Gezondheid alle pijlers

Herkenning?

04-02-2017 18:04 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Dit is eigenlijk zo'n beetje mijn laatste strohalm want vind echt nergens herkenning. Ik heb in november een ablatie gehad, was hier ook een topic over. Sinsdien heb ik zeer veel problemen die van kwaad naar erger gaan maar dat ga ik hier allemaal niet beschrijven want dan ben ik morgen nog bezig. Echter wil ik 1 van de symptomen met jullie delen in de hoop dat er toch iemand op deze aardbol hetzelfde heeft. Het is echt een heel raar probleem. Niemand begrijpt het of herkent het. Vanaf ik wegdoezel of inslaap bouwt er zich een druk op in mn borstkas/ gejaagd/jeukend/drukkennd waardoor ik onmogelijk slaap. Als ik dan eindelijk inslaap blijf ik continu wakker worden. Voor mijn gevoel slaap k helemaal niet. Is ook vastgelegd op slaaplabo. Zo gehad ermee. Niemand heeft een verklaring of een deftige oplossing voor mij. Dat drukkende gevoel komt ook door de dag voor samen met nog heel veel anderen symptomen maar dat symptoom bij inslapen is echt verschrikkelijk om dragen. Mijn lijf is volledig uitgeput. Ik heb ook echt fysiek last als ik dan wakker ben van al t geen er gaande is geweest en smorgens lig ik rillend als een rietje in bed. Ook dokters hebben wel een objectivering van het probleem op slaaplabo maar geen verklaring. Wie o wie herkent dit? En aub geen tips over valeriaan en weet ik veel, het gaat echt over exact wat ik beschrijf dus niet dat ik onrustig ben voor het inslapen ofzo.

Bedankt viva!
Bedankt voor het meedenken alvast iedereen. Ik hoop nog steeds dat er toch iemand iets herkent
Geen herkenning. Misschien kun je de druk wegademen? Met je ademhaling kun je echt heel veel. Heb ik geleerd in yoga. Zo kan ik nu echt hoofdpijn gewoon wegademen. Bizar maar voor mij werkt het iig. Misschien het proberen waard?
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
quote:Finjie schreef op 06 februari 2017 @ 20:14:

Geen herkenning. Misschien kun je de druk wegademen? Met je ademhaling kun je echt heel veel. Heb ik geleerd in yoga. Zo kan ik nu echt hoofdpijn gewoon wegademen. Bizar maar voor mij werkt het iig. Misschien het proberen waard?Is idd het proberen waard. Bedankt. Denk je dat het met een internetcursus ook lukt? Daarnet bij de huisdokter voor een o tstoken oog en ik ging echt kapot van daar een halfuur op de stoel te moeten wachten. Ik bedoel maar dat ik niet veel kan momenteel
quote:Marietje87 schreef op 06 februari 2017 @ 20:17:

[...]

Is idd het proberen waard. Bedankt. Denk je dat het met een internetcursus ook lukt? Daarnet bij de huisdokter voor een o tstoken oog en ik ging echt kapot van daar een halfuur op de stoel te moeten wachten. Ik bedoel maar dat ik niet veel kan momenteel

Vriend heeft yogales gekregen maar op YouTube staan heel veel yoga filmpjes. Het proberen waard iig.

Ik snap je gevoel. Vriend zat vorig jaar ook zo diep. Maar hij is eruit geraakt! Het is niet dat hij geen pijn meer heeft maar hij heeft zich uiteindelijk laten opnemen en heeft daar geleerd het te accepteren en ernaar te handelen. O.a. ook door yoga. Ik heb er zelf ook veel van geleerd.

Hij heeft nu ook weer een paar slechte dag maar over het algemeen gaat het beter. Gluten en lactosevrij eten heeft ook veel gedaan voor hem. Heb jij al eens op voeding laten testen?

iig!
Het klinkt vreselijk, ik voel je wanhoop door je post heen. Ga terug naar het ziekenhuis en vraag andere medicatie om te kunnen slapen. Laat desnoods je partner bellen om een dringende afspraak. Desnoods opname, dit kan toch niet langer doorgaan. sterkte hoor.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:Marietje87 schreef op 06 februari 2017 @ 19:55:

[...]

Met temesta slaap ik heel even, maar voel wel dat mijn lijf verder oorlogje heeft gespeeld als ik wakker word. Ben dan ook heel trillerig en zwakIk zou dan toch om andere medicatie vragen. Ik denk dat er wel medicatie is waar je beter mee slaapt.
quote:SaveAngie schreef op 06 februari 2017 @ 21:46:

Het klinkt vreselijk, ik voel je wanhoop door je post heen. Ga terug naar het ziekenhuis en vraag andere medicatie om te kunnen slapen. Laat desnoods je partner bellen om een dringende afspraak. Desnoods opname, dit kan toch niet langer doorgaan. sterkte hoor.Eens!
quote:Marietje87 schreef op 06 februari 2017 @ 19:57:

En ik heb idd redomex gekregen omdat ze mss denken aan zenuwpijnen dus dat kan ik nog proberen maar lees er enge dingen van.En ik lees veel mensen die er veel baat bij hebben. Als je zo wanhopig bent als je zegt te zijn, dan probeer je het toch?
quote:aikidoka schreef op 06 februari 2017 @ 22:05:

[...]

En ik lees veel mensen die er veel baat bij hebben. Als je zo wanhopig bent als je zegt te zijn, dan probeer je het toch?Ja uiteraard ga ik het proberen. Vind t alleen een beetje eng.
Stuur me even een pb, ik heb misschien nog een tip voor je (ik kan jou geen pb sturen zie ik).
quote:Marietje87 schreef op 07 februari 2017 @ 09:08:

[...]

Ja uiteraard ga ik het proberen. Vind t alleen een beetje eng.Dat mag. Maar wellicht helpt het je wel heel goed en daar heb je wel heel veel behoefte aan, toch?
quote:Relaxingatthelake schreef op 07 februari 2017 @ 09:12:

Stuur me even een pb, ik heb misschien nog een tip voor je (ik kan jou geen pb sturen zie ik).Zie ook niet goed hoe dat moet. Kan t hier niet?
quote:aikidoka schreef op 07 februari 2017 @ 10:06:

[...]

Dat mag. Maar wellicht helpt het je wel heel goed en daar heb je wel heel veel behoefte aan, toch?Ja idd, ik wil echt mijn leven terug :( doet zoveel pijn dat ik niks ka voor mijn lieve kleine meid van 3
Ik vraag me heel de tijd af, ik kan toch niet de enige zijn in de wereld die dit heeft? Want dan komen dokters er natuurlijk nooit achter. Als ik iets vind om te slapen fijn maar overdag blijft het circus natuurlijk gewoon doorgaan en ondertussen ben ik al 11kilo kwijt... ik probeer echt positief te blijven maar het is zo uitzichtloos
Ook als je iets unieks hebt kunnen artsen je wel behandelen en helpen, gebaseerd opje klachten of op metingen die ze doen. Als het echt helemaal nieuw is wordt het wellicht wel naar je vernoemd.

Ik zou me niet vastpinnen op wat het is en hoe het heet, maar zoeken naar manieren, medicatie, therapie om je beter te voelen.

Je klinkt best wel in paniek. Dat is logisch, omdat je je zo rot voelt. Maar paniek zorgt er ook voor dat je je nog rotter voelt en dat je gaat malen over zaken die niet zo belangrijk zijn, zoals risico's van een medicijn dat je voorgesteld is of je de enige bent met dit probleem. Dat zijn echt geen zaken om nu energie aan te besteden.

Ga die redomex proberen en ga terug naar je arts om over andere mogelijkheden qua slaapmedicatie te praten.
Maar ik moet ook van mn klachten overdag af he want zit aan bed/bank gekluisterd. Gisteren naar huisarts voor ontstoken oog. Dat halfuur wachten op de stoel was DE HEL. En ondertussen verzwak ik alleen maar, maar ik neem je raad zeker aan hoor, vanavond gebruik ik redomex. Denk niet dat iemand een ziekte naar me zal vernoemen (niet dat je het serieus bedoelde) maar het is gewoon fijn om te weten dat je lotgenoten hebt en tips uit te wisselen, of mogelijkheden, das alles. Deze die hier genoemd zijn gebruik ik ook maar een lotgenoot vinden is toch nog iets helemaal anders, begrijp je dat? Maar ik ben echt dankbaar voor je input hoor!
En deze week heb ik trouwens ook bespreking slaaplabo. Probleem is alleen dat ze daaraan niet kunnen zien wat de reden is dat dat gebeurt. Ze konden enkel zien dat die inslaap en doorslaapstoornis er is en dat het niet aan de ademhaling ligt. Ik weet dat panikeren het erger maakt maar eigenlijk panikeer ik zelfs niet, ik heb daar geen kracht voor. Ik vecht alleen elke dag voor een antwoord en een oplossing. Ook via artsen maar helaas moet je telkens wachten en wachten voor afspraken dus tussendoor probeer ik ook alles om ergens herkenning of iets te vinden
En ja, ik ween ook heel vaak, omdat ik mn kleine meisje mis, dat ik r niet voor haar kan zijn, dat mn vriend alles alleen moet doen, dat ik gewoon wil gaan werken en ik denk ook aan de toekomst, stel dat dit niet opgelost geraakt wat met uitkering ed, wat met levenskwaliteit. Ik weet het dat ik daar nu gewoon niet moet aan denken maar das makkelijker gezegd dan gedaan, en als je lichaam zoveel stress heeft van wat er binnenin aan de hand is kan je ook niet meer ontspannen. Hoe hard je ook probeert of wilt. Dan kan je van niks nog genieten. Sorry voor mn geklaag hier
Niet erg hoor, spui hier maar lekker. Kan deugd doen! Ga je eigenlijk naar een psycholoog? Die kan je ook helpen met accepteren en handlen?
Ik herken wel het gevoel wakker te worden met een beklemmend, angstig of meer gejaagd en misselijk gevoel, maar ik heb dit niet elke keer. Bij mij is dat alleen 's morgens als ik wakker wordt. Dus niet bij het inslapen, geen idee hoe het komt. Heb je dat gevoel je hele leven al? Zo nee, weet je dan wanneer het is begonnen?
Help iedereen een handje
quote:Finjie schreef op 07 februari 2017 @ 16:57:

Niet erg hoor, spui hier maar lekker. Kan deugd doen! Ga je eigenlijk naar een psycholoog? Die kan je ook helpen met accepteren en handlen?nee maar ben ik wel van plan, moet er alleen de kracht voor vinden want alle andere onderzoeken en zo vergen al veel. Bedankt!
quote:krullenbol1966 schreef op 07 februari 2017 @ 17:09:

Ik herken wel het gevoel wakker te worden met een beklemmend, angstig of meer gejaagd en misselijk gevoel, maar ik heb dit niet elke keer. Bij mij is dat alleen 's morgens als ik wakker wordt. Dus niet bij het inslapen, geen idee hoe het komt. Heb je dat gevoel je hele leven al? Zo nee, weet je dan wanneer het is begonnen?Nee dat is het ook niet. Het zijn echt dezelfde klachten van overdag die in 10voud komen opzetten en ja heb het altijd, zowel snachts als overdag als ik zou proberen slapen. Zelfs als ik zo moe ben dat ik tv zelfs niet kan volgend. In het zh kreeg ik eens tramadol als pijnstiller. Was ik zooooooo kapot van, lag bijna in coma en toch niet kunnen inslapen. Ook met echt slaapmiddel (temesta) slaap ik dan wel in maar heel onrustog en ik voel dat alles blijft verderwoeden want word er ook telkens wakker van (maar dit besef ik niet altijd)
Maar je schreef in 2 maanden tijd ben ik nu een wrak. Wat is er gebeurd? Dat je nu dag en nacht klachten hebt is niet zo gek. Zonder slaap rust je niet uit en dat ga je overdag ook voelen. Als je 's nachts goed zou kunnen slapen heb je overdag ook geen klachten meer.

Ik denk dat je nu in je systeem hebt zitten dat je hoe dan ook weer wakker zult worden met die klachten en dat gaat dan ook gebeuren. Misschien kan iemand je een ontspanningsmassage geven waar je van in slaap valt en mocht je dan weer met de klachten wakker worden je direct weer wordt gemasseerd. Misschien helpt het.
Help iedereen een handje
quote:krullenbol1966 schreef op 07 februari 2017 @ 17:26:

Maar je schreef in 2 maanden tijd ben ik nu een wrak. Wat is er gebeurd? Dat je nu dag en nacht klachten hebt is niet zo gek. Zonder slaap rust je niet uit en dat ga je overdag ook voelen. Als je 's nachts goed zou kunnen slapen heb je overdag ook geen klachten meer.

Ik denk dat je nu in je systeem hebt zitten dat je hoe dan ook weer wakker zult worden met die klachten en dat gaat dan ook gebeuren. Misschien kan iemand je een ontspanningsmassage geven waar je van in slaap valt en mocht je dan weer met de klachten wakker worden je direct weer wordt gemasseerd. Misschien helpt het.nee massage heb ik al geprobeerd. Die klachten waren er voorheen al maar vanaf nieuwjaar is alles peilsnel naar beneden gegaan. zomaar van de ene dag op de andere kon ik niet meer slapen door alles wat ik omschreef. Kan het ook niet verklaren vandaar. Ik val uiteindelijk wel in een soort 'slaap' maar blijf wakker worden door klachten zoals ik al schreef (zagen ze ook op slaaplabo)
Heb je al in het Engels gezocht naar je klachten met Google?
Help iedereen een handje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven