weight watchers ja of nee...
dinsdag 7 februari 2017 om 22:36
dinsdag 7 februari 2017 om 22:47
Als je je er aan houdt, werkt het zeker. Ik ben er blijvend zo'n 7/8 kilo mee afgevallen. Als je kiest voor gezonde en vullende opties, zal je geen honger hebben. En er is ruimte voor wat extra's. Je krijgt handvatten die je de rest van je leven kan toepassen. Er is ook een fijn topic hier waar je mee kan schrijven. In het begin even pielen met wat wel/niet kan op een dag, maar je leert jezelf dan snel genoeg aan. Tip: koop een digitale weegschaal (€10 bij HEMA), want je gaat een boel wegen!

dinsdag 7 februari 2017 om 22:50
quote:SanPellegrino schreef op 07 februari 2017 @ 22:47:
Als je je er aan houdt, werkt het zeker. Ik ben er blijvend zo'n 7/8 kilo mee afgevallen. Als je kiest voor gezonde en vullende opties, zal je geen honger hebben. En er is ruimte voor wat extra's. Je krijgt handvatten die je de rest van je leven kan toepassen. Er is ook een fijn topic hier waar je mee kan schrijven. In het begin even pielen met wat wel/niet kan op een dag, maar je leert jezelf dan snel genoeg aan. Tip: koop een digitale weegschaal (€10 bij HEMA), want je gaat een boel wegen!
bedankt voor je positieve bericht. Klinkt goed vooral ook dat blijvende ben zo bang met die dieeten dat je jojo effect krijgt en uiteindelijk veel zwaarder ben dan dat je begon.
Zal eens kijken óf ik het topic kan vinden. Weegschaal heb ik al maar bedankt voor de tip haha
bedankt voor je positieve bericht. Klinkt goed vooral ook dat blijvende ben zo bang met die dieeten dat je jojo effect krijgt en uiteindelijk veel zwaarder ben dan dat je begon.
Zal eens kijken óf ik het topic kan vinden. Weegschaal heb ik al maar bedankt voor de tip haha
dinsdag 7 februari 2017 om 22:51

dinsdag 7 februari 2017 om 23:01
Hier ook 17 kg mee afgevallen. Nu, 4 maanden na m'n zwangerschap en nog 7 kilo te zwaar wil ik het weer oppakken. Niet dat ik niet meer weet hoe het moet hoor, maar meer als houvast. Ook met borstvoeding geven mag ik al een start maken (ik krijg heeeeel veel punten extra), maar ben gewoon weer even bewust bezig (alhoewel ik het wel lastig vindt, ik eet als een bootwerker!).
dinsdag 7 februari 2017 om 23:02
Ik ben er vorig jaar een paar kilo mee afgevallen, inmiddels er alweer bij + nog meer. Ligt niet aan WW, ligt aan mijn gebrek aan discipline. Punten tellen was fijn, maar ergens ook wel een 'gevaarlijke' trigger, om alles gecontroleerd te willen doen (sommige mensen vinden WW daarom júist fijn, vrijheid van punten indelen).

dinsdag 7 februari 2017 om 23:08
Voor mij werkt het echt. Ik ben er 38 kilo mee afgevallen en blijf al ruim 2 jaar op dat gewicht.
In het begin was het even wennen, hoe je maaltijden indelen qua punten, produkten enz. Maar het is voor mij geen "dieet", je kunt alles eten, maar met mate.
En je kunt ook gewoon mee eten met het gezin (of zij met jou), want je hoeft geen rare dingen te eten, je bepaald zelf wat je eet. Ik heb zelf een gezin met 3 kinderen en vind het niet lastig om het in te passen.
Succes met je keuze!
In het begin was het even wennen, hoe je maaltijden indelen qua punten, produkten enz. Maar het is voor mij geen "dieet", je kunt alles eten, maar met mate.
En je kunt ook gewoon mee eten met het gezin (of zij met jou), want je hoeft geen rare dingen te eten, je bepaald zelf wat je eet. Ik heb zelf een gezin met 3 kinderen en vind het niet lastig om het in te passen.
Succes met je keuze!
dinsdag 7 februari 2017 om 23:12

dinsdag 7 februari 2017 om 23:22
Ik heb het ook een tijdje gedaan en geloof best in de werking ervan. Het fijne is inderdaad dat je gewoon alles kan eten, maar je bent dus wel constant alles aan het afwegen. Ik vond het daarom fijner om gewoon een boekje met calorieëntabel aan te schaffen. Daar staan bijna alle producten in en zorg ik zelf dat ik 1500 kcal per dag binnen krijg om het moment dat ik wil afvallen. Dat heeft eigenlijk hetzelfde effect, maar het is een stuk goedkoper. Is net wat je zelf prettiger vindt.
Bij WeightWatchers is fruit en groente 0 punten, maar mijn favoriete fruit is banaan en druiven. Die at ik dus de hele dag constant terwijl dat wel veel calorieën zijn. Daarom vond ik dat die methode voor mij niet werkte.
Bij WeightWatchers is fruit en groente 0 punten, maar mijn favoriete fruit is banaan en druiven. Die at ik dus de hele dag constant terwijl dat wel veel calorieën zijn. Daarom vond ik dat die methode voor mij niet werkte.
dinsdag 7 februari 2017 om 23:25
Ik ben zelf op m'n 21ste begonnen met Weight Watchers. M'n vader deed het ook en ik besloot ook mee te doen, ik woog toen bijna 95 kilo. Alle punten opschrijven vond ik best wel makkelijk, omdat je gewoon mag eten wat je wil, tot je aan je punten zit. Dus ik mocht best chips, of een ijsje, als ik maar netjes m'n punten opschreef.
Ik ging niet naar de bijeenkomst, ik woog me gewoon lekker thuis. Ik leende het Weight Watchers boodschappengids-boekje van m'n vader. Daarin staan de punten van brood, groente, fruit, ijs, vis, vlees, koek, dranken, zetmeelrijke groenten etc. etc. . Ik had ook via hun website een rekenmachientje gekocht waarmee je de punten kon berekenen (van producten die niet in het boekje stonden) en hoeveel punten je moest eten om af te vallen.
1 jaar later was ik 30 kilo afgevallen en de maanden daarna nog eens 5 kilo. Ik ben nu 35 jaar, en zit nog steeds ongeveer op hetzelfde gewicht. Ik jojo wel eens met 4 kilo.
Ik heb m'n gehele eetpatroon omgegooid en blijf nu nog steeds goed opletten op wat ik eet en schrijf ook nog de punten op. Ik ben er aan gewend geraakt.
Ik ging niet naar de bijeenkomst, ik woog me gewoon lekker thuis. Ik leende het Weight Watchers boodschappengids-boekje van m'n vader. Daarin staan de punten van brood, groente, fruit, ijs, vis, vlees, koek, dranken, zetmeelrijke groenten etc. etc. . Ik had ook via hun website een rekenmachientje gekocht waarmee je de punten kon berekenen (van producten die niet in het boekje stonden) en hoeveel punten je moest eten om af te vallen.
1 jaar later was ik 30 kilo afgevallen en de maanden daarna nog eens 5 kilo. Ik ben nu 35 jaar, en zit nog steeds ongeveer op hetzelfde gewicht. Ik jojo wel eens met 4 kilo.
Ik heb m'n gehele eetpatroon omgegooid en blijf nu nog steeds goed opletten op wat ik eet en schrijf ook nog de punten op. Ik ben er aan gewend geraakt.

dinsdag 7 februari 2017 om 23:45
Ik zit aan de andere kant van het spectrum,ik moet juist aankomen.
Uiteindelijk draait alles om discipline. Dat wil natuurlijk niemand horen, maar als ik de teugels laat vieren ben ik in no-time op mijn geboortegewicht.
En met afvallen is dat net zo.
Ik denk dat WW een heel goede start is, en je zeker meer inzicht zal geven. De verhalen uit mijn omgeving zijn positief.
Succes, en moed houden!
Uiteindelijk draait alles om discipline. Dat wil natuurlijk niemand horen, maar als ik de teugels laat vieren ben ik in no-time op mijn geboortegewicht.
En met afvallen is dat net zo.
Ik denk dat WW een heel goede start is, en je zeker meer inzicht zal geven. De verhalen uit mijn omgeving zijn positief.
Succes, en moed houden!

woensdag 8 februari 2017 om 05:22
quote:yoshe schreef op 08 februari 2017 @ 04:45:
Kan dat ook zonder naar allerlei bijeenkomsten te gaan en dure dingen te kopen? Want daar heb ik gewoon geen tijd en geld voor.Dat lijkt me duidelijk als je je erin verdiept. Voor WW hoef je geen dure dingen aan te schaffen en de bijeenkomsten zijn ook niet verplicht.
Kan dat ook zonder naar allerlei bijeenkomsten te gaan en dure dingen te kopen? Want daar heb ik gewoon geen tijd en geld voor.Dat lijkt me duidelijk als je je erin verdiept. Voor WW hoef je geen dure dingen aan te schaffen en de bijeenkomsten zijn ook niet verplicht.

woensdag 8 februari 2017 om 06:47
Ik ben 15 kilo kwijt door te ww-en. Ik ga niet naar bijeenkomsten, en een boodschappengidsje is ook niet meer nodig. Ik voer alles in via de app. Super handig en ik heb het altijd en overal bij me.
Ik vind het ook erg fijn dat ik zelf bepaal wat ik eet.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon een paar maanden! Succes
Ik vind het ook erg fijn dat ik zelf bepaal wat ik eet.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon een paar maanden! Succes
woensdag 8 februari 2017 om 07:32
Bij mij heeft het ook heel goed geholpen doordat ik me gewoon heel bewust werd van wat ik at. Je moet dan keuzes maken om binnen je punten te blijven. Toch ben ik op den duur gestopt omdat ik €20,- per maand voor enkel de app nogal veel geld vond (de rest gebruikte ik niet). Uiteindelijk ben ik FatSecret (gratis app) gaan gebruiken. Die werkt iets anders omdat hij eigenlijk alleen echt naar je callorieeën kijkt, maar voor mij werkte dat net zo goed. Inmiddels ben ik zelfs voorbij mijn streefgewicht en ook echt al maanden op gewicht gebleven, zonder dat ik het gevoel heb gehad dat ik echt op dieet was.
Ik zou een aantal maanden ww online doen en als je vervolgens echt het idee hebt dat je je draai gevonden hebt in het maken van de juiste keuzes, kun je overstappen naar fatsecret.
Ik zou een aantal maanden ww online doen en als je vervolgens echt het idee hebt dat je je draai gevonden hebt in het maken van de juiste keuzes, kun je overstappen naar fatsecret.
woensdag 8 februari 2017 om 07:34
Zeker doen! Ik ben een jaar of 7 geleden ruim 20 kilo afgevallen en ben nog steeds op gewicht. Ik ging wel naar de cursus toe, dat was voor mij echt een stok achter de deur. Ik schreef ook trouw alles in mijn dagboek op en telde mijn punten. Tijdens vakanties had ik pauze en liet me wat meer gaan. Ik vond en vind het een ideale manier om af te vallen. Gezond eten, je kunt alles eten wat je wilt (totdat je aan je puntentotaal zit) en hoeft geen dure producten aan te schaffen.
Succes!
Succes!
woensdag 8 februari 2017 om 08:22
quote:boefje30 schreef op 07 februari 2017 @ 22:51:
[...]
Wauw 20 kilo?! Moet je ineens allemaal rare dingen eten? Past het in een gezin met kids...
Als je 5 mins op de website kijkt, zie je dat het echt niks met raar eten te maken heeft of onmogelijk is met je gezin. Ik heb nog nooit zo normaal/gewoontjes gegeten als toen ik WW deed. Veel aardappel, vlees, groenten ook. Op een gegeven moment weet je van bepaalde maaltijden hoeveel punten het is, net als van bepaalde ontbijtjes.
Vriendin van mij vond het niet werken, omdat ze met haar ontbijt (twee boterhammen met dik pindakaas en hagelslag) al door haar punten heen was. Nogal wiedes: door die eetwijze is ze te dik. Dus realiseer je: je kan niet blijven eten wat je nu eet, en daarmee afvallen. Je moet iets aanpassen, en daar geeft WW je handvatten voor. Het komt dus wel neer op je eigen discipline en wilskracht. Ik was na 3 mnd op mijn streefgewicht en ben toen ook gestopt met de dure app en overgegaan op MyFitnessPall.
[...]
Wauw 20 kilo?! Moet je ineens allemaal rare dingen eten? Past het in een gezin met kids...
Als je 5 mins op de website kijkt, zie je dat het echt niks met raar eten te maken heeft of onmogelijk is met je gezin. Ik heb nog nooit zo normaal/gewoontjes gegeten als toen ik WW deed. Veel aardappel, vlees, groenten ook. Op een gegeven moment weet je van bepaalde maaltijden hoeveel punten het is, net als van bepaalde ontbijtjes.
Vriendin van mij vond het niet werken, omdat ze met haar ontbijt (twee boterhammen met dik pindakaas en hagelslag) al door haar punten heen was. Nogal wiedes: door die eetwijze is ze te dik. Dus realiseer je: je kan niet blijven eten wat je nu eet, en daarmee afvallen. Je moet iets aanpassen, en daar geeft WW je handvatten voor. Het komt dus wel neer op je eigen discipline en wilskracht. Ik was na 3 mnd op mijn streefgewicht en ben toen ook gestopt met de dure app en overgegaan op MyFitnessPall.

woensdag 8 februari 2017 om 08:34
Afvallen is vooral een knap omzetten in je hoofd en keuzes maken. Je moet bewust worden van wat je op een dag allemaal eet en drinkt en nee leren zeggen. Je kan af en toe echt wel eens iets ongezonds of een grote portie eten, maar niet de hele dag door. Wil je iets extra's, moet je gaan sporten.
Een collega is veel afgevallen met WW.
Mij hielp het om via de site (er is geloof ik ook een gratis app) van het Voedingscentrum bij te houden wat ik at. Kon gelijk zien of ik naast alle kcal ook voldoende vitamines, vezels, ijzer, goede/slechte vetten, etc. binnen kreeg. Het deed mij ook goed om te zien hoe lang je moet lopen of fietsen om wat je naar binnen stopt te verbranden. Ben bijna 20 kg afgevallen en nu al weer jaren stabiel.
Een collega is veel afgevallen met WW.
Mij hielp het om via de site (er is geloof ik ook een gratis app) van het Voedingscentrum bij te houden wat ik at. Kon gelijk zien of ik naast alle kcal ook voldoende vitamines, vezels, ijzer, goede/slechte vetten, etc. binnen kreeg. Het deed mij ook goed om te zien hoe lang je moet lopen of fietsen om wat je naar binnen stopt te verbranden. Ben bijna 20 kg afgevallen en nu al weer jaren stabiel.
woensdag 8 februari 2017 om 08:37
Als je écht doodongelukkig was geweest dan was je geen 15 kg zwaarder geworden dus ik neem het met een korrel zout: je wil twee dingen: ongeremd eten en tóch slank worden. Op het moment weegt het slankworden ietsje zwaarder maar is het genoeg voor de langere termijn? De tijd zal het leren. Succes!
Weightwatchers is een van de methodes die succes schijnen te hebben maar er zijn er meer. Je moet diverse diëten proberen om te kunnen weten wat voor jou het beste werkt.
Weightwatchers is een van de methodes die succes schijnen te hebben maar er zijn er meer. Je moet diverse diëten proberen om te kunnen weten wat voor jou het beste werkt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven