kleurenanalyse
zondag 14 januari 2007 om 12:09
Dan heb ik ook nog een vraag voor Johan. Ik ben ooit gekwalificeerd als zomertype. Als kind was ik niet blond, maar had donkerblond haar, eerder naar het bruin toe. Ik lees vaak dat zomertypen als kind lichtblond waren...hoe zit dat? Ik ben er wel zeker van dat ik in koele tinten beter uitkom dan in warme.
zondag 14 januari 2007 om 13:19
quote:@Johan: ik heb toch nog even een vraagje, ik ben lente3, maar nu lees ik steeds dat je vroeger dan donker haar moet hebben gehad. Ik heb vroeger altijd rossig blond haar gehad, en heb zelf altijd goudblonde highlights er in laten zetten. Mijn eigen haarkleur is middenblond en ik zie nu dat mijn uitgroei dus lichter is dan de haarkleur die ik nu heb laten verven. Kom de laatste tijd ook steeds meer mensen tegen die zeggen dat ze mijn andere, lichtere haarkleur mooier vonden, misschien ook omdat ik nu in de winter een stuk bleker ben. Ik ga nu steeds meer twijfelen over lente 3 ook omdat ik zelf de kleuren (harde felle kleuren) in het palet niet echt mooi vindt, hou meer van bruintinten en warme kleuren en draag die dan ook nog steeds. Kan het zijn dat ik misschien toch een lente1 of 2 ben? Weet wel dat Marjolein volgens mij eerst dacht dat ik een 2 was. Niet dat ik haar kundigheid betwijfel hoor, maar ik denk ik vraag het toch even.@Loredana,
Marjolijn werkt woensdag a.s. de hele dag weer bij ons in Haarlem. Je bent welkom voor een quick scan en als dat niet lukt, bel haar dan aub even. Ik kan geen antwoord op je vraag geven zonder je gezien te hebben. Wat ik wel kan zeggen is dat het heel vaak voorkomt dat een Lente 3 vroeger blond is geweest. In jouw specifieke geval durf ik ook geen uitspraak te doen omndat je nu stelt rossige haar (gehad) te hebben en ja, dat zou dan eerder wijzen in de richting van Lente 2.
Niet met twijfels blijven rondlopen; actie ondernemen en als wij (of in dit geval de door mij aan jou geadviseerde Marjolijn) een foute analyse zou hebben gemaakt valt dat onder onze nazorg. Je moet voor 100% op onze adviezen kunnen blindvaren.
Marjolijn werkt woensdag a.s. de hele dag weer bij ons in Haarlem. Je bent welkom voor een quick scan en als dat niet lukt, bel haar dan aub even. Ik kan geen antwoord op je vraag geven zonder je gezien te hebben. Wat ik wel kan zeggen is dat het heel vaak voorkomt dat een Lente 3 vroeger blond is geweest. In jouw specifieke geval durf ik ook geen uitspraak te doen omndat je nu stelt rossige haar (gehad) te hebben en ja, dat zou dan eerder wijzen in de richting van Lente 2.
Niet met twijfels blijven rondlopen; actie ondernemen en als wij (of in dit geval de door mij aan jou geadviseerde Marjolijn) een foute analyse zou hebben gemaakt valt dat onder onze nazorg. Je moet voor 100% op onze adviezen kunnen blindvaren.
zondag 14 januari 2007 om 14:14
Johan, wat een leuke reactie! Ik zou zeker een quickscan willen, vooral
omdat ik zo twijfel. Kan dat dan bij jullie in Haarlem, bij jou zeg
maar, of moet dat bij Marjolijn? Ik moet zeggen dat ik het er best voor
over heb om daarvoor naar jullie in Haarlem te komen hoor, en dat is
echt niet ten nadele van Marjolijn, maar gewoon voor de zekerheid.
Misschien komt het wel omdat ik zelf mijn palet niet mooi vind, zo
donker. Ik hoor het graag van je.
omdat ik zo twijfel. Kan dat dan bij jullie in Haarlem, bij jou zeg
maar, of moet dat bij Marjolijn? Ik moet zeggen dat ik het er best voor
over heb om daarvoor naar jullie in Haarlem te komen hoor, en dat is
echt niet ten nadele van Marjolijn, maar gewoon voor de zekerheid.
Misschien komt het wel omdat ik zelf mijn palet niet mooi vind, zo
donker. Ik hoor het graag van je.
zondag 14 januari 2007 om 15:43
quote:Johan, wat een leuke reactie! Ik zou zeker een quickscan willen, vooral omdat ik zo twijfel. Kan dat dan bij jullie in Haarlem, bij jou zeg maar, of moet dat bij Marjolijn? Ik moet zeggen dat ik het er best voor over heb om daarvoor naar jullie in Haarlem te komen hoor, en dat is echt niet ten nadele van Marjolijn, maar gewoon voor de zekerheid. Misschien komt het wel omdat ik zelf mijn palet niet mooi vind, zo donker. Ik hoor het graag van je.Haarlem is oké; bel maar (tijdig) voor het maken van een afspraak
woensdag 17 januari 2007 om 19:19
@marat en bobdebouwer: ik ben net terug van Johan en Ada in Haarlem, en
ben zo blij dat Johan aanbood om voor een quickscan te komen. Ze hebben
mijn twijfel of ik wel echt een lente3 was weggenomen, ik ben dus een
lente 1. En ik moet eerlijk zeggen dat die kleuren mij meer liggen, dus
ik ben helemaal blij!! Mijn haar mag nu toch weer wat meer naar
goudblond, maakte de trekken in mijn gezicht zachter.Het wilde toch al
niet lukken met dat buine haar dat steeds maar rood werd. Ze zagen het
ook niet direct, er moesten meerdere testen aan te pas komen, dus het
was zo gek nog niet dat Marjolijn, die mij getest had voor lente3 had
gekozen. Gelukkig was ze er nu ook bij en was iedereen het eens dat ik
lente 1 ben.
Johan en Ada: hartstikke bedankt voor alles en de supergoede service!!!
@marat: ik ben nog even naar de parfumerie geweest voor de kasaneka,
wat een heerlijke geur, lijkt veel op de sacre, idd alleen iets
zachter. Heb 'm nog niet gekocht, hij had maar inhoudsmaat en die was €
110,-. Dus ik wacht nog heel even, maar bedankt voor de tip. Heb je je
mascara al binnen?
ben zo blij dat Johan aanbood om voor een quickscan te komen. Ze hebben
mijn twijfel of ik wel echt een lente3 was weggenomen, ik ben dus een
lente 1. En ik moet eerlijk zeggen dat die kleuren mij meer liggen, dus
ik ben helemaal blij!! Mijn haar mag nu toch weer wat meer naar
goudblond, maakte de trekken in mijn gezicht zachter.Het wilde toch al
niet lukken met dat buine haar dat steeds maar rood werd. Ze zagen het
ook niet direct, er moesten meerdere testen aan te pas komen, dus het
was zo gek nog niet dat Marjolijn, die mij getest had voor lente3 had
gekozen. Gelukkig was ze er nu ook bij en was iedereen het eens dat ik
lente 1 ben.
Johan en Ada: hartstikke bedankt voor alles en de supergoede service!!!
@marat: ik ben nog even naar de parfumerie geweest voor de kasaneka,
wat een heerlijke geur, lijkt veel op de sacre, idd alleen iets
zachter. Heb 'm nog niet gekocht, hij had maar inhoudsmaat en die was €
110,-. Dus ik wacht nog heel even, maar bedankt voor de tip. Heb je je
mascara al binnen?
woensdag 17 januari 2007 om 21:29
woensdag 17 januari 2007 om 21:49
Ja,100cc.
Ik kreeg een deel van mijn vriendin,nog voor mijn verjaardag.
Maar goed dat je het advies niet vertrouwde,je zult maar vanalles gekocht hebben.
Dan is het ook logisch dat paars je niet bevalt,of zit dat toch in je palet.
Ga je het nog terugkoppelen naar je consulente in Zoetermeer?
De paarse mascara is er nog niet.
Ik kreeg een deel van mijn vriendin,nog voor mijn verjaardag.
Maar goed dat je het advies niet vertrouwde,je zult maar vanalles gekocht hebben.
Dan is het ook logisch dat paars je niet bevalt,of zit dat toch in je palet.
Ga je het nog terugkoppelen naar je consulente in Zoetermeer?
De paarse mascara is er nog niet.
donderdag 18 januari 2007 om 19:32
@marat: Mijn consulente uit Zoetermeer was erbij! Ze werkt freelance voor Johan en Ada, dus dat was wel prettig.
Paars zit niet meer in mijn palet, wel veel blauw. Echt hoor, ik ben
weer helemaal happy, ga morgen weer naar de kapper als er plek is, kon
vandaag niet meer bellen, zat vast in Utrecht, heb er met 3 bussen 4
uur over gedaan om thuis te komen......
Paars zit niet meer in mijn palet, wel veel blauw. Echt hoor, ik ben
weer helemaal happy, ga morgen weer naar de kapper als er plek is, kon
vandaag niet meer bellen, zat vast in Utrecht, heb er met 3 bussen 4
uur over gedaan om thuis te komen......
donderdag 18 januari 2007 om 20:06
Vandaag naar het zuiden geweest,wel een beetje winderig,maar geen minuut vertraging.
Toen ik naar huis liep vielen pas de takken op de weg op.
Op het nieuws een en al ellende.
Vrienden van ons zitten vast en zullen daar wel moeten overnachten.
Ik moet morgen naar Utrecht:(.
Fijn dat alles nu naar je zin is.
Hoef je ook geen zorgen te maken over de astint.
Toen ik naar huis liep vielen pas de takken op de weg op.
Op het nieuws een en al ellende.
Vrienden van ons zitten vast en zullen daar wel moeten overnachten.
Ik moet morgen naar Utrecht:(.
Fijn dat alles nu naar je zin is.
Hoef je ook geen zorgen te maken over de astint.
zaterdag 20 januari 2007 om 14:43
Ik zie dat veel mensen hier inmiddels al aardig wat kijk hebben op het keluren-analyse -gebeuren !
Dan wil ik jullie eens mijn 'profiel' voorleggen, want ik heb ook zo'n analyse gedaan en heb twijfels over de uitslag. Ik weet wel dat dat niet echt kan zonder iemand zelf te zien, maar gewoon even voor de leuk !
Ik heb een vrij bleek gezicht, niet wit maar bleek, geen rode wangen ofzo, en ook geen gelige kleur. Ik heb blauwe ogen met een zweem grijs, en het lijkt alsof er ook wat lichtbruine vlekjes inzitten (heel weinig. Mijn haar is van nature donkerblond, wat saai. Mijn wenkbrauwen zijn vrij donker.
Als kind had ik heel witblondhaar dat later dus donkerder werd. Ook had ik toen duidelijke sproetjes op de neus, maar die zie je nu niet meer echt.
Als ik lippenstift draag dan zie ik dat bv. mat-oudroze me goed staat en dat bruinachtig zo hard staat. Ik draag graag paars, turquoise en pruimenkleur.
Ik ben benieuwd met wat voor opties jullie komen !
Dan wil ik jullie eens mijn 'profiel' voorleggen, want ik heb ook zo'n analyse gedaan en heb twijfels over de uitslag. Ik weet wel dat dat niet echt kan zonder iemand zelf te zien, maar gewoon even voor de leuk !
Ik heb een vrij bleek gezicht, niet wit maar bleek, geen rode wangen ofzo, en ook geen gelige kleur. Ik heb blauwe ogen met een zweem grijs, en het lijkt alsof er ook wat lichtbruine vlekjes inzitten (heel weinig. Mijn haar is van nature donkerblond, wat saai. Mijn wenkbrauwen zijn vrij donker.
Als kind had ik heel witblondhaar dat later dus donkerder werd. Ook had ik toen duidelijke sproetjes op de neus, maar die zie je nu niet meer echt.
Als ik lippenstift draag dan zie ik dat bv. mat-oudroze me goed staat en dat bruinachtig zo hard staat. Ik draag graag paars, turquoise en pruimenkleur.
Ik ben benieuwd met wat voor opties jullie komen !
zaterdag 20 januari 2007 om 18:57
Je zou ook een zomer kunnen zijn. Ik ben een lichte zomer: heb net
zoals jij een bleek gezicht, geen rode wangen, ook geen gelige kleur.
Mijn ogen zijn grijs-blauw. En mijn haar was toen ik klein was licht
blond en nu donkerblond (erg donker). Maar die sproeten van jou dat
past niet bij een zomer, geloof ik.
Het is ook moeilijk om het zo te zeggen zonder je te zien. Een echt
goede analyse kun je in bv Haarlem laten doen. Dan weet je het zeker en
loop je niet jaren in de "verkeerde"kleuren omdat 'iemand' van een
forum dacht te weten welk type jij was.
Maar wat is je type en waar twijfel je aan?
zoals jij een bleek gezicht, geen rode wangen, ook geen gelige kleur.
Mijn ogen zijn grijs-blauw. En mijn haar was toen ik klein was licht
blond en nu donkerblond (erg donker). Maar die sproeten van jou dat
past niet bij een zomer, geloof ik.
Het is ook moeilijk om het zo te zeggen zonder je te zien. Een echt
goede analyse kun je in bv Haarlem laten doen. Dan weet je het zeker en
loop je niet jaren in de "verkeerde"kleuren omdat 'iemand' van een
forum dacht te weten welk type jij was.
Maar wat is je type en waar twijfel je aan?
zondag 21 januari 2007 om 10:20
@Marat,
Iets later dan toegezegd, maar hier dan onze reactie op het recent (opnieuw) uitgebrachte engelstalige boek van CMB Color Me Confident.
Geen nieuws onder de zon; het is een gepimpte uitgave van eerdere publicaties van CMB. Oude wijn in nieuwe zakken dus; ziet er wel verzorgd uit, leuke recente plaatjes etc.
De schrijfsters zijn CMB consulentes van het eerste uur (begin 1980) en hangen de nog steeds dsinds die tijd door CMB verkondigde type indeling aan op het gebied van stijl (creatief, dramatisch, romantisch, klassiek, city chic en natural).
Boek is vooral toegespits op de wat oudere vrouw en biedt een jonge vrouw op zoek naar haar perfecte uitstraling geen houvast.
Mannen komen in het geheel niet aan de orde.
Iets later dan toegezegd, maar hier dan onze reactie op het recent (opnieuw) uitgebrachte engelstalige boek van CMB Color Me Confident.
Geen nieuws onder de zon; het is een gepimpte uitgave van eerdere publicaties van CMB. Oude wijn in nieuwe zakken dus; ziet er wel verzorgd uit, leuke recente plaatjes etc.
De schrijfsters zijn CMB consulentes van het eerste uur (begin 1980) en hangen de nog steeds dsinds die tijd door CMB verkondigde type indeling aan op het gebied van stijl (creatief, dramatisch, romantisch, klassiek, city chic en natural).
Boek is vooral toegespits op de wat oudere vrouw en biedt een jonge vrouw op zoek naar haar perfecte uitstraling geen houvast.
Mannen komen in het geheel niet aan de orde.
zondag 21 januari 2007 om 15:37
quote:
Bedankt,Johan.
Dat spreekt me inderdaad niet zo aan. Wat ik nog vergat te melden, is dat CMB in het boek zelfs een knieval maakt voor blonde types die zwart willen bljven dragen. In de geest van: zwart staat niet in uw pallet en dan volgt het advies in elk geval zwart niet dicht onder het gezicht te dragen en er een sjaal, of iets dergelijks in de goede kleuren kort bij het gezicht te dragen. Het negatieve effect in de uitstraling zou dan minder negatief worden.
Jij en diverse anderen op dit forum (net als onze andere klanten) hebben het bewijs van het tegendeel bij ons gezien, dus ja wat moeten we hier mee. Wat is de waarde dan van de rest van het advies.
Bedankt,Johan.
Dat spreekt me inderdaad niet zo aan. Wat ik nog vergat te melden, is dat CMB in het boek zelfs een knieval maakt voor blonde types die zwart willen bljven dragen. In de geest van: zwart staat niet in uw pallet en dan volgt het advies in elk geval zwart niet dicht onder het gezicht te dragen en er een sjaal, of iets dergelijks in de goede kleuren kort bij het gezicht te dragen. Het negatieve effect in de uitstraling zou dan minder negatief worden.
Jij en diverse anderen op dit forum (net als onze andere klanten) hebben het bewijs van het tegendeel bij ons gezien, dus ja wat moeten we hier mee. Wat is de waarde dan van de rest van het advies.
maandag 22 januari 2007 om 12:14
Ik begrijp dat er tegenstijdigheden zitten in de kleuren die ik noem? Grappig ! Want dat is ws. ook waar mijn twijfel zit.
Overigens zijn mijn ogen blauw met grijs erin, en geen bruine puntjes zoals ik eerder schreef; het grijzige heeft een zweem van groen.
Ik ben volgens het advies een lente-type, maar dacht/denk zelf dat zomer-type beter zou passen. Ik heb gewoon geen sproeten meer, en oudroze staat me goed. En als m'n haar te gelig/goudachtig geverfd is zie ik er niet leuk uit, vind ik zelf !
Bedankt voor de reacties !
Overigens zijn mijn ogen blauw met grijs erin, en geen bruine puntjes zoals ik eerder schreef; het grijzige heeft een zweem van groen.
Ik ben volgens het advies een lente-type, maar dacht/denk zelf dat zomer-type beter zou passen. Ik heb gewoon geen sproeten meer, en oudroze staat me goed. En als m'n haar te gelig/goudachtig geverfd is zie ik er niet leuk uit, vind ik zelf !
Bedankt voor de reacties !
maandag 22 januari 2007 om 17:03
Er zijn gelukkig meerdere goede kleurenadviezen mogelijk. Er is niet slechts een kleuradvies dat voldoet. Gelukkig, want anders zou het maar een saaie boel worden. Je hebt ook nog zo iets als persoonlijke voorkeuren.
Suzannah en Triny, van de styling boeken en vroeger de BBC, gebruiken een gevarieerd kleurenpallet en hun aanwijzingen zijn vaak spectaculair.
Ook het merk Misoni heeft byzondere kleurencombinaties in hun breisels. In een woord prachtig.
Ik ken een blonde vrouw die vaak een witte blouse bij een zwart pak draagt en het staat haar fantastisch. Volgens de regels zouden deze kleuren haar verschijning niet optimaliseren.
Zelf droeg ik gisteren een bruine broek en paarsige tinten en het regende complimetjes, terwijl ik een licht wintertype ben.
Kleur is heel belangrijk, maar kennelijk spelen er meerdere factoren een rol dan kleur.
Suzannah en Triny, van de styling boeken en vroeger de BBC, gebruiken een gevarieerd kleurenpallet en hun aanwijzingen zijn vaak spectaculair.
Ook het merk Misoni heeft byzondere kleurencombinaties in hun breisels. In een woord prachtig.
Ik ken een blonde vrouw die vaak een witte blouse bij een zwart pak draagt en het staat haar fantastisch. Volgens de regels zouden deze kleuren haar verschijning niet optimaliseren.
Zelf droeg ik gisteren een bruine broek en paarsige tinten en het regende complimetjes, terwijl ik een licht wintertype ben.
Kleur is heel belangrijk, maar kennelijk spelen er meerdere factoren een rol dan kleur.