Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joep, schrikken zeg! Wat is "ea", een drug?

Manderley, bij de Zeeman verkopen ze ook sokken maat 92, in heel veel verschillende soorten. 1,49 voor 2 paar.

Ik ben ziek. Koorts en overal pijn. Mijn moeder komt vanmiddag om kids op te vangen, ik duik nu mijn bed in (kids liggen ook op bed)

Vanmorgen is Zoon voor het eerst naar pzs geweest. Ging allemaal goed. Stond ik ineens tussen de wegbrengende moeders... weird...
Eef: Beterschap! En bedankt voor je tip, dan ga ik eens kijken bij de zeeman. (die zit hier niet in de stad, dus ik moet even iets verder weg.)

Ik dacht dat Joep met ea het een en ander bedoelde maar ik kan het ook fout hebben.

Man is ook ziek. Mijn buik rommelt een beetje.

Rosa wil niet slapen.
IK BEN ZWANGER!!!!!!!
Waaaahhhhh. Manderly!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1Krijg helemaal kippenvel. Super gaaf zeg.

Van harte gefeliciteerd. Hopelijk krijg je een geweldige zwangerschap.

Joan
Dank je! Ik hoop het ook.

Man moet nog een beetje aan het idee wennen, maar ik vind het nu al helemaal super!
Gefeliciteerd Manderley, wat vreselijk leuk! (Ik dacht: ik wacht nog een paar dagen met informeren....)

Hoe voel je je? En wanneer ben je uitgerekend?
Ik voel me goed, niet echt zwanger nog. Ik was de afgelopen dagen wel moe maar dacht dat het misschien door het weekend kwam. Ik hoopte stiekum natuurlijk dat ik zwanger was en zit vandaag op dag 33. Ik wilde wachten tot het weekend met testen, maar man wilde het echt nu wel weten.

De test was al heel snel positief.

Ik ben ergens eind september uitgerekend.

Ik wil het t liefs meteen aan onze ouders en mijn tweelingbroertje vertellen net als de vorige keer. Man wil toch nog even wachten...dus nu verveel ik jullie maar met mijn zwangere mutsigheid
Super Manderley! Gefeliciteerd!

(We zijn een vruchtbaar groepje )
GEFELICITEERD Manderley!!

Super nieuws!! ZIjn we toch nog samen zwanger!!
Eh Eef, bedoel u iets?
vruchtbaar.......haha, laat ik er maar grapjes over maken, we hebben 2 schatjes in de box liggen.

Heb gisteren leuke kleertjes gescoord bij Zeeman!!!

rokje 0,80, truitje 1,- 2 broekjes voor 3,- leuk shoppen toch.

GA vrijdagmorgen naar de Prenatal, wil zo'n luieremmer hebben die nare geurtjes voorkomt, bah, wat een gestink zo.

En heb gewoon zin om te babyshoppen, kids gaan dan voor het eerst wennen op kinderopvang.

Ga nu overleggen met buurmeisje of ze af en toe eens wil oppassen. Wat zal ik haar geven, ze is 15 jaar.

Grtzzz Joan
Haha Lab, nee ik bedoel niks, hier geen derde. Althans, we hebben de beslissing op de lange baan geschoven, maar waarschijnlijk blijft het bij twee.

Joan, wij hebben een Brabantia-emmer gekocht bij de blokker, daar betaal je zo'n 40 euro voor, maar ze zijn echt geurtjesdicht, en het voordeel is dat je ze later gewoon kan gebruiken als prullenbak, en zo'n luieremmer kan je verder niet gebruiken. Bovendien kosten die zakjes die in die luieremmers moeten een vermogen.
Wij hebben de luieremmer alleen de eerste paar maanden gebruikt, nu verschoon ik Rosa altijd beneden en gaat de luier meteen de grijze container in.

Ik ben net de stad in geweest, ik heb allemaal leuke kleren voor Rosa bij de hema gehaald, met 70% korting, ik had 4 broeken, 3 truitjes, 1 jurkje was daarvoor 25 euro kwijt en nog een vestje was helaas zonder korting, maar vond ik wel erg leuk. En ik ben ook geslaagd voor sokken en ze moest nieuwe rompers hebben, maat 74/80 is nu echt te klein.

Het grote voordeel is man is nog wat ziek en dus thuis dus kon ik even alleen shoppen, wat is dat toch heerlijk!

Een nichtje van mij is zaterdag jarig, ze wordt 8 en voelt zichzelf een prinses, ze heeft zichzelf zelfs een heuse prinsessenaam (een stuk of 6) gegeven. Ik heb voor haar o.a. een kroontje, toverstafje, schoentjes juwelen etc gehaald. En ik maak nog een prinsessetaart voor haar feestje met haar vriendinnetjes.

Liefs Manderley
Whoehaa Manderley gefeliciteerd meid. Echt super!

Hoplijk kun je er erg van genieten!

Hier is de rust relatief weder gekeerd. Meisje was stront vervelend een paar dagen hoewel ze beter was. Heb een paar dagen voor haar gerend en dat bevoel haar wel Maar nu weer haar lieve eigenwijze zichzelf.

Wat gupje betreft; ik ben sinds maandag aan het rekken. Ik was er ineens klaar mee. Het gaat redelijk goed. Ze is goed te troosten na die 2 uur, en vaak is ze gewoon zoet nadat ze even op mijn vingenr gesopt heeft. Ik hou het nu even strak aan, zelfs als ze onverhoopt toch langer kan slapen dan die 3 uur overdag. Ik hoop dat ik haar zo kan resetten.

Ze drinkt ze nu ook aan allebij de kanten goed leeg, dat vind ik wat zinvoller dan steeds maar eentje en dan 2 uur later weer.

Ik ga zo even prberen te slapen.

liefs Joep
Joep, ik had dat bij Dochter in het begin ook, dat ze om de twee uur dronk en dan steeds een beetje. De wijkverpleging raadde toen hetzelfde aan als jij nu doet: resetten door het cirkeltje te doorbreken. Da's gelukkig gelukt. Hopelijk gaat het ook lukken bij Gupje!

Ik ben nog steeds ziek. Voel me wat werk betreft beetje schuldig, het is tentamenweek en ik had (beetje dom) veel op het laatste moment laten aankomen, waardoor collega's nu met werk van mij opgescheept worden. Op zich niet zo veel werk (tentamen 20x kopieren en in een kast leggen, dat werk) maar toch niet echt een lekker gevoel. Maarja, het is niet anders. Ben echt niet lekker, koorts enzo. Nouja, so be it.
Joep: Ik hoop dat het lukt om Gupje haar ritme aan te passen. Het geeft jou iets meer rust.

Eef: beterschap! Probeer je niet al te schuldig te voelen naar je collega's, hoe vaak los jij niet hun "problemen" op?

Nijn: ik ben benieuwd wat UOH van haar surpriseparty vindt. Veel plezier vandaag!

Belle: hoe bevalt het nieuwe ziekenhuis, kun je je draai een beetje vinden?

Lab: hoe gaat het nu met je?

Lieve Lel: we hebben al een tijdje niets meer va je vernomen...gaat alles wel goed met je?

Fien: ik weet waarom je hier niet zo vaak meer schrijft, ik mis je stukjes wel.

Hier gaat het even niet echt lekker. Gisteravond een heel gesprek met man gehad en hij is niet echt blij met de zwangerschap. Ik dacht echt dat we samen hadden besloten voor een tweede te gaan, maar nu blijkt dat hij het meer voor mij heeft gedaan. Ik zie het allemaal even niet meer zitten nu... Ik wil Pluisje echt ontzettend graag. Voor Rosa er was wilde man ook altijd graag 2 kindjes. Ik dacht dat het alleen door de bevalling en de (zware) eerste paar maanden kwam, dat hij tegen een tweede op zag.

Hij heeft het gevoel dat zijn hele toekomst nu weg valt. En ik vraag me dan echt af wat er zo anders aan de toekomst wordt met 2 ipv 1 kindje.

Liefs een verdrietige Manderley
Manderley: Een heeeele dikke knuffel vanaf hier.

Ik kan nu zeggen wat een vreselijke man jij hebt, maar ik weet gewoon te weinig van hem om te kunnen oordelen. Ik vind het wel heeeel erg voor jou. Jij wilt het zoo graag en dacht dat dat wederzijds was en nu blijkt dat niet zo te zijn.

Misschien went hij nog aan het idee en moet hij gewoon heeel erg wennen, maar leuk is het niet.

Meis ik hoop dat het allemaal goed komt en weet verder eerlijk gezegd ook niet zo goed wat ik kan en moet zeggen.

Heel veel sterkte samen en spuw hier je gal maar als je het even kwijt moet!

LIefs Nijn

Eef; Beterschap, hier weer opgeknapt, althans beter dan dat het was de afgelopen 3 dagen.

Straks naar UOH en dan weer op de bank. Hopelijk werkt Yara mee en gaat ze ook even pitten een uur of 2...haha
dank je. Ik zou zo graag even met een goede vriendin praten of met mijn vader maar ja die zijn aan het werk. Die kennen ons beter.Misschien vanavond of morgen. Ik moet me er vandaag maar even door heen slaan. Dus ik zal jullie vervelen met mijn gezeur.

En als jullie het zat zijn lezen jullie er maar over heen, het lucht in ieder geval o[p het even kwijt te kunnen.
Jeetje manderley! Wat is dit nou....... ik ben er stil van... en eigenlijk heel boos op jouw man!

Ten eerste ga ik je lekker toch feliciteren! gefeliciteerd meid, dat het allemaal maar goed mag komen!

Ten tweede.... hoe kan dat nou.... man was er toch zelf bij toen jullie HET deden????? Hij weet toch ook dat het zonder bescherming was??? Goh... ik word hier zo boos om. Misschien moet ik me er helemaal neit mee bemoeien hoor....

Ik hoop da thij bij trekt als hij over de eerste schrik heen is. En dat het dan toch allemaal goed komt.

Hele dikke kus!

Belle
Oei Manderley, dat is wel even een bijzonder nare situatie! Zeker omdat je al zwanger BENT... Mag ik vragen wat voor opties je man heeft bedacht?
Bedankt voor jullie reacties.

Belle: hij heeft eind vorig jaar wel gezegd dat hij toch nog best wel twijfelde over een tweede. Ik heb ook meerdere keren tijdens het moment supreme aangeven dat als hij liever condooms wilde gebruiken dat hij ze moest pakken, maar dat deed hij dan niet. Dus ja hij wist duidelijk welke risico's hij nam

Eef: Abortus is een no go, hij vanwege zijn geloof ik omdat gewoon ondanks alles nog steeds echt graag een tweede wil.

Het enige wat hij heeft gezegd is: ik loop er niet voor weg. Het klinkt heel stom misschien maar daar heb ik niks aan. Ik dacht dat we gelukkig waren, samen oud zouden worden, genietend van onze kinderen ons huis en vooral elkaar.

Ik weet het nu allemaal niet meer zo zeker. De hormonen zullen zeker bij mij ook erg meespelen.

Zijn ouders zijn hier vanochtend geweest en zijn pa nu nog. Die weten helemaal van niks.

Ik baal hier gewoon zo ontzettend van. Jullie horen wel hoe dit verder loopt. Ik ben in ieder geval blij dat ik hier mijn hart even kan luchten.
Och Manderley, wat naar! Niet bepaald het ' hoera we krijgen er een tweede kindje bij' - geluksgevoel zo he?

Is het S. Misschien een beetje rauw op zijn dak gevallen dat je nu echt zwanger bent? Fantaseren over een toekomst met twee kindjes is een stuk makkelijker dan wanneer het in realiteit opeens zo blijkt te zijn. En misschien is hij een beetje angstig over de situatie omdat hij net bij een nieuwe baas begonnen is? Het is net iets voor mannen om zich niet uit te spreken over de zorgen die ze zich kunnen maken als zijnde kostverdiener en dergelijke. Mannen worden altijd een beetje bang van verantwoordelijkheid, geloof ik.

Ik ben het helemaal met je eens dat hij precies wist welke risico's hij nam door geen anticonceptie te gebruiken, en hij is ook op de hoogte hoe kindjes gemaakt worden en waar ze vandaan komen.

Speelt mogelijk zijn angst voor de bevalling en jou te verliezen ook weer op?

' Ik loop er niet voor weg' klinkt behoorlijk lullig in vrouwenoren, zeker die waar de hormonen uitspuiten. Maar in mannentermen komt zo'n kreet wel neer op ' ik hou van jou en van al onze kinderen' .

(Eigenlijk, nu ik er over nadenk.... Wij hebben allemaal wel eens verzucht dat we graag een gebruiksaanwijzing bij onze kinderen hadden gekregen. Maar bij onze mannen was zo'n gebruiksaanwijzing EN een woordenboekje vrouws/mans ook wel heel handig geweest).

Als ik nu net doe of ik even bij je aan de tafel zou zitten (terwijl Rosa en Fiepje samen Friesland afbreken, ongetwijfeld), zou ik tegen je zeggen om S. maar even te laten betijen. Hij moet nog even wennen aan het idee.

En voor nu? Even lekker heeeeeel hard brullen, over je buik aaien en aan Pluisje denken, diep zuchten en dadelijk lekker je vader bellen. Okee?
Ik heb inderdaad net mijn vader gebeld. Die schrok ook wel even van een huilende dochter die hem op zijn werk belt. De laatste keer dat ik hem ooit op het werk belde is volgens mij meer dan 15 jaar geleden.

Hij komt straks naar huis, anders was hij bij zijn vriendin gebleven. Ik hoop dat het gesprek met hem een beetje verhelderd werkt. En Lab jou worden doen mij ook goed. Het werkt verhelderend voor me. Misschien denk ook wel allemaal te zwaar nu.

en ja de angst voor de bevalling speelt zeker mee. Ik geloof dat hij er liever niet bij is, al zijn er meer mannen die dat zeggen...en het vervolgens voor geen goud willen missen.

Jullie zijn allemaal erg lief.
Ik heb met Quizz ook wel eens tijden meegemaakt dat ik dacht ' waarom zeg je dit nou, waarom doe je dit nou' en na heel veel getrek van mijn kant kwam er dan meestal iets - in mijn ogen- vrij simpels uit als ' zwaarwegend verantwoordelijkheidsgevoel' en dergelijke.

Mannen kunnen zich echt belachelijke zorgen over dat soort dingen maken, terwijl wij ons veel eerder zorgen maken om de praktische zaken zoals of er voldoende hydrofielluiers zijn en hoe je met twee kinderen van punt A naar B komt.

En dan zijn we nog zo geëmancipeerd... als puntje bij paaltje komt denken mannen nog steeds vaak in termen als ' hoofdkostwinnaar' en ' beschermer van het gezin' .

Meanwhile: gezien jouw oversture hormonen wil ik je vragen vandaag even niet naar het nieuws te kijken. Er is iets engs gebeurt op een KDV in België, en geloof me, dat wil je nu niet horen. Okee?
Lab: denk je nu echt dat ik nav van je post niet even op google belgie en kdv in zou typen??? Ik vind het vreselijk wat er gebeurt is, maar mijn hormonen denken dan heel fout...gelukkig gaat mijn kind niet naar een kdv. Iedereen moet het zelf weten en soms lijkt het mij ook wel heerlijk om even een ochtendje voor mezelf te hebben. Maar als ik dan zoiets lees...brr...je moet er toch niet aan denken...al denk ik wel weer..het is in Belgie en dus letterlijk ver van mijn bed (en Rosa haar bedje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven