Moeders voor moeders

21-02-2017 20:07 111 berichten
Hebben jullie het gedaan? Ik ben er net een kleine week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kind en word nu gespamd met mvm reclame. Wat zijn jullie ervaringen?

Aan de ene kant gun ik iedereen een zwangerschap en wil ik daar best aan bijdragen. Aan de andere kant ben ik erg weinig thuis, hoor ik dat de flessen erg stinken, vind ik het ook wel een beetje vies en woon ik aan een erg drukke straat in een klein dorp.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 keer meegedaan, 1 keer werd helaas een miskraam.

Geen spijt van! Ik heb het alleen thuis opgevangen, niks vies aan. De geur is niet lekker, maar gewoon even je adem inhouden helpt prima.

Kleine moeite om veel anderen te helpen.
Alles komt goed
Ik vond het eem gedoe...las later dat het ook voor dure afslankmedicatie werd gebruikt en toen vond ik bij de volgende zwangerschappen het niet meer zo nodig
Niet gedaan. Lees onder andere eens:

https://www.businessinsider.nl/wat-doet ... e-vrouwen/
quote:Star schreef op 21 februari 2017 @ 20:16:

En wel hierom niet, oa.

http://www.volkskrant.nl/ ... eutisch-bedrijf~a3447753/

Zolang pregnyl nog wordt verkocht als afvalkuur doe ik niet mee.

Ah. Dat zei mijn docent genetica 20 jaar terug ook: het is voor de varkens.

Niet meegedaan.
Google maar eens op 'pregnyl Organon online'. Je kan het zo op allerlei anabolen sites enzo kopen.
En het is helemaal niet nodig, er kan ook een synthetische versie gemaakt worden. Alleen niet zo goedkoop. Prachtig dit, gratis grondstof in ruil voor een Nijntje servies.
quote:Kashri schreef op 21 februari 2017 @ 20:19:

Nou dat is het dus: onze voortuin is voor mij sowieso geen optie ivm buren, bekenden, evt onverwachte visite. Maar als een vreemde bij ons de achtertuin in wil komen gaat die zeker weten aangesprokrn worden want dan moet hij/zij over het erf van 2 buren Bij veel plaatsen kun je de flessen ook zelf wegbrengen...
1e zwangerschap niet. Toen heb ik wel gebruik gemaakt van de medicijnen die er van gemaakt worden. Ik werd vanaf week 10 door het ziekenhuis pas doorgestuurd naar de vlos. Na intake en de termijnecho was ik 13 weken en dan kan je niet meer meedoen. 2e zwangerschap wel, ik vond het een kleine moeite om iets terug te doen. De flessen werden gewoon thuis opgehaald en ik kreeg als bedankje een fijne wikkeldoek.
Ik heb er wel aan meegedaan (twee keer). Tijdens de eerste zwangerschap werkte ik fulltime, ik vulde de flessen alleen thuis. Elke week waren ze echt allemaal vol (ik had met gemak nog twee flessen extra kunnen vullen).

Omdat ik niet wilde dat de nieuwsgierige buren het nieuws al zo snel zouden weten, heb ik de flessen de eerste weken bij het ophaalpunt gebracht.

De stank viel heel erg mee. Je raakt er snel aan gewend.

Kleine moeite waarmee je andere mensen wel heel gelukkig maakt.
Ik doe er ook aan mee. Vang ook alleen thuis op. En zet de 2 tassen buiten achter een plant zodat het niet echt opvalt.

Meegedaan omdat ik ook niet zwanger kan worden zonder hulp vd medische molen.
quote:Chantilly21_1 schreef op 21 februari 2017 @ 20:13:

Ha Kashri!

Hier wel aangemeld voor MvM.

Al met al valt het me reuze mee, ook met mijn misselijkheid die de hele dag en avond duurt.

Ik werk FT, waardoor het voornamelijk 's ochtends en 's avonds opvangen is.

Het overgieten doe ik met gestrekte armen voor me en ik hou mijn adem een paar seconden in.

Moet zeggen dat het stinken me wel meevalt, ruikt wel chemisch, maar dat kan ik redelijk hebben. Mijn gevoeligheid ligt vooral bij voedselgeuren en lichaamsgeuren.

Verder een fijn afspreekpunt afgesproken met MvM, waar de flessen nauwelijks opvallen.

Je kunt de flessen ook bij een verzamelpunt inleveren, maar ik vond thuis ophalen een stuk handiger.

Hier dezelfde ervaring! En we hebben een nogal nieuwschierige overbuurvrouw. Dus zette ik het krat in de achtertuin naast de deur van de poort. Afgesproken dat hij de auto dan in de straat waar het steegje achter het huis op uitkomt parkeert en de achterburen ken ik amper. Dus als die het wisten, vond ik niet erg.

Ben blij dat ik zo andere dames een beetje heb kunnen helpen bij het verwezenlijken van hun kinderwens
Nee. Teveel gedoe
quote:Star schreef op 21 februari 2017 @ 20:25:

En het is helemaal niet nodig, er kan ook een synthetische versie gemaakt worden. Alleen niet zo goedkoop. Prachtig dit, gratis grondstof in ruil voor een Nijntje servies.Dit dus. Je levert de farmaceutische industrie een gratis grondstof zodat zij hun winst kunnen maximaliseren. Bovendien misleiden ze je en gebruiken deze grondstof ook nog eens voor andere schimmige afslankproducten. Ovitrelle is een prima synthetisch alternatief wat precies hetzelfde doet als Pregnyl. Het is een hardnekkige fabel dat mensen met vruchtbaarheidsproblemen zonder MvM niet zwanger zouden kunnen worden.
Vond het hele kleine moeite om thuis in een kan te plassen, even adem inhouden en overgieten klaar.. als ik daarmee een ander kan helpen, graag!
quote:Chica-1983 schreef op 21 februari 2017 @ 20:29:

[...]

Dit dus. Je levert de farmaceutische industrie een gratis grondstof zodat zij hun winst kunnen maximaliseren. Bovendien misleiden ze je en gebruiken deze grondstof ook nog eens voor andere schimmige afslankproducten. Ovitrelle is een prima synthetisch alternatief wat precies hetzelfde doet als Pregnyl. Het is een hardnekkige fabel dat mensen met vruchtbaarheidsproblemen zonder MvM niet zwanger zouden kunnen worden.Goede link plaatste je. Geen aluhoedjessite, maar gewoon duidelijke feiten.
Zonder moeders voor moeders had ik mijn twee prachtige kinderen niet gekregen. Dan was ik nooit moeder geworden....

Ik ben heel dankbaar dat veel vrouwen er aan mee doen. Zelf heb ik het beide keren ook gedaan. Ik kon de flessen zelf ergens heen brengen. En ja die flessen stinken maar de dop zit er zo weer op. Ik vond het persoonlijk een kleine moeite maar dat komt vast omdat ik ervaren heb hoe moeilijk het kan zijn om zwanger te worden...
No way dat ik dat zou doen. Zolang medicijnfabrikanten goud geld verdienen aan pregnyl niet. En het is ook synthetisch te maken maar gratis plas is veel goedkoper. En dat wordt niet doorberekend aan de patiënten, maar aan hun eigen woekerwinsten.
Ab imo pectore
Ik heb ook meegedaan maar alleen thuis dus s avonds en s ochtends en de weekenden. Ik hield m'n adem in bij het overschenken en zorgde dat ik er niet met m'n neus boven hing. Prima te doen.
quote:Goudgeel schreef op 21 februari 2017 @ 20:33:

Zonder moeders voor moeders had ik mijn twee prachtige kinderen niet gekregen. Dan was ik nooit moeder geworden....

Ik ben heel dankbaar dat veel vrouwen er aan mee doen. Zelf heb ik het beide keren ook gedaan. Ik kon de flessen zelf ergens heen brengen. En ja die flessen stinken maar de dop zit er zo weer op. Ik vond het persoonlijk een kleine moeite maar dat komt vast omdat ik ervaren heb hoe moeilijk het kan zijn om zwanger te worden...

De indoctrinatie heeft z'n werk goed gedaan in ieder geval, maar het is gewoon niet waar.

Vals sentiment.
Ik vind het nogal vreemd dat anderen geld verdienen met mijn plas, terwijl ik zelf alle moeite voor niks moet doen. En dan zijn het ook nog wazige praktijken waar ik me niet in kan vinden. Dus nee.

Ik wil best vrijwilligerswerk doen, maar dan wel graag een goed doel waar ik achter sta. En zodra anderen groot geld verdienen met mijn 'vrijwilligerswerk', dan pas ik daar ook voor. Nogal krom.
quote:Star schreef op 21 februari 2017 @ 20:31:

[...]

Goede link plaatste je. Geen aluhoedjessite, maar gewoon duidelijke feiten.En toch al een oudje, dus dit onderwerp is zeker niet nieuw. Ik blijf het bijzonder vinden hoe succesvol de farmaceutische industrie in dit geval al jaren is in het opwekken van een vals sentiment. En ook ongelooflijk hoeveel zwangere vrouwen hier nog aan meewerken.
Leerzaam topic zeg.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
.
anoniem_54027 wijzigde dit bericht op 21-02-2017 20:52
Reden: Verkeerde topic
% gewijzigd
Twee keer meegedaan. Beide keren de kratten achter de kliko gezet. Ook een redelijk klein dorp. De buren wisten dus wel snel dat ik zwanger was, maar goed dat vond ik niet zo'n groot probleem. Kon ook naar een ophaalpunt rijden maar dit was makkelijker. Overigens alleen thuis in de kan geplast en niet op het werk.

Vond het een kleine moeite waar ik anderen een groot plezier mee kon doen.
Ik doe nu mee. Ik plas direct in de bewaard en hou mijn adem in tijdens het plassen als ik erg misselijk ben en anders adem ik even Door mijn mond, vind ik makkelijker en van de geur heb ik ook geen last op deze manier. De kannen zijn gewoon blauw en onherkenbaar dus ik zet ze gewoon bij de voordeur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven