rauwe ui

16-02-2017 16:21 76 berichten
Ik vroeg me af of er nog andere mensen zijn die dat niet lekker vinden. Waar ik ook kom of kijk zie ik dat mensen rauwe ui in salades mikken. Zelf zit ik het er dan weer uit te vissen omdat ik er echt niet van hou, veel te scherpe smaak. Als mijn vriend het heeft gegeten moet ie even uit mn buurt blijven omdat ik hem dan vind stinken.

Helaas houdt hij nogal van een haring met uitjes op zn tijd. Of van filet americain.

Maar ik kom in mijn omgeving niemand tegen die mijn mening deelt dat rauwe ui niet lekker is. Ben ik nou zo raar dan?
Heel raar.
Alle reacties Link kopieren
Rode ui jammie
Je bent gewoon anders.
Ik hou er ook niet van hoor. Zal het ook niet bestellen bij een patatje oorlog ofzo. Alleen bij een hamburger speciaal is het wel aardig, maar maak ik die zelf dan doe ik er gebakken uienringen op. Veel lekkerder
Heerlijk, maar mijn kinderen houden er ook niet zo van. Gewoon kwestie van smaak
Ik eet geen ui, ook niet gekookt of gebakken. Krijg ik buikpijn van.

Rauw vind ik het ook niet echt lekker maar ik mis het soms wel als smaakmaker ergens door.

Ik gebruik dan het groene deel van een lente ui
Nu heb ik zin in een friko speciaal met uitjes.
Rode ui is lekker, misschien is dat wat voor je, zoetig en niet zo scherp.
For whom the bell tolls
Ui en ik gaan over het algemeen helemaal niet goed samen eigenlijk. Als ik een ui snij krijg ik niet alleen traanogen, maar kan ik mijn ogen na een paar minuten gewoon niet meer openhouden.
quote:Tutjebelletje schreef op 16 februari 2017 @ 16:29:

Rode ui is lekker, misschien is dat wat voor je, zoetig en niet zo scherp.Dat is nou juist wat de meeste mensen in de salade doen en ik er weer uit vis
Mijn man vindt ui vies, in alle vormen.

Waar ik wel eens van baal met recepten.

Ikzelf vind ui door de gehaktbal heel smerig.
Ligt eraan hoe het gesneden is! Grote stukken lust ik ook niet. In de salade is het ook niet altijd lekker.

Wel als het heeeeeeel dun in half ringen is gesneden!

Wat nog ranziger is dan rauwe ui is gekookte ui (zoals in de soep )!!! Slijmerig en smerig!
Ik vind het heerlijk! Mijn moeder vindt het niks.

Ik dacht trouwens dat rode ui scherper was juist.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Lekker, ui door de sla. Als ik gasten heb blancheer ik de ui dan wel.

En gestoofde uien met citroensaus: heerlijk.

Overigens vind ik de rode ui overrated.
Gekookt, gebakken, gefrituurd, rauw, ik eet het allemaal
Rauwe ui is heerlijk, ik snoep er regelmatig van als ik uien aan het snijden ben.
Ik ben dus alvast niet helemaal de enige. Fijn om te weten, vriend vind het maar raar
Nee, jij bent de enige ter wereld die het niet lust.
ik gebruik laatste jaar lenteui in mijn salade, veel lekkerder, maar vroeger vaak ui gebruikt
quote:SnoopyLove schreef op 16 februari 2017 @ 16:33:

Ligt eraan hoe het gesneden is! Grote stukken lust ik ook niet. In de salade is het ook niet altijd lekker.

Wel als het heeeeeeel dun in half ringen is gesneden!

Wat nog ranziger is dan rauwe ui is gekookte ui (zoals in de soep )!!! Slijmerig en smerig!Precies dit!
Ik lust het wel maar de combinatie rauwe ui met curry vind ik dus wel vies en ontzettend stinken als iemand dat gegeten heeft.

Rode ui vind ik lekkerder dan gewone uien.
Het is niet mijn favoriet maar eet het wel. Ik heb wat TO heeft met gekookt ei
quote:SinDudas schreef op 16 februari 2017 @ 16:30:

Ui en ik gaan over het algemeen helemaal niet goed samen eigenlijk. Als ik een ui snij krijg ik niet alleen traanogen, maar kan ik mijn ogen na een paar minuten gewoon niet meer openhouden.

Dit helpt echt. Dat je ontzettend voor lul staat, moet je maar voor lief nemen.

Overigens ben ik ook geen fan van rauwe ui, ik proef het altijd nog als ik de volgende ochtend wakker word
Ik at vroeger ook geen rauwe uien. Maar ik heb het wel leren eten. Nu eet ik het wel regelmatig bij een linzensoep en dat is echt heeerlijk! Rauwe ui is ook fijn in van die ham-monchou-ui hapjes. Oh en bij rode bieten!

Vind jij dat ook niet lekker dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven