Wat eet jij op brood?
donderdag 16 februari 2017 om 14:11
En dit is heerlijke roomkaas, ongeveer zoals Philadelphia maar dan 100x lekkerder.
- met een beetje honing
- of met zwarte peper en zout, eventueel ook tomaat en basilicumblaadjes, en/of gerookte zalm, en.of avocado... of gewoon alleen de roomkaas met peper en zout
- of om mee te koken
Te koop bij Turkse winkels en misschien ook andere. En mocht je ooit naar Berlijn gaan en een appartementje met keuken hebben, ook daar verkopen Turkse winkels deze roomkaas! Heerlijk!
- met een beetje honing
- of met zwarte peper en zout, eventueel ook tomaat en basilicumblaadjes, en/of gerookte zalm, en.of avocado... of gewoon alleen de roomkaas met peper en zout
- of om mee te koken
Te koop bij Turkse winkels en misschien ook andere. En mocht je ooit naar Berlijn gaan en een appartementje met keuken hebben, ook daar verkopen Turkse winkels deze roomkaas! Heerlijk!
You can never have too many hats, gloves and shoes
donderdag 16 februari 2017 om 14:11
donderdag 16 februari 2017 om 14:29
donderdag 16 februari 2017 om 15:23
donderdag 16 februari 2017 om 15:51
Laagje roomboter en appelstroop maar alleen op volkorenbrood op wit lust ik het niet.
Roomboter dan schijfjes mozzarella dit weer op witbrood.
Bruine boterham met roomboter en jonge kaas.
heel erg vers brood met alleen een dikke laag roomboter.
afbak pistolet met roomboter en gekookt ei.
Afbak stokbrood met brie en dan de oven in.
enz... Ik ben een echte broodliefhebster.
Roomboter dan schijfjes mozzarella dit weer op witbrood.
Bruine boterham met roomboter en jonge kaas.
heel erg vers brood met alleen een dikke laag roomboter.
afbak pistolet met roomboter en gekookt ei.
Afbak stokbrood met brie en dan de oven in.
enz... Ik ben een echte broodliefhebster.
donderdag 16 februari 2017 om 16:01
donderdag 16 februari 2017 om 16:26
Humus en plakjes gegrilde aubergine (en eventueel ook gegrilde courgette en paprika). Met een beetje balsamico-azijn, olijfolie, peper en zout, geroosterde pijnboompitjes, rucola.
Die aubergine gril ik dan meestal de avond ervoor, een deel gaat door het avondeten en een deel bewaar ik voor op brood. De pijnboompitjes kun je dan meteen ook even roosteren / bakken.
Je moet die aubergine niet al 's ochtends op je brood doen en pas 's middags eten want dan wordt het een soppige bende. Ik neem het los van elkaar mee, doe 's ochtends wel alvast humus, peper en zout op het brood, en doe tijdens de lunch de rest erop. Ik neem zo'n klein reisflesje mee waarin ik al balsamico-azijn en olijfolie heb gemengd.
Die aubergine gril ik dan meestal de avond ervoor, een deel gaat door het avondeten en een deel bewaar ik voor op brood. De pijnboompitjes kun je dan meteen ook even roosteren / bakken.
Je moet die aubergine niet al 's ochtends op je brood doen en pas 's middags eten want dan wordt het een soppige bende. Ik neem het los van elkaar mee, doe 's ochtends wel alvast humus, peper en zout op het brood, en doe tijdens de lunch de rest erop. Ik neem zo'n klein reisflesje mee waarin ik al balsamico-azijn en olijfolie heb gemengd.
You can never have too many hats, gloves and shoes