Ben jij een racist?

05-02-2017 15:45 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doe de racismetest.

http://www.racismetest.nl/test/index.php
Vind je me niks? Bell 0800-kiss-my-ass
quote:lionlily schreef op 05 februari 2017 @ 17:29:

[...]

Dat is dus niet zo, ik scoorde precies neutraal.Ok anders geformuleerd: dan is het toch niet gek dat veel mensen slechter scoren in situatie b.

Misschien is de test alleen een bewijs dat jij snel nieuwe dingen aanleert / oude dingen afleert lionlily!
Sommige vragen zij echt belachelijk maar heb het zo eerlijk mogelijk proberen te beantwoorden.

Geen racist

Jij bent geen racist. Waarschijnlijk woon of werk je in een omgeving waar je mensen van allerlei komaf tegenkomt, heb je een multiculturele vriendenkring en voel je jezelf een wereldburger. Als Wilders de menigte 'Minder! Minder! Minder!' laat scanderen heb je plaatsvervangende schaamte en vraag je je af hoe je dit nu weer moet gaan uitleggen...
quote:sssssst schreef op 05 februari 2017 @ 17:43:

[...]

Dat heb ik dus ook, ik vraag me echt af of dat aan mij ligt of aan hen. Willen ze anders gekleurden wel tot jouw vriendenkring behoren? Ik merkte vroeger op school dat de islamitische meisjes ook eerder boekjaar klitten dan dat ze contact zochten met de blonde en blanke klasgenoten.

Nu bij mijn kinderen zie ik dat opnieuw

Ik denk eigenlijk meer dat het met opleiding te maken heeft. Ik zat op een categoraal gymnasium, en daar zaten bijna alleen maar Nederlandse kinderen. De studie die ik heb gekozen trekt ook veel witte mensen om de een of andere reden. Bij andere studies zie ik vaak veel meer studenten van een andere komaf, maar wat ik doe (deed) spreekt mensen van een andere komaf kennelijk niet zo aan ofzo (? Of mijn uni sprak ze niet aan? Ik heb geen idee).

En misschien ook gewoon opleidingsverschil? Denk dat er procentueel meer witten überhaupt het gymnasium-universiteitpad doorlopen dan mensen van niet-westerse komaf?

Anyway, bij de paar vrienden/kennissen die ik heb die niet-Nederlands zijn heb ik niet het idee dat die nou niet echt zitten te wachten op contact met mij ofzo, maar dat zijn die paar die ik heb ontmoet via studie/werk ofzo. Die massa's allochtonen die onze samenleving schijnen te verpesten volgens sommigen, die kom ik gewoon kennelijk nooit tegen op de een of andere manier.
Ik heb een lichte voorkeur voor mensen met een lichte huidskleur en met een Marokkaanse achtergrond.
Ik heb weleens aan mijn collega met een oost-nederlands accent gevraagd waar hij vandaan komt, ik heb onze schoonmaakster weleens gecomplimenteerd met haar Nederlands (ze is nog maar kort in Nederland), ik vind dat islamscholen moeten worden afgeschaft omdat ik vind dat religie niet op school thuishoort, ik vlieg nooit, etc. Hoe kunnen die antwoorden bepalen of ik racist ben?

Volgens de andere test ben ik neutraal, maar ook dat vond ik een vreemde test. Je moet gewoon de goede antwoorden geven (donker is donker, licht is licht, oorlog is negatief, blij is positief etc.).
quote:Wonderfilled schreef op 05 februari 2017 @ 18:08:

Ik heb een lichte voorkeur voor mensen met een lichte huidskleur en met een Marokkaanse achtergrond.Nee, ik heb het gevoel dat dit niet klopt.
quote:Wonderfilled schreef op 05 februari 2017 @ 18:19:

[...]

Nee, ik heb het gevoel dat dit niet klopt.
quote:beetjegek schreef op 05 februari 2017 @ 17:45:

Ja ik ben een racist. Maar wel met een allochtoon getrouwd.Dat excuus gebruiken ze allemaal.
quote:Trump schreef op 05 februari 2017 @ 17:44:

[...]

En kritiek op het Jodendom? Hoe noem je zo een criticus?Ik weet niet waar je naartoe wilt, maar kritiek hebben is iets anders dan haten.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
quote:Hetvrijewoord schreef op 05 februari 2017 @ 18:21:

[...]

Dat excuus gebruiken ze allemaal. Of ze hebben altijd surinaamse of antilliaanse vrienden waar ze het heel goed mee kunnen vinden.
quote:nerdopviva schreef op 05 februari 2017 @ 18:17:

Ik heb weleens aan mijn collega met een oost-nederlands accent gevraagd waar hij vandaan komt, ik heb onze schoonmaakster weleens gecomplimenteerd met haar Nederlands (ze is nog maar kort in Nederland), ik vind dat islamscholen moeten worden afgeschaft omdat ik vind dat religie niet op school thuishoort, ik vlieg nooit, etc. Hoe kunnen die antwoorden bepalen of ik racist ben?

Volgens de andere test ben ik neutraal, maar ook dat vond ik een vreemde test. Je moet gewoon de goede antwoorden geven (donker is donker, licht is licht, oorlog is negatief, blij is positief etc.).Klopt en doe je dat niet zie je een kruis en moet je alsnog het gewenste antwoord geven om door te kunnen naar de volgende vraag.
quote:Zanahoria schreef op 05 februari 2017 @ 17:47:

[...]

Ok anders geformuleerd: dan is het toch niet gek dat veel mensen slechter scoren in situatie b.

Misschien is de test alleen een bewijs dat jij snel nieuwe dingen aanleert / oude dingen afleert lionlily!

Er was helemaal geen sprake van goed of slecht.

Een neutrale uitkomst is niet beter dan Eem voorkeur voor het één of ander.

Volgens mij hebben niet veel mensen de uitleg (faq) na de uitslag gelezen.
quote:Wonderfilled schreef op 05 februari 2017 @ 18:08:

Ik heb een lichte voorkeur voor mensen met een lichte huidskleur en met een Marokkaanse achtergrond.

Waarom lees je de uitleg dan niet?

Deze optie werd letterlijk benoemd en uitgelegd.
Mijn uitslag;

Jij bent geen racist. Waarschijnlijk woon of werk je in een omgeving waar je mensen van allerlei komaf tegenkomt, heb je een multiculturele vriendenkring en voel je jezelf een wereldburger. Als Wilders de menigte 'Minder! Minder! Minder!' laat scanderen heb je plaatsvervangende schaamte en vraag je je af hoe je dit nu weer moet gaan uitleggen...
quote:flipje2 schreef op 05 februari 2017 @ 18:24:

[...]

Ik weet niet waar je naartoe wilt, maar kritiek hebben is iets anders dan haten.Scheidingslijn is flinterdun maar hoe noem je zo iemand? Jodendom-criticus? Op Google kan ik geen enkele hit vinden met die term.
quote:SpringDing schreef op 05 februari 2017 @ 18:30:

[...]

Deze optie werd letterlijk benoemd en uitgelegd.Oh! Ik heb bij de huidskleur test wel een aantal van die vragen bekeken, maar ook niet allemaal. Ik ga terug.
quote:SpringDing schreef op 05 februari 2017 @ 18:30:

[...]

Deze optie werd letterlijk benoemd en uitgelegd.Ik kan het niet (meer) vinden. Wat was de uitleg?
T.o. als je zelf deze test ook hebt gedaan dan heb je toch hopelijk zelf ook wel door dat dit een onzin test is met idiote vragen.

Echt wat een onxin om deze test te plaatsen.

En nee, voordat je dat weer zegt, mijn uitslag was niet dat ik een racist ben. Ik ben 't waarschijnlijk niet.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
quote:Gatti schreef op 05 februari 2017 @ 18:50:

T.o. als jezelf deze test ook hebt gedaan dan heb je toch hopelijk zelf ook wel door dat dit een onzin test is met idiote vragen.

Echt wat een onxin om deze test te plaatsen.

En nee, voordat je dat weer zegt, mijn uitslag was niet dat ik een racist ben. Ik ben 't waarschijnlijk niet.

De test nam ik met een korreltje zout.

Ik vond het leuk om te posten. Brengt een leuke discussie op gang maar zonder dat beladen zoals bij de ZP discussie.
quote:Tulisa schreef op 05 februari 2017 @ 18:25:

[...]

Of ze hebben altijd surinaamse of antilliaanse vrienden waar ze het heel goed mee kunnen vinden.

Wie? Oh die racisten, ja klopt

Grapje hoor!
quote:Wonderfilled schreef op 05 februari 2017 @ 18:48:

[...]

Ik kan het niet (meer) vinden. Wat was de uitleg?

Kan het ook niet meer vinden (en niet onthouden, sorry). Denk dat je dan eerst test opnieuw moet doen.

Wel dit:

VEELGESTELDE VRAGEN

Wat meet deze test?

De test onderzoekt of het voor jouw brein makkelijker is om positieve eigenschappen aan een lichte huidskleur of Nederlandse achtergrond te koppelen dan aan een donkere huidskleur of Marokkaanse achtergrond, en andersom. Het meet dus of je bepaalde associaties makkelijker maakt dan andere, en of je brein voorgeprogrammeerd is om verschil te maken tussen mensen met een andere huidskleur of afkomst.

Door te meten hoe gemakkelijk je deze associaties maakt, kan de test berekenen of mensen met een bepaalde huidskleur of afkomst ‘automatisch’ (en vaak onbewust) positieve of negatieve gedachten bij je oproepen, en hoe sterk dit effect is. Om dat te kunnen doen berekent en vergelijkt de test daarvoor je reactiesnelheid in de twee dubbeltaken (waarin je zowel woorden als namen/foto’s in categorieën moet plaatsen).

De test geeft je op deze manier inzicht in je verborgen voorkeuren en in de beelden die anderen onbewust bij je oproepen. Het wordt dan ook een test van ‘impliciete evaluaties’ genoemd.

Heeft de volgorde invloed?

We zorgen dat de ene helft van de deelnemers eerst de ene combinatie van foto’s/namen en woorden maakt (associatie 1) en daarna de andere combinatie (associatie 2), en vice versa. We wisselen de volgorde dus af. De volgorde heeft maar een kleine invloed.

Voor elke volgorde is een reden te verzinnen waarom het lag aan de volgorde. Bij de ene volgorde is het argument: “ik moest het eerst nog leren, in het tweede blok had ik het pas door”. Bij de andere volgorde wordt vaak het argument gebruikt: “ik had het eerst al op 1 manier aangeleerd, nu moet ik opeens switchen, dat is moeilijk”.

Wat zegt de test precies?

De test wordt veel gebruikt in sociaal psychologisch onderzoek om impliciete associaties te meten, maar de test zegt niet alles. Sociaal psychologen discussiëren volop over wat de uitslag precies zegt, in hoeverre de test meet wat hij zegt te meten, en of mensen hun prestatie op de test wel of niet kunnen beïnvloeden. Onderhuids.nl ziet de test als een interessante manier om inzicht te krijgen in je eigen impliciete associaties en automatische voorkeuren, maar er zijn meer manieren om dit te onderzoeken.

Wat doen jullie met de onderzoeksgegevens?

Na de test word je gevraagd om een aantal vragen te beantwoorden. De antwoorden hierop, samen met de uitslag van de test, worden gebruikt voor statistisch onderzoek. Dit wordt uitgevoerd door onderzoekers van de afdeling Sociale en Organisatiepsychologie van de Universiteit Leiden en door onderzoekers aan Universiteit van Amsterdam/ADAPT. Zo kunnen we op grote schaal bekijken of er sprake is van impliciete voorkeuren in Nederland, welke dit mogelijk zijn en hoe deze zich verhouden tot expliciete meningen over dit onderwerp.
Oh.

Ik vind 't helemaal niet leuk dat zo'n onzin test geplaatst wordt.

Beetje flauw zelfs.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Kijken of er hetzelfde uitkomt.

Ik ga de voorkeur Marokkaans-Nederlands nog een keer doen.
quote:Trump schreef op 05 februari 2017 @ 17:44:

[...]

En kritiek op het Jodendom? Hoe noem je zo een criticus?Iemand die kritiek heeft op het jodendom.
Wat een kuttest.

Magoe, volgens de test ben ik geen racist.

Dat jullie dat maar even weten, als ik weer eens een grapje maak over pindakaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven