Vermoeden vreemd gaan vader

21-02-2017 11:35 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

mijn ouders zijn al meer dan 25 jaar getrouwd. Ik dacht altijd gelukkig. Nu appt mijn vader de laatste tijd heel veel, als ik terug kijk al maanden eigenlijk. Van wat ik wel eens met een schuin oog gezien heb met vrouwen. Laatst waren wij op vakantie met familie en vroeg mijn vader of ik een foto wilde maken met zijn telefoon, op dat moment kreeg hij ook een berichtje binnen van een vrouw met een tekst al 'je ziet er goed uit'. Ik heb dat bericht gelijk weggeklikt gezien mijn vader op een meter afstand van mij stond en ik niet wil dat hij weet dat ik dat dus gelezen heb.

Wel is het zo dat mijn vader tegen een burn-out aan zit. Hij heeft op het moment dus vrij van zijn werk en gaat dit binnenkort weer rustig opbouwen.

Vandaag gaat hij echter een dagje naar Den Helder 'even er alleen tussenuit' (wij wonen in het zuiden van Nederland). Wandelen bij de Veluwe misschien wel. Echter is hij net weggegaan in nette kleding en goeie schoenen + aftershave op. Ik weet ook dat hij vanavond niet thuis eet.

Ik zit er op dit moment even doorheen.. En wil het van me afschrijven. Weet ook niet wat ik moet doen want harde bewijzen heb ik niet. Wil mijn moeder niet pijn doen door mijn vermoedens te uiten terwijl ik met haar het beste kan praten. Wil mijn vader niet pijn doen door mijn vermoedens bij hem te uiten, terwijl ik er misschien te veel achter zoek. Maar ook wil ik mijzelf niet zo blijven voelen, zoals ik mij nu voel. Op dit moment zit ik met mijn handen in het haar. Zelf ben ik 23, thuiswonend en nog studerend.
Wat een vervelende situatie zeg, en vooral omdat je thuis woont. Met de relatie van je ouders heb je niks te maken, ik denk niet dat het verstandig is om iets tegen een van beiden te zeggen.. Eigenlijk heb ik geen tips voor je..
Ik zou het met je vader bespreken... jullie zijn allebei volwassen. Ik zou zeggen dat je dat appje hebt gelezen en dat je het vreemd vind dat hij zegt dat hij gaat wandelen in de veluwe in zijn nette pak. Ik denk dat je er wel goed aan doet om het in ieder geval te bespreken want hier ga jij aan onderdoor. Je ziet het voor je neus gebeuren... maar goed.. makkelijk praten voor een buitenstaander. Ik ben van jouw leeftijd en ik zou in godsnaam ook niet weten wat ik ermee zou moeten..
Lastige situatie TO, zeker gezien het feit dat je thuis woont. Dan is het ook moeilijker om er afstand van te nemen en je er niet mee te bemoeien. Ik zou het in elk geval niet bij je moeder neerleggen, dan kom je er echt tussen te zitten en dat moet je niet willen.
Ik zou ook eerst met je vader in gesprek gaan. En ook vooral doen, anders blijf jij er mee zitten..
Gatver, dit wil je toch niet! Ik zou hem toch aanspreken. Vertel hem wat je gezien hebt.
Ik denk ook dat je vader degene is om het mee te bespreken. Wel echt een kut situatie zeg, jij kan er niks aan doen maar zit wel met een rot dilemma. Sterkte!
Is de kans niet heel groot dat als ze hem gaat aanspreken, hij alles zal verwijderen en nog meer zijn best doet om het te verbergen?
Ik zou niets doen. Het huis uitgaan, je er niet mee bemoeien en het vooral houden bij vermoedens. Geloof me, het zeker weten is veel en veel erger, want dat verplicht je om er iets mee te doen. Sterkte.
Zou je moeder echt gek zijn of wil ze dingen die ze afgesproken heeft met je vader wellicht niet met jou bespreken?

Ik gekscherend tegen mijn moeder zegge...goh hij zag er.wel heel netjes uit voor een dagje wandelen...heeft pa iets wat wij niet weten?

Zoiets...
Ik heb destijds mijn vader voorzichtig aangesproken (woonde niet meer thuis en ik had bewijzen van zijn affaire) en waar ik voorheen alles met hem kon bespreken, snauwde hij me toe dat het mijn zaken niet waren.

Er is toen iets geknapt tussen ons wat nooit meer goedgekomen is, die dag ben ik mijn vader verloren.

Ik zou het dus denk ik niet opnieuw doen.

Dan liever hypocriet wezen en hopen dat je moeder nooit in de gaten krijgt dat jij er van af weet en asap proberen het huis uit te gaan als dat een optie voor je is.

Sterkte hiermee.
Ga on gesprek met je vader, als het je dwars zit. Maar houd er rekening mee dat hij het wellicht niet met jou wil bespreken.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Huis uit gaan is voorlopig geen optie. Heb nog wel verantwoordelijkheden die mij beletten het huis uit te gaan.

Het is ook niet dat hij niet van mij houdt ofzo. Hij doet echt alles voor me, altijd gedaan, ook wanneer anderen mij zo verdrietig maakten werd hij daar zo boos om. Er zijn een aantal momenten geweest in mijn leven dat mijn ouders vierkant achter mij hebben gestaan en mijn vader de gesprekken is aangegaan die ik vanwege oa leeftijd toen niet kon voeren. Met hem zoiets voorleggen, en het blijkt niet zo te zijn, hem de wetenschap geven dat hij mij diezelfde pijn laat voelen, misschien wel erger, die anderen mij hebben laten voelen...het idee dat hij mij zo'n pijn heeft gedaan.. is voor hem al mega erg.
Toen met die foto die jij maakte en dat iemand zei: je ziet er goed uit had je kunnen vragen wie dat is. En nog.

Waarom wegkijken. Is toch je vader.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
quote:absor schreef op 21 februari 2017 @ 12:01:

Zou je moeder echt gek zijn of wil ze dingen die ze afgesproken heeft met je vader wellicht niet met jou bespreken?

Ik gekscherend tegen mijn moeder zegge...goh hij zag er.wel heel netjes uit voor een dagje wandelen...heeft pa iets wat wij niet weten?

Zoiets...Gezien er afgelopen jaar n de familie een echtscheiding (met voorgeschiedenis) is geweest weet ik wel zeker dat mijn moeder niet voor een andere relatie kiest dan voor een monogame. En gezien dat gebeuren zou ik ook denken dat mijn vader daar niet anders dan een monogame relatie voor zou kiezen.. Alleen door mijn eigen twijfels trek ik alles in twijfel. Ook dingen die toen gezegd zijn die ik toen als bewijs voor de sterke relatie van mijn ouders oppakte, die nu ik terug kijk, ook misschien wel anders opgepakt zouden kunnen worden.
quote:Eslarealidad schreef op 21 februari 2017 @ 12:08:

Toen met die foto die jij maakte en dat iemand zei: je ziet er goed uit had je kunnen vragen wie dat is. En nog.

Waarom wegkijken. Is toch je vader. Er stond andere familie bij, heb al langer twijfels. Dus nee, dat was voor mij gen optie op dat moment.
quote:Anoniem993 schreef op 21 februari 2017 @ 12:06:

Huis uit gaan is voorlopig geen optie. Heb nog wel verantwoordelijkheden die mij beletten het huis uit te gaan.

Het is ook niet dat hij niet van mij houdt ofzo. Hij doet echt alles voor me, altijd gedaan, ook wanneer anderen mij zo verdrietig maakten werd hij daar zo boos om. Er zijn een aantal momenten geweest in mijn leven dat mijn ouders vierkant achter mij hebben gestaan en mijn vader de gesprekken is aangegaan die ik vanwege oa leeftijd toen niet kon voeren. Met hem zoiets voorleggen, en het blijkt niet zo te zijn, hem de wetenschap geven dat hij mij diezelfde pijn laat voelen, misschien wel erger, die anderen mij hebben laten voelen...het idee dat hij mij zo'n pijn heeft gedaan.. is voor hem al mega erg.Probeer het van je af te zetten. Het is niet zo belangrijk en al helemaal geen onderdeel van jouw relatie met hem. Je bent volwassen, hij blijft hoe dan ook je vader, zelfs al zou hij domme dingen doen. Laat het los, pieker er niet over, vergeet het. Richt je op andere dingen die wel het overdenken waard zijn. En zoek een manier om uit huis te gaan.
Hij gaat naar Den Helder om op de Veluwe te wandelen???

Ik denk ook dat een gesprek met je vader de enige optie is die je hebt. Maar bedenk vooraf wel of je wel antwoorden wil horen op de vragen die je hem wil stellen. Zo niet, dan moet je de vragen niet stellen.
quote:Barbaa schreef op 21 februari 2017 @ 12:14:

Hij gaat naar Den Helder om op de Veluwe te wandelen???

Ik denk ook dat een gesprek met je vader de enige optie is die je hebt. Maar bedenkt vooraf wel of je wel antwoorden wil horen op de vragen die je hem wil stellen. Zo niet, dan moet je de vragen niet stellen.Wilde eigenlijk naar Den Helder maar wist niet zeker of dat nu nog zin had op het tijdstip dat hij wegging dus dat hij dan misschien naar de Veluwe ging. In mijn eerste post ben ik daar niet duidelijk over. Klopt.
quote:Anoniem993 schreef op 21 februari 2017 @ 12:10:

[...]

Er stond andere familie bij, heb al langer twijfels. Dus nee, dat was voor mij gen optie op dat moment.

En op een later moment dan?

Nu maak je jezelf gek met eigen gedachten.

Of waarom dof je je zo op. Je stond er toch naast.

Misschien wil je het ook niet horen, is het te moeilijk voor je, besef ik me nu. Dikke knuffel.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Bemoei je niet met het leven van je ouders, er woont een volwassene in hun huis maar ze hebben recht op privacy
Misschien is je moeder al jaren een soort Sahara en hebben ze besloten dat hij een scharrel mag. Misschien doet je moeder de postbode wel en vinden ze dat prima, misschien is hij stiekem in therapie en wil hij dat niet vertellen, misschien willen ze scheiden maar het jou nog niet vertellen
Je schrijft dat je vader herstellende is van een burn out.

Hij had dus meer vrije tijd en voelde zich niet goed over zichzelf. Zou het kunnen dat hij eens is gaan rondkijken op een dating site en dat zijn ego enorm gestreeld werd door de aandacht die hij daar kreeg? Na zoveel jaar huwelijk is in veel gevallen de spanning er wel een beetje af en lijken die nieuwe contacten opeens heel interessant. Het geeft je een goed gevoel om weer gehoord en begeerd te worden en je maakt jezelf al snel wijs dat je verliefd bent.

Door het gesprek met hem aan te gaan, kan je die bubbel waar hij wellicht in terecht is gekomen lekprikken en hem weer met beide voeten op de grond brengen.
quote:Rhae schreef op 21 februari 2017 @ 12:18:

Bemoei je niet met het leven van je ouders, er woont een volwassene in hun huis maar ze hebben recht op privacy

Die volwassene heeft ook nog een moeder aan wie ze loyaal is.

In alle andere situaties zou ik ook vinden dat het kinds zaken niet zijn, maar in deze is dat wel heel erg moeilijk.
quote:Barbaa schreef op 21 februari 2017 @ 12:21:

Door het gesprek met hem aan te gaan, kan je die bubbel waar hij wellicht in terecht is gekomen lekprikken en hem weer met beide voeten op de grond brengen.Dat zijn vermoedens op vermoedens. Je weet niet of TO's vader vreemd gaat of er zelfs maar aan denkt, en dat zijn dingen die je als kind ook niet moet willen weten. Je hebt namelijk geen enkele manier om er iets aan te doen als het wel het geval zou zijn, anders dan moeder op de hoogte te brengen en zo de relatie van je ouders om zeep te helpen. De enige constructieve oplossing is dit niet weten. En uit huis gaan. Als je dit soort dingen van je ouders meekrijgt is het de hoogste tijd om er minder dicht op te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven