Ik wil wat afspreken met 2 vriendinnen van me. En dat kan dan pas over 2 maanden! De weekend zitten van hen helemaal vol. Ben ik dan de enige die eigenlijk bijna elk weekend wel tijd heeft. Voel me dan altijd een beetje 'sociaal mislukt' omdat ik wel zoveel data nog vrij heb staan. Het is niet zo dat ik dat ook wil, vind het ook heerlijk om weekend even niks te moeten, maar voel me nu wel kneuzig.
Anne; dat ken ik idd ook ja. Heel naar gevoel is dat. Moet zeggen dat ik momenteel eigenlijk weekends meestal bij Lief ben. Door de weeks heb ik wel alle tijd om met vriendinnen af te spreken, maar eigenlijk zit ik de hele week alleen op mijn zuignap achter de pc/ studieboeken of heb ik het ontzettend druk met iets wat helemaal zo spannend is
De kat gaat niet lukken hier en dat spijt ons meer dan we kunnen zeggen. Man heeft zijn handen inmiddels al kapot, poezebeest heeft ons vanaf 3 uur vannacht wakker gehouden met gekrijs, kan het niet anders noemen dan dat. Het komt echt achter uit zijn keel. En ik kan niks zeggen en kan hem ook niet geruststellen...........Andere kat raakt compleet in de stress, snapt absoluut niet wat er allemaal gebeurt.......

Morgen gaat poezebeest terug.
Oggossie Dat is jammer zeg En de 'oudste' kat in een andere ruimte van het huis zetten zodat de nieuwe kat kan rondsnuffelen en zich wat comfortabeler voelt, en dan pas de 'oude' kat er weer bij laten? Of andersom.. eerst de 'nieuwe' ergens in een kamer/ gedeelte van het huis laten wennen aan de nieuwe omgeving en dan de rest van het huis?

Naja.. je zal er vast al aan gedacht hebben. Jammer dat het niet gaat
Dat gaat heel lastig Pip, we hebben een 'open huis', alles staat met elkaar in verbinding. De enige ruimte die we echt af kunnen sluiten is de zolder......en daar zit poezebeest nu. Met water, brokjes en de kattenbak.

Ik heb mijn halve leven al katten en ik had bij het 'bezichtigen' van poezebeest beter naar mijn onderbuik gevoel moeten luisteren. Dit is en blijft een hele schuwe kat, zijn hele leven lang. Dat is sneu voor hem, maar ik/wij hebben liever een sociale kat erbij.

@Jon, ach gos, das ook wat.. :( Je kan met aandacht veel doen, maar als het niet werkt dan werkt het niet.. Nu op zoek naar een andere tweede kat of hou je het er voorlopig even bij?

@Druif, de jurk al binnen?

@Anne, je moet je geen saaie muts gaan voelen hoor, die andere mensen zijn gewoon aso druk en das helemaal niet zo gezond. Ik ben momenteel een beetje aan het proberen af te kicken van mijn drukke leventje en dat voelt best goed. Heb voor het eerst een paar weekenden voor me waarin ik nog kan beslissen wat ik wil doen en met wie ik wil afspreken en dat niet alles al maanden vastligt. Geeft meer rust en ruimte in mijn leven en dat is erg prettig! Vanavond heb ik ook een afspraak met een vriend afgezegd omdat ik gewoon even een avondje thuis wilde zijn om te niksen.

Klinkt trouwens goed, die dagen in Londen, kan me wel voorstellen dat het even wennen is met zn 2-en ipv alleen. Ik heb zelf afgelopen weekend ook soort van vakantie genomen en vorige week de laatste twee dagen vd week vrijgenomen om te schaatsen. Ik kwam er vorige week gewoon niet lekker in met werken ook en baalde eigenlijk even van alles (ook van de mail van KB, dat ik weer aan het werk moest, dat ik bepaalde dingen voor mezelf nou nog steeds niet helder had etc..), het was heerlijk om een paar dagen vrij te hebben. Heb enorm veel geschaatst, lekker buiten geweest met vrienden. Hielp erg goed. Heb gedaan wat ik zelf nodig had

Deze week dus maar voor mijn gevoel 'opnieuw' het nieuwe jaar begonnen en dat gaat beter. 2009 is voor mij een soort van uitzoekjaar, qua werk vooral maar ik denk ook op het gebied van relaties. Vanmiddag weer gesprek met coach gehad. Dat is altijd enerzijds fijn, anderzijds ook confronterend. Ze zegt dingen hardop die ik voor mezelf wel eens weg wil drukken zeg maar, niet altijd toe wil geven misschien. Ze stimuleert me om actie te ondernemen en benadrukt dat ik het niet alleen hoef te doen. Dat is prettig en bijzonder. Dat het bedrijf waar ik werk achter me staat, ook wanneer ik mijn eigen droom uit wil zoeken..(wat in zou kunnen houden dat ik ga stoppen met mijn huidige baan) dat ze waar ze kunnen mee willen werken als het gaat om praktische zaken en het bieden van baangaranties voor als die droom toch niet zo mooi blijkt te zijn als ik denk. Een hoop om over na te denken dus en ook concrete acties. Het komt wel.. het is goed om ermee bezig te zijn..

Ik had ook de afgelopen weken even wat minder behoefte tot schrijven hier en nam even afstand. Ook het elke dag volgen van dit forum zorgt voor 'drukte' in mijn leven, een soort van verplichting bijna. Daar wil ik vanaf en dus laat ik het wat meer los.

@Mo, naar van die man die al zwangere vriendin bleek te hebben, maar zo te lezen ben je al weer druk met allemaal anderen..

Veel beterschap voor alle zieken ! Mijn griepprik houdt me deze winter al een tijd goed op de been.. * klopt snel af*

anoniem_1752 wijzigde dit bericht op 14-01-2009 23:45
Reden: kleine aanvulling
% gewijzigd
@Uk en alle divi

en dat is juist t mooie van de divi

het maakt niet uit hoe vaak je post of niet post!

We respecteren en accepteren van elkaar dat het soms nodig is wat afstand te hebben en toch blijven we altijd geinteresseerd in elkaar

Heel waardevol dus zoals de divi met elkaar omgaan

Mo

Ohja @Jonna, is t niet een wat korte gewenningstijd die je poes en jullie zelf gunt?

Ik weet dat mijn kater 3dagen op zijn knietjes door het huis heeft gekropen en van slag is geweest toen dat mormel *zo bekeek hij haar* bij ons in huis kwam.

Normaal komen ze niet in de slaapkamer, maar toen mocht hij van mij een paar uur per dag ff bijkomen op bed...

En na 3dagen lagen ze samen in 1mandje

Meisjespoes is en zal nooit een schootkat worden

Dat is oke want zo is ze

Ze komt wel af en toe naar je toe voor een aai en wat aandacht en ook dat heeft tijd nodig
Ik zit er helemaal klaar voor!
Ik ook!

Na een heule vreemde dag.

Veel gedoe gehad op school. Mijn collega had van de week al een paar hectische dagen en die zijn fijn doorgezet. Vandaag een aanvaring met een jongetje, de zoveelste in de reeks.

De kinderen mochten aan het eind van de ochtend nog even kleuren. De stifen worden uiteraard gedeeld. Hij wilde dat niet. Toen ik er wat van zei werd hij zoooo boos, dat hij de bak met stiften op de grond gooide. Daarna heb ik hem buiten het lokaal gezet en, zoals afspraak, directie gebeld. Die heeft hem opgehaald, maar hij weigerde mee te gaan. Ze hebben hem met z'n tweeen bij beide armen beet moeten pakken en naar boven mee genomen. Schoppen, slaan, schreeuwen. Woedend was hij. Pas na bijna drie kwartier bedaarde hij. 's Middags gesprek gehad met ouders.

Het loopt de spuigaten uit in onze groepen. Van de week zijn er 4(!) leerkrachten geschopt, geslagen of gebeten
Ik heb nog een beetje moeite met mijn aandacht erbij houden...
Dat verbaast me niks! Jeetje Druif! Welke groep geef jij ook alweer les? En wat heeft het gesprek met de ouders opgeleverd?

Ik blijf voorlopig nog even bij mijn keuze van vorige week!
groep 3.

Ik blijf ook nog even bij mijn eerste keus.
Ja, ik blijf bij mijn keuze!
Ik vind het wel wat hoor Druif. Ik bedoel.....daar zijn toch richtlijnen voor gemaakt op school? Hoe ga je daar als school mee om? Iedereen moet in deze met zijn neus dezelfde kant op staan? Gebeurt dat ook?

Daarom alleen al zo ik echt nooit voor de klas kunnen staan. En daarnaast zou ik zo overduidelijk lievelingetjes hebben en ook de andere kant dus.......

Ik ben trouwens stiekem aan het rondkijken voor een andere baan.
Ja, dat is ook wel moeilijk. De kinderen lijken steeds mondiger te worden. Als school moet je daar 1 lijn in trekken.

Ik heb geen echte voorkeuren, gelukkig. Ik heb natuurlijk wel kinderen die me meer of minder doen, maar daar maak ik tijdens mijn werk geen onderscheid in.

Spannend! Waar ben je naar aan het kijken???

Druif, schrik ervan hoe het er aan toe gaat op zo'n school. Dat is toch wel heel anders dan 'vroeger'. Mijn vader is directeur van een basisschool en zegt ook wel dat er dingen veranderd zijn, kinderen drukker en mondiger.. Kan me voorstellen dat het af en toe geen pretje is om voor zo'n klas te staan..

@Jon, watvoor plannen heb je qua baan? En wat zorgt ervoor dat je iets anders zoekt?
Ik ga met plezier naar mijn werk. Ik vind het leuk om mensen tevreden de winkel uit te laten gaan, vind het leuk om sowieso met mensen om te gaan.Er zit echter geen enkele uitdaging (meer) in, geen vooruitzichten op anders of 'hoger'. Ik kan dat niet blijven doen tot mijn 65ste, ik zou inkakken. Daarnaast zijn mijn werkgevers geen sympathieke mensen en loop ik heel regelmatig tegen dingen aan waar ik steeds meer moeite mee krijg. De sfeer tijdens het werk is sterk afhankelijk van hun stemming, ideeën worden van tafel geveegd om later te ontdekken dat die ideeën ongevraagd wel gebruikt zijn. Man en ik hebben een cursus bij mijn werkgeefster gevolgd, photoshop. We mochten voor één cursist betalen, mits ik feedback zou geven van de Pilot cursus. Toen ik na 3 avonden die feedback gaf met een voorbeeld werd er direct defensief geroepen dat hetgeen ik noemde wel degelijk gedaan was.

Dus de combinatie van geen uitdaging meer hebben en de werkgevers is de reden waarom ik aan het uitkijken ben.

Van de week online een sollicitatie gedaan naar een beveiligings bedrijf. Ik werd daar vandaag al over terug gebeld...... maar kon niets zeggen!

Zodra ik mijn stem terug heb mag ik bellen.
Sinds een paar jaar gaan we 'Weer Samen Naar School'. Eigenlijk wil 'men' zo veel mogelijk kinderen binnen het regulier onderwijs houden. Dat houdt in dat kinderen die vroeger naar het speciaal onderwijs gingen, nu gewoon bij ons in de klas zitten. Dit is moeilijk, vooral omdat de grootte van de klassen hier niet op aangepast lijkt te worden. Nou zijn er genoeg onderwijsassistentes, maar helaas hebben veel scholen daar geen geld voor. Het aanvragen van een zogenaamde 'rugzak' (= extra geld voor middelen en begeleiding van kinderen met een beperking), duurt erg lang en het geld wat daarmee vrijkomt, wordt helaas niet altijd even efficient ingezet.
WSNS is weer zo'n project dat (in mijn ogen) in theorie hartstikke leuk is, maar qua uitvoering bij de 'hoge heren en mevrouwen' niet over na is gedacht. Hoor er ook veel nare verhalen over, hoewel de theorie er achter te prijzen is, is het praktisch niet haalbaar. Zonde..

Heb me toch een hyperfocus gehad... vanaf 16 uur zit ik min of meer onafgebroken te werken (drie kwartier niet, toen moest ik eten ) aan een toetsding voor morgen. 10,5 uur achterelkaar door.. I must be insane..

ADD olé olé, ADD olé olé

Tja, dat zie ik in mijn werkveld ook, hoge bazen die leuke plannetjes bedenken die totaal niet haalbaar zijn.

@Anne: zegt misschien meer over die mensen dan over jou dat ze pas over zo'n lange tijd weer tijd hebben! Ieder z'n keus hoor, maar het zou niets voor mij zijn. Ik kom ook graag nog een keer bij je langs, dus als je zin hebt kun je contact opnemen.

@Uk: wel fijn dat er zo meegedacht en -gewerkt wordt door je huidige werkgever! Is inderdaad belangrijk om uit te zoeken wat je nou écht zou willen. Dapper ook, want het is natuurlijk ook spannend!

Ik heb net krukken gehaald: maandag gaan ze dmv een kijkoperatie in mijn knie kijken wat er nou precies met die voorste kruisband aan de hand is. Ben benieuwd.
Heeft iemand nog hersencellen over? Heb ze nodig. Weer tentamen niet gehaald. Hooray.

@Laura, vervelend van je knie ! Veel sterkte en ben benieuwd wat er uit de kijkoperatie komt. Lukt het al een beetje met de krukken?

@Pip, jammer van je tentamen..

Werkweek zit er weer op, heb een rustig weekend. Plannen in mijn hoofd over het werkgebeuren worden steeds concreter. Vrienden en vriendinnen reageren ook positief en vinden dat ik er gewoon voor moet gaan. Enerzijds heb ik juist in NL nu ook weer een fijn leven om me heengebouwd, anderzijds voelt het nog zo 'niet afgemaakt' daar en is er nu de ruimte om daar iets aan te gaan doen. Of het in ieder geval eens écht uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn en of ik dat wil.. Spannend.

Kreeg ook zomaar een mail van een soort van ex-vriendje waarmee het contact geeindigd was met een mailtje van hem waarin hij schreef dat dat zijn laatste mail was. Geen idee wat hem er zo'n 1,5 jaar later weer toe brengt contact op te nemen om te vragen hoe het met me gaat, hij is wel de laatste waarvan ik dat verwacht had.. Man met Bindingsangst..

Kga zo ook nog even Wie is de mol kijken trouwens, op uitzendinggemist, want op donderdag moet ik altijd sporten als het wordt uitgezonden..

Druif, jij had volgens mij het feest gisteren? Hoe was het? Hoe stond de jurk? Heb je foto's? Ben ik Aag?

Ik heb je nog gebeld gisteren, laat maat weten!

Clogs, ik loop al een paar dagen met jou in mijn hoofd. Hoe is het met je? Laat je even wat van je horen?

Ik mag vrijdag met meisjeskind mee. Ze moet een extra echo laten maken ivm de groei van de baby. Inmiddels weten we dat de baby het hartstikke mooi doet met alles, dus geen zorgen. Maar lekker wel die extra echo en 'oma' mag mee

Heel fijne zondag!
Clogs meldt zich Ik was al een paar dagen van plan om te reageren, maar het kwam er maar niet van. Op het werk kan ik niet meer op het forum en thuis staat de computer boven en daar is het meestal erg koud, dus dan komt het er 's avonds ook niet meer van. Het gaat lekker hier. Vorig weekend hebben we genoten van de sneeuw en veel wandel (en horeca-) kilometers gemaakt. Gisteren ook weer de hele dag op sjouw geweest met een wandelgroepje met honden dat zich eigenlijk min of meer spontaan gevormd heeft. En dan is het ook al weer bijna carnaval, wat wil een mens nog meer??? Euhhh, wat ik niet wil, maar wat wel dringend moet gebeuren, is een snelle poetsronde door casa Clogs en dat gat nu gebeuren.

Duiken jullie mee in de zondagmorgen-hug???

Ja, ik doe mee met de hug, en moet ook heel hard gaan poetsen hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven