Geen roze wolk..

15-02-2017 20:19 409 berichten
Alle reacties Link kopieren
He meiden,



Ik ben op dit moment precies 9 weken zwanger, helemaal gepland en elke maand dat het niet lukte was een domper, uiteindelijk was ik toch snel zwanger ( half jaar )

Ik schrijf gezellig mee in andere topics maar daar vind ik niet helemaal aansluiting, omdat ik helaas niet echt op een roze wolk zit.

Vanaf ongeveer de 5de week begon ik heel extreem te piekeren en voelde ik mij somber, dit heb ik helaas nog steeds waardoor ik slecht blij kan zijn, en dit frustreert vervolgens weer.

Ik had verwacht dat zodra ik zwanger was ik lekker in tijdschriften zou gaan neuzen en weg zou zwijmelen bij babypakjes ed. Maar helaas is dit dus niet helemaal zo.

Inmiddels aangemeld bij pop poli en tot die tijd loop ik bij een psycholoog.



Zijn er meer die dit herkennen? Bij hoeveel weken nam dit bij jullie af? Tips wat wel of niet te doen?

Ik hoor graag van andere!
Die hele roze wolk is onzin. Je bent zwanger en dat is het. Vaak is het allemaal helemaal niet zo bijzonder of uberhaupt leuk.. Vind sommige zwangeren ook ronduit vervelend.



Bij beiden geen roze wolk gezien. Wel bekkeninstabiliteit.
Roze wolk? Nooit op gezeten. Had ik ook niet verwacht, dus was ook niet teleurgesteld. Zwanger zijn is natuurlijk best een bijzondere periode, maar de wereld eromheen draait gewoon door en met een beetje geluk ben je misselijk en erg moe, dus nee geen roze wolk. Maar goed, ik ben van nature dan ook extreem nuchter.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het persoonlijk niet maar een vriendin van mij had het wel, een soort van zwarte wolk. Die trok pas op na de bevalling, bij beide zwangerschappen. Ik geloof dat ze bij de tweede ook door de zwarte wolk doorkreeg dat ze weer zwanger was, nog voor de test.

Sorry, ik hoop dat het bij jou anders gaat!
Beter spijt van wat je hebt gedaan, dan van wat je niet hebt gedaan
Alle reacties Link kopieren
Geeft niet, wil alle soorten verhalen graag horen!
Nooit een roze wolk gezien. Meestal was hij grijs, soms wit, soms zwart. Pas na de bevallig werd de kleur ietsjes roze, maar vooral gewoon neutraal wit.
Alle reacties Link kopieren
De dingen blijven doen waar je normaal ook blij van wordt, ook al heb je nu geen zin. En rust pakken. Mijn ervaring is moe=alles is minder leuk.



Ik ben nu 16 weken en vind het zwanger zijn ook niet super en ken de roze wolk ook niet. Wel wordt het beter als hcg zakt. Bij dat hormoon voel ik me niet fijn. Ga ik stuiteren, slecht slapen, waas in hoofd en moe, moe, moe.



Nu gaat het beter, maar ik moest wel op mijn kop krijgen om rustig aan te doen.

Hopelijk helpt de termijnecho je ook, dat lijkt op een minimensje en maakt het minder onzeker, waardoor je misschien ook wil gaan shoppen.



De een reageert ook nuchterder dan de ander, voel je vooral niet schuldig dat je niet juichend op het dak staat. Probeer te accepteren dat het gewoon zo is, dat maakt het makkelijker.

Als de kleine er straks is, komt het echt wel goed met jullie.



Goed dat je aan de bel hebt getrokken!
Waar pieker je over? Ik denk dat als je met een psycholoog gepraat hebt je misschien wat meer duidelijkheid krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Derde keer zwanger en een roze wolk ken ik niet

Wel heel blij en gelukkig ermee, kan er met momenten ook echt van genieten

Heel extreem somber en piekeren heb ik gelukkig nooit gehad



Goed dat je hulp krijgt!

Hopelijk gaat het later in de zwangerschap beter als je echo's krijgt, de kleine voelt bewegen, gaat shoppen etc. Dat zijn hier toch vooral de geniet momenten
Alle reacties Link kopieren
Is voor iedereen anders. Maar vooral voel je gewoon zoals je je voelt en ga niet spiegelen aan een 'roze wolk'. Iedereen roept altijd wel geniet ervan (betrap ik mezelf ook op), maar soms is t niet genieten. Je lijf verandert, hormonen komen opzetten en alles is nieuw en overweldigend. Bij de 1e voelde ik me 9 maanden top. Nu schommelt dat enorm.

Enige tip die ik je kan geven. Laat het los. Voel je zoals je je voelt en laat die termen roze en zwarte wolken varen, we zijn nu eenmaal niet programmeerbaar
Alle reacties Link kopieren
Uit ervaring wil ik zeggen, houd het in de gaten.



Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik vanaf dag begonnen met piekeren en is uiteindelijk uitgelopen in een pnd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Die roze wolk hier ook niet gezien. Ik heb goede momenten gehad, en dieptepunten. En ben inmiddels 4 dagen overtijd dus hopelijk wordt het na de bevalling beter. Al geloof ik ook niet in de roze wolk na de bevalling.



Ik heb ook weer hulp gezocht bij mijn psycholoog en merkte dat als ik open was over mijn gevoel, er veel mensen aspecten herkenden en ervaringen deelden. Ik was er heel open over dat ik zwanger zijn gewoon echt niet leuk vind. Probeer je niet te schamen voor je gevoel, je bent echt niet de enige en praten helpt.
Alle reacties Link kopieren
quote:boterhammie schreef op 15 februari 2017 @ 20:32:

Waar pieker je over? Ik denk dat als je met een psycholoog gepraat hebt je misschien wat meer duidelijkheid krijgt.



De psycholoog noemt het piekeren, ik weet niet zo goed of dat de juiste term is. ( maar hij zal het uiteraard beter weten )

Ik denk vooral veel na, maar dan ook echt extreem, kan nog niet uit eten met vrienden of andere gedachte komen binnen, en dan vooral gericht op wereldproblematiek ( ik weet het, het klinkt echt een beetje alsof ik gek ben )
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 15 februari 2017 @ 20:34:

Die roze wolk hier ook niet gezien. Ik heb goede momenten gehad, en dieptepunten. En ben inmiddels 4 dagen overtijd dus hopelijk wordt het na de bevalling beter. Al geloof ik ook niet in de roze wolk na de bevalling.



Ik heb ook weer hulp gezocht bij mijn psycholoog en merkte dat als ik open was over mijn gevoel, er veel mensen aspecten herkenden en ervaringen deelden. Ik was er heel open over dat ik zwanger zijn gewoon echt niet leuk vind. Probeer je niet te schamen voor je gevoel, je bent echt niet de enige en praten helpt.



Heb je nou nog niet geworpen



Kijk wat TO hier al oogst aan reacties. Niet iedereen leeft in een pampersreclame.
Alle reacties Link kopieren
Ik was tot 25 weken geen blije zwangere. Toen trok de mist op en kon ik een klein beetje gaan genieten van de voorbereidingen en de echo's. Maar zelfs toen, ik vond het allemaal zó abstract en zulke grote lichamelijke veranderingen dat ik blij was toen ik mijn eigen lijf en geest weer terug had.
Alle reacties Link kopieren
De eerste maanden zat ik vooral op een slaapwolk, was zo moe
De roze wolk ken ik niet. Ik was blij om moeder te worden, maar ik vond zwanger zijn vreselijk.

Een noodzakelijk kwaad, meer niet.



Ik was niet zozeer heel somber, wel gefrustreerd.

Ik heb dat hele hieperdepiep gedoe rondom zwanger zijn nooit begrepen.



Heel goed dat je alvast hulp hebt, geef het ook aan bij je VK.
heel herkenbaar! ook een soort donkergrijze wolk tijdens de zwangerschappen, net of er iemand anders in mij gekropen was. Ik kon het gelukkig heel goed loskoppelen van mezelf. Na de bevalling was ik echt binnen een paar dagen weer mezelf. Ik denk dat het echt een soort hormonaal bepaalde depressie oid was. Bij 2e zwangerschap hulp gehad bij psycholoog, was prima om de zwangerschap door te komen. Probeer het vooral los van elkaar te zien, de wens voor een kindje staat echt los van de wolk. Sterkte!!
Alle reacties Link kopieren
Lieve Sabine, ik schrijf in hetzelfde topic mee als jij.. Ik kan niet zeggen dat ik wel op een roze wolk leef, maar herken het gepieker ook niet.

Wat ik alleen even wil zeggen is blijf praten en goed dat je hulp hebt gezocht.

Ook wil ik je een dikke knuffel geven
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 15 februari 2017 @ 20:39:

[...]





Heb je nou nog niet geworpen



Kijk wat TO hier al oogst aan reacties. Niet iedereen leeft in een pampersreclame.Nee Baby wil er nog steeds niet uit haha. Geen voorweeën, niks.
Alle reacties Link kopieren
De donkere wolk herken ik niet, maar wie die roze wolk verzonnen heeft....? Dat is ook een bakerpraatje geloof ik... hoop voor jou wel dat de mist gauw optrekt en je je weer "normaal" voelt!
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat je je hiermee een teleurstelling moet verwerken. Het is allemaal hormonaal denk ik en dus overal weer anders. Vergeet niet dat we in reclames etc. altijd (ALTIJD) de blije gezichten te zien krijgen, de perfect blije moeders met hun perfect blije partners, kinderen, etc.



Goed dat je bij een psycholoog bent. En hou het goed in de gaten. Een collega van mij die heeft een zwangerschap laten afbreken omdat ze depressief werd. Het duurde lang eer ze weer zwanger durfde te worden. Toen heeft ze geloof ik (het is alweer een tijd geleden dat ze me dit vertelde) anti-depressiva gehad, en nu is ze een blije moeder van een blij kind. Hoe ze zich voelt over die eerdere zwangerschap dat weet ik niet.



Maar hoe dan ook; als het met deze psycholoog eventueel niet klikt of je krijgt niet de hulp die je nodig hebt, ga dan verder zoeken als je je zorgen blijft maken. En ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe en heel veel geluk.
Alle reacties Link kopieren
Yup herkenbaar ik voelde me ook zo vreselijk dippy, dacht dat ik gek werd.

Het trok na de bevalling weer weg, maar ik vond de hele zwangerschap redelijk dramatisch
Alle reacties Link kopieren
Overigens vond ik zwanger zijn sowieso pas leuk worden vanaf een week of 11...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie iets doms in mijn post; eerst praat ik over die verwerpelijke blije moeders in de reclame en later over mijn collega die toch nog een blije moeder is geworden met een blij kindje zo te zien op facebook!



Sorry, beetje dom van mij. Ik wou alleen maar zeggen dat ze toch moeder is geworden en dat het er allemaal normaal uitziet nu. Het is nooit alleen maar leuk en blij natuurlijk. Ik struggel zelf nu behoorlijk met mijn twee kinderen, op wie ik echt stapeldol ben en die verder heel normaal zijn, maar het is gewoon niet altijd even makkelijk allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven