Aardbevingen in emmen?

02-02-2017 00:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje , wij willem graag naar emmen, de reden is rust , veel bos , goedkoper , en heeft veel meer te bieden dan waar we nu zitten , in de polder ,

Veel opgezocht op internet , ook zag ik dat ik 1 wijk moest vermijden ,ivm overlast , en veel huur woningen daar, alleen nu kwam mijn pa dat ze daar ook heel soms aardbevingen hadden , oke? Ik dacht alleen groningen.

Zijn er mensen die in emmen wonen? En hun ervaringen kunnen delen

We gaan natuurlijk niet in een huis zitten van de jaren 50 , meer eerder een rijtjes huis van jaren 80-90 loop je dan ook risico ? Met scheuren in je huis ? Vaak zijn ze 1,2, 2.0 niet zo erg als in groningen dus,

Ik zou het wel jammer vinden als ik emmen nu ook zou moeten wegstrepen
Wees jezelf
Zijn opzoek naar een woning in emmen , bouwjaar tussen 1980-2006

4 slaapkamers, grote woonkamer liefst met een L vorm , keuken moet ook groot zijn, badkamer ook niet te klein , ik hou van de huizen op de holtingerbrink, met een schuine pLafond in de woonkamer, alleen helaas 3 slaapkamers , en kleine badkamer , maar dat zou mijn ideale huis zijn
Wees jezelf
Emerhout klinkt goed viva ratje
Wees jezelf
Die wijken hoef je niet te mijden. Alleen in bepaalde gedeeltes is het niet fijn wonen. Prik vooral door de hele mooie foto''s van de binnenkant van de woning. Kijk hoe het ligt: in de straat verzorgde tuintjes of overwoekerd met onkruid,
Precies , zo kan je ook altijd zien of het huurhuizen zijn of koop, huurwoningen hebben vaak onverzorgte tuintjes
Wees jezelf
quote:ririanneke schreef op 02 februari 2017 @ 18:30:

[...]

De Rietlanden is op Delftlanden na de nieuwste wijk en niet verloederd. Ook een jonge wijk qua inwoners. Bargeres, Emmermeer, Angelslo en Emmerhout hebben goede en minder goede buurten. Ook in Angelslo zijn gedeeltes waar het wel goed wonen is. Ga zowel in het weekend als op een doordeweekse dag kijken om de buurt op je in te laten werken.

Rietlanden bestaat al een poosje en heb je ook mindere buurten. Delftlanden is de nieuwste buurt, echt een beetje een kak buurt zeg maar

Bargeres heeft ook mooie huizen in goede buurten
quote:Poezenmens290 schreef op 02 februari 2017 @ 18:30:

http://www.funda.nl/koop/emmen/huis-495 ... zwaluw-14/

We vonden dit wel een leuk huis ,

Ik heb een paar wijken opgeschreven die we moeten vermijden

Bargeres emmermeer , en angelsloMaar dat is toch niet vrij wonen?
quote:zecora schreef op 03 februari 2017 @ 12:30:

[...]

Maar dat is toch niet vrij wonen?Voor €150000 ga je in de plaats Emmen niet veel vrijstaande woningen vinden. In de buitendorpen kun je voor dat bedrag wel wat vinden. Ook is Emmen niet echt een goedkope gemeente om in te wonen. Ik betaal voor een tussenwoning meer gemeentelijke belasting dan familie in een buurtgemeente met vrijstaande woning van ongeveer dezelfde waarde. Alle voorzieningen die er zijn betaal je als inwoners wel voor.
Hoeft ook geen vrijstaand huis te zijn hoor , gaan we ook niet halen met ons budget , dan zit je bijna op de 170,000 en dan heb je maar 80-90 vierkante meter , terwijl een rijtjewoning 120-130 meter heeft
Wees jezelf
Ik kom uit het gooi , dus dam is alles goedkoper haha , in het gooi heb je voor 150.000 een flatje , en voor 210-220 een rijtjes huis van 95 vierkante meter ,

Daarom zijn we ook naar de poldef gegaan , omdat de huizen in het gooi niet te betale zijn qua huur , 800 euro in de maand , rijtjes woning 80 vierkante meter, 3000 euro borg , en in inkomen van 45,000 wat je moet verdienen

Dus dat werd hem niet ,

Jammer want ik ben er geboren , en ik wilde er eigelijk niet weg

We hebben ook gekeken naar coevorden , is iets goedkoper , maar emmen trekt ons meer , dus dan maar iets meer kwijt , je woont er tenslotte minimaal 30 jaar ,

Over hoeveel heb je het dan ? Qua gemeente

In het gooi was dit 800 perjaar , en de polder 600 perjaar
Wees jezelf
Je zou ook eens in een buitendorp kunnen gaan kijken. Ik heb zelf jaren geleden in de omgeving van Emmen gewoond, maar zou toch niet voor een woonwijk kiezen. In de rietlanden bv zit je even ver van Emmen af als dat je in een buitendorp zit.
We hebben erover magedacht hoor de buitendorpen , ,maar we zijn niet zo van de dorpen ,

Ik vind emmen zoleuk omdat er veel groen in de wijken zit , en dat doet me denken aan het gooi , voelt toch een beetje als thuis, en van al die boeren plattelanden word ik dood ongelukkig, beetje doods, alle 2 komen we uit de stad , en ik vind het ook fijn om de fiets te pakken , en de bossen in te gaan , of een boodschap doen , en ik heb geen zin als ik in een dorp zit om voor alles de auto te pakken , geeft me toch ook wel minder vrijheid gevoel
Wees jezelf
We zitten nu in de polder , waar ze ook best veel hebben , niet zoveel als emmen , maar ik moet voor alles de auto pakken, behalve als ik boodschappen ga doen , maarja hier wonen was niet onze keus , maar anders hadden we geen huis
Wees jezelf
Dat snap ik ook heel goed. Hebben jullie trouwens een baan in Emmen, de werkgelegenheid is er niet geweldig?

Ik zou van het voorjaar een weekend naar Emmen gaan en dan zelf alles verkennen, ook de buitendorpen.
oke , is niet zo een probleem, hier ook erg weinig qua werk
Wees jezelf
We gaan deze maand een dagje emmen doen , en dan ook s avonds door de wijken heen die ons aangespreken
Wees jezelf
haha wat een vooroordelen..

ik kom uit Emmen en woon nu in een schitterend dorp dichtbij Emmen..

voor het centrum van Emmen moet ik met de auto, maar verder heb ik hier alles in het dorp.. winkels, bakker, fietsenmaker, zwembad enz.. daarvoor moest ik in Emmen de auto pakken, hier kan ik het lopend of fietsend doen..

wat ik wil zeggen: het ligt er maar net aan waar je gaat wonen.. net zoals de wijken.. angelslo stond/staat bekend als mindere wijk, maar dat geldt ook alleen maar voor bepaalde gedeeltes wat je overal hebt..

delftlanden is nieuw en wordt nog altijd gebouwd, krijgt op Den duur eigen voorzieningen maar is er nu nog niet.

ik zou inderdaad gewoon gaan kijken, meestal "voel" je het wel een beetje goed aan
Dalen vonden we ook leuk , alleen veel duurder , viel dus af
Wees jezelf
quote:Poezenmens290 schreef op 02 februari 2017 @ 17:42:

Volgens mij was erica ook niet zo een goede wijkErica is geen wijk van emmen maar een leuk dorp op een km of 6 van emmen
Schoonebeek Erica Klazienaveen Weerdingen allemaal leuke dorpjes in gemeente Emmen
quote:raketje schreef op 04 februari 2017 @ 19:25:

Schoonebeek Erica Klazienaveen Weerdingen allemaal leuke dorpjes in gemeente Emmen

Leuk

Smaken verschillen.
Was bageres nou ook slecht ? Of valt dit mee?
Wees jezelf
quote:Poezenmens290 schreef op 04 februari 2017 @ 20:18:

Was bageres nou ook slecht ? Of valt dit mee?Geen wijk is helemaal slecht of goed. Je hebt overal goede en minder goede straten. Zo zag ik op Funda ook huizen in Angelslo die wel in goede straten liggen.
Ik zou toch liever in een buitendorp wonen dan in Angelslo..
Ja angelso gaan we vermijden , we gaan een huis kopen dus we gaan niet op 50/50 spelen ,

Huren kan je altijd nog weg , maar kopen ... Nee liever geen risico , ik kom voor mijn rust naar emmen , zou zonde zijn als je spijt krijgt van je huis kopen omdat er aso buren komen wonen , of een paar huizen ernaast wonen aso mensen , veen gehoord over drugs gebruik daar , overlast , en dat de buurt mensen daar in opstand kwamen, ze waren het zat , en de gemeente dee al jaren niets , nou dan wil ik daar liever niet meer wonen, ook berichten over huisjes melkers , dat ze met 6 man in een huurhuis zitten en de hoofdprijs betalen , en van die mensen krijgen ze dan weer overlast , en dan zit jij een paar huizen verderop in je koopwoning
Wees jezelf
Het gaat om een paar straten in Angelslo die je door te googelen kunt vinden. Naast aso buren te komen wonen dat risico loopt je altijd. Ook in de nette buurten kun je buren treffen die in de zomer bv elke avond de BBQ aan hebben met rook- en stankoverlast. En in alle wijken heb je plekken waar ik ' s avonds liever niet kom. Goed om ook ' s avonds te gaan kijken want als je op eigen grond geen parkeerplaats hebt is parkeren in sommige straten ook een crime.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven