Jongensnamen topic
zondag 29 januari 2017 om 00:24
quote:iduna schreef op 28 januari 2017 @ 22:49:
[...]
Ik heb nog een tijdje aan Cedric gedacht. Maar na een tijdje kwam ik er achter dat ik die naam, net als Cecil, vooral mooi op papier vind. Eenmaal uitgesproken is de naam voor mij een stuk minder mooi.Ik heb een neefje dat Cedric heet, dus ik vind dat een leuke naam. Cecil vind ik ook leuk, maar alleen in Engelstalige gebieden. Maar je hebt wel een beetje gelijk, het zijn namen die mooier lezen dan bekken.
[...]
Ik heb nog een tijdje aan Cedric gedacht. Maar na een tijdje kwam ik er achter dat ik die naam, net als Cecil, vooral mooi op papier vind. Eenmaal uitgesproken is de naam voor mij een stuk minder mooi.Ik heb een neefje dat Cedric heet, dus ik vind dat een leuke naam. Cecil vind ik ook leuk, maar alleen in Engelstalige gebieden. Maar je hebt wel een beetje gelijk, het zijn namen die mooier lezen dan bekken.
Am Yisrael Chai!
zondag 29 januari 2017 om 11:03
Ik vind Ramses ook erg leuk, maar zou de naam toch niet snel geven.
@Iduna, ik kreeg nog een ingeving. Wat vind je van Darius? Stoer, Latijn en niet veel voorkomend.
Zie: www.vernoeming.nl/voornaam/darius
@Iduna, ik kreeg nog een ingeving. Wat vind je van Darius? Stoer, Latijn en niet veel voorkomend.
Zie: www.vernoeming.nl/voornaam/darius
zondag 29 januari 2017 om 12:32
quote:JapjapII schreef op 28 januari 2017 @ 23:22:
Ook een poging: (misschien ook dubbele)
Emielal in de familie
Olivier heeft op ons lijstje gestaan maar toch wat te kakkie
Arnout idem
Andries wat te Nederlands
Johannes idem
Andreas heeft op ons lijstje gestaan! Masr deed ons toch teveel aan Andre III denken
Jacob nee, te ouwelijk
Thomas heel leuk maar te soft voor man
Quinten staat op onze longlist
Kamiel al in gebruik
Magnus leuk!
Joachim leuk, maar een beetje een tongbreker
Lander nee, doet me een beetje aan Chris Zeger achtige types denken
Bavo nee, te Fries
Ruben te doorsnee voor onsDank je Noline!!!
Ook een poging: (misschien ook dubbele)
Emielal in de familie
Olivier heeft op ons lijstje gestaan maar toch wat te kakkie
Arnout idem
Andries wat te Nederlands
Johannes idem
Andreas heeft op ons lijstje gestaan! Masr deed ons toch teveel aan Andre III denken
Jacob nee, te ouwelijk
Thomas heel leuk maar te soft voor man
Quinten staat op onze longlist
Kamiel al in gebruik
Magnus leuk!
Joachim leuk, maar een beetje een tongbreker
Lander nee, doet me een beetje aan Chris Zeger achtige types denken
Bavo nee, te Fries
Ruben te doorsnee voor onsDank je Noline!!!
zondag 29 januari 2017 om 14:53
quote:iduna schreef op 29 januari 2017 @ 12:45:
Met jullie hulp hebben we ons lijstje aardig kunnen uitbreiden ! We hebben tot nu:
Oscar
Marcus
Arthur
Victor
Berend
Magnus
Quinten
Castor
Elios
Marius
Karel
Darius
Elias
Ik ben dan nog wel niet in verwachting maar maak al stiekem wel lijstjes met namen.
Van bovenstaande staan Oscar en Arthur bij mij hoog boven aan de lijst.
Victor en Elias ook erg stoer en krachtige namen
Met jullie hulp hebben we ons lijstje aardig kunnen uitbreiden ! We hebben tot nu:
Oscar
Marcus
Arthur
Victor
Berend
Magnus
Quinten
Castor
Elios
Marius
Karel
Darius
Elias
Ik ben dan nog wel niet in verwachting maar maak al stiekem wel lijstjes met namen.
Van bovenstaande staan Oscar en Arthur bij mij hoog boven aan de lijst.
Victor en Elias ook erg stoer en krachtige namen
Tralalalala
zondag 29 januari 2017 om 16:06
zondag 29 januari 2017 om 19:00
Ok, ik ga het er hier ook maar eens op wagen. Voor de oplettende lezer, de naam van onze zoon heb ik eerder genoemd in dit topic (in de stijl van Friso & Taco). Ik heb altijd gezegd als we nog een zoon krijgen gaat hij W.alt heten (Nederlands uitgesproken). Nu twijfel ik toch een beetje aangezien man dezelfde naam heeft als de Amerikaanse president (wel Nederlandse uitspraak) en wij Disneyland best leuk vinden om soms te bezoeken. Ik wil niet dat mensen denken dat we Disney freaks zijn en daarom voor die naam kiezen of dat het Engels uitgesproken wordt. Andere optie is T.aeke, dit past misschien beter bij de Hollandse naam van onze zoon. De tweede naam is internationaal goed uit te spreken dus die kan in nood gebruikt worden in het buitenland.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
zondag 29 januari 2017 om 19:11
zondag 29 januari 2017 om 19:13
quote:Maechtje schreef op 29 januari 2017 @ 16:06:
Leuk lijstje Iduna! Elias en Magnus vind ik ook zo leuk. Helaas begint de achternaam van mijn wederhelft met een S, en een voornaam die dan op een S eindigt vind ik persoonlijk niet mooi. Anders hadden deze twee ook zeker op mijn lijstje gestaan.Ja, dat is dan lastig he, dan bekt het niet lekker? Kijk anders eens bij Zweedse namenlijstjes, staan veel soortgelijke stoere namen tussen
Leuk lijstje Iduna! Elias en Magnus vind ik ook zo leuk. Helaas begint de achternaam van mijn wederhelft met een S, en een voornaam die dan op een S eindigt vind ik persoonlijk niet mooi. Anders hadden deze twee ook zeker op mijn lijstje gestaan.Ja, dat is dan lastig he, dan bekt het niet lekker? Kijk anders eens bij Zweedse namenlijstjes, staan veel soortgelijke stoere namen tussen
zondag 29 januari 2017 om 19:41
quote:Chocoladestukjes schreef op 29 januari 2017 @ 19:00:
Ok, ik ga het er hier ook maar eens op wagen. Voor de oplettende lezer, de naam van onze zoon heb ik eerder genoemd in dit topic (in de stijl van Friso & Taco). Ik heb altijd gezegd als we nog een zoon krijgen gaat hij W.alt heten (Nederlands uitgesproken). Nu twijfel ik toch een beetje aangezien man dezelfde naam heeft als de Amerikaanse president (wel Nederlandse uitspraak) en wij Disneyland best leuk vinden om soms te bezoeken. Ik wil niet dat mensen denken dat we Disney freaks zijn en daarom voor die naam kiezen of dat het Engels uitgesproken wordt. Andere optie is T.aeke, dit past misschien beter bij de Hollandse naam van onze zoon. De tweede naam is internationaal goed uit te spreken dus die kan in nood gebruikt worden in het buitenland.
Ik weet niet of mensen de link tussen Donald-Walt en Disneyland snel zullen zien. Maar als het blijft storen kun je gaan voor:
Walter
Waldo
Waldemar
Ik weet niet of mensen de link tussen Donald-Walt en Disneyland snel zullen zien. Maar als het blijft storen kun je gaan voor:
Walter
Waldo
Waldemar
zondag 29 januari 2017 om 19:45
quote:iduna schreef op 29 januari 2017 @ 19:41:
[...]
Walter
Waldo
WaldemarIk ook niet, daarom ben ik benieuwd hoe men daar hier over denkt. Niet perse Disneyland maar Disney. Waldemar vind ik ook leuk maar man niet.
[...]
Walter
Waldo
WaldemarIk ook niet, daarom ben ik benieuwd hoe men daar hier over denkt. Niet perse Disneyland maar Disney. Waldemar vind ik ook leuk maar man niet.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
zondag 29 januari 2017 om 20:27
quote:satire schreef op 29 januari 2017 @ 19:32:
Ik vind Magnus ook mooi, maar in het NL klinkt het zo "afgekapt". Kan het niet goed uitleggen, maar gewoon niet zo vloeiend. Denk dat iedereen Mak-noes zegt, dus als twee korte, afgekapte woordjes, zeg maar.Maknoes?! Ik zou het gewoon uitspreken zoals je het schrijft...
Ik vind Magnus ook mooi, maar in het NL klinkt het zo "afgekapt". Kan het niet goed uitleggen, maar gewoon niet zo vloeiend. Denk dat iedereen Mak-noes zegt, dus als twee korte, afgekapte woordjes, zeg maar.Maknoes?! Ik zou het gewoon uitspreken zoals je het schrijft...
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 29 januari 2017 om 20:30
quote:Chocoladestukjes schreef op 29 januari 2017 @ 19:00:
Hmm denk niet dat ik de link zou leggen naar Disney, maar nu jij het al genoemd heb weet ik dat niet zeker. Eigenlijk moet je je bericht even weghalen en dan in plaats daarvan aan mensen vragen: als jullie zouden weten dat er een Donald en een Walt in 1 gezin zouden wonen, komen er dan bepaalde associaties in je op?
Dan kun je beter peilen of mensen dan aan Disney denken (en dan haal ik dit bericht vervolgens weer even weg )
Taeke vind ik trouwens wel leuker.
Hmm denk niet dat ik de link zou leggen naar Disney, maar nu jij het al genoemd heb weet ik dat niet zeker. Eigenlijk moet je je bericht even weghalen en dan in plaats daarvan aan mensen vragen: als jullie zouden weten dat er een Donald en een Walt in 1 gezin zouden wonen, komen er dan bepaalde associaties in je op?
Dan kun je beter peilen of mensen dan aan Disney denken (en dan haal ik dit bericht vervolgens weer even weg )
Taeke vind ik trouwens wel leuker.
Ik spreek toch geen Chinees?!
zondag 29 januari 2017 om 20:31
maandag 30 januari 2017 om 00:12
Nog niet in verwachting maar wel een grote wens voor een tweede boefje.
Zoek inspiratie voor een jongensnaam passend bij Cody.
Verdere wensen: geen beginletter B, T, M, C. We willen een naam die internationaal goed uit te spreken is ivm veel familie in het buitenland.
Voorbeelden van namen die we mooi vinden:
Ian, Roan, Kyan
Zoek inspiratie voor een jongensnaam passend bij Cody.
Verdere wensen: geen beginletter B, T, M, C. We willen een naam die internationaal goed uit te spreken is ivm veel familie in het buitenland.
Voorbeelden van namen die we mooi vinden:
Ian, Roan, Kyan