Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Okay toegegeven. Ik ben 2 kilo afgevallen en buik lijkt eerder te krimpen dan te groeien. Dus ik doe ook gezellig mee met dat onzekere gedoe.
De zee is groen
quote:groenogig_monster schreef op 06 februari 2017 @ 21:29:

Geen zorgen maken mlsc! Was de vorige keren ook niet nodig.

Je bent nog onzekerder dan al die hormonale hier Dat klopt helemaal
quote:mlsc schreef op 06 februari 2017 @ 20:57:

[...]

Hier krijg ik ook wat last van, twijfel of alles wel goed loopt. Dat ze wel in orde is. Want vriendin voelt ze niet altijd. Zoals vanavond heeft ze haar nog biet echt gevoeld. Ik weet niet waarom maar heb echt een vreemd gevoel......

Ik voel hem ook niet iedere dag. Het is ook niet raar dat je vriendin hem nu nog niet iedere dag voelt, dat hoeft in ieder geval geen reden te zijn om je zorgen te maken.

Sorry dat ik het zeg, maar probeer er wat meer van te genieten! Het is jammer als je na de zwangerschap bedenkt dat je er zo weinig van hebt genoten. Niet aanvallend bedoeld overigens.
Ja ik geniet ook hoor maar soms.. aaaarrrgg.. ik weet dat ik altijd mag bellen maar iets houd me tegen.. dus niet angstig genoeg . Toen 2 weken geleden met die rugpijn en last van mijn buik heb ik wel gebeld... Mlsc probeer ook inderdaad te genieten...
Ik maak me ook wel regelmatig zorgen maar als het echt te erg wordt luister ik even naar het hartje. Mijn moeder las me pas voor uit een soort dagboek waar ze de eerste weken na mijn geboorte in had geschreven en dat heeft me aangezet om hetzelfde te doen, maar al vanaf het begin van de zwangerschap. Het lijkt me iets mooi voor ons dochtertje als ze ook wat groter is maar doe het ook voor mezelf om af en toe stil te staan bij wat ik voel en er gewoon bewust van te genieten. Het is zo gemakkelijk om je te verliezen in zorgen maar je zou toch ergens elke dag of 1 keer in de week een momentje moeten vinden om bewust te genieten. Very cliché maar de tijd vliegt.
Ik snap je wel hoor mlsc. Het is ook gewoon heel spannend. Ik kan me voorstellen als dat nog meer wordt als jij niet degene bent die het lichamelijk meemaakt, maar wel de onzekerheden van je vriendin hoort.

Ik weet ook dat ik terug zal kijken op een zwangerschap waarin angst groter is dan het genieten. Maar ik heb voor mezelf juist losgelaten dat ik dat moet kunnen. Natuurlijk vind ik het fijn als ik hem voel trappelen, maar vrijwel direct daarna overvalt me het gevoel dat het ook alsnog fout kan gaan. En het is een rare innerlijke strijd of je nu van iemand moet gaan houden als de kans dat je hem kwijtraakt gevoelsmatig (na 4 miskramen) nog zo groot is.

Ik heb voor mezelf de 20 weken echo als limiet gesteld. Als die in orde is, MOET ik gaan geloven dat er waarschijnlijk een kindje komt. Dat schrijven aan hem lijkt me bijvoorbeeld heel leuk, maar nu houdt die voorzichtigheid me toch tegen.
Ik denk dat iedereen zo wel zijn onzekerheden heeft, heb ik ook hoor. Buiten de dingen waarvan algemeen bekend is dat je ze beter kan laten of laten staan tijdens je zwangerschap, heb je er gewoonweg geen controle over. Desondanks probeer ik er nu toch echt wel van te genieten, afgelopen week is bijvoorbeeld weer voorbijgevlogen, druk gehad, eigenlijk te weinig stilgestaan bij het feit dat er een kindje in mij groeit. Mijn collega moest me even herinneren toen ik iets deed wat niet prettig voelde en ik dit benoemde, toen zei ze: Ja , vindt je het gek, je draagt wel een kind bij je. Dat schudde mij wel wakker, ik raas maar door , maar moet er eigenlijk soms meer bij stilstaan. Het is zo mooi om er wel mee bezig te zijn en te genieten. En dat doe ik ook wel ( als ik haar voel, als ik loop te shoppen, als ik zie dat de kamers opgeknapt worden) maar soms vergeet ik het ook even. En dat is eigenlijk best zonde, zeker omdat dit wel echt onze laatste zwangerschap zal zijn.
Zeker maar op een of andere manier wil dat kwartje niet vallen dat het goed zit.. gisteravond onwijs felle steken gehad die tot in mijn been trokken. Heb net een potje urine bij de huisarts moeten afleveren en de verloskundige heeft snel controle gedaan. Baarmoeder net onder de navel waar die hoort de zitten en mooie hartslag.... moet er nu toch maar aan geloven....

Dit had ik bij de eerste allemaal niet hoor......
Leuke berichten maar ook veelonzekerheden hier! Leuk, hormonen.

Zijn er meer hier die kriebels/jeuk hebben? Hier begint mijn buik te kriebelen, denk voor het oprekken?

Misschien dat ik gister baby gevoeld heb, toen één van de katten op mij lag. Benieuwd of ik het gauw weer voel!
Ik herken de jeuk bumpersticker, vooral jeuk op mijn benen, heb soms ook kleine bultjes en die krab ik in mijn slaap open helaas. Heb nu allemaal lelijke wondjes op mijn benen

Soms jeukt mijn buik ook een beetje maar met zachtjes krabben is dat zo over!
Opzich snap ik de onzekerheden wel, maar misschien ben ik zo nuchter dat ik denk het is allemaal vast goed. Ookal vind ik de 20 weken echo (guo) wel spannend!

Ik weet zeker dat we straks als de ribben beurs worden getrapt we vast denken was het maar wat rustiger daar binnen terwijl je nu misschien de bewegingen wilt voelen!
@Happy-Life: Wat leuk dat jullie het kindje samen gevoeld hebben.

@Groenogig_monster: Logisch dat je daar onzeker van wordt, maar we gaan uit van het positieve!

Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Geeft me een veilig en rustig gevoel.

Afhankelijk van waar ik een baan krijg in de toekomst (nu een tijdelijk contract, ongeveer tot ik met verlof ga), ga ik 4 dagen werken en blijft m'n man er 5 werken. Tenzij mijn salaris, ondanks dat ik minder uren ga draaien, ongeveer hetzelfde blijft als nu. Dan gaat hij ook 4 dagen werken.

Ik heb vrijdag de 20-weken echo. M'n man houdt mij nog steeds in spanning over z'n beslissing of hij het geslacht wel of niet wil weten, zucht.

M'n buik is de afgelopen twee/drie weken aardig aan het groeien geslagen; aan mijn borsten merk ik eigenlijk nog helemaal niets.

En ik heb sinds twee weken een onstilbare trek in druiven, haha.
Onze 20 weken echo was helemaal goed! we zijn zó blij!!!
quote:appelstroop_88 schreef op 09 februari 2017 @ 17:06:

Onze 20 weken echo was helemaal goed! we zijn zó blij!!!

Dat is echt fantastisch nieuws!

Nu jan het genieten echt beginnen. En het aftellen natuurlijk!
gefeliciteerd appelstroop!

nu echt gaan genieten hoor, eenmaal de 20 weken voorbij, gaat het snel .
appelstroop, wat ben ik blij voor jullie! Nu moet je ons ook wel beloven dat je heel bewust gaat genieten van dat kleine mensje in je buik;)

Hier ook heel veel jeuk op buik en rug al van in het begin van de zwangerschap. Ik ben zelf ook wel blij dat we nu 20 weken ver zijn. Klinkt wat serieuzer:D
Appelstroop wat fijn voor jullie.. heb he het al van de daken geschreeuwd??

Happy op een of andere manier gaat het er niet in dat het goed is. Niet dat ik denk dat de 20 wekenecho niet goed is. Ben er alleen zenuwachtig over omdat we het geslacht horen.. ik ben bang dat het alsnog fout gaat. Dat er lang tussen de controles zit maakt me onzeker. Vorige week voelde ik de kleine regelmatig en dan ineens niet dan word ik onzeker. Misschien ook omdat ik vanaf feb in een ivf traject heb gezeten en een jaar daarvoor een miskraam na een kloppend hartje... toen ik zwanger was van de eerste had ik dat ook allemaal niet.. gisteren hartje weer gehoord dus ik kan er weer even tegen .. zat vanmiddag te krabben op mijn buik en ineens gekriebel aan de binnenkant tot 3 x toe. De eerste echte interactie

Ik had bij de eerste een aanval van falbulten bij 8 weken. Jezus dat was erg..

Draakje je man houdt het wel spannend zeg..
Tasje, ik herken het onzekere gevoel bij het lange wachten tussen de controles. Altijd weer fijn om het hartje te horen na al die tijd radiostilte.. Wat een mooie ervaring die interactie!

Ik heb ook gruwelijk last van jeuk, om gek van te worden! Vooral mijn buik, rug en borsten jeuken als een tierelier. Het enige wat verlichting bied is mijn lichaam in de olie zetten (ik heb huidolie van nivea, heel fijn!) Mijn huid is ook heel droog sinds ik zwanger ben dus dat helpt ook niet mee.

Ik ben ook zo benieuwd naar de 20 weken echo. We moeten nog geduld hebben tot maandag. Zo spannend

Mijn vriend heeft zijn voet gebroken en hij mag maandag weer naar het zh voor gips. Word dus een gezellig dagje in het ziekenhuis hangen.
Appelstroop, Super!!! Gefeliciteerd Hebben jullie het gevierd?

Draakje, hier wou vriend het ook écht niet weten. Bij de echo wist ik het wel met 16 weken. Lief zat savonds te stuiteren op de bank omdat hij het zó graag wou weten. Nu is hij degene die moeilijk zijn mond kan houden.

Het kan dus nog helemaal veranderen. Zeggen ze iets over (zwangere) vrouwen..
Gefeliciteerd Appelstroop! Mijn echo is gisteren afgebeld. Moet nog een hele week geduld opbrengen nu...

We zullen zien Bumpersticker
Wat fijn appelstroop! Nu lekker gaan genieten

Leuk die eerste interactie tasje! Ik had het van de week ook, vriend wreef over mijn buik en daar werd ook op gereageerd! Helaas nog niet voelbaar aan de buitenkant van mijn buik maar ik voelde een duidelijk schopje! Zo leuk

Pigtails, nog even het weekend door komen! Wij hebben maandag ook de 20 weken echo, ben ook zo benieuwd. Geloof dat nog een paar andere meiden maandag de 20 weken echo hebben toch? Hoe laat mogen jullie? Wij al s ochtends.
Hey meiden! Ik kom net bij de vk vandaan voor controle, weer een mooi hartje gehoord Toch fijn, vooral omdat ik nog geen enkel schopje heb gevoeld en m'n buik ook nog steeds niet erg zwanger eruit ziet. Maar eerlijk gezegd maak ik me geen zorgen, ik heb gewoon het gevoel dat het goed zit. Dat was in het eerste trimester wel anders! Ben blij dat ik er nu een stuk relaxter in sta.

Wij hebben nog niks gekocht want zou niet weten waar ik het kwijt zou moeten. We gaan wel ook naar de negenmaandenbeurs binnenkort! Op welke dag gaan jullie? Wij donderdagavond.

Gefeliciteerd appelstroop! Dat is fantastisch nieuws. Je had jezelf beloofd om vanaf nu te gaan geloven en genieten, ga je dat nu ook doen?
Fijn dat jullie het hartje weer hebben gehoord, is toch altijd fijn om te horen dat die goed klopt!

Wij gaan zaterdags naar de 9 maandenbeurs
Super fijn appelstroop!

En vervivaen altijd heerlijk om dat hartje te horen!

Draakje nog een week geduld... hopelijk gaat de week voorbij!

Zelf weet ik nog niet of ik naar de 9 maandenbeurs ga... twijfel nog. Vandaag wel wat kleren geshopt! Vind het wel lastig welke maat ens. Heb 3 pakjes in maat 50 gekocht en ook rompertjes in 50 en wat in rompertjes en 2 pakjes 56. Mn man en ik zijn beide niet groot dus verwacht ook geen extreem lang kind. Maarja kan je nu nog niks over zeggen natuurlijk. Denk dat als ik nu nog kleren ga kopen het vooral 56 en 62 gaat worden. Iemand nog tips voor kleren kopen??
Aardbei-banaan, we moeten helaas geduld hebben tot 14.00 uur ik ben nu al zenuwachtig haha! Mijn vriend moet om 11 uur in het ziekenhuis zijn dus het word een gezellig dagje ziekenhuis zitten

@9 maandenbeurs, mijn moeder en ik gaan de zondag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven