Geld & Recht alle pijlers

Duur.... en spijt!

17-02-2017 10:19 394 berichten
Wat voor iets duurs heb jij gekocht, waar je achteraf spijt van hebt?

TO trapt af:

- een hele prijzige leren handtas, die leeg al veel weegt vanwege het dikke leer. En dus helemaal zwaar is als ie gevuld is. Ik gebruik hem bijna nooit.

- een fornuis van rond de €3000. Het kent alleen de standen 'turbo' en 'super turbo'. Mijn eten verbrand bijna altijd. Ik moet altijd aan de slag met sudderplaatjes.
Alle kriebeltruien. Blijk sommige wolsoorten niet fijn te vinden, vooral daar waar mohair in zit kriebelt.
Een nieuwe ps4 1tb, 600,-

Vriendlief vond het maar lastig dat ik er op zat als hij een spel wou spelen. En het was gezelliger naar zijn zeggen om samen online te kunnen gamen.

Dus ps4 gekocht, paar keer de tv naar beneden gehaald... spelletje gespeeld samen....

Om vervolgens nu 2 playstation 4's op elkaar te hebben staan waar er maar één van word gebruikt omdat vriendlief tegenwoordig altijd weg is voor het werk en er niet meer naar omkijkt....
quote:Fleet schreef op 17 februari 2017 @ 19:36:

Oh man, dacht ik in het begin van dit topic nog: Ha! Daar heb ik nou geen last van. En toen las ik over:

- de thuisstudie;

- de dure baby aankopen (2 ongebruikte draagdoeken, thank you very much);

- en, de zakken met kleding, zo, hup, de kledingcontainer in.

Alle reacties Link kopieren
Ach ja. De thuisstudie. Dat was ik al vergeten.

Ik heb er 2 gekocht. Een heb ik weggegooid, de andere ligt nog hoopvol onder de tafel.

En ja, ik loop vast. En de leraar mag ik pas aanspreken bij hoofdstuk 8. En ik ben gestrand bij hoofdstuk 6.
quote:clemance schreef op 17 februari 2017 @ 18:58:

Voor de thuis-studeerders: is het zo lastig? Loop je zo vast? Kan je ergens terecht voor advies? Want das's anders wel jammer zeg.

Ik merk dat ik me er niet toe kan zetten. Het was meer bedoeld om mijzelf een uitdaging te geven, heb het verder niet nodig voor mijn werk ofzo dus ik denk dat het daarop mis loopt.

De cursus communicatie is wel iets wat ik voor mijn werk kan gebruiken dus daar ga ik mij op richten.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:streepjessokken schreef op 17 februari 2017 @ 15:44:

[...]

Ja dat wel! nu dik een jaar geleden en inmiddels vast contract!Nou toppie toch, helemaal nu met een vast conract! Dan hoeft ie wat dat betreft niet in de categorie duur..... en spijt! Misschien: duur maar profijt
quote:Fleet schreef op 17 februari 2017 @ 19:36:

Oh man, dacht ik in het begin van dit topic nog: Ha! Daar heb ik nou geen last van. En toen las ik over:

- de thuisstudie;

- de dure baby aankopen (2 ongebruikte draagdoeken, thank you very much);

- en, de zakken met kleding, zo, hup, de kledingcontainer in.

Idem.

- het huis met gebreken en te groot (inmiddels al weer jaren geleden en achter me gelaten)

- de thuisstudie (ook alweer jaren geleden)

- de net-niet kleding/schoenen (hoewel niet al te duur)

En ik weet nu ook precies waarom wintersport niets voor mij is.

Werkelijk álles wat hier is geschreven is op mij van toepassing (behalve het zware auto-ongeluk).

En toen ik het verhaal van het troosteloze, koude, wintersportdorp las wist ik het zeker: dit ga ik echt nooit doen!
quote:Chica-1983 schreef op 17 februari 2017 @ 10:25:

Leuk topic!

Een paar shabbies enkellaarsjes, ruim 200 euro, blijven stug hoeveel ik er ook op loop en ze zitten gewoon niet lekker. Gebruik ik nu dus alleen nog om de hond mee uit te laten.Juist met de hond uitlaten wil je toch schoenen die lekker zitten? Of is de hond uitlaten alleen de achterin in
Klaar mee
Te dure sportschool abonnementen...ga nooit en opgezegd

Verder niet zoveel eigenlijk..ms paar kledingstukken
En bedankt. Totaal vergeten en nu rakel jij het weer op, fijn. Die € 1.100,- voor een rok was een prima uitgave, echt. Ik verzorg haar goed, ze hangt al jaren in een fraaie walk in closet. Natuurlijk in de originele hoes.
Damn €1100?
quote:Sweety2015 schreef op 18 februari 2017 @ 00:16:

Damn €1100?Yep. 6 jaar oud, LV, ongedragen, nog net geen vintage
Tig paren laarsjes met hak waar ik niet op kan lopen zgan.

Twee dure Italiaanse leren banken,m,n man wou ze graag maar ze waren te groot en te donker voor de kamer ik was blij dat ze na 5 jr door de katten waren kaalgekrabt,nu een hoekbank naar mijn zin.

Een Quantum Touch cursus ik had al aanbetaald,toen de cursus na n paar maanden begon was ik wat overspannen dus er kwam niets bij me binnen en helemaal niets mee gedaan.

Een net echt vintage servies,gebruik het nooit,staat wel mooi in de ook net echte vintagekast.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
quote:jamadi52 schreef op 18 februari 2017 @ 01:04:

Tig paren laarsjes met hak waar ik niet op kan lopen zgan.

Twee dure Italiaanse leren banken,m,n man wou ze graag maar ze waren te groot en te donker voor de kamer ik was blij dat ze na 5 jr door de katten waren kaalgekrabt,nu een hoekbank naar mijn zin.

Een Quantum Touch cursus ik had al aanbetaald,toen de cursus na n paar maanden begon was ik wat overspannen dus er kwam niets bij me binnen en helemaal niets mee gedaan.

Een net echt vintage servies,gebruik het nooit,staat wel mooi in de ook net echte vintagekast.Totaal niet herkenbaar
Leuk topic trouwens
Heb echt even zitten nadenken.

Een paar ballerina's 'voor op het werk' terwijl ik meer type converse allstars ben

Gelukkig niet heel duur.

idem met een paar pumps. What was I thinking

Een center parcs vakantie in de huttenkuttevreugde. 700euro en echt een verschrikkelijk ranzig, klein, afgeleefd en uitgewoond pokkehuisje.

Echt dikke spijt.

Ook spijt dat ik niet durfde te klagen. Zou me nu niet meer gebeuren.

Verder eigenlijk nooit hele dure uitgaven. En diegene die duur waren. Geen spijt van.

Koop meestal wel dure schoenen (100-200 euro) maar doe er dan ook lang over.

Oh! Spijt! Mij laten leiden door partners hongerige ogen. We reden een fantastische Renault scenic van 6 jaar oud. Echt. Fijne auto. Al die jaren 200 euro aan kosten gehad naast de beurten. Nooit in de kou laten staan.

Maar ja partner wilde een volvo v50, met turbo. 2 liter nog wat. Powerdingetje ipv die slome bak. Zucht. Toch over laten halen. Wat die k*t auto ons gekost heeft. .... en een jaar later was de turbo kaduuk. Konden we m opdoeken. Spijt!
Not my circus, not my monkeys
Aan iedereen met te krappe schoenen:

Voor ongeveer €6,50 kun je bij de schoenmaker je (leren) schoenen laten oprekken.
Ik dacht nog, ik heb geen miskopen.

Blijkbaar zat ik nog in de verdringingsfase.

De ergste: een maatpak (dus een echt op mijn maten gemaakt pak) dat nooit lekker heeft gezeten, ook niet na hermaken en zelfs een heel nieuw jasje. Hangt nu al meer dan een jaar in de kast en nog nooit gedragen. Alles bij elkaar zo'n €800 aan uitgegeven. En een eerder gemaakt pak én een los jasje bij dezelfde zaak zijn fantastisch.

Impulsaankopen zijn ook wel eens fout. Zo kocht ik eens een tweed jasje wat ik erg mooi vond in de winkel. En ja, ik zou daar prima inpassen als ik 5 kilo kwijt was.... was gelukkig niet duur.
When in doubt, the auditor is always right!
quote:Tutjebelletje schreef op 17 februari 2017 @ 11:35:

[...]

Oh ja, wintersport. Urgggggh. Ik moest en zou ook een keer mee van mijn man. Nou, die hele vakantie was wat mij betreft een dure miskoop. 24 uur in de file heen, kom je in een soort Benidorm op een berg, stervensdruk en stervenskoud. Geen sneeuw, wel regen. treurige snitzels, groezelig appartement, chagerijnige oostenrijkers. Klam en koud op een opgespoten hellinkje wat vallen en glijden. En dan weer 24 uur in de file terug.

Dit kon ik geschreven hebben! Wat een ellende, wintersport.
O, en eigenlijk ook mijn motor.

Kocht ik in 2015 voor ca. €2000 van een particulier.

Ik vond het een heel mooi model (nog steeds), maar had al wel eens gelezen dat het merk Triumph met name voor wat langere mensen geschikt is. En ik ben ca. 1.73.

Vanaf het begin zit ik er niet echt lekker op. Het gaat, maar daar is alles mee gezegd. Wel behoorlijk wat geld uitgegeven aan onderhoudsdingen als ketting, banden en een hogere ruit.

En toen ging de versnellingsbak stuk.

Omdat ik er al zoveel geld in had zitten, dat ook maar laten doen. Reparatie van bijna €1700!!

Dat ding mag nu de eerste 10 jaar niets meer krijgen.

Gelukkig heb ik nog een tweede motor die ik fijner vind en probleemloos is.

Waarom dan toch houden?

Omdat ik er teveel op zou verliezen en het ding ook voordelen heeft ten opzichte van de andere. Gewoon ander soort motor. En de fijnere motor is ouder en die wil ik wat sparen.
When in doubt, the auditor is always right!
quote:purpley schreef op 18 februari 2017 @ 00:12:

En bedankt. Totaal vergeten en nu rakel jij het weer op, fijn. Die € 1.100,- voor een rok was een prima uitgave, echt. Ik verzorg haar goed, ze hangt al jaren in een fraaie walk in closet. Natuurlijk in de originele hoes.

Mompelt iets over 2 maanden huur.

Jij wacht vast gewoon tot ie vintage wordt
quote:Auditor schreef op 18 februari 2017 @ 07:33:

Ik dacht nog, ik heb geen miskopen.

Blijkbaar zat ik nog in de verdringingsfase.

De ergste: een maatpak (dus een echt op mijn maten gemaakt pak) dat nooit lekker heeft gezeten, ook niet na hermaken en zelfs een heel nieuw jasje. Hangt nu al meer dan een jaar in de kast en nog nooit gedragen. Alles bij elkaar zo'n €800 aan uitgegeven. Wat zonde.... was de stof niet fijn?
quote:Java schreef op 18 februari 2017 @ 02:48:

Aan iedereen met te krappe schoenen:

Voor ongeveer €6,50 kun je bij de schoenmaker je (leren) schoenen laten oprekken.

Zelfs na het laten oprekken zit de rechter laars nog zo strak dat het na een tijdje niet meer fijn zit haha.

Overweeg nu om maar eens de eerder genoemde truck met heet water te proberen....
Schoenen gaan bij mij altijd fout.

1 paar Jimmy Choo laarzen hak te hoog.

Sendra laarzen online te groot gekocht, krijg steeds complimenten als ik ze aan heb, voel me dan even trots maar heb er ongeveer 3 paar geitenwollen sokken in aan.

En vorige maand een paar hoge zwarte suède cowboylaarzen.
Oei ik lees veel miskopen die meer dan 100 euro hebben gekost. Dat is zuur! Mijn miskopen waren gelukkig nooit duurder dan 50 euro en dat vind ik al veel geld voor een miskoop. Laat staan 100+ euro.

Even een aai over de bol voor diegenen
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven