Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?

TO trapt af:

- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.

- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
Alle reacties Link kopieren
2 paar prachtige laarzen maar speciaal voor brede kuiten (150-200 euro per paar)

Zitten allebei voor geen meter en ik heb ze niet teruggestuurd onder mom 'loop ik wel in' doe ik dus niet
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 10:56:

Volgens mij leer je skieen niet meer zo makkelijk als volwassene, dat moet je echt als kind hebben geleerd.Nee hoor. Dit jaar op mijn 45e nog vlot leren skieen. Vind het geweldig!
quote:mms schreef op 17 februari 2017 @ 10:30:

De perfecte zwarte laarzen (waar ik echt jaren naar op zoek was), maar die toen ik er eenmaal mee naar buiten ging, tóch niet echt lekker zaten. En waarmee ik ook niet met m'n benen over elkaar kan zitten, want dan sloopt ie m'n panty.

€130 weggegooid.

Overweeg nog om ze op Marktplaats. Maar ze zijn zo mooi Kun je er bij de schoenmaker geen leertje of stofje over de rits (aan de binnenkant) laten zetten? En misschien op laten rekken? Kan met echt leer ook! Zonde!
Sendra laarzen die nogal strak zaten maar die ik volgens de verkoopster nog zou uitlopen. Nu 2 jaar later zitten ze nog steeds zo strak dat ik ze liever niet draag. Krijg er dode voeten in. Terwijl ze wel onwijs mooi zijn. Heb ze in een outlet gekocht dus niet de volle prijs betaald, maar toch nog wel €150,- geloof ik.

En een auto die letterlijk na een half uur ermee ophield. Nog een heel gevecht aan moeten gaan met de verkoper om ons geld terug te krijgen.
Een Fitbit. Dan kan je namelijk ook op je pols zien dat je die dag geen flikker hebt uitgevoerd.

Een Stokke wieg die uitgebouwd kon worden tot ledikant. Geen rekening mee gehouden dat de wieg heel goed passte maar dat het ledikant langer en breder was dan een gemiddeld ledikant.Hallo Marktplaats!

Een Joolz. Voor wat ik er mee doe had een Easywalker voldoende geweest. Dat had €600 gescheeld.
quote:aankleefsjaan schreef op 17 februari 2017 @ 10:36:

Wintersportkleding, na een hoop indoor lessen dacht ik leuk voor de eerste keer op wintersport te gaan. Kleding nieuw en duur! Snowboard etc gehuurd. In de lift naar boven zware paniekaanvallen ivm hoogtevrees... hup weer met de lift naar beneden en nooit meer op een snowboard gestaan. Daarom wil ik dus niet op wintersport, ben bang dat ik zelfs niet uit het stoeltje durf te spingen. Of dat ik bij zo'n sleeplift onderweg omval of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Een winkel overgenomen van een kennis. Ze zou 500 gulden per dag draaien en 1000 in het weekend. Ik was 22 en naief. 30.000 gulden heeft dat me gekost.

Mijn ex.

En dan mijn huidige huis. Het huis is helemaal geweldig, maar als ik geweten had wat voor buren ik zou krijgen had ik er voor een ton nog niet willen wonen.

En ik heb altijd problemen met schoenen. Ik heb meer schoenen die ik niet draag dan die ik wel draag.
quote:Aurora_Australis schreef op 17 februari 2017 @ 11:16:

Een Fitbit. Dan kan je namelijk ook op je pols zien dat je die dag geen flikker hebt uitgevoerd.

.

Overigens houd je iPhone precies bij hoeveel je hebt gelopen. Kijk maar eens bij de app 'Gezondheid' en dan 'vandaag'.
quote:Aurora_Australis schreef op 17 februari 2017 @ 11:16:

Een Stokke wieg die uitgebouwd kon worden tot ledikant. Geen rekening mee gehouden dat de wieg heel goed passte maar dat het ledikant langer en breder was dan een gemiddeld ledikant.Hallo Marktplaats!

Een Joolz. Voor wat ik er mee doe had een Easywalker voldoende geweest. Dat had €600 gescheeld.

Precies! In de zomer ging ik nog wel iedere dag wandelen en Pokémons vangen en had ik meestal 10.000 stappen, maar zodra het kouder werd bleef ik lekker op de bank zitten...

Als ik het ding per ongeluk ergens heb laten liggen mis ik 'm eigenlijk helemaal niet... Maar hij is wel heel mooi (Misfit Shine 2)
Een broek van over de 200 euro. Verkoopster zei nog dat ik hem apart moest wassen met azijn, wat ik netjes gedaan heb. Maar binnen de korste keren was hij helemaal vaal en het glimmertje was eraf. Ben er niet mee teruggegaan omdat ik hem in NL gekocht had en toen weer terug was in de UK. Echt zonde, heb een broek van de H&M langer en die is nog steeds mooi.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Wintersportkleding, na een hoop indoor lessen dacht ik leuk voor de eerste keer op wintersport te gaan. Kleding nieuw en duur! Snowboard etc gehuurd. In de lift naar boven zware paniekaanvallen ivm hoogtevrees... hup weer met de lift naar beneden en nooit meer op een snowboard gestaan.

Sorry maar deze vind ik heel grappig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sjit da's veel geld voor een stomme broek. Van mij mag je de winkel hier namen&shamen!
Sportschoolabonnementen

Heel veel kleding. Nooit duur trouwens. Maar altijd zo van; het is goedkoop, het is mijn maat, ik vind het leuk (op de hanger). En na één keer wassen blijkt dan dat het niet voor niks zo goedkoop was. Tegenwoordig geef ik dus wel iets meer geld uit, maar ik heb echt wel voor duizenden euro´s kleding weggedaan in de loop der jaren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Wintersportkleding, na een hoop indoor lessen dacht ik leuk voor de eerste keer op wintersport te gaan. Kleding nieuw en duur! Snowboard etc gehuurd. In de lift naar boven zware paniekaanvallen ivm hoogtevrees... hup weer met de lift naar beneden en nooit meer op een snowboard gestaan.Maar zo'n indoor skibaan is toch ook best wel hoog? Wel balen zeg....
Witte Love Moschino sneakers van rond de 300 euro. De linkerschoen zit als een pantoffel, maar de rechter knelt vooraan waardoor ik tegen de avond mijn linkerteen de nek om heb gewrongen. En ondertussen heb ik ze toch echt koppig ingelopen, dus daar ligt het ook niet meer aan. Dus nu zijn ze grijs (want gedragen), onverkoopbaar (want gedragen) en pijnlijk. Maar zo duur dat ik dat nooit ga toegeven uiteraard.
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 11:24:

[...]

Overigens houd je iPhone precies bij hoeveel je hebt gelopen. Kijk maar eens bij de app 'Gezondheid' en dan 'vandaag'.

Als je de telefoon continu bij je hebt ja.

Ik wil wel voor de helft van de prijs een fitbit overnemen van iemand die er spijt van heeft?
.
quote:impala schreef op 17 februari 2017 @ 11:33:

[...]

Als je de telefoon continu bij je hebt ja.

Ik wil wel voor de helft van de prijs een fitbit overnemen van iemand die er spijt van heeft?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 17 februari 2017 @ 11:18:

[...]

Daarom wil ik dus niet op wintersport, ben bang dat ik zelfs niet uit het stoeltje durf te spingen. Of dat ik bij zo'n sleeplift onderweg omval of zo.

Oh ja, wintersport. Urgggggh. Ik moest en zou ook een keer mee van mijn man. Nou, die hele vakantie was wat mij betreft een dure miskoop. 24 uur in de file heen, kom je in een soort Benidorm op een berg, stervensdruk en stervenskoud. Geen sneeuw, wel regen. treurige snitzels, groezelig appartement, chagerijnige oostenrijkers. Klam en koud op een opgespoten hellinkje wat vallen en glijden. En dan weer 24 uur in de file terug.

Doe mij maar een strand. Dank u.
For whom the bell tolls
quote:Tutjebelletje schreef op 17 februari 2017 @ 11:35:

[...]

Oh ja, wintersport. Urgggggh. Ik moest en zou ook een keer mee van mijn man. Nou, die hele vakantie was wat mij betreft een dure miskoop. 24 uur in de file heen, kom je in een soort Benidorm op een berg, stervensdruk en stervenskoud. Geen sneeuw, wel regen. treurige snitzels, groezelig appartement, chagerijnige oostenrijkers. Klam en koud op een opgespoten hellinkje wat vallen en glijden. En dan weer 24 uur in de file terug.

Tassen en schoenen en kleding.

Van alledrie in overvloed gekocht in de loop der tijden en tevens in overvloed niet of nauwelijks gedragen/gebruikt weggedaan of weggegeven.
Cursus snowboarden en vervolgens geheel in stijl (kleding en board en accessoires) 1e keer op wintersport. Vlak van te voren zwaar auto-ongeval meegemaakt en sindsdien immense angst voor vallen/botsen/glijden en nooit een stap op een snowboard gedaan, ook niet op betreffende vakantie. Daar wel de kleding kort gedragen, dat dan wel.
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 11:24:

[...]

Overigens houd je iPhone precies bij hoeveel je hebt gelopen. Kijk maar eens bij de app 'Gezondheid' en dan 'vandaag'.Superbedankt voor deze info, ik wist dat helemaal niet! Kom er achter dat ik gemiddeld aan de 7700 stappen per dag kom, toch weer leuk nieuws
Wij hebben weleens, tegen beter weten in, een campingvakantie geboekt in zuid Frankrijk.

Wat een hel.

Jezelf het hele jaar te barsten werken om twee weken tussen de Nederlanders in een plaggenhut te zitten.

En nog schreeuwend duur ook.

Vreselijk, heb er nog spijt van.
quote:Tutjebelletje schreef op 17 februari 2017 @ 11:35:

[...]

De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:stripverhaal schreef op 17 februari 2017 @ 10:52:

Ski's en skischoenen

Mijn vriend is een heel fanatieke skiër en na een aantal jaar alleen te zijn gaan wandelen in de wintersportgebieden heb ik vorig jaar toch maar eens lessen genomen en mee gaan skiën. Maar ik betwijfel of ik dit ooit leuk ga vinden, tot nu toe vind ik het alleen vermoeiend, koud (als ik val en de sneeuw tot in mijn ondergoed zit), pijnlijk (ik zat onder de blauwe plekken van de valpartijen) en eng (omdat ik soms de controle kwijt ben). Maar vriend gaat ervanuit dat ik het vanzelf leuker ga vinden als ik beter word, dus toch maar ski's en schoenen aangeschaft, maar tot nu toe vind ik het maar een dure miskoop (maar wie weet veranderd dat nog in de toekomst).Waarom aanschaffen? Ik ski al heel lang, maar ik huur altijd. Veel makkelijker, je kunt makkelijk ruilen als een schoen toch niet lekker zit en je hebt tegenwoordig bij vrijwel alle verhuurders nieuw materiaal. Onze verhuurder zei dat zelf de meeste locals tegenwoordig altijd huren (zodat je materiaal altijd up-to-date is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven