Wie heeft er nog meer griep? (alle griepers verzamelen!)

zondag 18 januari 2009 om 21:31
Ook als je het al hebt gehad of aan voelt komen. Even zeuren en zo. Ik voel me zo droeftoeterig al twee dagen.
Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.
Wat hebben jullie allemaal (gehad)?
Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.
Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.
Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.
Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).
Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?
Klagen jullie even mee? Gezellig!
PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
Ik heb het dus. Griep. Mijn man ook. Mag het wel griep heten? Of het een virale infectie met griepelementen? Ik weet nooit wanneer het griep mag heten.
Wat hebben jullie allemaal (gehad)?
Ik heb snot, koorts, bibbers, afwisselend koud en warm, last van dichte oren en zere holtes, pijn in mijn hele lijf en 'piepende borsten', dat je zo reutelt bij het in en ademen, op het laatst.
Omdat mijn man ook griep heeft moet ik zelf thee zetten en memory spelen met onze dochter vanmiddag waarbij ik met twee handen mijn hoofd vast moest houden. Ik keek mezelf aan in de spiegel net en ik zag er gek uit. Halve oogies en een openhangende mond, want benauwd.
Ik gebruik paracetamol tegen de koorts, neusspray, Daro hoestsiroop, Vicks voor op mijn borst 's nachts en Quality Street chocola (5 stuks), als medicijnen. Ik proef niks en wil ook niet eten verder. Die chocola sloeg dus ook nergens op.
Als ik loop kreun ik als een oude vrouw en bukken kan ik alleen als ik er hard bij vloek (dus alleen als kind niet in de kamer is).
Slapen kan ik niet, te benauwd en ik kan mijn bed niet meer zien. Mijn man zijn oren zitten dicht dus hij roept steeds 'hè?' wat me mateloos ergert. Als ik moet hoesten scheur ik zowat uit mijn ribbenkast en bij het niesen ben ik steeds bang dat mijn ogen eruit zullen vallen. Ik roep steeds oeoeoeowwwoeoeoeiiiiaaaatshoeowoeoeoeoeeee!!! als ik moet niezen. Ik heb geen idee waarom maar het is sterker dan mezelf. Herkenning?
Klagen jullie even mee? Gezellig!
PS Ook als je man/vrouw griep heeft en niet te harden is, van harte welkom.
donderdag 22 januari 2009 om 10:31
quote:Maleficent schreef op 22 januari 2009 @ 10:25:
Mijn man zou zeggen BGB, fijn dat je voor me wilt zorgen, maar ik wil VERSE jus 'd orange!
Hitler was er een lieve man bij, als de mijne ziek is
Daarom is jouw man mijn man ook niet . Die van mij is al dankbaar als ik hem toesta geld van zijn rekening te halen om eigen merk dubbeldrank te halen van de Lidl .
Mijn man zou zeggen BGB, fijn dat je voor me wilt zorgen, maar ik wil VERSE jus 'd orange!
Hitler was er een lieve man bij, als de mijne ziek is
Daarom is jouw man mijn man ook niet . Die van mij is al dankbaar als ik hem toesta geld van zijn rekening te halen om eigen merk dubbeldrank te halen van de Lidl .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

donderdag 22 januari 2009 om 11:51
Dank je wel Bianca, wat een lief gebaahahahaaaathoehoeowowowowowwwwww, dat niezen blijft zeer doen hoor. Poeh.
Alle nieuwe zieken welkom, beterenden, ga zo door, nog zieken, sterkte.
Nee Male, vandaag ook geen theorie examen. Ik ga het maar even loslaten, het CBR heeft nieuwe examendingen bedacht en nu kun je niet zomaar overal meer examen doen maar moet het per regio of zo. Ik kan volgende week bijvoorbeeld gezellig in Apeldoorn examen doen. Maken we er een daggie van.
Kan het dat je dacht dat het beter ging en dat het dan weer slechter gaat? Ik voel me een gebroken, oude vrouw....
Alle nieuwe zieken welkom, beterenden, ga zo door, nog zieken, sterkte.
Nee Male, vandaag ook geen theorie examen. Ik ga het maar even loslaten, het CBR heeft nieuwe examendingen bedacht en nu kun je niet zomaar overal meer examen doen maar moet het per regio of zo. Ik kan volgende week bijvoorbeeld gezellig in Apeldoorn examen doen. Maken we er een daggie van.
Kan het dat je dacht dat het beter ging en dat het dan weer slechter gaat? Ik voel me een gebroken, oude vrouw....

donderdag 22 januari 2009 om 12:09
O dear......Ik vrees dat NU.NL een boze brief van Lippizane zal gaan ontvangen.....
Griepepidemie wordt groter
Uitgegeven: 22 januari 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 22 januari 2009 11:51
UTRECHT - De griepepidemie in Nederland breidt zich uit. Vorige week rapporteerden de huisartsen van peilstations van het onderzoeksbureau Nivel dat 131 op de 100.000 inwoners van Nederland aan griepachtige klachten leed.
De week daarvoor waren dat er nog 104. Dat heeft het Nivel donderdag gemeld.
Het aantal mensen dat vorige week griep had, is ruim twee keer zo groot als op het hoogtepunt van de milde epidemie van vorig jaar.
Bron NU.nl
Griepepidemie wordt groter
Uitgegeven: 22 januari 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 22 januari 2009 11:51
UTRECHT - De griepepidemie in Nederland breidt zich uit. Vorige week rapporteerden de huisartsen van peilstations van het onderzoeksbureau Nivel dat 131 op de 100.000 inwoners van Nederland aan griepachtige klachten leed.
De week daarvoor waren dat er nog 104. Dat heeft het Nivel donderdag gemeld.
Het aantal mensen dat vorige week griep had, is ruim twee keer zo groot als op het hoogtepunt van de milde epidemie van vorig jaar.
Bron NU.nl
donderdag 22 januari 2009 om 12:10
quote:borodini schreef op 22 januari 2009 @ 11:07:
ach, pode ook onderuit geschopt door de griep ? (f) een bloemetje voor naast je beddelakenstraat. Laat je maar eens goed verwennen door je vriend
Dank
Jij sterkte met DoodZiekeMan (f)
Heb zojuist hotelletje voor dit weekend geannuleerd , en doe nu hard m'n best me maar gewoon over te geven aan ziekzijn. Das duidelijk niet m'n sterkste kant
voor oude zieke vrouw Eleonora
ach, pode ook onderuit geschopt door de griep ? (f) een bloemetje voor naast je beddelakenstraat. Laat je maar eens goed verwennen door je vriend
Dank
Jij sterkte met DoodZiekeMan (f)
Heb zojuist hotelletje voor dit weekend geannuleerd , en doe nu hard m'n best me maar gewoon over te geven aan ziekzijn. Das duidelijk niet m'n sterkste kant
voor oude zieke vrouw Eleonora
Peas on earth!
donderdag 22 januari 2009 om 12:13
Misschien moet Lippizane ook even op wikipedia kijken, want wikipedia zegt over griep onder andere:
Griep kan snel op komen zetten. Kenmerkende symptomen van griep zijn koorts, hoofdpijn, hoesten, keelpijn, spierpijn, verstopte neus, gevoel van zwakte en verlies van eetlust.
Koorts: check (nu36,2, maar vanochtend vroeg 38,3)
Hoofdpijn: check, dubbelcheck
Hoest: check
Keelpijn: check (ook door overmatig hoesten)
Spierpijn: check
Verstopte neus: check
Gevoel van zwakte: check
Verlies van eetlust: check (wel goed voor de lijn )
Volgens Wiki heb ik dus griep
Griep kan snel op komen zetten. Kenmerkende symptomen van griep zijn koorts, hoofdpijn, hoesten, keelpijn, spierpijn, verstopte neus, gevoel van zwakte en verlies van eetlust.
Koorts: check (nu36,2, maar vanochtend vroeg 38,3)
Hoofdpijn: check, dubbelcheck
Hoest: check
Keelpijn: check (ook door overmatig hoesten)
Spierpijn: check
Verstopte neus: check
Gevoel van zwakte: check
Verlies van eetlust: check (wel goed voor de lijn )
Volgens Wiki heb ik dus griep
Peas on earth!

donderdag 22 januari 2009 om 12:31
Ik voel me ook nog steeds droeftoeterig. Vooral omdat ik me niet echt ziek voel, totdat ik iets doe. De hele dag voel ik me de grote fraudeur en dan ga ik bijvoorbeeld douchen, heb ik weer een temp van 38. En dat vind ik teveel om te gaan werken. Geloof ik. Scheelt misschien ook dat vriend thuis is met het kotsvirus, gatsie.
donderdag 22 januari 2009 om 12:32
donderdag 22 januari 2009 om 12:33