Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.

We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).

maar het bevalt goed.

Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
quote:Iertje94 schreef op 28 januari 2017 @ 14:51:

Mijn vriend verdient veel meer dan mij. En hij woonde nog thuis toen we het huis kregen. Bij mij ging de huur gewoon door. Ik heb dus stuk minder betaald. Kan me er niet heel druk om maken.

Ah oké dat is fijn.

Wij staan daar wat anders in, dus moeten even uitvogelen hoe we dat gaan doen.
Tvp! Vriend en ik willen eigenlijk na de zomer gaan samenwonen. Eerst maar eens op vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Yay!! Vanmorgen contract getekend van het nieuwe huis (en mijn parkeerplaats).

Mijn meneer gaat vandaag al aan de slag, ik morgen. Dit weekend hopen we het verfwerk af te maken, de maandag erop komen ze laminaat leggen. Donderdag en vrijdag heb ik vrij om thuis alles in te pakken en het huis schoon te maken. Volgend weekend verhuizen.

Is het al voorbij????

Ik haat verhuizen /moppersmurf
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Grappig ik ben juist dol op verhuizen

Succes met alles cybermeisje!
Dit is mijn 10e verhuizing :P
Ja dan snap ik dat het je tegenstaat!

Ik ben nu in 6 jaar ook 6 keer verhuisd, maar blijf het altijd wel leuk vinden. Een keer goed door je zooi heen en daarna een frisse start op een nieuwe plek.
Het verhuizen van mijn spullen stelt geen hol voor, ik heb weinig spullen, qua meubels gaat er van mij weinig mee (bank en een kast). Daarnaast heb ik sowieso weinig spullen, dus van door mijn zooi gaan is eigenlijk ook al geen sprake.

Maar het zorgt gewoon voor ontzettend voor onrust in mijn hoofd waar ik helemaal niks aan kan doen, maar het put me wel uit. Daarom begin ik ook pas op het laatste moment met inpakken, anders wordt het nog veel erger.

Op het moment dat alles over is is het ook direct over. Maar ik reageer me nu al wel af op mijn meneer terwijl hij er niks aan kan doen. Ene moment kan hij wel aan me zitten, andere moment moet hij het niet eens wagen om in de buurt te komen.
.
anoniem_236883 wijzigde dit bericht op 12-02-2017 01:05
Reden: -
% gewijzigd
Eh, ja. Heel veel mensen willen in Utrecht/Amsterdam daar in de buurt wonen dus zijn de huizen flink duurder. En dan nog willen mensen het zo graag dat de huizen vreselijk snel verkocht worden. Dus het is lastig om een fijn huis te vinden.
Ja Kijk maar eens op Funda in bijvoorbeeld Utrecht.

Overigens merk ik het hier in Brabant ook hoor. Een vriendin is 2 jaar op zoek geweest naar een koophuis met haar vriend en soms werd er gewoon 20 of 30K boven de vraagprijs geboden. Zij hebben hun wensen maar aangepast en wonen nu in een heel ander huis en hele andere buurt dan ze wilden.

Ik merk het bij huren ook al. Mijn oma betaalt per maand voor haar enorme vrijstaande huis met 4 slaapkamers en zolder veel minder dan wij gaan betalen voor een toekomstig appartement met 1, hooguit 2 slaapkamers.
Vandaag de hele dag staan schilderen en klussen in het huis. We hebben zelfs meer gedaan dan dat ik eigenlijk had verwacht. Maandag gaat mijn meneer de tweede kamer schilderen + vloer leggen en komen ze de vloer in de woonkamer en de gang leggen.

Belde net nog even en toen had ik het ook al over 'thuis'. Nu de rest van het weekend wel alleen. Meneer moet inpakken in zijn huis en ik kan daar dan toch niks doen. Dus morgen nog even genieten van een van de laatste dagen in mijn 'oude' huisje voor het zover is.
Mijn vriend en ik hadden ons ingeschreven voor een nieuwbouwproject en we werden gisteren gebeld dat wij een woning konden krijgen! We hebben er helaas vanaf gezien vanwege de hoge huurprijs, we hadden gehoopt op een goedkopere woning maar die waren niet meer beschikbaar. Ik baal er wel van, anders hadden we volgende week al de sleutel gekregen. Helaas nu opnieuw beginnen met zoeken weer.
Wat jammer zeg Ellen! Dat is flink balen!

Ik ben de laatste weken best vaak uitgenodigd voor een bezichtiging, maar helaas heb ik er vrij veel af moeten zeggen vanwege verplichtingen. Alleen de huizen waar ik in de top 5 stond ben ik gaan kijken, want daar wil ik wel een klus voor afzeggen. Bij eentje ging hij naar iemand met een urgentieverklaring, bij de anderen nam nummer 1 het. Ik baal echt, want had best wel hoop dat hier iets tussen zou zitten :(
@Luna, wat jammer dat een huis dan toch net aan je neus voorbij gaat. Hopelijk kun je snel wat vinden.

Je weet maar nooit.
Hopelijk vinden jullie allebei snel iets!
Mijn vriend en ik zijn samen op zoek naar een huisje! Ik heb zin in samenwonen!
Let it go
Dat is jammer Luna! Hopelijk lukt het je snel iets te vinden! Zoek jij via een woningcorporatie of via makelaar?
Wij zochten eerst vooral in de particuliere sector. Maar we waren dat gedoe met makelaars zo beu. Zo vaak dat je dan regelt om naar zo'n groepsbezichtiging te gaan en dat er dan wel 30 mensen zijn die allemaal interesse hebben, of dat het dan toch niet doorgaat terwijl je al bijna onderweg bent, of dat er een addertje onder het gras zat. De kans dat we op die manier aan een huis zouden komen was vrij klein. Mijn vriend heeft een aardig salaris (dacht ik) maar eigenlijk is het net te weinig om makkelijk particulier te huren.

Nu zoek ik vooral via een woningcorporatie. We vallen dan alsnog buiten de sociale huur vanwege zijn inkomen, maar op deze manier weet je tenminste hoeveel kans je maakt. Als ik 17e sta ga ik niet van alles afzeggen voor een bezichtiging bijvoorbeeld. Toen we via makelaars zochten wist je nooit hoeveel kans je zou hebben.

Ik twijfel heel erg. Ik heb komende week een bezichtiging. Ik sta 9e. Ik moet er een dag werk voor afzeggen. Zal ik wel of niet gaan? Ik neig naar niet, maar om mij heen zeggen mensen dat ik wel moet gaan.
quote:Esstar5 schreef op 08 februari 2017 @ 17:41:

Mijn vriend en ik zijn samen op zoek naar een huisje! Ik heb zin in samenwonen! Leuk! Ik hoop dat jullie snel wat vinden Gaan jullie huren of kopen?
Cybermeisje, hoe gaat het nu met het huis? Hoe ver zijn jullie met klussen?
quote:lunaleeflang schreef op 09 februari 2017 @ 10:43:

Cybermeisje, hoe gaat het nu met het huis? Hoe ver zijn jullie met klussen? Klussen is eigenlijk al helemaal klaar, er hoefde alleen maar verf op de muur en iets op de vloer. In de slaapkamers leggen we tapijttegels, die heb ik zelf gelegd. Laminaat hebben we afgelopen maandag laten leggen. Ik ben nu 2 dagen vrij, vanmiddag ga ik het huis schoonmaken en alvast wat dingetjes meenemen. Nog even een ritje langs de bouwmarkt voor 2 lampenkappen en wat spotjes. Zaterdag gaan we over, zoals het er nu naar uitziet ben ik in 1 rit over...
quote:lunaleeflang schreef op 09 februari 2017 @ 10:08:

[...]

Leuk! Ik hoop dat jullie snel wat vinden Gaan jullie huren of kopen?Dank je wel! We gaan eerst huren, sowieso een jaar en als alles goed gaat gaan we kijken waar we willen kopen!
Let it go
Samenwonen is echt zo leuk

Echt heerlijk dat we na een zware dag allebei ons verhaal bij elkaar kwijt kunnen en dan tips geven. En om het af te spoelen dan even samen douchen.

En nu lekker 'say yes to the dress' kijken terwijl hij ter ontspanning achter de pc zit. Allebei even in eigen zone, ook fijn.

Elke dag versterkt mijn gevoel voor hem
Klinkt heerlijk Daremanda
Ja vind het ook zo mooi dat ik hem overdag kan missen en dan allebei dolbij zijn als we elkaar weer zien 's avonds. Ik hoop dat dat voor altijd blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven