Geld & Recht alle pijlers

Kostgeld

22-02-2017 15:01 337 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
briannaf wijzigde dit bericht op 11-04-2018 11:16
99.86% gewijzigd
"Boring conversation anyway"
quote:Belle73 schreef op 22 februari 2017 @ 16:33:

Misschien heeft ze meer aan hulp bij het accepteren van haar klachten.Daar haal je een gevoelig punt aan. Het is heel moeilijk voor iemand van 27 om al je toekomstplannen op te geven en te beseffen dat dit het is.
quote:yasmijn schreef op 22 februari 2017 @ 16:57:

Dat is een dingetje ja, het geld waar ze zo hard voor gewerkt heeft al die tijd, geen vakanties, nooit uitgaan, geen nieuwe kleren, heel zuinig. Daar moet ze zich nog even overheen zetten.

O christallmighty. Er komen nog wel ergere dingen op haar pad. Het leven is soms niet eerlijk. Je kunt het ook zo bekijken: super dat ze zo goed gespaard heeft, dan kan ze met dat geld nu zichzelf helpen op weg naar een baan, heel goed van haar!
Wat mij opvalt.

Het is iedereen z'n schuld of andere moeten helpen maar wat doen jullie zelf behalve je handje ophouden.

Ze wil op zichzelf maar kan nog geen twee uur werken. Hoe denkt ze dat te realiseren.

Als je bijstand krijgt (wat onwaarschijnlijk is maar toch) wat denk je dan dat ze doen. Enige wat gebeurt is dag ze verplicht werk moet uitvoeren en volgens uwv kan dat gerust dus is het met beetje pech gewoon 8 uur per dag klotewerk.

Ze betaald €400 per maand aan zorg maar welke zorg zelfs de beste zorgverzekering heeft onbeperkt fysio er in zitten kost geen €400 euro

Wat denkt je dochter te gaan doen als het zo blijft 100% goedgekeurd en geen uitkering. Ze zal toch ook een toekomstperspectief moeten vinden. Ik lees nu alleen maar belemmeringen maar geen enige openheid naar mogelijkheden
quote:Marana_ schreef op 22 februari 2017 @ 17:01:

[...]

Je kunt het ook zo bekijken: super dat ze zo goed gespaard heeft, dan kan ze met dat geld nu zichzelf helpen op weg naar een baan, heel goed van haar!Dat! En dan mag je rete trots zijn!
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 17:00:

[...]

Daar haal je een gevoelig punt aan. Het is heel moeilijk voor iemand van 27 om al je toekomstplannen op te geven en te beseffen dat dit het is.dat is ook moeilijk, dat begrijp ik ook, maar door zelf in de slachtofferrol te blijven zitten kom je er dan helaas niet... de enige die haar vooruit kan helpen is zijzelf, ze moet echt zelf in actie komen om toch weer wat te kunnen in de toekomst
quote:Nootje90 schreef op 22 februari 2017 @ 16:51:

TO, heb je hier al eens naar gekeken:

https://www.rijksoverheid ... -heb-ik-recht-op-bijstand

Aangezien zij thuis woont, wordt naast haar spaargeld ook jouw inkomen, het inkomen van eventueel andere inwonende mensen en de eventuele eigenwaarde van het huis ook meegenomen in de beslissing. Er wordt niet gekeken naar uitgaven voor haar zorgkosten.

De kans dat zij dus bijstand krijgt zolang ze thuis woont is dus zo goed als nul. Kan pas als ze op zichzelf gaat.

Maar daar zou je in mijn ogen helemaal niet op moeten focussen.vanuit de Gemeente had ze te horen gekregen dat ze bijstand kreeg en ook de hoogte, dit nadat de ambtenaar alle papieren, dus ook ons inkomen e.d. had gezien.
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 17:00:

[...]

Daar haal je een gevoelig punt aan. Het is heel moeilijk voor iemand van 27 om al je toekomstplannen op te geven en te beseffen dat dit het is.

Dat geloof ik best hoor op die leeftijd, maar het is niet zo dat ze geen toekomst meer heeft hè. Ze heeft een goede opleiding gehad en er zijn veel jongeren met een beperking die, door zich hiervoor in te zetten, nog aan een prima baan komen.

Het is dus niet 'dit is het' !
quote:AnAppleADay schreef op 22 februari 2017 @ 16:47:

Maar je gaat dus de bijstand in om een traject te kunnen volgen om uit de bijstand te komen?

Dat is toch net zoiets als jezelf volgieten met alcohol omdat je mee wilt doen aan de AA?

Zo werkt het helaas wel. Geen bijstand op recht op WW, zoek het dan maar uit.

En het is niet leuk als je hard gespaard hebt, maar als je zelf vermogen hebt word je denk ik geacht zélf j reïntegratie te bekostigen.

Sommige gemeenten willen nuggers wel helpen, maar een paar jaar geleden was het in ieder geval nog niet verplicht.
quote:yasmijn schreef op 22 februari 2017 @ 16:55:

[...]

Bij mij op het werk hebben veel mensen sta- bureaus. Kun je omhoog en omlaag doen, wanneer je maar wilt. En lopen doe je toch wel. Ik heb er ook een aangevraagd maar helaas, ik heb geen arborapport

Je moet aanwijsbaar klachten hebben, dan is de werkgever het verplicht.Weet je het was zoveel gemakkelijker geweest als ze al werk had gehad voor de klachten begonnen. Een toekomstige werkgever ziet haar aankomen met haar wensenlijstje. NOT
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 16:46:

[...]

Volgens sommigen hier moet ze vloeren gaan dweilen. Ze wil post bezorgen proberen.Ik vind dat iedereen moet kijken of hij/zij passend werk kan vinden, maar met wat jij beschrijft vraag ik me af of post bezorgen (of vloeren dweilen) wel binnen haar fysieke bereik ligt.
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 17:03:

[...]

vanuit de Gemeente had ze te horen gekregen dat ze bijstand kreeg en ook de hoogte, dit nadat de ambtenaar alle papieren, dus ook ons inkomen e.d. had gezien.Die heeft zijn werk dan niet goed gedaan blijkbaar, want het is toch afgewezen doordat ze een te hoog eigen vermogen heeft.
quote:BriannaF schreef op 22 februari 2017 @ 17:04:

[...]

Weet je het was zoveel gemakkelijker geweest als ze al werk had gehad voor de klachten begonnen. Een toekomstige werkgever ziet haar aankomen met haar wensenlijstje. NOTJe bent niet echt positief over haar kansen hè, breng dat alsjeblieft niet op haar over zeg.
Sorry maar ze word toch niet voor niks goedgekeurd? Of zie ik dat verkeerd?? En als ze alles zelf regelt en ze heeft de beslissing dat ze goed is gekeurd niet aangevochten dan is dat haar fout niet die van de belasting betaler. Het is niet zo dat daar maar een paar dagen voor staat maar zeker een maand.

[...]

Weet je het was zoveel gemakkelijker geweest als ze al werk had gehad voor de klachten begonnen. Een toekomstige werkgever ziet haar aankomen met haar wensenlijstje. NOT

Dat klopt, helaas.

Zou ze zelf haar spaargeld in zoiets kunnen investeren, bedenk ik me opeens.
Wat ik niet begrijp, eerst was het spaargeld voor inrichting huis en later voor het backpacken?
Wat heeft ze gestudeerd?
quote:Nootje90 schreef op 22 februari 2017 @ 16:51:

TO, heb je hier al eens naar gekeken:

https://www.rijksoverheid ... -heb-ik-recht-op-bijstand

Aangezien zij thuis woont, wordt naast haar spaargeld ook jouw inkomen, het inkomen van eventueel andere inwonende mensen en de eventuele eigenwaarde van het huis ook meegenomen in de beslissing. Er wordt niet gekeken naar uitgaven voor haar zorgkosten.

De kans dat zij dus bijstand krijgt zolang ze thuis woont is dus zo goed als nul. Kan pas als ze op zichzelf gaat.

Maar daar zou je in mijn ogen helemaal niet op moeten focussen.Het inkomen van de ouders of andere inwonenden is hier niet van belang. Wel het aantal medebewoners. Des te meer 21+ medebewoners, des te lager de bijstandsnorm. Ook de eigen woning doet er niet toe, aangezien die van de ouders is en niet van dochter. Was het niet voor het te hoge bedrag aan spaargeld dan had dochter bijstand kunnen krijgen.
quote:mary57 schreef op 22 februari 2017 @ 17:10:

[...]

Je bent niet echt positief over haar kansen hè, breng dat alsjeblieft niet op haar over zeg.

Jij bent niet echt realistisch en denkt dat alles gewoon maar goed komt, als je maar wil hè?

Zelf denk ik graag in mogelijkheden en die zijn er, juist omdat er een vermogen is.

Maar doe alsjeblieft niet alsof de werkgevers in de rij staan als je een hulpmiddel nodig hebt om je werk uit te kunnen voeren.

[...]

Weet je het was zoveel gemakkelijker geweest als ze al werk had gehad voor de klachten begonnen. Een toekomstige werkgever ziet haar aankomen met haar wensenlijstje. NOT

Wat voor een Master heeft ze?

Bij ons is er veel mogelijk. Wij hebben allemaal zulke sta-bureau's, ook zonder klachten. Thuiswerken is bij ons ook vaak mogelijk. Dat is handig wanneer je, zoals ik nu al drie dagen, wel te grieperig bent om naar kantoor te gaan maar gezond genoeg bent om te werken wanneer je op bed ligt.

Heeft ze oefeningen voor haar whiplash? Mijn schoonmoeder had dat ook, ze had er veel last van. Nu heeft ze aangepaste oefeningen die ze 2 keer per dag 10 minuten moet doen en ze heeft een infraroodlamp gekocht om achter haar bureau te zetten. Voor haar helpt dat veel.
quote:yasmijn schreef op 22 februari 2017 @ 17:11:

Wat ik niet begrijp, eerst was het spaargeld voor inrichting huis en later voor het backpacken?Waarom niet verdelen tussen inrichting en backpack? Of ben jij er zo eentje die mensen op hun woorden probeert te pakken?
quote:gordijn87 schreef op 22 februari 2017 @ 17:01:

Wat mij opvalt.

Het is iedereen z'n schuld of andere moeten helpen maar wat doen jullie zelf behalve je handje ophouden.

Ze wil op zichzelf maar kan nog geen twee uur werken. Hoe denkt ze dat te realiseren.

Als je bijstand krijgt (wat onwaarschijnlijk is maar toch) wat denk je dan dat ze doen. Enige wat gebeurt is dag ze verplicht werk moet uitvoeren en volgens uwv kan dat gerust dus is het met beetje pech gewoon 8 uur per dag klotewerk.

Ze betaald €400 per maand aan zorg maar welke zorg zelfs de beste zorgverzekering heeft onbeperkt fysio er in zitten kost geen €400 euro

Wat denkt je dochter te gaan doen als het zo blijft 100% goedgekeurd en geen uitkering. Ze zal toch ook een toekomstperspectief moeten vinden. Ik lees nu alleen maar belemmeringen maar geen enige openheid naar mogelijkhedenEen toekomst perspectief is " op zichzelf wonen". Normaal voor een 27 jarige. Ik kan me niet voorstellen dat TO haar dochter uit huis zet, maar ze is niet meer verantwoordelijk voor haar. Ik kan me voorstellen dat dochter zelf en moeder ook willen inzetten op dagelijkse zorg voor zelfstandig huishouden van dochter. Waarbij ik het niet vanzelfsprekend vindt dat alles alleen en eerst ingezet moet worden op zoveel mogelijk kunnen werken.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik vind dat je erg in de slachtofferrol zit. Alles overkomt haar maar en niemand wil haar helpen. Helaas moet je het in dit leven doen met alle ellende die je overkomt, en maakt hoe je daar mee omgaat vervolgens het echte verschil.

Jullie staren je nu blind op wat niet kan, maar waarom geen andere wegen bewandelen? Als je goed rond kijkt, dan valt of staat hulp niet bij het UWV of de gemeente.

Ze zou bijvoorbeeld haar licht eens op kunnen steken bij deze organisaties, want die kunnen mogelijk wel helpen: https://onbeperktaandeslag.nl

https://startpeople.nl/ik ... /werken-met-een-handicap/

https://www.randstad.nl/werknemers/dien ... rticipatie

En hier kan ze zoeken naar nog meer hulp:

http://www.zorghulpatlas. ... mensen-met-een-beperking/

[...]

Weet je het was zoveel gemakkelijker geweest als ze al werk had gehad voor de klachten begonnen. Een toekomstige werkgever ziet haar aankomen met haar wensenlijstje. NOTWaarom denk je dat? Ik heb heel andere ervaringen. Ik ben momenteel mijn eigen reintergratiecoach na een operatie. Operatie kwam in een vrijwillig werkloze periode. Kwam nieuw in een bedrijf en heel veel begrip voor mijn beperking.
quote:quattro-stagioni schreef op 22 februari 2017 @ 17:12:

[...]

Jij bent niet echt realistisch en denkt dat alles gewoon maar goed komt, als je maar wil hè?

Zelf denk ik graag in mogelijkheden en die zijn er, juist omdat er een vermogen is.

Maar doe alsjeblieft niet alsof de werkgevers in de rij staan als je een hulpmiddel nodig hebt om je werk uit te kunnen voeren.

Ik ben realistisch en optimistisch, sombermans!

Een meid van 27 moet je juist stimuleren om werk te zoeken en niet als moeder lopen zuchten en klagen. En zeker niet aanraden om te gaan frauderen om bijstand te krijgen.
quote:mary57 schreef op 22 februari 2017 @ 17:21:

[...]

Ik ben realistisch en optimistisch, sombermans!

Een meid van 27 moet je juist stimuleren om werk te zoeken en niet als moeder lopen zuchten en klagen. En zeker niet aanraden om te gaan frauderen om bijstand te krijgen.Fatalistische houding. En dan gaat meestal van generatie op generatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven