Ruzie rondom reis met schoonouders, help!

30-12-2008 15:15 114 berichten
We zijn nu een paar keer met mijn schoonouders op vakantie geweest naar een zonnig oord, dit betaalden zij ter ere van het zoveel jaar getrouwd zijn. Hartstikke leuk natuurlijk, maar ook veel te gek, vink ik. Dit werd tot nu toe in de herfstvakantie gepland. Maar nu willen ze volgend jaar in de kerstvakantie, dus met kerst en de jaarwisseling (14 dagen, wat ik sowieso al lang vind om door te brengen met je schoonfamilie eerlijk gezegd). De vorige keren bleven mijn vriend en ik maar een week omdat ik maar heel weinig vakantiedagen had en dat vond ik ook lang zat. Maar nu gaan we een stuk verder weg en willen ze echt 14 dagen, ook mijn vriend. Ik zie dit echter niet zo zitten. Sowieso vind ik het fijn met deze dagen gewoon thuis te zijn ipv ergens op een vreemd strand. Ook vind ik mijn eigen familie belangrijk, ik heb nog nooit een kerst zonder mijn familie gevierd en het lijkt me dan ook niks om zo ver weg van ze te zitten met de kerst. Ik heb een hele hechte band met mijn moeder en zij heeft geen partner, dus dan zit zij de hele kerst alleen. Nu kun je, net als mijn vriend, zeggen dat is niet jouw probleem, maar toch voelt het niet goed. Ik weet zeker dat ik dan ook geen plezier heb. Ik vind het eerlijk gezegd ook wat raar dat ze daar geen rekening mee houden, niet iedereen wil weg met kerst, het zijn toch bijzondere dagen en de aangetrouwde familie heeft ook zijn eigen familie, maar die hebben blijkbaar een minder hechte band, want die doen er niet moeilijk over. Ik weet niet hoe ik dit nou moet oplossen, alleen mijn vriend weet hoe ik erover denk. Ik durf het ook niet te zeggen. Ben ik nou zo vreemd?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 30 december 2008 @ 21:38:

[...]

Ik dacht laat ik m'n mond deze keer maar 'ns houden , maar nu ik zie dat hier moeders reageren die er 't zelfde overdenken als ik, kan ik het met jouw opmerking alleen maar heel erg eens zijn. Shocking dat 'n vader niet eens 'n met kind alleen weg mag. En als ie thuis wat stuntelig is en de moeder het dus elke keer maar overpakt, dan is zo'n vakantie waar ie 't zelf allemaal moet oplossen dus nog extra goed. Overigens was ik zelf ook 3 toen ik voor 't eerst mee op vakantie werd genomen en ik vond 't geweldig.

Niets aan toe te voegen, helemaal mee eens. Wat een onzin om je kind niet een week toe te vertrouwen aan je man. Wat Elninjoo al eerder zei, daar sluit ik me ook bij aan: kan jij ook lekker eens een weekje gaan en staan waar je wil. Klinkt misschien cru, maar zal toch ook een keertje best lekker zijn? Kan ik me zo voorstellen iig.

Maar goed, wat een nachtmerrie zeg, die schoonfamilie. Ik herken het een klein beetje, gelukkig is mijn schoonmoeder nog wel voor rede vatbaar. Ik zou zelf gewoon niet meegaan. Echt, ik zou niet toegeven. En dus ook mijn kind lekker op vakantie laten gaan.
anoniem_74959 wijzigde dit bericht op 30-12-2008 21:53
Reden: kromme zinnen
% gewijzigd
quote:Schravelvot schreef op 30 december 2008 @ 21:45:

[...]

In dat geval zou ik de kleine liever niet meegeven (bij vriend zou ik er niet moeilijk over doen hoor ) maar als ie thuis al niet voor de kleine kan/wil zorgen (wat me grote onzin lijkt, dan leert ie het maar) zal hij dat in een tropisch oord ook niet doen. Geen tijd voor he, vakantie. Daarom moet moeder de vrouw waarschijnlijk mee.Schoonmoe en -pa en nog een aantal ouders met kinderen zijn er toch? Beetje vertrouwen kan geen kwaad hoor. Misschien vindt ie het daar op vakantie wel leuk; zie mij eens een goeie papa zijn!
Inderdaad zeg. "Geen tijd, vakantie he?" Wat denk je nou, dat die vader zijn kind laat verdrinken omdat hij zelf van het zonnetje geniet? Wat een onzin. Ja misschien neemt dat kind een vitaminepil minder, nou dat valt ook wel te overzien.
Hoe 'vriend' op mij overkomt is het wel zo'n tiepje hoor (niet dat ie de kleine laat verzuipen tuuk).. Als ie al niet "weet wat ie moet doen" als de kleine huilt etc. en hoe TO hem verder omschrijft...

Maar alleen op vakantie -zonder mama die te hulp schiet- zal hij wel moeten. Ik zou er evengoed (als hij mijn vriend zou zijn) niet al te gerust op zijn. Gewoon door de indruk die je van hem krijgt.
anoniem_57018 wijzigde dit bericht op 30-12-2008 22:06
Reden: aanpassing
% gewijzigd
Ik zou het sowieso bespreken en dan misschien regelen dat je na de kerst komt. Ik vind het sowieso een rotopmerking en vind het laf dat je vriend niet wat meer voor jou opkomt. Hoezo jouw probleem? Is het dan ook zijn probleem om te vertellen dat jij de vakantie niet ziet zitten?

Je moeder met je schoonouders op vakantie? Tis persoonlijk maar dat vind ik vrij raar.
MALIBU69; hier heb ik ook serieus over nagedacht (proberen zwanger te worden), erg he!! Of dat ik zover ben dat ik niet meer mag vliegen, goh, jammer zeg! Voor zover zoiets te plannen valt natuurlijk, wie weet lukt het helemaal niet en blijft het bij 1. Onze kleine is trouwens ook al van december!

SARAH SCOTT; kleine staat nu alleen bij papa op het paspoort omdat ik alleen een ID heb, maar ik moet dan toch zelf ook een paspoort aanschaffen, dus komt kleine daar ook bij op. Bij beide dus.

KIKS76; hoe de andere aanhang zal reageren? Niet, denk ik. Zijn beide mannen, waarvan 1 sowieso slecht/geen contact met eigen familie (met iedereen eigelijk) heeft en een echte profiteur, zelf geen werk, maar dol op vakanties, dus neemt die kans echt wel. De ander is een echte meeloper, doet alles wat zijn liefje wil. Heeft zelf geen mening. Bovendien is zijn moeder niet alleen en zijn zijn ouders nogal op zichzelf. Denk dus niet echt dat ze het zullen begrijpen. Al zal de 1 dat wel zeggen, is een echte lomperik, de ander zal zich stil houden.

LIKA; die vrije dagen vallen op zich idd wel mee. We zijn maar een aantal dagen open tussen kerst en oud en nieuw, dus dat is niet zozeer het probleem. Bovendien heb ik genoeg dagen over.

KATE1980; ik vind dat zelf dus ook niet kunnen, moeder mee, daarom ook geen optie voor mij.

Denk dus toch dat kleine dan maar een week met papa mee moet, is idd wel goed voor de band. Aangezien ik toch het meeste thuis ben. Vind het wel moeilijk, hij redt zich er wel mee, maar ben gewoon bang dat ie de kleine s nachts niet hoort of dan chagarijnig tegen hem gaat doen. Soms begrijpt ie zoonlief niet helemaal. Maar ben ook wel eens eerder een weekendje weg geweest. Of kleine een weekendje uit logeren bij oma. Zal dus de eerste kerst zonder kleine worden, slik, raar hoor...En maar hopen dat het vliegtuig niet crasht, dan ben ik mijn gezin kwijt!!! Maar dat geldt andersom ook natuurlijk.
quote:NoaLuna schreef op 30 december 2008 @ 21:33:

[quote]MissMara schreef op 30 december 2008 @ 17:45:

Tussen de regels door lees ik dat je vriend bang is voor de afkeuring van zijn ouders... ze zijn het gewend een blok te vormen als gezin, en jij bent dan al snel 'spelbreker'. Het gaat dus wel degelijk om de vraag of je vriend al zo ver is om met jou en jullie kind een eigen gezin te vormen, of dat hij nog vast zit aan zijn oude gezin. Ik heb trouwens wel vaker gezien dat loyaliteit gekocht werd met dure kado's en reizen...[/quote]

Erg he?

Elk gezin heeft haar eigen regels, ongeschreven wetten van met elkaar omgaan en vaak komt dat niet overeen met de regels van het gezin waaruit het schoonkind komt. Heb ik pas gelezen, een artikel van Elsemarie van den Eerenbeemt. Ik weet niet meer waar helaas, maar het was wel een eye opener. Ik ken eigenlijk ook maar bar weinig mensen die goed met hun schoonouders door een deur kunnen.

Ik ben er 1 die goed met mijn schoonouders door 1 deur kan!! helaas heeft mijn schoonvader parkinson en doet nog wel eens rare dingen maar denk dat ik 2 weken vakantie met ze wel zou volhouden. Alleen dit gaat nooit voorkomen want ze gaan niet meer op vakantie ivm schoonvader, alleen weekendjes weg enz.

Toch kan ik me goed voorstellen dat als het "moeten" is, het meteen minder leuk is, zeker als je vriend niet achter je staat.
Hoe is het nu afgelopen... Heb je het nu uiteindelijk door laten gaan? En hoe reageerde je schoonouders?

MyWay
quote:myway schreef op 15 januari 2009 @ 18:53:

Hoe is het nu afgelopen... Heb je het nu uiteindelijk door laten gaan? En hoe reageerde je schoonouders?

MyWayduurt nog even hoor, kerst 2009
Lees dit topic nu pas, ben ook nieuwsgierig!!!
DTEEZ!
Is het geen optie om de vakantie naar een weekje weg met de herfstvakantie te verschuiven? Dan is iedereen blij. Ik vind Kerst en O&N ook een beetje heilig, dan wil ik zelf bepalen waar en hoe ik die doorbreng. Herfstvakantie zou mij niet zoveel uitmaken.
quote:feeks schreef op 16 januari 2009 @ 01:53:

[...]

duurt nog even hoor, kerst 2009 Ow ja....oeps. Je hebt gelijk. Anyway, toch benieuwd.
Hmmm, een volwassen man die al 10 jaar samenwoont en een kind heeft die nog met z´n ouders elk jaar op vakantie wil.....????

Helemaal de kriebels krijg ik van dit verhaal, vriend en ouders vind ik echt niet fris overkomen hoor. Lijkt net alsof zijn ouders er alles aan gedaan hebben om de kids lekker "kinds" te houden, alles kan met geld van paps en mams opgelost worden natuulijk, idd de navelstreng wat eerder geschreven werd. En de kinderen en ook nog van profiteren en er zich niet los van willen maken kan ik me niet voorstellen.

Bovendien je vriend kan het misschien wel, zorgen voor je kind, maar het is natuurlijk veel handiger om het ook niet te willen of net doen alsof je gek bent, mams doet het toch wel. Soms zijn mannen net kinderen, zoals je ze opvoedt, zo heb je ze ook....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven