Geen roze wolk..

15-02-2017 20:19 409 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,

Ik ben op dit moment precies 9 weken zwanger, helemaal gepland en elke maand dat het niet lukte was een domper, uiteindelijk was ik toch snel zwanger ( half jaar )

Ik schrijf gezellig mee in andere topics maar daar vind ik niet helemaal aansluiting, omdat ik helaas niet echt op een roze wolk zit.

Vanaf ongeveer de 5de week begon ik heel extreem te piekeren en voelde ik mij somber, dit heb ik helaas nog steeds waardoor ik slecht blij kan zijn, en dit frustreert vervolgens weer.

Ik had verwacht dat zodra ik zwanger was ik lekker in tijdschriften zou gaan neuzen en weg zou zwijmelen bij babypakjes ed. Maar helaas is dit dus niet helemaal zo.

Inmiddels aangemeld bij pop poli en tot die tijd loop ik bij een psycholoog.

Zijn er meer die dit herkennen? Bij hoeveel weken nam dit bij jullie af? Tips wat wel of niet te doen?

Ik hoor graag van andere!
Wat een lieve reacties allemaal! Dankjewel!

Ik kan niet zeggen dat ik mij heel depressief voel, heb ook echt goede momenten, maar helaas ook veel momenten dat ik bezig ben met alles wat met het leven te maken heeft, vermoeiend.

Verloskundige is op de hoogte, zij gaf ook aan dat er een kans is dat het tussen de 12 en 16 weken af neemt, maar dat niemand weet wat hormonen doen en dat we het dus per periode aan moeten kijken.

Ik was trouwens wel zon naïeve geit die dacht dat het 1 grote roze wolk zou zijn,daar ben ik idd dus mooi op terug gekomen!
Je bent hartstikke goed bezig TO, echt waar.

Je moet echt niet denken dat de roze wolk de standaard is.

Je komt hier heus doorheen, en schrijf vooral lekker van je af!
Nee hoor, voel je niet schuldig. Hier ook géén roze wolk (dik 7 maanden zwanger) eerder een donkere onweersbui. Heb me nog nóóit zo slecht gevoeld (fysiek en mentaal).

Goed van je dat je met iemand in gesprek bent gegaan.

Probeer je zwangerschap te zien als een weg naar een doel. Dit werkt bij mijn een beetje (schrale troost).

Ja die blije reclames en dat iedereen zegt... geniet ervan... goed bedoeld, maar word daar niet goed van.

sterkte!!!
quote:MN-- schreef op 15 februari 2017 @ 20:46:

[...]

Nee Baby wil er nog steeds niet uit haha. Geen voorweeën, niks.Frambozenbladthee, kern van ananas en veel seks!
Ik hoor wel echt mooie dingen waar ik wat aan heb!

Vandaag mijzelf aangemeld bij een sportschool, hopelijk draagt dat wat bij!
Naïeve geit. Die houden we er in .
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 15 februari 2017 @ 21:07:

[...]

Frambozenbladthee, kern van ananas en veel seks!Eerste en derde heb ik al geprobeerd , net al voetreflex. Morgen is poging tot strippen de volgende stap.
Spannend!!! Heel veel succes en sterkte!!!
quote:just_sabina schreef op 15 februari 2017 @ 21:00:

Ik was trouwens wel zon naïeve geit die dacht dat het 1 grote roze wolk zou zijn,daar ben ik idd dus mooi op terug gekomen!

Ik denk dat er veel naïeve geiten zijn door de blije beelden op tv en Facebook etc. .

Mijn zwangerschap was ongepland, maar nog verwachtte ik iets van een roze wolk omdat je dat nou eenmaal vaak hoort en men vaak schone schijn ophoudt.
quote:just_sabina schreef op 15 februari 2017 @ 21:00:

Wat een lieve reacties allemaal! Dankjewel!

Ik kan niet zeggen dat ik mij heel depressief voel, heb ook echt goede momenten, maar helaas ook veel momenten dat ik bezig ben met alles wat met het leven te maken heeft, vermoeiend.

Verloskundige is op de hoogte, zij gaf ook aan dat er een kans is dat het tussen de 12 en 16 weken af neemt, maar dat niemand weet wat hormonen doen en dat we het dus per periode aan moeten kijken.

Je was/bent niet naïef. Bijna elke vrouw schept een bepaald verwachtingspatroon als ze aan kinderen wil gaan beginnen. Het lange wachten gaat dat van start maar" oh als ik eindelijk zwanger mag zijn, dan voel ik me helemaal zus en ga ik zo doen!" Logisch toch? Het is een gekoesterde wens waar je naar uit kijkt. Als je je dan toch anders voelt , dan dat je zelf had bedacht, kan dat een domper zijn en je zelfs even laten wankelen. Toen ik zwanger was van mijn eerste, dacht ik ook helemaal hyper te zijn. Ik voelde mij danwel niet neerslachtig, maar ik dacht" is dit het nou?" Je merkt er immers niks van tot je buik een beetje gaat groeien. ( en je hormonen op hol slaan) en dan nog weet je niet wat er zich daarbinnen afspeelt.

Jouw gevoel voel je nu. En dat mag er zijn. Geef het tijd. Je hebt hulp gezocht en dat is al hartstikke knap
Hier nog een waarbij de baby er niet uit wil (40+3). En ik had de eerste maanden ook echt geen roze wolk, eerder een grijze, omdat het nog zo abstract was, en ik errug moe was en regelmatig misselijk. Daarna werd het een hele tijd neutraal, met af en toe een roze moment. En nu, hoogzwanger, ben ik er klaar mee en wil mn lijf terug. Enne... volgens mij is dat helemaal niet uitzonderlijk.

Heb je normaal ook dat je snel piekert of dat je je zorgen maakt om wereldproblematiek etc?
quote:Moondancer schreef op 15 februari 2017 @ 21:18:

Hier nog een waarbij de baby er niet uit wil (40+3). En ik had de eerste maanden ook echt geen roze wolk, eerder een grijze, omdat het nog zo abstract was, en ik errug moe was en regelmatig misselijk. Daarna werd het een hele tijd neutraal, met af en toe een roze moment. En nu, hoogzwanger, ben ik er klaar mee en wil mn lijf terug. Enne... volgens mij is dat helemaal niet uitzonderlijk.

Heb je normaal ook dat je snel piekert of dat je je zorgen maakt om wereldproblematiek etc?Dat laatste is heel herkenbaar. " in wat voor wereldse waanzin komt mijn baby terecht".
Nee voorheen maakte ik mij daar helemaal niet druk om! Uiteraard wel een gevoel of mening over situaties, maar niet dat ik mij daar continue mee bezig hield!
Heel herkenbaar.

Eerste zwangerschap liep voorspoedig en nergens last van gehad.

De tweede zwangerschap vanaf het begin geen roze wolk gekend. Ben nu 27 weken zwanger en het voelt als 'overleven'. Ik heb pas laat aan de bel getrokken omdat ik dacht dat het vanzelf wel over zou gaan. Ben nu bezig om te kijken welke hulp ik nodig

Heel knap dat je het zo vroeg al aanpakt, het gaat je wel lukken!
quote:just_sabina schreef op 15 februari 2017 @ 21:26:

Nee voorheen maakte ik mij daar helemaal niet druk om! Uiteraard wel een gevoel of mening over situaties, maar niet dat ik mij daar continue mee bezig hield!Is het omdat je er zo weinig invloed over hebt? Het gevoel dat je verantwoordelijk wordt voor een kind maar nu al genoeg situaties ziet waarvoor je hem/haar niet of maar tot op zekere hoogte kunt beschermen?
Wel herkenbaar hoor. Ik heb ook gepiekerd, vooral ook, kan ik dit wel, doen we er wel goed aan. Ondanks dat ik altijd een kinderwens heb gehad. Het werd bij mij minder toen ik een buikje begon te krijgen. Maar een roze wolk is er nooit geweest.

Die "roze wolk" zou eigenlijk afgeschaft moeten worden en vrouwen zouden eerlijk tegen elkaar moeten en kunnen zijn dat het soms gewoon zwaar kut is. Ik heb iedereen altijd verteld hoe ik mij echt voelde als ze weer eens vroegen hoe het ging

Oh en vast heads up... de "roze wolk" bestaat ook niet na de bevalling. Het groeit, langzaam en zn klein hummeltje is fantastisch. Het gaat allemaal helemaal goed komen.
De eerste 12 weken van mijn zwangerschap was ik ontzettend 'moody' en tegelijkertijd onzeker (gaat het allemaal wel goed, wordt het geen miskraam etc.). Ben echt heel drakerig geweest naar mijn vriend en hij zegt nu dat hij me in die periode ook bijna niet herkende in mijn gedrag. Na 12 weken was ik eigenlijk weer redelijk normaal.

Nu richting het einde van mijn zwangerschap merk ik dat ik meer begin te piekeren, maar dan eigenlijk niet eens echt over de baby of het zwanger zijn, maar over van alles en nog wat (kleine dingen in huis, die opeens een ontzettend groot probleem lijken bijvoorbeeld). Ik gooi alles op de hormonen, maar vervelend is het wel. Bij mij is het niet zo erg dat ik er hulp voor ben gaan zoeken, maar goed dat jij dat bij jezelf wel noodzakelijk acht en het ook doet
quote:Moondancer schreef op 15 februari 2017 @ 21:32:

[...]

Is het omdat je er zo weinig invloed over hebt? Het gevoel dat je verantwoordelijk wordt voor een kind maar nu al genoeg situaties ziet waarvoor je hem/haar niet of maar tot op zekere hoogte kunt beschermen?

Nou dat is dus het typische....

Ik heb deze gedachten, zonder dat ze meestal vragend zijn, of dat ik nadenk ivm dit kindje.

Ik denk niet in de vragende vorm maar meer in de uhm waarnemende vorm.

Als in de zin de lucht is blauw,( dit is maar een dom voorbeeld, geen serieuze gedachte )dat komt dan steeds terug.
Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was was ik eerst blij. Daarna kwam de paniek. Piekeren, mezelf rot voelen. Waarom wilde ik dit? Ik kreeg het Spaans benauwd. Dat heeft tot ongeveer de 12e week geduurd. Daarna sloeg het om en kon ik volop genieten. Was erg vervelend om mezelf zo te voelen. Sterkte!
O ik snap dit heel goed.

Ik kon de eerste weken alleen maar huilen en me ellendig voelen. En me dan weer ellendig voelen omdat ik me juist in de tijd die ieeeeedereen zo bijzonder vind me ellendig voelde.

Ellendig om alles. Wilde ik dit wel, kind in zon ellendige wereld. Alles greep me extra aan. Echt roze wolk ken ik niet en inmiddels bevallen van gezonde zoon maar ook die roze wolk zie ik niet. Ben zoals ik eerder las hier in dit topic vaak wit/neutraal. Gewoon normaal eigenlijk. Want zeg nou zelf het is bijzonder uiteraard en heel mooi maar het is ook zo zwaar met alle kwalen al die hormonen die om de zoveel weken weer veranderen.

Bij mij werd het op gegeven moment stabiel en was ik gewoon weer beetje m'n normale zelf. Goed dat je het in de gaten houd en hulp zoekt hoor! Maar je bent er echt niet alleen in!
Oh meiden, ik ben echt blij dat ik dit topic geopend heb! Vind het zo fijn om jullie verhalen te horen!

Ik had een zwangerschapstijdschrift gekregen en vond hem vreselijk met al die positieve verhalen maar vond het meteen weer erg dat ik het vreselijk vond, maar nu leg ik hem ook gewoon lekker onderop in de tijdschriftenmand!
Een vriendin van mij was bij haar eerste zwangerschap zooo chagrijnig. En nu wisten ze beide meteen (nog voor een test te doen) dat ze weer zwanger was toen ze weer zo chagrijnig was. Onderschat die hormonen niet! Bij haar nam het wel af na het eerste trimester.
Geluk groeit door te delen!
quote:Poekeloris schreef op 15 februari 2017 @ 21:43:

Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was was ik eerst blij. Daarna kwam de paniek. Piekeren, mezelf rot voelen. Waarom wilde ik dit? Ik kreeg het Spaans benauwd. Dat heeft tot ongeveer de 12e week geduurd. Daarna sloeg het om en kon ik volop genieten. Was erg vervelend om mezelf zo te voelen. Sterkte!Zo herkenbaar. Dat je ook denkt: "waarom ben ik hieraan begonnen?"
quote:just_sabina schreef op 15 februari 2017 @ 21:51:

Ik had een zwangerschapstijdschrift gekregen en vond hem vreselijk met al die positieve verhalen maar vond het meteen weer erg dat ik het vreselijk vond, maar nu leg ik hem ook gewoon lekker onderop in de tijdschriftenmand!Al die tijdschriften, vreselijk! Ik smeet ze in de papierbak. Sommige heb ik er zelfs weer uitgevist om nog een keer, veel harder er in terug te smijten. Heerlijk!
quote:ShaunTheSheep schreef op 15 februari 2017 @ 22:16:

[...]

Al die tijdschriften, vreselijk! Ik smeet ze in de papierbak. Sommige heb ik er zelfs weer uitgevist om nog een keer, veel harder er in terug te smijten. Heerlijk!

Zó herkenbaar! Verschrikkelijk...

Geniet ervan, of nog even een weekendje plannen met zn tweeën, positiviteitsverhalen... rot op. Laat me met rust, zo leuk is het niet. Heel erg eigenlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven