Makelaar aanspreken op verborgen gebreken?

13-02-2017 18:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben een ontzettend leuk huis gekocht. In januari hebben we de onderhandelingen gedaan en flink wat van de prijs af weten te krijgen, omdat een aantal ramen licht beschadigd was. Verder waren er volgens de makelaar totaal geen gebreken aan het huis en kon het zo betrokken worden. Nu hebben we kort geleden een bouwtechnische keuring laten doen. Uit die keuring komt wel dat de kozijnen geschilderd moeten worden en enkele latjes vervangen. Kosten een paar duizend euro. Het koopcontract hebben we al getekend en we willen het huis heel graag hebben. Wat vinden jullie; moeten we de makelaar nog aanspreken op deze verborgen gebreken?
Dat zijn toch dingen die je ook zelf had kunnen constateren?
Als de keurder die gebreken aan de kozijnen zo kon zien, zijn het toch geen verborgen gebreken?

Daarnaast: Je verwacht toch niet dat je van de verkopend (begrijp ik) makelaar écht objectieve informatie krijgt over de staat van onderhoud van een huis?
wat is verborgen aan het toe zijn aan het schilderen van de kozijnen ? En waarom hebben jullie geen keuring gedaan voor dat je de woning kocht?
En dan? Klinkt niet als verborgen gebreken en daarnaast, is het niet gebruikelijker een bouwkundige keuring te laten te doen voor je een koopcontract tekent?
Dat is geen verborgen gebrek.

Je hebt notabene korting gehad vanwege dit gebrek.

Daarnaast is het is slimmer zo'n keuring te laten doen vóór de koop. Of om de mogelijke uitkomst op te nemen in de ontbindende voorwaarden.
.
Je doet achteraf een bouwtechnische keuring, normaal is dat voor de koop.

En kozijnen schilderen is op eigen kosten.
Schilderwerk valt niet onder verborgen gebreken. En je kunt een huis prima betrekken en daarna pas kozijnen schilderen en wat latjes vervangen, dus hij heeft niets gezegd wat niet klopt.

Een bouwkundige keuring voor aankoop van een woning doe je overigens voordat je de koopovereenkomst tekent. Zeker als je er nog financieel voordeel uit wil halen.
At the end of each day, life should ask: "Do you want to save changes?"
Verven en latjes vervangen een paar duizend euro?!

Jullie hebben onderzoeksplicht, dat iets een likje verf nodig heeft hadden jullie zelf al kunnen zien tijdens de bezichtiging en de schouw, en toch weerhield jullie dat niet om het te kopen.

Dus in welk opzicht is dit een verborgen gebrek volgens jullie?
Je zag niet dat de kozijnen geschilderd moesten worden?

Dit zijn geen verborgen gebreken.
Jouw nick staat blijkbaar niet gelijk aan of helder licht
Dat zijn geen verborgen gebreken, dat heet je eigen onderzoeksplicht uitvoeren.
Geweldig schilderwerk een verborgen gebrek
Hoeveel ram
Hoeveel ramen heb je in hemelsnaam als je een paar duizend euro kwijt ben aan katjes en schilderen? En waarom heb je dat zelf niet gezien? Het zijn uiteraard geen verborgen gebreken maar dat had je toch zelf ook wel bedacht toch?
Weer een bouwkundig bureautje die wat extra's heeft verdiend. TO, wat heb je betaald voor de keuring?
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat je flink wat van de prijs krijgt bij wat beschadigde ramen.
Wat raar dat je een bouwkundig rapport laat opmaken NADAT je een huis hebt gekocht.

Lijkt me slimmer om dat te doen VOOR je een huis koopt.

Daarnaast, heb je zelf de kozijnen en de latjes niet bekeken dan?

Want een verborgen gebrek kan je dat niet noemen toch?

Verborgen wil zeggen dat je het niet ziet.

Dus bijvoorbeeld een lekkend dak, poreuze leidingen enz enz
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als je veel houtwerk hebt dan kan dat idd in de kosten lopen, maar dat weet je van te voren dat houten kozijnen ooit geschilderd moeten worden.

Het is geen verborgen gebrek. Normaal kun je zelf zoiets ook met het blote oog zien en zo niet, dan was het heel slim geweest om die keuring voor de koop te doen.

Lesje voor de volgende keer.

Veel plezier in jullie nieuwe huis
Vreemde volgorde en inderdaad dit is geen verborgen gebrek.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je had moeten bieden onder voorbehoud van de uitkomst van de keuring. Niet zo slim aangepakt dus. Je kan hier weinig mee ben ik bang.
Hup! Handen uit de mouwen en schuren maar! Hoe kom je erbij dat dit duizenden euro's zou moeten kosten?

Het is nu jullie eigen huis! Lekker zelf doen!
Een paar latjes vervangen en wat kozijnen schilderen. Of je hebt soestdijk gekocht óf voor die duizenden euro's kom ik wel ff langs
Wij wonen niet groot en maar waren toch echt 1500 kwijt voor het

Buitenschilderwerk , dus een paar duizend kan best kloppen.
Lijkt me verre van "verborgen". Je hebt er zelfs nog korting voor gekregen!!
Let’s go Brandon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven