Gezondheid alle pijlers

Gek van eetgeluiden

03-02-2017 19:18 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me weleens ergeren aan slurpende mensen, maar dat dit een neurologische aandoening kon zijn wist ik niet....krakende chips of knappende worteltjes vind ik wel gezellig klinken! Er zijn dus mensen die hier woest om worden. Iemand hier die lijdt aan misofonie?

http://www.ad.nl/buitenla ... ing-in-hersenen~aacdf7ac/
't Is al met al een heel gedoe
quote:wauqs schreef op 03 februari 2017 @ 22:25:

Mijn man die druiven eet. Brrrrrr

Jaaaa hier ook.

Als hij m doorbijt he?
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:Zinerva schreef op 03 februari 2017 @ 21:19:

[...]

Mijn vader kon/kan vreselijk erg smakken. Daardoor was mijn eetlust verdwenen waardoor ik niet of slecht ging eten, hierdoor werd mijn vader weer boos op mij omdat ik niet wilde eten en dat dat kwam door hem maakte hem woest. Daardoor ging mijn vader agressief in zijn eten zitten duwen en met de punt van zijn mes in de tafel te duwen.

Als ik nu iemand hoor smakken dat triggert dit ergBij mij was het een grapje.... maar dit klinkt niet erg leuk.
Een appeleter in het ov, grrrrr, ik heb al een paar keer op het punt gestaan te roepen hoe aso het is een appel te gaan eten middenin de spits. Tot nu toe net kunnen inhouden, maar seriously maar goed, blijkbaar vinden heel veel mensen appelsmakkers dus niet irritant, dan snap ik enigszins waarom mensen dit doen. chips is ook vervelend en worteltjes ook ja (zo'n collega die een halve zak wortels achter haar bureau wegwerkt binnen gehoorafstand).
Ohjaa, het knak geluid van rauwe wortels
Het is maar goed dat jullie niet bij mij werken. Kauw regelmatig een zak wortelen weg, of nootjes, druiven. En in de pauze eet ik een ei zo uit de hand, heerlijk!
Ik had een collega die het heeft. Ging ineens zijn muziek heel hard aan, vroeg ik: Ga je dansen ofzo? Nee Klaartje zit te smakken.

Hij kon ook niet tegen gesnotter, geluid van toetsenbord, muis... Anyway hij is nu weg want hij had er teveel last van.
Je kunt méér.
Mijn man heeft het in milde vorm. Echt niet leuk. Ik wacht nu met eten/snacken op de bank (vind ik heerlijk 's avonds) totdat hij naar bed gaat.
Life is short. Eat dessert first.
quote:Fee-de-Goede schreef op 03 februari 2017 @ 23:37:

[...]

Bij mij was het een grapje.... maar dit klinkt niet erg leuk. Dat was het idd ook niet
Ik zeg.....sondevoeding.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:-Kia-Ora- schreef op 03 februari 2017 @ 19:32:

[...]

Heel herkenbaar! Mijn familie weet ondertussen dat ze niet moeten gaan eten als ik nog niet eet want ik word er echt gek van.

Maar ik heb het bij de kleintjes niet, alleen de volwassenen maken veel herrie.Ik heb dat ook niet met kleine kinderen. Ik heb een vriend die een hap opprikt en dan zo snel naar z'n mond brengt, dat die vork steeds tegen zijn tanden aankomt, kan ik me ook kapot aan ergeren.
De mensen die zich zo aan eet- en adem-geluiden ergeren, eten of ademen zelf zeker nooit?

Je zal later maar in het bejaardenhuis komen. Kunstgebitten die klapperen, gepureerd eten dat naar binnen wordt geslurpt, tandprotheses in een bakje naast het bord.

En dat doen jullie zelf misschien ook wel, tegen die tijd.
quote:sprokkelientje schreef op 04 februari 2017 @ 13:43:

Ik zeg.....sondevoeding. Helpt alleen als er dan niet geademd wordt met rare reuteltjes of geluiden.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 04 februari 2017 @ 14:47:

De mensen die zich zo aan eet- en adem-geluiden ergeren, eten of ademen zelf zeker nooit?

Je zal later maar in het bejaardenhuis komen. Kunstgebitten die klapperen, gepureerd eten dat naar binnen wordt geslurpt, tandprotheses in een bakje naast het bord.

En dat doen jullie zelf misschien ook wel, tegen die tijd. Je begrijpt geloof ik niet hoe dit werkt. Het is niet iets wat met logisch nadenken uitgezet kan worden.
quote:Saz schreef op 04 februari 2017 @ 10:48:

Het is maar goed dat jullie niet bij mij werken. Kauw regelmatig een zak wortelen weg, of nootjes, druiven. En in de pauze eet ik een ei zo uit de hand, heerlijk!Ik ook. Maar van mezelf heb ik geen last.
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 04 februari 2017 @ 14:52:

[...]

Je begrijpt geloof ik niet hoe dit werkt. Het is niet iets wat met logisch nadenken uitgezet kan worden.

Ik begrijp dan weer wel heel goed wat 'leven en laten leven' betekent.

Mensen die er bijna op willen slaan omdat ze iemand een appel horen eten, of ademhalen. En dat dat dan weer als een soort nieuwetijdsziekte gelabeld wordt, waardoor mensen zich nóg meer geroepen hun ongenoegen te uiten over volstrekt normale leefgeluiden -die ze zélf nota bene ook maken- .
Ter aanvulling: ik zat laatst in de bioscoop. Begint zo'n zeikwijf tegen een andere bioscoopbezoeker te zeuren dat-ie nachos at. Kon ze niet tegen. Dat mag daar gewoon, het wordt er nota bene ter plekke verkocht. Ze zat gewoon andersmans bioscoopplezier te vergallen met haar gedram, ook dat van alle andere bioscoopbezoekers. Gelukkig weigerde die jongen zijn volstrekt legale nachos weg te gooien, en ze droop af toen de rest van de zaal haar géén bijval gaf.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 04 februari 2017 @ 14:47:

En dat doen jullie zelf misschien ook wel, tegen die tijd. Ja, maar het is ook niet iets dat ik anderen wil verbieden, of waarvan ik zeg; wat een schande dat je zit te eten!! Want ik doe het zelf ook inderdaad. Maar dat maakt het nog wel bloedirritant en woestmakend. Maar mensen die dit niet hebben kunnen zich er blijkbaar niets bij voorstellen, nou wees blij.
Ik heb misofonie

het is heel moeilijk om jezelf niet te gaan isoleren

ik kan bijvoorbeeld met bepaalde mensen niet meer op kantoor werken. en ook vergaderingen gaan niet altijd goed. het is een vreselijk probleem waar ik elke dag last van heb.

ik sta nu op de wachtlijst voor de poli.
en ik heb het soms ook bij mezelf trouwens, dat is helemaal de hel
quote:Felroze schreef op 03 februari 2017 @ 20:06:

[...]

Meer eigenlijk in de zin dat iedereen in dit topic het ineens lijkt te hebben. En ze - figuurlijk, in mijn gedachten - over elkaar lijken te buitelen om te kunnen roepen: "Ik heb hier echt last van!"

Terwijl het - net als iedere aandoening - gediagnosticeerd dient te worden door een bevoegd persoon.

Zijn jullie dat allemaal? Ik kan me dat moeilijk voorstellen.

ja, ik ben gediagnosticeerd inmiddels anderhalf jaar geleden

ik ben het wel met je eens, er is een nieuwsbericht over en ineens heeft iedereen het

vooral op facebook, iedereen ie elkaar daar tagged en dan roept 'ja zie je wel, het ligt echt niet aan hoe ik mn appeltje eet, dat jij je ergert komt omdat jij misofonie hebt'

en dan denk ik, je hebt echt geen idee hoe ik en met mij velen er enorm onder lijden
quote:Pinda-Kaas schreef op 04 februari 2017 @ 17:04:

en ik heb het soms ook bij mezelf trouwens, dat is helemaal de helO, dat lijkt me echt verschrikkelijk!
Life is short. Eat dessert first.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 04 februari 2017 @ 16:27:

[...]

Ik begrijp dan weer wel heel goed wat 'leven en laten leven' betekent.

Mensen die er bijna op willen slaan omdat ze iemand een appel horen eten, of ademhalen. En dat dat dan weer als een soort nieuwetijdsziekte gelabeld wordt, waardoor mensen zich nóg meer geroepen hun ongenoegen te uiten over volstrekt normale leefgeluiden -die ze zélf nota bene ook maken- .Omg.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 04 februari 2017 @ 16:34:

Ter aanvulling: ik zat laatst in de bioscoop. Begint zo'n zeikwijf tegen een andere bioscoopbezoeker te zeuren dat-ie nachos at. Kon ze niet tegen. Dat mag daar gewoon, het wordt er nota bene ter plekke verkocht. Ze zat gewoon andersmans bioscoopplezier te vergallen met haar gedram, ook dat van alle andere bioscoopbezoekers. Gelukkig weigerde die jongen zijn volstrekt legale nachos weg te gooien, en ze droop af toen de rest van de zaal haar géén bijval gaf.

Jeetje. Wat een mooi verhaal. Gelukkig heeft zulk gedrag niets met zo'n aandoening te maken.

Vraag me wel af waarom je in zulke termen denkt.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 04 februari 2017 @ 16:34:

Ter aanvulling: ik zat laatst in de bioscoop. Begint zo'n zeikwijf tegen een andere bioscoopbezoeker te zeuren dat-ie nachos at. Kon ze niet tegen. Dat mag daar gewoon, het wordt er nota bene ter plekke verkocht. Ze zat gewoon andersmans bioscoopplezier te vergallen met haar gedram, ook dat van alle andere bioscoopbezoekers. Gelukkig weigerde die jongen zijn volstrekt legale nachos weg te gooien, en ze droop af toen de rest van de zaal haar géén bijval gaf.Wat is een zeikwijf?
mensen die hun vingers aflikken.... vooral met het bijbehorende geluid.
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven