Aardbevingen in emmen?

02-02-2017 00:46 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik had een vraagje , wij willem graag naar emmen, de reden is rust , veel bos , goedkoper , en heeft veel meer te bieden dan waar we nu zitten , in de polder ,

Veel opgezocht op internet , ook zag ik dat ik 1 wijk moest vermijden ,ivm overlast , en veel huur woningen daar, alleen nu kwam mijn pa dat ze daar ook heel soms aardbevingen hadden , oke? Ik dacht alleen groningen.

Zijn er mensen die in emmen wonen? En hun ervaringen kunnen delen

We gaan natuurlijk niet in een huis zitten van de jaren 50 , meer eerder een rijtjes huis van jaren 80-90 loop je dan ook risico ? Met scheuren in je huis ? Vaak zijn ze 1,2, 2.0 niet zo erg als in groningen dus,

Ik zou het wel jammer vinden als ik emmen nu ook zou moeten wegstrepen
Wees jezelf
Ik woon in Emmen en heb er geen last van. Volgens mij is dat in Roswinkel (ligt naast Emmen)

Je zoekt een huur of koopwoning?

Ik zou niet in Angelslo gaan wonen, daar is op dit moment veel overlast

Ik denk dat de rietlanden of de delftlanden het geschiktst is
Precies die buurt gaan we vermijden , we gaan ook niet in het centrum zitten , willen veel groen om ons heen , fiets afstand naar het bos , we gaan kopen daar , fijn om te horen dat jij (emmen geen last er van heeft,

Hoelang woon je al in emmen?
Wees jezelf
Geboren en getogen Emmenaar
Als je een hoop geld hebt om te kopen zou ik eens kijken wat er te koop is in Noordbarge. Woon je toch dichtbij het centrum maar ook bij de bossen. Daar zou ikzelf wel willen wonen maarja kan bruintje niet trekken :p
Als je graag in het groen zit is Emmerhout ook een optie je loopt zo het bos in. Alleen daar moet je ook een beetje opletten welke kant precies.

Aardbevingen heb je hier niet... ja een tijdje geleden 1 maar dat was een hele sterke vanuit de richtingen Groningen meende ik. Hier is iig geen overlast qua schade etc.
Totdat de NAM besluit dat ze dat gasbelletje onder je wijk toch ook maar gaan aanboren, want ja, in Groningen gaat de kraan dichter en dat gas willen ze toch ergens vandaan halen. Ik woon niet (meer) in Emmen, maar niet heel ver er vandaan en bij ons onder de wijk gaan ze nu gas winnen.

De Delftlanden, dat is toch nog steeds helemaal niks? Zijn daar überhaupt meer dan 10 huizen verkocht?

Noordbarge is mooi, Zuidbarge is mooi, maar inderdaad wel voor de mens met de gevulde portemonnee. Rietlanden grenst aan Zuidbarge en is veel meer betaalbaar.
Emmen en roswinkel is mij er niets van bekend en ik woon in die hoek.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Een niet-aardbevingsbestendige nieuwbouwwoning scheurt net zo gemakkelijk, of misschien zelfs gemakkelijker dan een monumentaal pand.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Oke het valt dus allemaal wel mee, dichtbij de bossen klinkt goed,
Wees jezelf
Lafleur waar woon je dan ? Marsdijk?
Wees jezelf
Zo'n 45 kilometer van Emmen. Als ik het kaartje van Snoesje bekijk zijn er bij ons meer aardbevingen(en dan zijn ze nog niet eens begonnen met gaswinnen) dan in Emmen en omstreken, dus je zit goed
Dus je woont meer richting groningen?
Wees jezelf
Nog meer mensen uit emmen? Die hun ervaringen willen delen , ook hoe het is om te wonen in emmen
Wees jezelf
Hier jaren in Emmen gewoond, geboren en getogen.. Nu in een dorp op 15 min van Emmen.. Werkelijk nog nooit last gehad van een aardbeving :-)
In meerdere wijken in Emmen zijn straten waar je liever niet woont. Het lijkt me wel moeilijk als je niet uit de buurt komt om dat op een rondje huizenjacht te zien. Wat zoek je precies?
Een rustige buurt , veel groen , en een wijk waar geen overlast is , we kijken voor een huis tot 150,000

In het centrum wonen hoeft van ons niet , we wonen nu al in een centrum boven een winkel , en zijn echt toe aan rust , liefst beetje in de buurt van het bos , loop / fiets afstand
Wees jezelf
Kan je voor mij die wijken opnoemen ,? Dan schrijf ik ze op waar we GEEN huis moeten kopen
Wees jezelf
Volgens mij was erica ook niet zo een goede wijk
Wees jezelf
quote:Poezenmens290 schreef op 02 februari 2017 @ 17:42:

Volgens mij was erica ook niet zo een goede wijk

Erica is volgens mij best te wonen, maar is een buitendorp van Emmen

Ik denk dat je het best kunt kiezen voor Emmerhout, op fietsafstand van het "grote" centrum en loopafstand van het bos. Ik zal ff nadenken welke straten je het mooist woont
emmerhout

Zoek je zoiets?
nieuwbouw in emmerhout
quote:Poezenmens290 schreef op 02 februari 2017 @ 17:40:

Kan je voor mij die wijken opnoemen ,? Dan schrijf ik ze op waar we GEEN huis moeten kopenDe Rietlanden is op Delftlanden na de nieuwste wijk en niet verloederd. Ook een jonge wijk qua inwoners. Bargeres, Emmermeer, Angelslo en Emmerhout hebben goede en minder goede buurten. Ook in Angelslo zijn gedeeltes waar het wel goed wonen is. Ga zowel in het weekend als op een doordeweekse dag kijken om de buurt op je in te laten werken.
http://www.funda.nl/koop/emmen/huis-495 ... zwaluw-14/

We vonden dit wel een leuk huis ,

Ik heb een paar wijken opgeschreven die we moeten vermijden

Bargeres emmermeer , en angelslo
Wees jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven