Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?

TO trapt af:

- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.

- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 11:24:

[...]

Overigens houd je iPhone precies bij hoeveel je hebt gelopen. Kijk maar eens bij de app 'Gezondheid' en dan 'vandaag'.Juuuh! Ik heb vandaag 11 verdiepingen trap gelopen whaha. En 5900 stappen gezet. Nou das 5000 te weinig toch?
quote:meid-27 schreef op 17 februari 2017 @ 14:58:

Hier geen bijdrage van te dure aankopen

[...]

Ben je aangenomen????? (dan heeft ie tenminste wel zijn nut gehad!)Ja dat wel! nu dik een jaar geleden en inmiddels vast contract!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:stripverhaal schreef op 17 februari 2017 @ 12:52:

[...]

Ik snap dat een verhuurder dat zegt, verhuren is namelijk hetgeen waar hij zijn geld mee verdient.... (en verhuren levert veel meer op dan verkopen) Als je materiaal hebt wat je bevalt waarom zou je dan iedere keer andere schoenen en latten gaan proberen? Als je pech hebt zit het toch niet lekker, moet je het weer om gaan ruilen, beetje zonde van de tijd. En up-to-date? Wat moet er up-to-date zijn aan ski's en schoenen? Zolang je ze goed onderhoud kunnen ze heel lang meegaan.

Ik heb met mijn lessen ook huurspullen gebruikt, verschillende soorten en merken schoenen en bij allemaal na een uur ongelofelijk zere voeten. De verhuurspullen zijn meestal van veel mindere kwaliteit.

Voor mijn vakantie was ik eigenlijk ook van plan om te huren, maar de verhuurder waar we altijd heen gaan had ivm drukte niet meer de goede maat voor mij. Hij had nog wel een inruilset in de goede maat, die heb ik toen als uitzondering meegekregen voor een verhuurprijs. Toen ik de schoenen aandeed, heerlijk alsof ik op wolken liep, tien keer fijner dan de huurschoenen.

De prijs om ze over te kopen was iets meer dan twee keer de verhuurprijs en de huurprijs van de periode dat ik ze al meehad gehad werd verrekend met de prijs. Dus als ik het wel leuk ga vinden dan zou ik met huren echt veel duurder uit zijn geweest, nu het alleen nog leuk gaan vinden....

Beetje verwarrend, ik bedoelde de verhuurder van ons appartement (was zelf een local ).

Ik vind huren juist ideaal. Schoenen heb ik wel altijd zelf gehad (maar dan wel na een week skiën op een bepaald type schoen, zodat ik zeker weet dat ze goed bevallen), maar juist met ski's varieer ik graag een beetje. De ene keer ga ik voor snelheid, de andere keer wil ik een beetje freewheelen met de kinderen. Vroeger wel eigen ski's gehad, maar dan stond je altijd weer te prutsen met wax en kanten slijpen.

Vooral als beginner zou ik nooit eigen ski's kopen: je gaat dan nog snel vooruit en een ski voor beginners is wat anders dan een ski voor gevorderden. Daarbij moet je ze mee nemen op reis (sjouwen als je met de bus gaat, neemt veel ruimte in de auto in). Als er wat mee is moet je zelf repareren, even binding opnieuw af laten stellen is lastig als je weinig kennis hebt, bij slechte condities doet elk steentje pijn (vooral bij gloednieuwe ski's) en bij de meeste verhuurders altijd gloednieuw materiaal.
Miskoop: schoenen die uiteindelijk niet lekker zitten. Ik heb hopeloze voeten (maat 43 en smal), dus de spoeling is dun. Al iets te vaak ten einde raad toch maar iets gekocht (je moet wat als de gaten in je oude schoenen vallen), wat dan uiteindelijk weer voor gaan meter zit. Mij vroeger ook weleens laten ompraten door verkoopsters die met het inloopverhaal kwamen, daar trap ik gelukkig niet meer in.
Ik heb eens een trui gekocht van rond de 200 euro terwijl ik nooit truien draag maar deze vond ik zo mooi. Als ik hem 5 minuten aan had dan deed ik hem al uit want een trui vind ik niet lekker zitten en is veel te warm voor mij. Daarna nooit meer een trui gekocht. De trui heeft meer dan een jaar ongedragen in de kast gelegen en heb hem toen toch maar in de zak van de kringloper gedaan.
Mijn telefoon abbo.

Niet eens zo duur maar noooit meer een Huawei.

Kan er maar niet aan wennen.

Verder idd babyzooi. Dingen die ik absoluut moest hebben maar nooit gebruikt. En gelukkig zijn babyspullen nooit goedkoop:)

Schoenen en kleding koop ik nooit zo duur. Genoeg miskopen gedaan, maar niet echt bedragen boven een tientje.
quote:herfstappeltaart schreef op 17 februari 2017 @ 15:20:

[...]

Nee! Zou dat helpen? Ik ga het van 't weekend gelijk proberen!Doe ik met de bank. Eroverheen wrijven en zo haal ik elk haartje makkelijk weg. Ideaal met een Poolhond die in de rui is.
quote:beetjegek schreef op 17 februari 2017 @ 15:40:

[...]

Juuuh! Ik heb vandaag 11 verdiepingen trap gelopen whaha. En 5900 stappen gezet. Nou das 5000 te weinig toch?

Het is nog geen nacht he, je kunt nog ff gaan voor die 5000
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 16:21:

[...]

Het is nog geen nacht he, je kunt nog ff gaan voor die 5000 denk niet dat ik het nog haal
Een vet dure babygym kind vond er geen bal aan. Uiteindelijk lagen vriend en ik er vaker onder om het voor te doen dan kindlief.

De tuintegels gekocht toen wij nog kinderloos waren. Mooie siertegels met ietwat scherpe grintrelief niet handig voor kruipende kindjes heel wat geschaafde knietjes opgeleverd.
Ah zielig.....
Leuk topic!

Spijt heb ik van mijn cursus Engels. Uiteraard heb ik niet alleen beginner genomen maar gelijk ook gevorderde erbij. En omdat ik korting kreeg een cursus communicatie erbij.

Al met al heb ik 3 hoofdstukken van de beginnerscursus Engels gedaan. Hoop binnenkort in ieder geval de communicatie cursus te gaan doen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:herfstappeltaart schreef op 17 februari 2017 @ 15:28:

[...]m

Ja dat heet pillen

Ja dat heb ik al gedaan en helpt ook wel tegen het pillen maar niet tegen de pluizen die er aan blijven hangen.

Laatst had ik in een winkel gekeken naar zo'n schapevachtje....je wil niet weten hoe mijn jas er toen uitzag. Misschien krijg je die stofjes er met breed plakband af?
Loi thuisstudie, 600 euro gekost, ik kom er niet doorheen...
Voor iedereen met pijnlijke leren schoenen of laarzen, laat ze vollopen met warm water, als ze goed nat aijn kiep je ze leeg en doe je ze aan met twee paar sokken en ga je wandelen, daarna zitten ze fantastisch, echt waar.
Voor de thuis-studeerders: is het zo lastig? Loop je zo vast? Kan je ergens terecht voor advies? Want das's anders wel jammer zeg.
Een prachtige superzachte smurfenblauwe trui. <3 Hij was belachelijk duur.

Maar het was een speciaal soort wol EN handwas, dus ik had kunnen weten dat dat niet goed zou gaan.

Hij kwam als een poppentrui uit de wasmachine.
Oh neeeeeeee.....
Oh man, dacht ik in het begin van dit topic nog: Ha! Daar heb ik nou geen last van. En toen las ik over:

- de thuisstudie;

- de dure baby aankopen (2 ongebruikte draagdoeken, thank you very much);

- en, de zakken met kleding, zo, hup, de kledingcontainer in.

Ik koop nooit zo veel, dus ook niet veel miskopen , maar kwam toch op het volgende:

- merkhologe € 120 (draag nooit horloges dus had het kunnen weten..)

- ring €120, zie punt hierboven..

- tuinsteentjes van circa € 150 (niet handig met kind)

- babyspeelhuis (€120)

- kleding die bij aankoop nèt te krap was, maar "wat ik snel weer zou passen" yeah right..
Ring. Ik draag nooit ringen vanwege werk.

Schoenen met net iets te hoge hak. Onmogelijk om op te lopen.
Ik dacht eerst: ik heb geen miskopen, maar nu ik er even over nadenk...

De wandelschoenen die gekocht waren voor een vakantie waar je na een half uur op lopen al blaren van krijgt. Ik krijg in heel veel schoenen snel blaren dus ga tegenwoordig met een rol sporttape of pleistertape op reis.

Die ventillator die meer dan 300 euro moest kosten doet het vast niet zo veel beter dan die voor een tientje. Het is een fijn ding, maar toch.
Een Marokkaanse feestjurk van 400 gulden.

Afschuwelijk lelijk, heb mij laten verleiden door de knappe verkoper.

Nooit aangetrokken en later uit frustratie de vuilnisbak ingemikt.

Was voor de tijd van internet en kende Marktplaats niet.
Girls compete with each other, women empower one another
Ooh ja. Een camera van 800 euro. Een avondje gebruikt en daarna nooit meer.
quote:pecannootje schreef op 17 februari 2017 @ 19:08:

Een prachtige superzachte smurfenblauwe trui. <3 Hij was belachelijk duur.

Maar het was een speciaal soort wol EN handwas, dus ik had kunnen weten dat dat niet goed zou gaan.

Hij kwam als een poppentrui uit de wasmachine. Heb ik een keer gehad met een dure trui van man. Zijn reactie "ik mag ook nooit mooie spullen van jou"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven