Gezondheid alle pijlers

Gek van eetgeluiden

03-02-2017 19:18 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me weleens ergeren aan slurpende mensen, maar dat dit een neurologische aandoening kon zijn wist ik niet....krakende chips of knappende worteltjes vind ik wel gezellig klinken! Er zijn dus mensen die hier woest om worden. Iemand hier die lijdt aan misofonie?

http://www.ad.nl/buitenla ... ing-in-hersenen~aacdf7ac/
't Is al met al een heel gedoe
Het is niet alleen het ergeren. Dat zou namelijk nog wel redelijk te verklaren zijn. Het is voor mij de volledig buiten proportionele woede die je op zo'n moment kan voelen wat maakt dat het zo vreselijk vervelend is.

Gevoel wordt, zoals een ander hier al eens benoemde, wel versterkt bij vermoeidheid en momenten waarbij je al overprikkeld bent is mijn ervaring.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Ja, herkenbaar. Vooral smakgeluiden kan ik niet tegen. En mensen die hun vingers met luid gesmak aflikken. Brrrr...

Ik heb er in NL niet zo vaak last van gehad omdat iedereen in mijn familie en vriendenkring aardig netjes eet, maar merk dat het in het land waar ik nu woon meer gebeurt. Super goor, en ik kan er echt niet tegen!

Ik raak trouwens sowieso snel overprikkeld door geluiden. Vooral als het een kakofonie is... mensen die praten, de radio aan, een huilend kind, smakkende eetgeluiden... Ik raak dan zo geïrriteerd dat ik me even moet afzonderen. Of dan moet de radio opeens uit. Ik kan dat gevoel niet onderdrukken. Erg vervelend, voor mij, maar ook voor mijn omgeving.
Mag ik ook nog even klagen: iedereen hier in huis is verkouden. Om de 20 sec wordt er een neus opgehaald. Ik word er gek van! Zou het liefst in mn bed gaan liggen met een deken over mn hoofd
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
hier is al een topic over..
quote:MinionX schreef op 05 februari 2017 @ 13:21:

Dus?

Moet je eens zien hoeveel zwangertopics er zijn
quote:mamavanf schreef op 05 februari 2017 @ 11:41:

Mag ik ook nog even klagen: iedereen hier in huis is verkouden. Om de 20 sec wordt er een neus opgehaald. Ik word er gek van! Zou het liefst in mn bed gaan liggen met een deken over mn hoofdgrappig, bij mij is neus ophalen dus helemaal geen trigger!!
quote:MinionX schreef op 05 februari 2017 @ 13:21:

neem aan dat je je eigen topic bedoeld, maar dat gaat toch niet specifiek over misofonie of wel?

en je opende het in augustus...
Ik heb er nog 1: een opscheplepel in een pan pasta met saus. En dan nog even doorroeren. BRRRRRRRR
Mensen die brood eten. Daar komt dan speeksel bij en dan krijg je zo'n zuigend geluid, gadver. Als ik collega's zie gaan eten dan gaat gelijk de mp3 speler aan. Bah bah.
Toevallig stuurde ik mijn man vanochtend dit appje;

" er zit weer iemand in de kantine te vreten als een varken. Ben van ellende maar weer gaan werken. "

Herkenbaar dus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven