M-06 Lopend de herfst tegemoet!!

05-09-2007 11:30 5424 berichten
Alle reacties Link kopieren

Hahaha juul, laat ze lekker zo'n makkelijke mix gebruiken! Lekker snel klaar tenminste.

Pips ben helemaal door jouw framboos/witte chocolade/kokos taart geinspireerd. Heb een biscuit gemaakt gevuld met frambozenmouse en wilde een krokante wittechocolade laag maken. Dat heb ik gemaakt door cornflakes door de chocolade te roeren. Had er wat te weinig door gedaan en nu werd het wat een hard plak maar de smaak was super. Voor herhaling vatbaar. Yummie!

Zijn de cupcakes en taarten in de smaak gevallen???

greetz!

Wat ik me afvraag is hoe jullie tot taarten bakken komen, met 2 kids die rond je heen hobbelen? Al zou ik het willen, dan zou het nog niet lukken met Lynn om me heen... Foto's staan inmiddels op mijn hyves. Man heeft laatst ook al muffins met haar gebakken en maakt af en toe pannenkoeken op zijn papadag (morgen ook, lekker!), helaas heeft hij nog maar 1 papadag en dan is dat voorlopig voorbij.

Lynn heeft vanmiddag samen met mij geslapen (anders slaapt ze niet en ze was om kwart over 6 wakker), maar ze heeft wat te lang geslapen. Vanavond wel om half 8 naar bed, maar ze sliep pas om 9 uur.

Morgen gaan we waarschijnlijk een nieuwe bank kopen!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Juul, succes met het vinden van een neiwue bank. Hebben jullie er al 1 op het oog?

Taarten bakken doe ik niet veel, wel ooit monchou of een cake.

Juul, ik denk dat ik in de AK/hyves wel neerzet wat het is. Moet nog even met man erover hebben of ik het hier mag schrijven. Heb denk ik geen bekende meelezers, maar zeker weten doe je dat natuurlijk nooit.

Hier ook weer een slechte nacht gehad, wederom elk uur op het toilet, grrr.

Dacht eigenlijk dat het dan diarree met wat bloed was, maar heb vannacht 1 keer de ontlasting opgevangen voor het ZH (ga verder altijd in het donker 's nachts). En het is alleen maar rare rode smurrie. brrrr echt vies, sorrie voor de details. Ik ging echt over mijn nek.

Ze gaat het controleren op het volgende (mmm moeilijk lezen dat handschrift van die artsen)

salmonella, yensinici, campylobacter, shigella, niro virus.

De MDL arts denkt nl ook dat ik gewoon een buikgriep erbij heb nu, ik ben eigenlijk van overtuigd van niet.

Het bloed dat ze heeft laten prikken is nog moeilijker te lezen, zal het proberen te ontcijferen: HB, CRP, ALB, Curco's + dift, timbo's.

Weet niet of dit er staat, maar daar lijkt het op. het enige wat mij duidelijk is, is het HB. Haha.

Nou ga weer, kom misschien straks nog even terug.
Bank gevonden en gekocht! We hadden vorige week al wat gezien, maar het is toch een andere geworden, wel bij dezelfde winkel. Meteen 2 bijpassende stoelen gekocht, nu alleen nog maximaal 14 weken wachten.

Een buikgriep lijkt me positiever in jouw geval, Indian. Balen dat je weer zo'n slechte nacht had.
Fijn Juultje, dat je geslaagd bent. Hoop dat het snel binnen is voor jullie!

Ja weet niet of het beter zou zijn Juul. Misschien dat het wel sneller over zou zijn!

Ben nu in een dag of 5 weer 1,5kilo kwijt. Gaat lekker dus!

Ook geen koorts gelukkig, wel heeeeelll klein beetje verhoging, 37,4. Maar niks om mij zorgen om te maken.

Ik ben nogal ongeduldig als ik iets gekocht heb, neem dus ik had het het liefst meteen meegenomen;-) Het is een 3-zits met daaraan vast een chaise-longue, kleur is bruinig. Levertijd is max. 14 weken.

Lijkt me dat je van een buikgriep eerder af bent, daarom leek het me positiever. Gelukkig heb je geen koorts.

Lynn kwam net vertellen dat ze scheetjes had gelaten. Op mijn vraag of ze ook gepoept had zei ze ja, dus ik check het even, trek haar luier open aan de achterkant en grijp in een enorme diarreebroek.... Man heeft haar boven in bad uitgekleed, daarna afgespoeld en lekker pyjama aangetrokken. Vieze boel maar direct in de wasmachine gedaan, ze was volledig overstroomd. Nu snap ik ook dat ze geen honger had.
juultje wijzigde dit bericht op 18-01-2009 21:46
Reden: erg kromme zin aangepast
% gewijzigd
Juultje, over het taarten bakken met kinderen erbij... Duh... uh....het bakken zelf gaat wel maar het decoreren met kids erbij is wel heel erg lastig, deze taarten werden dus ook niet zo "perfect" als de eerdere taarten maar goed. En het duurt wel veeel langer. Ik was bijna de dubbele tijd kwijt want mijn hulpjes moeten nog veel leren en zijn nog niet zo handig.... Enfin, het is gelukt en daar ging het om. Met name de frambozen/witte choco/kokostaart viel nogal in de smaak. Ik zal later in de week foto's plaatsen.

Popsie was het hele weekend een voorbeeldig kindje. Werkelijk, we merken steeds weer hoe veel (in)spanning PIpsie altijd vergt. Popsie was de hele dag vrolijk, heeft gewoon haar vaste slaapjes gedaan etc. Pipsie sliep toen nog 3.4 keer per dag, huilde veel (kon geen prikkels verwerken), kon niet bij anderen op schoot/niet spelen met andere kindjes want te druk en ze werd overlopen want schoof alleen nog maar op haar buik rond. Al met al hadden we wederom een geweldig leuk weekend :-)

Scooby, heb je kant en klaar mousse of maak je het zelf? (welke heb je ?)

Juultje, gefeliciteerd met de nieuwe meubelen. Als je ene bank en stoelen hebt dan heb je bijna een geheel nieuwe woonkamer. Leuk hoor!

Och, ik hoop niet dat Lynn nu ook dat virus heeft. Het is een rotvirus!.

Zo, ik ga nog even surfen naar een winterjas voor Pipsie voor volgend jaar. Ze heeft nu maat 92, zal ik een 98 of een 104 bestellen?

Tot morgen!
Oh Juultje, da's niet fijn, in een diarreeluiers grijpen.

Verkeerd bergepen, de bank dus meteen mee genomen. Is ook veel fijner, ben in die dingen ook altijd wel moeilijk met wachten.

Zit te dubben of ik morgen zal gaan zwemmen met Yuma. Heb er eigenlijk weinig energie voor.

Super Pips, dat jullie weer een fijn weekend hadden. Hou ze vast die leuke dingen. (en anders denk er aan terug als het even minder is) Het is jullie zo gegund dat het eens allemaal lekker en leuk verloopt.

Uhm, ben je wel weer een jaar verder he, ik zou voor 104 gaan denk ik. Voor Yuma had ik vorig jaar een 98 besteld, hij kan hem nu goed aan, volgend jaar niet meer ben ik bang. Of hij moet niet meer groeien.

Had vorig jaar de mouwen 1 keer terug geklapt, en nu hoeft dat al niet meer. (zijn jas heeft zo'n boordje of zoiets aan zijn mouwen)

*Kwijl, Kwijl, Krijgt enorm zin in taart als ik dat elke keer lees*
Ik heb m'n berichtje net aangepast, Indian, ik had nogal een kromme zin getypt. We moeten dus nog even wachten op onze nieuwe meubels.

Heerlijk Pips, zo'n weekend!
Haihai!

Jeeeetje, wat kunnen jullie schrijven! Gezellig, hoor!

Oh, en ik krijg helemaal zin om taarten te gaan bakken; heb genoeg inspiratie voor Sophie's verjaardag, nu. Leuk!

Pips, hoe is het met Pipsie, na die val? Scary, hoor. En wat geweldig dat ze zo goed gaat!!!!

Oh ja, en Indian.... dat zou in principe goed nieuws zijn, toch, als het griep zou zijn! Alles beter dan een opvlamming...

Verder ehhh...ga ik nu slapen! Tot morgen, dames.

Hahaha, Frans en SYl; moest wel lachen om jullie boze-peuter-verhalen. Klinkt allemaal erg bekend.

Och, en Lynn diarree.... is ze verder ook nog ziek geworden, Juul?

Oh ja. Ik zou slapen.
Volgende maand wordt de eerste hier al 3 jaar, wat gaat dat hard he!

Dat vroeg ik me ook nog af, Pips, heeft Pipsie nog wat overgehouden aan die val?

Xop ook al een taartenbakster? Weet je al wat je gaat maken? Ik denk dat ik de Hema maar weer aan het werk zet

Lynn werd gisteravond om 23 uur wakker en ging toen helemaal over de rooie. Huilen, krijsen, niet normaal. Pijn, pijn, riep ze en greep dan tussen haar benen. Luier mocht niet aan, ik mocht haar niet vasthouden of aanraken. Uiteindelijk meegenomen naar beneden, waar het doorging, helemaal overstrekken en kronkelen op de bank. Op een gegeven moment wilde ze wel op schoot en werd iets rustiger, man kwam beneden en toen bleek dat ze aan het ijlen was. Naar gedroomd en kwam daar dus niet helemaal uit, terwijl ik toch het idee had dat ze goed wakker was. Man herkende het van zichzelf van vroeger, blijkbaar ijlde hij ook wel eens na het slapen. Ik heb zelfs de huisartsenpost nog gebeld (en weer afgebeld). We hebben Lynn bij ons laten slapen, na een uur is man wel naar de logeerkamer gegaan, Lynn duwde hem zowat het bed uit.
Goeiemorgen!

Och Juul.... wat naar. Fijn dat je man het tenminste herkende. Manman, je schrikt je naar en bent natuurlijk superongerust, dan! Was de verdere nacht wel rustig verlopen?

Och, een echte taartenbakster ben ik niet, hoor. Daarvoor heb ik teweinig inspiratie, en in versieren ben ik echt een nerd. Dusseh.... mijn taarten zijn wel lekker, maar niet mooi .

Maar goed, vanaf dat Lieke geboren is maak ik voor mijn kids altijd een verjaardagstaart. Is een soort van traditie.

Yep, nog een maandje en dan beginnen de 3e verjaardagen al! Snel he?! In huize Xop hebben we een probleempje; Lieke heeft Sophie verteld dat je heus ook wel met 3 jaar naar de basisschool mag. Want zij had zelf ook een paar 3-jarigen in de klas gehad, DUZZZ! Hahaha, dat klopt wel; die kids zaten net 3 dagen op school toen ze 4 werden, maar ja.... breng dat Lieke maar eens aan 't verstand. En Sophie, want die's nu al bezig met wat voor tasje, bakje en bekertje ze mee wil.... HELP !

Zo, aan 't werk!
Heeee.... ~lampje~ heeft het iets te maken met die diarree die ze had, Juul? Misschien deed dat toen wel pijn, en beleefde ze dat gisteravond opnieuw?

~Doet lampje weer uit... Ach, wat doet het er ook toe....~
Daar heb ik ook al aan gedacht, Xop, maar met de diarree hoefde ze niet te huilen en de pijn zat niet aan haar billen, maar aan haar plassertje. Misschien dat daar iets terecht is gekomen van de diarree en dat dat irriteerde. Nu gaat het wel oke, ze heeft ook goed geslapen, alleen ben ik al een half uur bezig er een boterham in te praten. Ze wil zwemmen, maar ik wil dat ze eet voordat we gaan zwemmen, anders is het in het zwembad feest.

O jee, das niet zo handig van Lieke! En Sophie staat nu dus te trappelen om naar school te gaan? Hoe leg je dat uit inderdaad...

Lynn heeft het er ook al regelmatig over dat ze naar de 'grote school' wil. Daarom vind ik het wel fijn dat ze op ons kdv nog een extra groep hebben, waar de 3-jarigen naar toe kunnen.

Ik vond dit net, lijkt me leuk als traktatie op het kdv:

http://www.annekoendrie.nl/product_details.php?id=340
En nu ben ik zelf niet lekker, hoop maar dat ik niet ziek word, dat ben ik net geweest :-[
Uhh, die diarree klinkt mij erg herkenbaar. Jasper heeft bijna een week lang van nek tot knie ondergezeten......

Best handig dat je soms eigen dingen in je kind herkent dan met dat ijlen.

Ik ga weer snel werken.
koffie, zwart graag...
Juul, oh een ijlende Lynn, niet fijn.

Jij niet ziek worden hoor!! Veel beterschap.

Xop, het is zo ie zo een opvlamming, maar ze denkt dat er griep bij zit, omdat het alleen maar slechter gaat nu. Ben alleen bang dat ze daarin geen gelijk heeft. Ze heeft nog niet gebeld.

Yuma net op laten halen door Oma. Ga dadelijk naar bed, ben nog niks waard.

Wel beter geslapen, hoefde pas om 4:45u voor de eerste keer te rennen vannacht!!!

Wel met paracetamol naar bed gegaan gisteravond.

Oh liefff Xop, wel lastig hoor, dat ze naar school wil en nog een jaar moet wachten. Misschien toch proberen uit te leggen dat je binnen een paar dagen 4 moet worden anders kan je niet naar school? Weet het anders ook niet. Moeilijk als ze zo graag willen.

En nog gaan zwemmen Juul? Wij niet vandaag, heb geregeld dat we voortaan weer om de week gaan, ik red het anders lichamelijk niet.

Nou kom straks nog even terug, als ik meer weet van de MDL en arbo-arts.
Balen Indian dat je zo beroerd bent tijdens deze zwangerschap!

Juul, leuk een nieuwe bank! Rot voor je dat je ziek wordt.

Pips, ben benieuwd naar de taarten

Scoob, ik kan jammergenoeg niet as vrijdag, zit met werk enzo.

Hopelijk een andere keer!

Frans je bent er niet! Ben je aan het baren????

Syl fijn dat Jasper weer beter is, hopelijk nu de rest van de winter weer fit want hij heeft zn portie wel gehad (en jij trouwens ook)

Hier alles zn gangetje, Valentijn is wle wat hangerig, dus ligt nu bob de bouwer te kijke en gaat zo slapen. Morgen heb ik examen dus ik heb een ietwat onbestendig gevoel. Brrr ook wel zenuwachtig...

Mijn vriendin wordt as donderdag geopereerd. Daarna 8 maanden chemo. Wordt een zwaar jaar voor haar.

Grtz,

Merel
Hoi,

Ik ben niet aan het baren hoor. Ik mag pas vanaf zaterdag baren

Pips, wat fijn dat jullie weer een leuk weekend hadden! Oeh ik moest pas nog denken aan Pipsie die helemaal naar beneden stuiterde, heeft ze er nog last van? Wel fijn dat Popsie een makkelijker kind is. Ik kan me zo voorstellen dat je je zorgen maakt over Pipsie, omdat ze dingen voor zichzelf moeilijk maakt zeg maar. Hmm snap je wat ik bedoel?

Wowiedewow en die taarten, jammie. Ik kom zelf niet verder dan de bruinie van Lynn of idd een monchou of kwarktaart. Hmm waar ik nu wel heel veel zin in krijg

Xop, aah die arme Sophietje. Haha en Lieke probeerde juist iets leuks te vertellen. Hm idd maar uitleggen dat dat dan kindjes zijn die bijna 4 worden.

Merel, dat worden zware tijden voor je vriendin! Jij heeeeeel veel succes met je examen morgen!

Indian, ow dat rennen is wel echt erg hoor. Ik hoop voor je dat het een bruikgriep is die je erbij hebt. Ik had vorige week buikgriep en ik hoor meer mensen die het hebben, dus het heerst wel een beetje.

Juul, ik keek gisteren de foto's met MIlena en Milena was er van overtuigd dat zij Lynn was. Ze vroeg zich wel af wie die meneer was die met haar aan het koken was . Wij hebben gisteren met zijn drietjes pizza gemaakt. Gezellig is dat. Ik had nog de hoop dat MIlena zou eten als ze zelf de pizza mocht beleggen, maar helaas. Eerst werden alle groente er zorgvuldig afgeschraapt en daarna wilde ze het ook niet.

Aaah je zal wel geschrokken zijn vannacht. Nu aan het zwemmen?

Q, mijn moeder heeft heel lief lakentjes gemaakt van de stof van het hemeltje. Was jouw idee en toen ik het mijn moeder vertelde heeft ze 4 verschillende lakentjes gemaakt. Echt superlief en het staat heeeeeel leuk!

Gisteren had mijn moeder het hemeltje en de gordijnen af (die heeft ze korter gemaakt). Wij hebben ze opgehaald en het staat supermooi!! OOk gisteren de commode verplaatst en op Milena's kamer een tafeltje en stoeltjes gezet. Vond ze erg interessant en leuk! Vooral het lampje wat op tafel staat, vond ze erg interessant. Ze heeft het al 6557 keer aan en uit gedaan

Nacht was heel beroerd weer hier. Heb van een uur of 12 tot 2 geslapen en van 2-6 gekotst en steeds tijdens het kotsen in mijn broek geplast. Men om 5 uur was ik het zo zat en zo vervuld van zelfmedelijden dat ik heel hard moest huilen. Man was toen wel heel verbaasd (haha hij is er zo aan gewend dat ie niks gehoord had) en omdat ik eigenlijk nooit huil, dacht hij dat er iets ergs was. Hmm toen schaamde ik me wel. Maar hij was heel lief en vanochtend heeft hij MIlena weggebracht zodat ik nog op bed kon blijven. en nu voel ik me wel weer goed eigenlijk. Ik ben alleen wel toe aan een goede nacht (haha alleen psychisch al).

Milena is wel erg lichtgeraakt de laatste week. Ik denk dat ze het toch wel heel spannend vindt dat ze een broertje gaat krijgen. Iedereeen heeft het er natuurlijk ook over. Ze wil ook steeds kleine pluis en liselotje krijgt een zusje lezen. Best zielig zo'n klein meisje wat de grote dingen die gaan gebeuren niet helemaal snapt, maar ze snapt wel genoeg om te voelen dat er iets groots aankomt zeg maar.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
arme arme arme Frans. Wat moet jij je ellendig hebben gevoeld.

Indian, al wat beter vandaag?

Dikke knuffel voor de zieken en Merel, heel veel succes morgen!!!

Heb een heerlijke knuffeljasperdag gehad, Daarnaast was hij de hele dag zindelijk. Zijn eerste * ahum * poepje thuis waar hij een mooie carsvrachtwagen voor kreeg en waar hij de rest vd dag zoet mee speelde.

IK WIL NAAR HUIS!!!! Met jasper op de bank knuffelen, samen tv kijk, chipjes eten, sapje drinken.

zucht....

wat ben ik toch een muts

(ow pips, ik heb ook voorkeur voor jongens, dus ga mn draak echt niet doneren :-) ) daarnaast heeft mn vriendin al de 1e rechten opgeeisd ha ha ha )
koffie, zwart graag...

Indian, fijn dat Yuma even uit handen is. Sterkte meid!

Frans, wow ik zou ook in huilen uitbarsten wat een ellende op dat moment. Dan heb je zo de balen van alles

Juul, dat is schrikken met Lynn, hoe gaat ie nu met haar? Leu'ke foto's op je hyve van de brownies bakken

Pips, had de mouse zelf gemaakt. Frambozen gepureerd met een paar eetlepels jam en suiker warm gemaakt en dan gelatine er doorheen. Slagroom geklopt en daarna beide mengsels door elkaar. Echt heerlijk!

En jij ook een leuk receptje??

Heerlijk hoor dat je zo geniet van je 2e dochter. Fijn dat ze het zo goed doet.

Merel, wow heftig jaar voor je vriendin. Valentijn niet ziek geworden? Andere keer taarten maken hier! Roos komt over 2 weken ook weer met 2 vriendinnen.

Xop, haha wat een grapjas die Lieke! Fijn! Nu kun je het weer uit die eigenwijze meiden praten. Wanneer krijgen jullie de sleutel van jullie nieuwe huis??

Alles al voorbereid qua kluswerk?

Syl, gezellig zo'n knuffeldag.

Hier ziekenboeg: laura ziek thuis en jasper is ook aan de diaree nu. Wil nix eten en zit wit....

Gelukkig voor morgen kunnen regelen dat we allebei halve dag thuis zijn. Dinsdag is de enige dag in de week dat we allebei werken en dat er niemand voor ze thuis is.

Mijn maag is ook nog steeds niet oke. Koffie hoef ik nog steeds niet. Heb nog nooit zoveel thee gedronken als de afgelopen week.

Jammer.... ik had Jasper ook leuk gevonden voor Sophie hahahaha

Jeetje, Frans, wat een shitnacht! Ik hoop van harte voor je dat je de komende nachten lekker kan doortukken. Scheelt in alles.

Tja, en best zielig idd voor Leentje. Ze voelen gewoon dat er iets aan zit te komen, maar kunnen niet overzien wat... Zieltje. Gelukkig duurt 't niet lang meer!

Merel...hoe is het met je vriendin? Vreselijk zeg, wat een bericht. Af en toe maakt het me gewoon wat angstig.... Je hoort zo veel gevallen van kanker bij mensen op relatief jonge leeftijd.... is niet mooi meer!

Gelukkig is borstkanker in heel veel gevallen goed te genezen, maar ja... het traject dat je moet doorlopen is natuurlijk erg zwaar. Mijn moeder heeft aan beide borsten kanker gehad (niet tegelijk, en ook niet dezelfde soort kanker) dus ik weet iets van de trajecten..... Gelukkig heeft ze haar vriendinnen om haar te steunen, maar uiteindelijk moet ze het zelf allemaal doorstaan. Vreselijk!
Hihihi, ik had jouw mailtje nog niet gezien, Scoob! Bedoelde duas ook Jasper van Syl, alhoewel jouw Jaspertje natuurlijki ook een ontzettend lekker ding is

Beterschap voor je ziekenboeg! Vervelend he, zieke kids op werkdagen...... Moet je weer alles uit de kast trekken om de boel te regelen en naar ieders tevredenheid op te lossen!
eg nie. veeels te ver weg!!! Hij mag niet zover weg gaan wonen van zn moeder, grijns.

bedoelde meer dat ze zei dat als ik m ooit wegdeed, zij m wel wilde adopteren ha ha ha.

Arme zieke kids.

Flinke virus zeg scoob. Geen salmonella opgelopen met zn allen?
koffie, zwart graag...
Hoi Allemaal,

Merel, succes morgen!! Je kunt het!!!!

En heel veel succes met je vriendin. Zal echt zwaar worden. Fijn dat ze zo'n goede vriendin(nen) heeft.

Frans, ik wilde ook van die boekjes gaan halen voor Yuma.

Vervelend dat je zo'n nacht hebt gehad. (weet er helaas alles van, niet van het kotsen gelukkig)

Heel veen sterkte meid. Hoop dat de kleine snel komt, dan is de spanning voor Milena ook weg, of in ieder geval anders.

Het was voor mij heerlijk dat Yuma er niet was, maar voel mij zooo schuldig dat ik hem weg moet brengen (lees op laten halen) omdat ik niet de energie heb om voor hem te zorgen.

Zou er zo om kunnen huilen.

Bedrijfsarts heeft niet gebeld.

MDL arts belde net, moet woe komen, als het dan nog niks beter gaat, krijg ik waarschijnlijk zakjes met voedingsstoffen mee, om in te nemen/drinken/eten (weet niet wat het is)

De ontstekingswaarde was 32 zei ze, zo hoog had ik nog nooit gehad sinds 2007. Verder zei ze weinig over de bloedwaarden.

Nou ga weer. Tot straks! of Morgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven