LAT, jij ook?

14-02-2017 09:43 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_328207 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 13:30
99.81% gewijzigd
Hier net een prille relatie met iemand die 200 km verderop woont. Voorlopig zit het er voor geen van beide erin om te verhuizen (beide onlangs een huis gekocht), en dat zou ik nu ook nog niet willen, voor geen enkele relatie. Mijn eigen ruimte is me heilig. Geen idee hoe het verder gaat, we moeten er nog een modus in gaan vinden. We komen er ongetwijfeld wel uit. Fijn om te lezen dat het bij veel mensen al erg lang goed gaat!
quote:Inne schreef op 14 februari 2017 @ 11:37:

Himalaya, stoer wel, je hoort het niet vaak. Verandert er financieel ook niets als je getrouwd bent en in twee huizen woont?

We zijn nu financieel partners. Hij een koophuis, ik een huurhuis. Het schijnt wel een voordeel te zijn met de hypotheekrenteaftrek. Ofzo

We zijn in januari vorig jaar getrouwd dus we zullen het wel zien bij de gezamenlijke belastingaangifte dit jaar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Taralina schreef op 14 februari 2017 @ 11:27:

[...]

Dit zou nooit een afweging moeten zijn.

Voordat je je lief onmoette woonde je toch ook alleen? (Mag ik hopen! Niet dat je meteen uit je ouderlijk huis bent gaan samenwonen)

Ik woon liever wat kleiner op mezelf, dan wat groter met zijn twee.Dubbele woonlasten vind ik anders best een dingetje. En nee, het is uiteraard niet het uitgangspunt als je gaat samenwonen. Maar wel prettig als je deze lasten kunt delen.
.
anoniem_328207 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 13:31
99.57% gewijzigd
.
anoniem_328207 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 13:31
99.47% gewijzigd
Ik lat ook, al 5 jaar. En er wordt inderdaad veel gevraagd wanneer we gaan samenwonen. Ik merk dat het best vermoeiend om elke keer uit te leggen dat het niet zo hoeft voor mij (ons), dat ik heel blij ben met mijn eigen huis, wat ik zelf heb ingericht naar mijn smaak...
It's 5 o'clock somewhere
.
anoniem_328207 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 13:32
0.00% gewijzigd
Ik word een beetje moe van het uitleggen dat ik (wij) dat niet zie(n) zitten. Ik krijg het er spaans benauwd van maar dat zeg ik dan niet. Het lijkt wel sociaal niet verantwoord o.i.d. om na een hele lange tijd samen, gewoon apart te blijven wonen. De mensen die ernaar vragen zijn collega's en een paar vriendinnen.
It's 5 o'clock somewhere
.
99.07% gewijzigd
quote:Inne schreef op 14 februari 2017 @ 09:52:

Mevrouw75, ja het op en neer is soms erg irritant inderdaad. Alhoewel ik wel in beide huizen alle spullen heb liggen die ik nodig heb (kleding, toiletartikelen). Hoe ging de start met jullie dochter dan, terwijl jullie apart woonden? Was dat goed af te stemmen?

Perzina, zou je echt samen willen wonen als je ouder bent, of overweeg je het nu al? Kan me voorstellen dat als je een bepaalde leeftijd bereikt het praktischer kan zijn om in één huis te wonen inderdaad. Alhoewel.. We waren vanaf dochter wel praktisch altijd samen. Partner wilde nog weleens vluchten, maar dat vond ik niet zo prettig (ik ga vanavond thuis slapen want ik trek het even niet: hoezo jij trekt het niet? En ik dan? Ik zit hier gewoon opgesloten met kind, zo voelde het). We hadden in beide huizen een babyuitzet en verhuisden elk weekend naar zijn huis. Hoewel we in beide huizen vanalles hadden liggen merkte ik daarna echt hoe lang een weekend eigenlijk is als je niet standaard op zondagmiddag al rekening houdt met een halve volksverhuizing en elke vrijdagavond of zaterdagochtend net zo.
Ik ben nog alleen, er zit wel iets aan te komen. Maar mocht het ter sprake komen dan zal ik wel zeggen dat ik samenwonen voorlopig nog niet zie zitten. Dat zou financieel niet goed zijn voor mijn situatie. En daarbij heb ik veel te hard geknokt voor alles wat ik nu heb en wil dat toch nog niet weggooien door te gaan samenwonen. Gelukkig wonen we maar een half uurtje van elkaar vandaan dus is allemaal nog goed te behappen
quote:BowGirl35 schreef op 16 februari 2017 @ 12:11:

Ik ben nog alleen, er zit wel iets aan te komen. Maar mocht het ter sprake komen dan zal ik wel zeggen dat ik samenwonen voorlopig nog niet zie zitten. Dat zou financieel niet goed zijn voor mijn situatie. En daarbij heb ik veel te hard geknokt voor alles wat ik nu heb en wil dat toch nog niet weggooien door te gaan samenwonen. Gelukkig wonen we maar een half uurtje van elkaar vandaan dus is allemaal nog goed te behappenMaar als je gaat samenwonen, dan gooi je toch niet weg wat je hebt opgebouwd? Sterker nog, in veel gevallen (doordat je de lasten kunt delen) kun je het verder uitbouwen. Nogmaals, dit moet uiteraard niet de reden zijn om te gaan samenwonen. Dat doe je omdat je graag veel met diegene wilt samenzijn. Maar het is ook prima als je gewoon liever op jezelf blijft natuurlijk.
Vanaf een jaar of 40-45 zie ik om me heen dat mensen veel vaker voor latten kiezen dan daarvoor. En eigenlijk is het ook niet gek. Op die leeftijd zijn er vaak kinderen en heb je van alles voor jezelf opgebouwd en geregeld. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat niet willen opgeven, voor de liefde maakt het toch niet uit.
Getrouwd twee eigen koopwoningen hebben is geen ideale belastingsituatie, er mag dan maar 1 woning als eigen woning in box 1 vallen. Geloof ik.

Ik LAT 4.5 jaar in verband met de kinderen aan beide kanten. En ik vind het prima zo, ik heb een kledingkast voor mij en mijn zoon in beide huizen. Het enige wat ik versleep is mijn handtas
quote:vivamien schreef op 16 februari 2017 @ 15:30:

[...]

Maar als je gaat samenwonen, dan gooi je toch niet weg wat je hebt opgebouwd? Sterker nog, in veel gevallen (doordat je de lasten kunt delen) kun je het verder uitbouwen. Nogmaals, dit moet uiteraard niet de reden zijn om te gaan samenwonen. Dat doe je omdat je graag veel met diegene wilt samenzijn. Maar het is ook prima als je gewoon liever op jezelf blijft natuurlijk.

Mwoah... dat weet ik nog zo net niet. Wanneer ik zou gaan samenwonen (met de man die ik dan nog moet tegenkomen), dan geef ik, wanneer ik bij hem intrek, mijn huurwoning op die nog geen vierhonderd euries in de maand kost en mijn nabestaandenpensioen (ik ben weduwe). Mocht het niet bevallen of de relatie loopt spaak, dan mag ik opnieuw een woning zoeken die mij zeker het dubbele gaat kosten en krijg ik dat nabestaandenpensioen niet terug.

Maar momenteel ben ik nog druk met het opvoeden van mijn zoon, dus wil ik sowieso niet samenwonen, mocht er een nieuwe liefde komen.
Well behaved women rarely make history.
In mijn omgeving woont een stel dat al 17 jaar lat. Vroeger zijn ze wel met een ander getrouwd geweest, maar willen dat niet meer.

Zelf heb ik geen relatie, maar latten lijkt voor mij het hoogst haalbare. Ook dan moet hij wel heel leuk zijn voordat ik dat wil natuurlijk. Ik klik niet gauw met mensen. Je eigen huis aanhouden, niet elke dag hoeven overleggen wat je gaat eten en gaat doen, welk bezoek je ontvangt, je eigen TV programma's kijken. Ik ben altijd al erg op mezelf geweest. Als kind zag ik mezelf nooit samenwonen, laat staan een gezin stichten. Dat is op mijn 31e nog zo. Sommigen dingen wil ik niet eens proberen en daar is samenwonen er een van. Ik voorspel dat dat grandioos gaat mislukken. Aangezien ik al kriegel wordt als ik langer dan een dag steeds iemand om me heen heb. Dan wil ik weer mijn eigen ding doen..
.
99.58% gewijzigd
quote:Inne schreef op 16 februari 2017 @ 10:17:

Ook nu ik weer aan het investeren ben in mijn eigen huis (verandering meubels) zijn er opmerkingen zoals 'zou je dat nou nog wel doen?" Uh ja?

Echt? Wat absurd!

Ik krijg dat soort oomerkingen nooit, maar heb dan ook geen bekrompen mensen in mijn omgeveing.
quote:Annelleke schreef op 16 februari 2017 @ 17:50:

Vanaf een jaar of 40-45 zie ik om me heen dat mensen veel vaker voor latten kiezen dan daarvoor. En eigenlijk is het ook niet gek. Op die leeftijd zijn er vaak kinderen en heb je van alles voor jezelf opgebouwd en geregeld. Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat niet willen opgeven, voor de liefde maakt het toch niet uit.Mee eens. Ik denk ook dat het heel wat problemen kan voorkomen. Als ik al die ellende op dit forum lees met betrekking tot exen en stiefkinderen, zou ik het op latere leeftijd ook bij latten laten.
quote:Zijdus schreef op 16 februari 2017 @ 18:00:

[...]

Mwoah... dat weet ik nog zo net niet. Wanneer ik zou gaan samenwonen (met de man die ik dan nog moet tegenkomen), dan geef ik, wanneer ik bij hem intrek, mijn huurwoning op die nog geen vierhonderd euries in de maand kost en mijn nabestaandenpensioen (ik ben weduwe). Mocht het niet bevallen of de relatie loopt spaak, dan mag ik opnieuw een woning zoeken die mij zeker het dubbele gaat kosten en krijg ik dat nabestaandenpensioen niet terug.

Maar momenteel ben ik nog druk met het opvoeden van mijn zoon, dus wil ik sowieso niet samenwonen, mocht er een nieuwe liefde komen.In jouw geval wel, inderdaad. Maar in de meeste situaties krijgt een stel toch financieel wat meer armslag als ze in één huis gaan wonen.
.
anoniem_328207 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 13:33
99.03% gewijzigd
.
99.40% gewijzigd
Al een tijdje. En beiden gehecht aan een eigen plek en ruimte.

Daarbij heb ik een kind en vind ik dat hij zijn huis niet hoeft te delen met iemand 'onbekend'.
.
anoniem_328207 wijzigde dit bericht op 02-06-2017 13:33
98.60% gewijzigd
quote:Inne schreef op 17 februari 2017 @ 09:10:

Voelen je vriend en kind zich niet op hun gemak bij elkaar Phaedra? Snap wel dat het hebben van eigen plek met kind ook voor rust kan zorgen.

Jawel.

Maar in je blootje door het huis lopen zal hij niet meer doen.

Zijn vader woont zelfs al kinds hele leven samen met een lieve vrouw, toch voelt het voor hem niet eigen.

Daarbij verandert de dynamiek in mijn huis zodra er iemand definitief in komt en dat wil ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven