Gezondheid alle pijlers

Ontstoken knieën

21-02-2017 23:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!

Ik heb al ongeveer 7 jaar (vanaf mijn 17e) last van allerlei gewrichten en vermoeidheid enzovoort.

Na allerlei onderzoeken bij de reumatoloog zijn ze 2 jaar geleden tot de diagnose Fibromyalgie en Fenomeen van Raynaud gekomen.

Sinds december zit ik nu in een revalidatietraject van 3 dagen in de week. Dit bevalt me echt super goed! :-)

Alleen nu zit ik met 1 ding wat ik niet helemaal kan plaatsen. Ik heb wel vaker dat ik ineens heel koortsig word. Alleen sinds ongeveer 2 weken heb ik elke avond als ik in bed lig ontstoken knieën (gezwollen, rood en heel warm). Ook krijg ik er steeds koortsverschijnselen bij. Weet iemand waar dit vandaan zou kunnen komen? :-)

Bedankt alvast!!
Je zit in een revalidatietraject, ga je me nou vertellen dat er niemand is aan wie je dat kan vragen?
Alleen koortsverschijnselen? Of daadwerkelijk koorts?

Maargoed, gewoon vragen aan je huisarts toch?
quote:Portishead schreef op 21 februari 2017 @ 23:19:

Je zit in een revalidatietraject, ga je me nou vertellen dat er niemand is aan wie je dat kan vragen?Heb het er al wel met de fysiotherapeuten over gehad, maar we gaven de ontstekingen eerst op overbelasting. Maar het is nu zelfs op dagen dat ik niet super veel doe of loop. Was sowieso van plan het morgen weer over te hebben, maar dacht: Misschien herkennen meer mensen dit :-)
quote:Zebra123 schreef op 21 februari 2017 @ 23:21:

Alleen koortsverschijnselen? Of daadwerkelijk koorts?

Maargoed, gewoon vragen aan je huisarts toch?Koude rillingen, ineens heel warm. Meer aanvallen eigenlijk. Maar het is meestal met 20 minuten ook weer over. Dus niet echt koorts
Ja, ik herken het, ook (o.a.) fibro.

Mijn arts kanner niet zoveel mee, omdat het de andere dag altijd weer weg is, maar 'mijn' overbelasting is niet per se overbelasting van diezelfde dag, dus behalve wellicht koelen doen we er niet veel aan.
Voeding kan t ook aan liggen
Ik heb RA en deze klachten met regelmaat. (helaas niet alleen als ik in mijn bed lig)

Altijd weer ergens anders: knieën, enkels, heupen, nek, schouders, vingers, polsen, enz.

Ondanks dat ik aan de medicatie zit drukken die ontstekingen soms door.

Als je het vaak in bed heb dan zou ik denken dat het met vermoeidheid te maken heeft.

Ik heb namelijk wel eens een hele dag geen klachten maar laat op de avond komt die vervelende pijn weer ergens op.

Dat is dan het teken dat ik snel naar mijn bed moet en gaan slapen.
Ik krijg ontstekingen in knieën en handen door zuivel. Ik heb ook mijn hele volwassen leven last gehad van korte nachtelijke koortsaanvallen, maar dat is nu ook weg.
quote:Mopje74 schreef op 21 februari 2017 @ 23:35:

Ik heb RA en deze klachten met regelmaat. (helaas niet alleen als ik in mijn bed lig)

Altijd weer ergens anders: knieën, enkels, heupen, nek, schouders, vingers, polsen, enz.

Ondanks dat ik aan de medicatie zit drukken die ontstekingen soms door.

Als je het vaak in bed heb dan zou ik denken dat het met vermoeidheid te maken heeft.

Ik heb namelijk wel eens een hele dag geen klachten maar laat op de avond komt die vervelende pijn weer ergens op.

Dat is dan het teken dat ik snel naar mijn bed moet en gaan slapen.Dit had ik ook voordat ik mijn huidige medicatie kreeg. RA dus. Nu ligt de reuma stil.
Life is short. Eat dessert first.
Doornroosje, wat geweldig! Welke medicatie heb je?

Ik zit maandelijks aan het infuus, Roactemra.

Ik heb dan 3 relatief goede weken en de 4e week is het dan dagen aftellen tot ik weer mag.

In die 3 " goede" weken heb ik nog wel soms last. Maar het is te doen.
quote:Mopje74 schreef op 22 februari 2017 @ 00:37:

Doornroosje, wat geweldig! Welke medicatie heb je?

Ik zit maandelijks aan het infuus, Roactemra.

Ik heb dan 3 relatief goede weken en de 4e week is het dan dagen aftellen tot ik weer mag.

In die 3 " goede" weken heb ik nog wel soms last. Maar het is te doen.Anti-tnf. Ik spuit zelf Enbrel. Zou dat dan niet beter voor jou zijn? Elke week ipv één keer per maand?
Ik heb al vele pillen geslikt maar kreeg van alles wel een bijwerking. (ernstig haaruitval bijvoorbeeld)

Daarna Enbrel gespoten en daar kreeg ik hele grote brandplekken van en het sloeg ook niet aan.

Sindsdien aan het infuus en tot nu werkt dit het beste.

Wat geweldig dat het bij jou de reuma helemaal stil heeft gelegd.
Ik vind het trouwens een verschrikkelijk, ellendige ziekte. Bah!
quote:Mopje74 schreef op 22 februari 2017 @ 00:44:

Ik heb al vele pillen geslikt maar kreeg van alles wel een bijwerking. (ernstig haaruitval bijvoorbeeld)

Daarna Enbrel gespoten en daar kreeg ik hele grote brandplekken van en het sloeg ook niet aan.

Sindsdien aan het infuus en tot nu werkt dit het beste.

Wat geweldig dat het bij jou de reuma helemaal stil heeft gelegd.

Yep, dunner haar, idd vervelend.

Wat fijn dat je nu iets gevonden hebt dat redelijk werkt! Ik heb reuma sinds mijn achtste en voordat anti-tnf op de markt kwam, was het een ramp. Ik mocht het ook als één van de eerste proberen en ben daar nog altijd zo blij mee! Ik voelde het al vanaf de eerste spuit. Ik gebruik het wel in combinatie met methotrexate.
quote:Mopje74 schreef op 22 februari 2017 @ 00:45:

Ik vind het trouwens een verschrikkelijk, ellendige ziekte. Bah!Dat is het zeker.
Methotrexaat kreeg ik zo'n erge haaruitval van. Met bosjes viel het uit. Moest toen resoluut stoppen.

Oh wat erg, vanaf je achtste. Heb je dan jaren met die gillende pijn gezeten/gelegen?

En had je overal klachten of bijvoorbeeld alleen handen en/of voeten?

En nu? Kun je gewoon werken en alle dagen aanwezig zijn?

Ik werk niet meer en zou zo graag willen maar kan het niet elke dag waarmaken.
quote:Mopje74 schreef op 22 februari 2017 @ 01:11:

Methotrexaat kreeg ik zo'n erge haaruitval van. Met bosjes viel het uit. Moest toen resoluut stoppen.

Oh wat erg, vanaf je achtste. Heb je dan jaren met die gillende pijn gezeten/gelegen?

En had je overal klachten of bijvoorbeeld alleen handen en/of voeten?

En nu? Kun je gewoon werken en alle dagen aanwezig zijn?

Ik werk niet meer en zou zo graag willen maar kan het niet elke dag waarmaken.Ik neem al heel lang methotrexate, maar nu een lagere dosis gelukkig. Ik had (heb nog steeds natuurlijk) klachten aan nek, handen, voeten, knieën, enkels en voeten. Ik heb gewerkt, maar ben nu sinds een jaar of 7 thuis. Volledig afgekeurd. Dat wist ik al lang hoor, dat ik niet altijd zou kunnen blijven werken. We kunnen wel willen, maar als het niet kan, kan het niet natuurlijk. Mss is het voor mij makkelijker te aanvaarden omdat ik nooit anders gekend heb? Voor de Enbrel had ik idd enorm veel pijn, dat is nu gelukkig een stuk minder.
Oh, jij hebt het dus ook overal en nergens. En ook niet meer werken.

Gelukkig dat je niet meer die helse pijnen hebt. Dat is zo heftig.

Ik heb het op zich wel geaccepteerd maar toch zoek ik zo nu en dan toch op internet naar een baan die ik eventueel zou kunnen doen.

Maar ja welke werkgever wil iemand aannemen die regelmatig niet kan komen?

Eigenlijk weet ik ook wel dat het er nooit meer van gaat komen.

Gelukkig verveel ik mij nooit en heb oude hobby' s vervangen voor nieuwe.
Fibromyalgie hier maar nooit ontstekingen. Wel pijnlijke knieën (meestal links het ergste) en zodanig dat er niet meer op gelopen kan worden zonder dat je nog aan iets anders kan denken dan: hoeveel meter moet ik nog?

Ontstekingen lijken mij heel erg pijnlijk. Ik zal wel in een andere subgroep zitten.
Dan moet het maar zoals het kan
Bedankt voor jullie reacties! Heb net met de fysio overlegd, en we hebben voorlopig mijn schema even aangepast. Mag mijn knieën niet belasten, en als het na het weekend niet is verminderd, moet ik even een afspraak maken bij de huisarts. Ben benieuwd!
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven