Gezondheid alle pijlers

Wintervoeten... wie heeft DE tip?

06-12-2008 15:35 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren heb ik last van winterhanden en -voeten.

Allerlei dingen al geprobeerd zoals wisselbaden, vitamine D injecties, zalfjes, smeersels noem maar op.

Nu is het elk jaar heftiger aan het worden, en momenteel zit ik met allerlei ontstekingen in mijn tenen omdat het bloed daar niet goed doorstroomt. Daarvoor heb ik nu bloedverdunners gekregen.

Ik hoop eigenlijk dat er mensen zijn die (gewone huis- tuin en keuken) tips hebben wat ook zou werken... dus kom maar op!!

Die van over je tenen heen plassen met ochtendurine heb ik al gehoord en moet ik nog proberen ;)
Als het sneeuwt (ja, ik weet het, komt weinig voor, maar toch); op je blote voeten door de sneeuw lopen (eventjes door de tuin, geen hele wandelingen natuurlijk ). Daarna goed afdrogen; warme wollen sokken aan. Klaar.

Bij mij hielp dat altijd goed. Heb er nu trouwens geen last meer van.
Ik heb winterhanden en wat bij mij altijd helpt, is zwemmen in chloorwater, een gewoon zwembad dus. De plekken drogen dan als het ware uit. Succes.
Het is hier al een paar keer gezegd (en het is niet de lekkerste tip), maar bij mij heeft een paar dagen achter elkaar plassen over je voeten( zodra je uit bed komt) echt wonderbaarlijk goed geholpen.

Verder weet ik het niet, mijn ha wist geen andere oplossing meer, maar bij mij is het nu 16 jaar geleden dat ik voor de laaste keer last heb gehad van wintervoeten.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
In het verleden heb ik ook vaak last gehad van winterhanden en voeten. Wat bij mij altijd goed heeft geholpen was een aftreksel van klimopbladeren.
The life and love we create, is the life and love we live!

Soms gebeuren dingen, je weet niet waarvoor, zoek niet te lang een reden, de tijd gaat gewoon door!
DAnk voor nog meer reacties...

Intussen heb ik een paar dagen met die zalf gesmeerd... geen idee of het wat doet. De ontstekingen zijn gebleven en in elk geval niet uitgebreid, de pijn is wel minder, dus dat is fijn!

Ik slik ook nog steeds die bloedverdunners.

Ik vergeet bijna elke ochtend dat ik niet naar de wc moet gaan maar meteen de douche in moet stappen, zo stom!

En dan nog lukt het me gewoon niet om over mijn voeten te plassen... ik kan me niet ontspannen als ik dan sta. Stom wel he? Want ik vind het verder echt niet vies ofzo.. je staat toch onder de douche, so soit.

Morgen een nieuwe poging
Even een update: het is erger geworden, met die laatste koude periode.

Niet normaal veel erger. Blauw/paars/zwarte blaren onder mijn tenen, tussen mijn tenen (waar ze elkaar raken zeg maar) en nog altijd rood rondom mijn tenen.

Nu is de pijn wel al iets minder, maar die plekken blijven.

Ik heb gisteren de huisarts gebeld en heb er nu ontstekingsremmers bijgekregen, ik hoop dat dat gaat werken.

Want ijdeltuit die ik ben maak ik me meer zorgen om hoe het eruit ziet en dat dat niet meer over gaat, dan de pijn...

ik heb lekkere warme snowboots gekocht en daarmee loop ik buiten rond, haha.
Een aftreksel van gekneusde klimopbladeren. Laat het water afkoelen tot 37 graden celcius en neem een voeten/ handen badje totdat het water koud aanvoelt.
The life and love we create, is the life and love we live!

Soms gebeuren dingen, je weet niet waarvoor, zoek niet te lang een reden, de tijd gaat gewoon door!
2 Kams wat een gedoe he. Vanaf wanneer werken de medicijnen?

Mijn dochter van 3 heeft ook winterhanden en tenen. Elke keer buiten huilen, nu weten we waarom. Ik smeer 2 keer per dag met zalf van Weleda en trek haar onder de 7 graden moonboots aan en dikke handschoenen.

Krijg jij geen angst voor vriezend weer op deze manier? Of heb je het continu?

Sterkte ermee.
2kams heb jij je bloedsuikers weleens laten controleren?
Een luchtbevochtiger is huis nemen, zul je zien dat je geen last meer hebt van je voeten en handen.
quote:Fame schreef op 08 december 2008 @ 13:11:

Bij mij werkte ochtendurine prima. Verder geen knellende schoenen dragen en niet blootstellen aan grote temperatuursverschillen.Heel ranzig, maar dit werkte bij mij ook prima. Had last van wintervoeten en vooral mijn tenen. In de douche 's morgens werkt goed en schoon. Ik heb ze nooit meer gehad trouwens.
quote:compu schreef op 24 januari 2009 @ 21:33:

2 Kams wat een gedoe he. Vanaf wanneer werken de medicijnen?

Mijn dochter van 3 heeft ook winterhanden en tenen. Elke keer buiten huilen, nu weten we waarom. Ik smeer 2 keer per dag met zalf van Weleda en trek haar onder de 7 graden moonboots aan en dikke handschoenen.

Krijg jij geen angst voor vriezend weer op deze manier? Of heb je het continu?

Sterkte ermee.

Dank je.. ik heb er nu ook nog last van.. loop dus ook nog op moonboots. het probleem bij mij is mijn voeten warm zien te houden. Zodra ik uit bed stap is het eigenlijk al gedaan.. binnen 10 minuten zijn ze zo koud, dat ze de rest van de dag eigenlijk niet meer opwarmen.

Ik heb het echt deze winter pas voor het eerst zo erg. Voorgaande jaren wel last, maar niet zo erg dat ik die ontstekingen kreeg.

Bij vrienden thuis, die vloerverwarming hebben heb ik er trouwens een stuk minder last van, mar dat gaat in dit huis niet gebouwd kunnen worden (als ik t al kon betalen, haha)
quote:zusenzo schreef op 24 januari 2009 @ 21:35:

2kams heb jij je bloedsuikers weleens laten controleren?

Geen idee... mijn bloed is onlangs nog getjekt vanwege Pfeiffer... weet niet of ze dan ook bloedsuikers doen.

Maar waarom vraag je dat, war denk je aan dan, diabetes?

Ik heb gewoon altijd al koude handen en voeten gehad hoor.. t wordt alleen elk jaar erger en eerder in het jaar.

Compu, geen idee wanneer die meds iets gaan doen.. voorlopig last van bijwerkingen en vocht vasthouden, terwijl ik wilde afvallen :S
Nog een aanvulling.. ik heb trouwens meer last van de vochtige koude hier in NL dan als het flink vriest in bijv Scandinavie oid...

Hier gaat het dan letterlijk door merg en been

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven