Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?

TO trapt af:

- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.

- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
Alle reacties Link kopieren
Pumps van Tamaris. Jaren geleden voor een groot feest. Ik was toen eigenlijk te laat met het zoeken naar goede pumps (ik heb een grote grote-teen, dus pumps zijn best moeilijk bij mij), en heb deze gekocht die eigenlijk toch wel een beetje te groot zijn. Heb er die avond vanalles in gepropt om het een beetje loopbaar te maken (gelkussentjes, watjes etc). Maar voor dagelijks gebruik zijn ze echt te groot.

Bij nader inzien is dat wel iets wat je misschien redelijk makkelijk verkoopt. Straks even kijken of de zool nog helemaal in tact is
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 11:24:

[...]

Overigens houd je iPhone precies bij hoeveel je hebt gelopen. Kijk maar eens bij de app 'Gezondheid' en dan 'vandaag'.

Oja mijn iPhone.. dat dure apparaat (waar ik er 2 van heb, ook voor de zaak) dat ik de godganse dag kwijt ben maar van elke andere telefoon wordt ik agressief bij gebruik dus doe ik het er maar mee.

Hetzelfde voor de rest van mijn apparatuur. Allemaal van Apple omdat andere apparaten mij gewoon niet begrijpen
quote:Valeriaansnoepje schreef op 17 februari 2017 @ 11:26:

[...]

Precies! In de zomer ging ik nog wel iedere dag wandelen en Pokémons vangen en had ik meestal 10.000 stappen, maar zodra het kouder werd bleef ik lekker op de bank zitten...

Als ik het ding per ongeluk ergens heb laten liggen mis ik 'm eigenlijk helemaal niet... Maar hij is wel heel mooi (Misfit Shine 2) Wat ik dan wel hilarisch vind is dat ik het doel van de stappenteller op 5000 heb gezet en mijn mans nog op 10.000 staat en mijn man dus elke dag een beetje verontwaardigt is dat ik mijn 'doel' al heb bereikt en hij niet
quote:-Bladora- schreef op 17 februari 2017 @ 11:28:

Een broek van over de 200 euro. Verkoopster zei nog dat ik hem apart moest wassen met azijn, wat ik netjes gedaan heb. Maar binnen de korste keren was hij helemaal vaal en het glimmertje was eraf. Ben er niet mee teruggegaan omdat ik hem in NL gekocht had en toen weer terug was in de UK. Echt zonde, heb een broek van de H&M langer en die is nog steeds mooi.

Broeken van h&m gaan in mijn ervaring ook erg lang mee idd!

Ik koop nooit meer broeken van Jeans Centre. Heb daar ooit een hele simpele broek voor 70 euro gekocht. Dat is voor iemand die normaal naar de h&m/zara etc gaat best veel geld voor een broek. Binnen 4 maanden was hij gescheurd, terwijl de maat gewoon goed was verder. Daar heb ik eigenlijk nogsteeds spijt van
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 11:31:

[...]

Maar zo'n indoor skibaan is toch ook best wel hoog? Wel balen zeg....Klopt, maar ik had les op een borstelbaan, zonder sneeuw en zonder hoogtes dus. Was er daar best goed in al zeg ik het zelf
Hoewel ik maar weinig impulsaankopen doe en niet zo veel spijt heb van aankopen heb ik nu wel een beetje spijt van mijn iPhone 7 met bijbehorend duur abonnement. Voor mij was het eigenlijk ook: ooit een iPhone, altijd een iPhone. Wat een verlichting na al die andere telefoons die niet helemaal aan mij besteed waren. Ik ben ook erg blij met het gemak en de grote opslag die ik nu heb waardoor ik niet meer om de haverklap de melding krijg dat de opslagruimte vol zit. Kortom, geen reden tot klagen.

Maar denk toch wel eens: had ik het maar niet gedaan en wat goedkopers gekozen, hier zit je meteen weer 2 jaar aan vast.

Omdat ik er dagelijks gebruik van maak is het gelukkig niet helemaal weggegooid geld, ik kan het ook wel betalen en geef eigenlijk niet zoveel geld uit aan luxe verder. Maar toch.
Ik heb wel een klein beetje spijt dat ik altijd heel groots uitpakte met cadeaus voor verjaardagen en kerst, maar dat de relatie en/of vriendschap nu voorbij is.

Dan kocht ik echt dure cadeaus omdat ik wist dat diegene daar zo blij van werd en het was op dat moment elke cent waard, maar als je daarna behoorlijk in de steek gelaten wordt dan vind ik het toch jammer dat ik zoveel geld eraan heb uitgegeven.

En eigenlijk ook wel jammer dat ik het nu minder snel weer zou doen, want het zit wel heel erg in mijn karakter.
She needed a hero. So that's what she became.
quote:Potjepindakaasmetnootjes schreef op 17 februari 2017 @ 11:13:

2 paar prachtige laarzen maar speciaal voor brede kuiten (150-200 euro per paar)

Zitten allebei voor geen meter en ik heb ze niet teruggestuurd onder mom 'loop ik wel in' doe ik dus niet

Oh zulke heb ik ook. Waren geloof ik zelfs nog boven de 200 euro per paar. Beide van dezelfde winkel, dezelfde maat. Het ene paar valt klein en moet ik met hele dunne pantykousen aan en dan heb ik aan het eind van de dag hartstikke pijnlijke voeten. Het andere paar valt groot en draag ik met wandelsokken en dan zitten ze nog niet lekker.

Maar ze zijn zo mooi en ik was blij dat mijn plofkuiten eindelijk ergens inpasten, dus ik heb ze best veel aangehad.

En toen viel ik wat af en waren ze te wijd
quote:aankleefsjaan schreef op 17 februari 2017 @ 10:36:

Wintersportkleding, na een hoop indoor lessen dacht ik leuk voor de eerste keer op wintersport te gaan. Kleding nieuw en duur! Snowboard etc gehuurd. In de lift naar boven zware paniekaanvallen ivm hoogtevrees... hup weer met de lift naar beneden en nooit meer op een snowboard gestaan.

Daarom wil ik nooit op wintersport. Dat skiën, soit. Maar zo'n lift durf ik vast niet!

En ik zie mezelf dan al in paniek er niet uit durven...
quote:S0LEIL schreef op 17 februari 2017 @ 12:27:

[...]

Daarom wil ik nooit op wintersport. Dat skiën, soit. Maar zo'n lift durf ik vast niet!

En ik zie mezelf dan al in paniek er niet uit durven... Geeft niks hoor, dan ga je gewoon weer mee terug naar beneden
quote:lunaleeflang schreef op 17 februari 2017 @ 10:43:

[...]

Ja, een paar 100 meter, maar dan kan hij alsnog tegenvallen als je er ineens 15km mee gaat fietsen.

Net zoals je schoenen in de winkel heerlijk kunt vinden. Als je er dan een stuk op moet lopen, kan het toch zijn dat ze minder goed zitten.Ja oke, ik heb het nog nooit gehad gelukkig
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 12:31:

[...]

Geeft niks hoor, dan ga je gewoon weer mee terug naar beneden

Oh, haha. Ik zag mezelf al rondslingeren zoals je altijd in films ziet

Maar ja, moet ik daarna hier komen posten dat het zonde van het geld was

Ik geloof dat ik toch liever voor zon ga.
Ik heb hele leuke schoenen. Die doe ik aan als ik maar een paar meter hoef te lopen.

Ik heb hele leuke sieraden. Ik moest en zou ze hebben. Maar ik kan ze niet dragen, want ik word nooit uitgenodigd op een galafeest.
Tig soorten hakken.

Clarks zijn of te klein of te groot.

Een hele dure jas, van 180 euro. Van wol en dat blijkt dus niet praktisch, elke keer als ik hem aanhad ging het stortregenen en liep ik stinkend met een loodzware jas rond.

En toen ging de rits ook zodanig stuk dat hij niet te repareren was.

Een not my daugters jeans. Ik zag erin uit als een idioot.

Een bepaald soort schoen met zool waar je mee zou afvallen. Ik had er slippers van, en soort ugg laarzen twee paar, helemaal enthousiast.

Zaten super lekker maar mijn knieeen gingen heel erg zeer doen, en ik dacht dat het aan allerlei andere dingen lag behalve die schoenen.

Een hele dure kappersbehandeling/metamorfose met make up en alles.

Mijn vriendin had het daar laten doen en dat was prachtig. Echt een mooie naturel look.

Ik heb van mezelf een hele bos krullen en had bedacht dat steil haar ook eens leuk zou zijn.

En de kapster deed gelijk mijn wenkbrauwen met een scheermes (!!!!!) en had er helemaal zin in dus bleekte mijn haar ook nog.

Die make up was heel hard, ze riep steeds maar dat ik dat goed kon hebben. Dus nepwimpers, eyeliner heel dik om mijn hele oog heen (er zat echt een bult), witte oogschaduw op het ooglid, heel donkere blush en oogschaduw.

Bijna alsof mijn gezicht erop geschilderd was.

Ik zag eruit als een snol met een hamsterkop en heb daarna een tijdje kort haar gehad.

En heel rare stoppelwenkbrauwen die godzijdank wel aangroeiden.

Mijn haar was helemaal dood en lelijk en de kleur was heel erg. Dus maar afgeknipt.
Voor zoon een legging van 35 euro. Hij zat op de circusschool en met optredens moesten ze volgens de juf een glimmende zwarte legging aan. Uiteindelijk 1 gevonden bij een winkel voor danskleding, een echte "jazz legging" moest besteld worden en alles.

De optredens die zoon heeft gehad kreeg hij steeds een leuk gekleurd pakje aan, zwarte legging was niet nodig, uiteindelijk stopte de circusschool ermee...

Gelukkig gebruikt hij de legging nu bij zijn nieuwe hobby: Trampoline les
Lage Allstars, ik loop op de hoge als het moet de hele marathon. De lage krijg ik bij de hiel blaren na 5 keer dragen klaar mee.

Echt zilveren sieraden. Kleding van wat ik dacht weer eens wat anders hangt als nieuw in de kast.

Laatst gekochte miskoop een wollen jas van 100 euro, echt te gek zit alsof hij voor mij gemaakt is maar... allergische voor Serieuze galbulten en eczeem door de jas.

Oh... en parfum, ben nog wel van de blind buy tiepje maar daar heb ik van geleerd!
Wat ik leer van dit topic: marketing werkt!
quote:anky schreef op 17 februari 2017 @ 11:54:

[...]

Waarom aanschaffen? Ik ski al heel lang, maar ik huur altijd. Veel makkelijker, je kunt makkelijk ruilen als een schoen toch niet lekker zit en je hebt tegenwoordig bij vrijwel alle verhuurders nieuw materiaal. Onze verhuurder zei dat zelf de meeste locals tegenwoordig altijd huren (zodat je materiaal altijd up-to-date is).

Ik snap dat een verhuurder dat zegt, verhuren is namelijk hetgeen waar hij zijn geld mee verdient.... (en verhuren levert veel meer op dan verkopen) Als je materiaal hebt wat je bevalt waarom zou je dan iedere keer andere schoenen en latten gaan proberen? Als je pech hebt zit het toch niet lekker, moet je het weer om gaan ruilen, beetje zonde van de tijd. En up-to-date? Wat moet er up-to-date zijn aan ski's en schoenen? Zolang je ze goed onderhoud kunnen ze heel lang meegaan.

Ik heb met mijn lessen ook huurspullen gebruikt, verschillende soorten en merken schoenen en bij allemaal na een uur ongelofelijk zere voeten. De verhuurspullen zijn meestal van veel mindere kwaliteit.

Voor mijn vakantie was ik eigenlijk ook van plan om te huren, maar de verhuurder waar we altijd heen gaan had ivm drukte niet meer de goede maat voor mij. Hij had nog wel een inruilset in de goede maat, die heb ik toen als uitzondering meegekregen voor een verhuurprijs. Toen ik de schoenen aandeed, heerlijk alsof ik op wolken liep, tien keer fijner dan de huurschoenen.

De prijs om ze over te kopen was iets meer dan twee keer de verhuurprijs en de huurprijs van de periode dat ik ze al meehad gehad werd verrekend met de prijs. Dus als ik het wel leuk ga vinden dan zou ik met huren echt veel duurder uit zijn geweest, nu het alleen nog leuk gaan vinden....
quote:enchantedjewell schreef op 17 februari 2017 @ 12:10:

Ik heb wel een klein beetje spijt dat ik altijd heel groots uitpakte met cadeaus voor verjaardagen en kerst, maar dat de relatie en/of vriendschap nu voorbij is.

Dan kocht ik echt dure cadeaus omdat ik wist dat diegene daar zo blij van werd en het was op dat moment elke cent waard, maar als je daarna behoorlijk in de steek gelaten wordt dan vind ik het toch jammer dat ik zoveel geld eraan heb uitgegeven.

En eigenlijk ook wel jammer dat ik het nu minder snel weer zou doen, want het zit wel heel erg in mijn karakter.

Ik moet hierbij denken aan de souvenirtjes en kaartjes die ik voor de halve familie en een paar vrienden kocht als ik op vakantie was. Souvenirs voor ouders, broers en oma, schoonouders, schoonzus, kaartjes voor dezelfde plus oom+tante en een stuk of 5 vrienden.

De kaartjes zelf waren nooit zo duur, het versturen wel (20 euro aan postzegels ofzo). Was elke vakantie zeker 50 euro kwijt aan al die dingen. Kreeg misschien drie keer per jaar een kaart terug, en dan overdrijf ik niet (en dat was dan van één vriendin en de schoonfamilie, van m'n eigen familie kreeg ik überhaupt nooit wat). Dus dat doe ik nu nooit meer, ze bekijken het maar. Scheelt me mooi weer geld (ga meestal 2 keer per jaar weg) en tijd (pff).

Word er bijna verdrietig van als ik nu terugdenk aan hoeveel moeite ik daar altijd in stak (kocht niet zomaar magneten of potloden of tasjes ofzo natuurlijk, maar iets wat meer bij de persoon past) en wat ik er voor terug kreeg (niks dus).
quote:Het-groepje schreef op 17 februari 2017 @ 12:42:

Tig soorten hakken.

Clarks zijn of te klein of te groot.

Een hele dure jas, van 180 euro. Van wol en dat blijkt dus niet praktisch, elke keer als ik hem aanhad ging het stortregenen en liep ik stinkend met een loodzware jas rond.

En toen ging de rits ook zodanig stuk dat hij niet te repareren was.

Een not my daugters jeans. Ik zag erin uit als een idioot.

Een bepaald soort schoen met zool waar je mee zou afvallen. Ik had er slippers van, en soort ugg laarzen twee paar, helemaal enthousiast.

Zaten super lekker maar mijn knieeen gingen heel erg zeer doen, en ik dacht dat het aan allerlei andere dingen lag behalve die schoenen.

Een hele dure kappersbehandeling/metamorfose met make up en alles.

Mijn vriendin had het daar laten doen en dat was prachtig. Echt een mooie naturel look.

Ik heb van mezelf een hele bos krullen en had bedacht dat steil haar ook eens leuk zou zijn.

En de kapster deed gelijk mijn wenkbrauwen met een scheermes (!!!!!) en had er helemaal zin in dus bleekte mijn haar ook nog.

Die make up was heel hard, ze riep steeds maar dat ik dat goed kon hebben. Dus nepwimpers, eyeliner heel dik om mijn hele oog heen (er zat echt een bult), witte oogschaduw op het ooglid, heel donkere blush en oogschaduw.

Bijna alsof mijn gezicht erop geschilderd was.

Ik zag eruit als een snol met een hamsterkop en heb daarna een tijdje kort haar gehad.

En heel rare stoppelwenkbrauwen die godzijdank wel aangroeiden.

Mijn haar was helemaal dood en lelijk en de kleur was heel erg. Dus maar afgeknipt.

Zit op mijn werk even te lezen, moet toch wel heel erg mijn best doen om niet in lachen uit te barsten!

Trouwens wel sneu dat je haar overleden was na deze behandeling...
Leuk topic

Mijn spijtaankoop: 2 echt leren fauteuils in de kleur mocca.

In de winkel leek het warm grijs/bruin. In de kamer heeft de kleur meer weg van vuile modder. .

Ze waren behoorlijk duur (800 euro per stuk) dus ik hoef bij man man echt niet aan te komen met wegdoen....zucht....
Kaartjes voor een bepaald feest. Lang naar uitgekeken, stonden we daar tussen van: ik ben hier te oud voor... het trok ons gewoon niet meer snel naar huis gegaan en er heel hard om gelachen, maar prijzig grapje
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 10:53:

[...]

Heb me altijd al afgevraagd hoe mensen lekker kunnen lopen op die grote zware klossen. 'Als pantoffels!' zegt de eigenaar dan, jaja denk ik dan Nou ik heb zelf een paar Lowa's voor middenheuvelgebied en die lopen echt geweldig. Het zijn de enige schoenen waar ik een paar uur op kan lopen zonder ergens pijn te krijgen. Als ze versleten zijn koop ik ze gelijk weer. 170 euro.
Nouja spijt niet, want de tas is nog prima maar meer een gevalletje 'zonde'.

Vorig jaar zomer kocht ik op vakantie een Michael Kors tas in een officiële Michael Kors store. Hartstikke mooi ding, sindsdien iedere dag gebruikt. Helaas wordt de zilveren ketting/harware hier en daar rosékleurig, iets wat niet zou mogen gebeuren.

In de PC Hooftstraat schijnt een MK store te zitten waar ik naartoe zou kunnen, maar ik kom nooit in Amsterdam
Ik heb zelf onderstaand stappenplan voor het kopen van zwarte laarzen 3x uitgevoerd En er niet van leren he.

stap1) ik wil zwarte laarzen, maar dan die écht lekker zitten en waar ik goed op kan lopen

stap 2) de hele stad aflopen, online winkels bekijken, maar de perfecte laars toch niet vinden

stap 3) het helemaal zat zijn, al dat gezoek

stap 4) omdat het anders zonde is van het uren zoeken, uiteindelijk een paar kopen dat acceptabel zit

stap 5) constateren dat acceptabel toch niet hetzelfde is als écht lekker

stap 6) constateren dat ik 150-200 euro heb uitgegeven aan laarzen die ik niet draag

stap 7) MP.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven