tafelmanieren

18-02-2017 15:02 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
heey hallo

ik ga vanavond uiteten met mijn vriend en familie en was benieuwd of jullie je aan de etiquette houden

ik doe zelf niet alles volgens de regels ik vind dat eten vooral lekker en leuk moet zijn

het is verder niet een heel sjiek restaurant maar zijn ouders zijn best deftige mensen en wil ook niet als een barbaar overkomen (ga hen voor t eerst ontmoeten)

zijn er dingen die ik absoluut niet of juist wel moet doen?

groetjes
Wees jezelf zolang je niet smakt en boeren laat.
Niet in je neus peuteren, niet met je vingers tussen je tanden peuren, niet je neus snuiten in je servet en voor de rest zal het wel loslopen als je gewoon met mes en vork eet! Succes
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Niet slurpen en niet smakken, niet met volle mond praten. En niet zat worden . Verder wijst alles zich wel vanzelf denk ik.

Bij een normaal restaurant krijg je meestal 1 set bestek. Mocht je er meerdere krijgen, altijd aan de buitenkant beginnen. Verder weet ik niet zoveel van bestek-regels.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Niet je teennagels knippen aan tafel.
quote:SallySpectra schreef op 18 februari 2017 @ 15:08:

Niet je teennagels knippen aan tafel.
Naar wat voor een restaurant ga je?
Wat je absoluut NIET moet doen is de rekening betalen
pas beginnen met eten als iedereen heeft
Gewoon normaal doen jezelf blijven. Rechtop zitten. Niet je ellenbogen op tafel of onder je hoofd. Ontspannen zijn. Servet op schoot. Niet gulzig drinken. Eten naar je mond brengen niet je hoofd naar de vork zeg maar.
inderdaad bij meer bestek van buiten naar binnen. en niet met je ellebogen op tafel.

verder zou ik gewoon goed kijken hoe de anderen het doen, en je daar een beetje aan spiegelen.

water- en wijnglas weer op dezelfde plekken terugzetten nadat je een slok hebt genomen. ik vergeet ook altijd welke nu aan de buitenkant staat...
quote:SallySpectra schreef op 18 februari 2017 @ 15:08:

Niet je teennagels knippen aan tafel.en je kleren aanhouden
oh ik lees nu pas dat het helemaal niet zo'n sjiek restaurant is... dan zal het toch wel loslopen?

het gaat denk ik meer om hoe je met hen het gesprek voert dan om de etiquette in dit geval

dus dat komt vast goed. veel plezier!
Niet dronken worden.
quote:chirimoya schreef op 18 februari 2017 @ 15:17:

oh ik lees nu pas dat het helemaal niet zo'n sjiek restaurant is... dan zal het toch wel loslopen?

het gaat denk ik meer om hoe je met hen het gesprek voert dan om de etiquette in dit geval

dus dat komt vast goed. veel plezier!O is het geen sjiek restaurant? O dan gewoon doen.
etiquette komt er in de basis overigens op neer dat je andere mensen niet in verlegenheid brengt

dus als zij jou plots enorm zouden gaan zitten veroordelen vanwege je tafelmanieren houden ze zich zelf ook niet aan de etiquette
Wat wel voor sfeer zal zorgen is als je de beroemde restaurantscene uit de film "When Harry met Sally" naspeelt.

Kan niet beloven dat je daarna nog welkom bent bij je schoonouders maar je maakt gegarandeerd indruk.
Niet pedant doen, of neerbuigend richting bediening. Geen wil-ik-nie of Lus-ik-nie.

Niet het bakje water met citroen opdrinken na de maaltijd.
En om het jezelf niet te moeilijk te maken... bestel iets wat makkelijk te eten is (biefstukje ipv spareribs, oid.)

Anders zit je wat te vetzakken met het afkluiven ervan.
quote:Xervy schreef op 18 februari 2017 @ 15:27:

En om het jezelf niet te moeilijk te maken... bestel iets wat makkelijk te eten is (biefstukje ipv spareribs, oid.)

Anders zit je wat te vetzakken met het afkluiven ervan.oja goeie
Je mond schoonvegen voor je je glas pakt om te drinken.
Niet schoffelen.
In restaurants eet ik met mes en vork. Thuis doe ik dat afhankelijk van wie erbij zit en wat er op mijn bord ligt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als het de eerste ontmoeting is, neem een klein bloemetje mee voor zijn moeder.

Dus zeker geen onwijs grote bos!!
Geen telefoon op tafel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven