Kort douchen, hoe doe je dat?
zondag 18 januari 2009 om 15:03
Ik lees steeds vaker over mensen die van die stopwatches in de douche hebben die waarschuwen dat je 'al' vijf minuten staat te douchen...en over mensen die tien minuten douchen enorm lang vinden...
Nu vraag ik me af: hoe doe je dat, kort douchen? Ik ben meestal wel een kwartier bezig met m'n gezicht schoonmaken (en af en toe scrubben of 'bemaskeren'), m'n oksels, benen en bikinilijn bijhouden, tanden poetsen (ja, doe ik onder de douche, lekker makkelijk), haar wassen en conditioneren (om de dag) en af en toe een haarmaskertje en dan ook nog eens doucheschuimen...Is dit absurd? Ik vind lang douchen bovendien heerlijk en troost me maar met de gedachte dat ik geen vlees eet (want dan schijn je pas echt milieuonvriendelijk bezig te zijn)! Ik ben erg benieuwd hoe lang jullie onder de douche staan (en o ja, ik douche altijd 's ochtends en liefst ook 's avonds).
Nu vraag ik me af: hoe doe je dat, kort douchen? Ik ben meestal wel een kwartier bezig met m'n gezicht schoonmaken (en af en toe scrubben of 'bemaskeren'), m'n oksels, benen en bikinilijn bijhouden, tanden poetsen (ja, doe ik onder de douche, lekker makkelijk), haar wassen en conditioneren (om de dag) en af en toe een haarmaskertje en dan ook nog eens doucheschuimen...Is dit absurd? Ik vind lang douchen bovendien heerlijk en troost me maar met de gedachte dat ik geen vlees eet (want dan schijn je pas echt milieuonvriendelijk bezig te zijn)! Ik ben erg benieuwd hoe lang jullie onder de douche staan (en o ja, ik douche altijd 's ochtends en liefst ook 's avonds).
't Is al met al een heel gedoe
zondag 18 januari 2009 om 15:18
Ik was mijn haar elke dag en gebruik conditioner, scheer en scrub ook nog het nodige en ben écht maar 10 minuten bezig hoor, behalve als mijn benen aan de beurt zijn; met -7 valt het niet mee om dat snel te doen.
Hoe? Stapt onder douche, geniet een minuutje van warm water op lijf, pakt shampoo, smeert haar in, smeert overtollig schuim onder oksels en haalt er een mesje langs. Spoelen. Smeert conditioner in haar, sopt lijf in en eventueel extra handeling (hoofd scrubben/bikinilijn scheren oid. Spoelt alles af. Klaar.
Hoe? Stapt onder douche, geniet een minuutje van warm water op lijf, pakt shampoo, smeert haar in, smeert overtollig schuim onder oksels en haalt er een mesje langs. Spoelen. Smeert conditioner in haar, sopt lijf in en eventueel extra handeling (hoofd scrubben/bikinilijn scheren oid. Spoelt alles af. Klaar.
zondag 18 januari 2009 om 15:18
ik ben vaak genoeg binnen 5 a 10 min. klaar
mijn haren was ik maar 2 x per week
scrubben 1 x per 2 weken
scheren 1 x per week
haarmasker 1 x per maand
meestal is het dus alleen even gezicht wassen met speciaal spul en dan mn lichaam met douchegel... en klaar.
eigenlijk ben ik alleen wat langer bezig als ik mij scheer.
tanden poetsen doe ik nooit onder de douche.
mijn haren was ik maar 2 x per week
scrubben 1 x per 2 weken
scheren 1 x per week
haarmasker 1 x per maand
meestal is het dus alleen even gezicht wassen met speciaal spul en dan mn lichaam met douchegel... en klaar.
eigenlijk ben ik alleen wat langer bezig als ik mij scheer.
tanden poetsen doe ik nooit onder de douche.
zondag 18 januari 2009 om 15:39
quote:Vinyl schreef op 18 januari 2009 @ 15:09:
Een kwartier?
Ik stap zo onder de douche, want ik ga eten bij vrienden en ik zit nog in joggingbroek en shirt.
Ik zal eens meten.
Wat ik moet doen:
Douchen
Haren wassen
Conditioner
Ben benieuwd hoe lang ik douche! Maar een kwartier klinkt heeeel lang!
Ok, gemeten:
- haar wassen
- haar uitspoelen
- dan conditioner erin
- terwijl dat intrekt me inzepen
- afspoelen en haar uitspoelen.
Tatataaaaaa, klaar!
Score: 4 minuten, en ik heb niet gehaast!
Een kwartier?
Ik stap zo onder de douche, want ik ga eten bij vrienden en ik zit nog in joggingbroek en shirt.
Ik zal eens meten.
Wat ik moet doen:
Douchen
Haren wassen
Conditioner
Ben benieuwd hoe lang ik douche! Maar een kwartier klinkt heeeel lang!
Ok, gemeten:
- haar wassen
- haar uitspoelen
- dan conditioner erin
- terwijl dat intrekt me inzepen
- afspoelen en haar uitspoelen.
Tatataaaaaa, klaar!
Score: 4 minuten, en ik heb niet gehaast!
zondag 18 januari 2009 om 15:48
We hebben een 2persoonsbad, en daar liggen we toch zo'n 3 a 4 keer per week in,
We gebruiken dan of zout of niets (badschuim kan niet, want er drinken 3 katten uit het bad), en zepen/spoelen evt. snel bij het uitstappen
Het is verrassend hoe weinig water je nodig bent, als je met zijn tweetjes gaat badderen, hij hoeft maar half vol!
We gebruiken dan of zout of niets (badschuim kan niet, want er drinken 3 katten uit het bad), en zepen/spoelen evt. snel bij het uitstappen
Het is verrassend hoe weinig water je nodig bent, als je met zijn tweetjes gaat badderen, hij hoeft maar half vol!
zondag 18 januari 2009 om 15:49
quote:Pingu schreef op 18 januari 2009 @ 15:47:
Bedankt Espy! Ik ga het lange douchen wel missen, want 't is wat net werd gezegd: als je niet rookt en drinkt heb je toch iets van ontspanning nodig?
?? Ik rook en drink ook niet, maar haal mijn ontspanning ook uit:
Lekker lezen, muziekje luisteren, tv kijken, stukje lopen, etc.
Maar goed
Bedankt Espy! Ik ga het lange douchen wel missen, want 't is wat net werd gezegd: als je niet rookt en drinkt heb je toch iets van ontspanning nodig?
?? Ik rook en drink ook niet, maar haal mijn ontspanning ook uit:
Lekker lezen, muziekje luisteren, tv kijken, stukje lopen, etc.
Maar goed
zondag 18 januari 2009 om 15:51
quote:Pingu schreef op 18 januari 2009 @ 15:47:
Waarom wil je 't jezelf dan ontzeggen? Gewoon lekker van genieten! Leven kost nu eenmaal geld, lekker leven nog ietsje meer.
Een bad nemen vind ik niet fijn. 'k Las overigens net op die gelinkte site dat 'n bad veel meer liter water nodig heeft dan je met 'n douche gebruikt. Bovendien douche ik me bij 'n bad nog uitgebreid voor en na. Vind 't niet echt fris als je in je eigen zweet en ander vuil gaat liggen.
Waarom wil je 't jezelf dan ontzeggen? Gewoon lekker van genieten! Leven kost nu eenmaal geld, lekker leven nog ietsje meer.
Een bad nemen vind ik niet fijn. 'k Las overigens net op die gelinkte site dat 'n bad veel meer liter water nodig heeft dan je met 'n douche gebruikt. Bovendien douche ik me bij 'n bad nog uitgebreid voor en na. Vind 't niet echt fris als je in je eigen zweet en ander vuil gaat liggen.
zondag 18 januari 2009 om 16:18
Ik ben ook meestal ook vrij lang bezig, wel een beetje afhankelijk want ik doe de ene dag gewoon afspoelen (dat is dan wel korter dan 5 min) en de andere dag wat uitgebreider, op zaterdag of zondag doe ik echt alles en dan ben ik makkelijk langer dan 20 min bezig. En dan ben ik echt de hele tijd bezig met 'íets'.
Toen ik in het buitenland woonde (waar het warm was) en we geen warm water hadden (VERSCHRIKKELIJK vond ik dat) Vaak hadden we niet eens stromend water, maar moest je gewoon het water over je heen gooien. Vond het toen dus NIET prettig om te douchen en ook toen deed ik er erg lang over (25 min) Enige verschil was dat je alleen water gebruikt als je iets moet afspoelen en er dus veel minder verspilling is.
Toen ik in het buitenland woonde (waar het warm was) en we geen warm water hadden (VERSCHRIKKELIJK vond ik dat) Vaak hadden we niet eens stromend water, maar moest je gewoon het water over je heen gooien. Vond het toen dus NIET prettig om te douchen en ook toen deed ik er erg lang over (25 min) Enige verschil was dat je alleen water gebruikt als je iets moet afspoelen en er dus veel minder verspilling is.
zondag 18 januari 2009 om 16:21
Ik ben zo iemand die vaak in vijf minuten doucht. Als ik een masker/scrub neem, doe ik dat zonder douche bij de wastafel. Onder de douche spoel ik dat dan af. Ik was eerst mijn haar, en vervolgens (met shampoo nog in m'n haar) gezicht en lijf. Daarna spoel ik alles tegelijk af. Soms scrub ik ook nog onder de douche, dan duurt het iets langer. Ik poets niet mijn tanden onder de douche. Ik douche overigens een keer per dag, en probeer om de dag mijn haar te wassen.
Ik vind zelf een halfuur per dag douchen érg euhm.. luxe...
Ik vind zelf een halfuur per dag douchen érg euhm.. luxe...
Peas on earth!
zondag 18 januari 2009 om 16:25
Tsja hoe ik dat doe?
ik douch echt meestal maar 5 minuten! Sosm als ik het koud heb blijf ik langer staan, maar gewoon doordeweeks ben ik vaak met een minuut of 3 echt wel klaar.
Ik vraag me juist af wat mensen doen die 10 minuten of langer onder de douche staan: ben je dan zo vies geworden dat je werkelijk elke vierkante cm moet schrobben of wil je er gewoon niet onderuit?
Als ik mijn haar was doe ik er 5 minuten over, als ik m'n haar niet was spring ik er s morgens ff onder: spons mijn lichaam en klaar.
Daar heb ik echt maar 3 minuten voor nodig.
ik douch echt meestal maar 5 minuten! Sosm als ik het koud heb blijf ik langer staan, maar gewoon doordeweeks ben ik vaak met een minuut of 3 echt wel klaar.
Ik vraag me juist af wat mensen doen die 10 minuten of langer onder de douche staan: ben je dan zo vies geworden dat je werkelijk elke vierkante cm moet schrobben of wil je er gewoon niet onderuit?
Als ik mijn haar was doe ik er 5 minuten over, als ik m'n haar niet was spring ik er s morgens ff onder: spons mijn lichaam en klaar.
Daar heb ik echt maar 3 minuten voor nodig.
zondag 18 januari 2009 om 16:53
Doordeweeks douche ik in 10 minuten en dan doe ik:
- Haar wassen (alleen shampoo, geen conditioner nodig).
- Gezicht wassen met gezichtszeep of scrub).
- Helemaal inzepen.
- Zo nodig benen/bikinilijn/oksels ontharen.
Ik krijg dat met veel moeite in die 10 minuten gepropt, ik vraag me trouwens af of mensen die maar 5 minuten douchen, deze dingen ook allemaal doen en hoe ze dat dan voor elkaar krijgen. In het weekend doe ik het wat rustiger aan en dan sta ik er 15-30 minuten onder, gewoon omdat ik dat fijn vind.
- Haar wassen (alleen shampoo, geen conditioner nodig).
- Gezicht wassen met gezichtszeep of scrub).
- Helemaal inzepen.
- Zo nodig benen/bikinilijn/oksels ontharen.
Ik krijg dat met veel moeite in die 10 minuten gepropt, ik vraag me trouwens af of mensen die maar 5 minuten douchen, deze dingen ook allemaal doen en hoe ze dat dan voor elkaar krijgen. In het weekend doe ik het wat rustiger aan en dan sta ik er 15-30 minuten onder, gewoon omdat ik dat fijn vind.
zondag 18 januari 2009 om 17:08
Dat mensen het nodig vinden om twee keer per dag te douchen wist ik al, schrok ik van, maar wist ik al. Maar dat er vrouwen zijn die elke dag alles scheren. Woheee, dan ben je bezig. Ik scheer alleen wanneer ik er zin in heb. Voordat er gevraagd wordt of ik een relatie heb, ja die ik heb ik en mijn man scheert zich ook wanneer hij er zin in heeft dus voel ik mij niet verplicht om het vaker te doen.
Overigens ben ik met drie minuten inclusief haar ook wel klaar hoor. Douchen is voor mij puur functioneel en verder geen ontspanning o.i.d. Dan ben je snel klaar.
Scheelt ook dat ik niet geloof in allemaal aparte goedjes voor je gezicht, lichaam, voeten, scrubben en de hele reutemeteut.
We hebben een grote fles douchgel en daar wassen we alles mee, dus ook ons haar. (Jammer dat je je tanden niet meer kan poetsen, ben je nog sneller klaar )
Naar mijn mening is dat allemaal commercie en heeft het geen toegevoegde waarde. Die toegevoegde waarde zit naar mijn mening tussen de oren.
Overigens ben ik met drie minuten inclusief haar ook wel klaar hoor. Douchen is voor mij puur functioneel en verder geen ontspanning o.i.d. Dan ben je snel klaar.
Scheelt ook dat ik niet geloof in allemaal aparte goedjes voor je gezicht, lichaam, voeten, scrubben en de hele reutemeteut.
We hebben een grote fles douchgel en daar wassen we alles mee, dus ook ons haar. (Jammer dat je je tanden niet meer kan poetsen, ben je nog sneller klaar )
Naar mijn mening is dat allemaal commercie en heeft het geen toegevoegde waarde. Die toegevoegde waarde zit naar mijn mening tussen de oren.
zondag 18 januari 2009 om 17:11