Geld & Recht alle pijlers

Badkameractie: annuleren help?!

21-01-2017 14:03 90 berichten
Hallo,

Ik heb even advies nodig want ik zit er even helemaal doorheen qua dingen regelen en dat ik dan het volgende ook nog heb, kan ik er even niet bij hebben nu.

Vorig jaar had ikbedacht dat ik mijn badkamer wou verbouwen. Ik naar Brugman (ik was in de buurt voor een ander evenement) en die hadden toevallig een actie voor 40% korting op alles die dag vanwege een verbouwing aldaar. Moest natuurlijk meteen beslissen maar had wel twee jaar de tijd om die badkamer te laten bouwen. Dat leek me zeer prima want al zou ik een nieuw huis kopen dan kon ik daar ook een mooie badkamer in laten zetten. Ik heb een aanbetaling gedaan en ben met een map met 'neporder' (heb nog geen design laten tekenen) vertrokken.

Nu zijn er wat dingen onverhoopt en onverwacht veranderd in mijn leven waardoor ik die badkamer niet meer wil/kan afnemen (werk in buitenland). Ik had verwacht dat ik mijn aanbetaling wel kwijt zou zijn, risico van het vak. Ik ben nou eenmaal zeer impulsief en recentelijk (een dik half jaar na koop van badkamer) gediagnosticeerd met autisme. Maar ik ben natuurlijk niet handelingsonbekwaam verklaard (anders kAn ik ook niet werken).

Vandaag schoorvoetend naar Brugman om ze bovenstaande te vertellen (alleen dat ik moet verhuizen, niet het autismeverhaal). Ik moest comtact opnemen met de juridische afdeling. Niet alleen ben ik mijn aanbetaling kwijt (stiekem hoopte ik er een deel van terug te krijgen, nog guts no glory) maar moet ik waarschijnlijk ook nog bijbetalen!

Ik de map erbij pakken, staan geen voorwaardes in vermeld (had ik voor die tijd ook al maar gekeken). Nu las ik op internet dat zij aangesloten zijn bij een branchevereneging en dat dus die algemene voorwaardes gelden. Hieruit blijkt 30% betalen bij annulering.

Deze voorwaarden zijn mij bij het tekenen en betalen niet aangedragen door Brugman, en door mijn heilige overtuiging dst ik die badkamer zou kopen en mijn enthousiasme heb ik ook niet naar die voorwaarden gevraagd (dom). Maar hoe kan je 30% berekenen van een badkamer die nog niet is vastgelegd? Dat wat vastgelegd is, is een random verzameling objecten die nodig waren om de order aan te maken. Dit bedrzg is veel hoger dan wat ik zou kopen.

Ik kan maandag pas contact opnemen met die juridische poppetjes, maar zit nu wel in de rats. Welnu wat wil ik met dit topic:

- Hoe groot is de kans dat ik 30% moet betalen van een dikke 4150 euro.. Terwijl ik voor zoveel niet eens een badkamer ging kopem (korting is daar niet eens vanaf)

- is er een kans dat ik Alleen mijn aanbetaling kwijt ben? Dat er nog iets van menselijkheid inzit daar?

- zou ik de autismekaart kunnen trekken om coulance te kweken? Niet mijn stijl maar ik wist toen nog niet dat ik autistisch was, dat traject is later opgestart naar aanleiding vN lichamelijke problemen.

- iemand anders die eens zo dom is geweest? Ik ben in principe niet naief aangelegd maar toch beland ik regelmatig in redelijk naieve situaties terwijl ik mijn eigen wantrouwen negeer (waarom is mij een raadsel maar blijkbaar vertriuw ik mijn gut feelings niet genoeg)

Het lucht even op dit van me af te schrijven
quote:Hayek schreef op 25 januari 2017 @ 06:54:

[...]

Dus jij kent zaken waarin de keuken- of badkamerboer aan het kortste eind trok?kijk even naar de link die ik eerder plaatste er is een recente uitspraak
Ik zou mij niet druk maken hoor. Je gaat toch emigreren, je schrijft je uit blokkeert je telefoon en klaar is kees. Brugman gaat je écht niet in het buitenland opsporen hoor, na tig keer bellen geven ze het wel op.
Alle reacties Link kopieren
quote:hkgirl schreef op 29 januari 2017 @ 08:31:

Ik zou mij niet druk maken hoor. Je gaat toch emigreren, je schrijft je uit blokkeert je telefoon en klaar is kees. Brugman gaat je écht niet in het buitenland opsporen hoor, na tig keer bellen geven ze het wel op. Ik weet niet of ik dit zo'n briljant plan vind. Als ze er écht werk van maken (via de rechter dus), zou TO nog eens voor een nare verrassing kunnen komen te staan.........
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Hayek schreef op 29 januari 2017 @ 08:32:

[...]

Ik weet niet of ik dit zo'n briljant plan vind. Als ze er écht werk van maken (via de rechter dus), zou TO nog eens voor een nare verrassing kunnen komen te staan.........Als ze al een deurwaarder erop zetten dan zal deze snel zien in het GBA dat TO in verweggistan woont, kunnen ze verder niets meer. Het is niet de Belastingdienst tenslotte...
http://www.omroepbrabant. ... mest+bij+Mandemakers.aspx
Ik zag dit filmpje en moest ook aan dit topic denken.
Weer in het nieuws dankzij een Libelle-vlogger: http://www.rtlnieuws.nl/e ... erker-mandemakers-keukens

Haha, straks wordt dit het dumptopic voor allerlei narigheid over dit bedrijf.
Zag net bij Jinek een medewerker van Mandenmakers en consorten en ze gaan alle zaken opnieuw bekijken en vanaf 31 maart komt er een bedenktijd na het tekenen.
https://www.mandemakers.n ... -annuleringsregeling-aan/

Tot 48 uur kosteloos, en daarna max 500 of 1000 afhankelijk van de prijs. Overigens is dit alleen voor keukens.
quote:-Livia- schreef op 02 februari 2017 @ 08:15:

Tot 48 uur kosteloos, en daarna max 500 of 1000 afhankelijk van de prijs. Overigens is dit alleen voor keukens.En toch vermoed ik dat er ergens nog een addertje onder het gras ligt. Ze gaan echt niet landelijk ineens al die keukens annuleren, dan loopt mandemakers een hoop geld mis. Ik zou die nieuwe regelingsvoorwaarden wel willen lezen, vooral de kleine lettertjes daarin
quote:-Livia- schreef op 02 februari 2017 @ 08:15:

Tot 48 uur kosteloos, en daarna max 500 of 1000 afhankelijk van de prijs. Overigens is dit alleen voor keukens.

"We zijn al 40 jaar een familiebedrijf dat is gebouwd op klanttevredenheid en klantvriendelijkheid."

Dat addertje had ik vanochtend ook al over. Normaal gesproken gaat het over 48 uur in werkdagen, maar stel dat je op zaterdagochtend de keuken besteld in de winkel die op maandagochtend dicht is, dan ben je al over die 48 uur heen.
Zelfs aangetekend via de post red je het niet om binnen 48 uur te annuleren.
Dan stuur je een mail met een leesbevestiging. Dan kunnen ze zien wanneer en hoe laat je geannuleerd hebt. Zou wel even navragen in de winkel of dat volstaat natuurlijk.
quote:7102 schreef op 02 februari 2017 @ 09:59:

Zelfs aangetekend via de post red je het niet om binnen 48 uur te annuleren.Gewoon aan een baksteen vastbinden en door het raam naar binnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven