Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
De vorige keer kregen we beschuit met muisjes in het ziekenhuis en ik moest een boterham eten. (kreeg bijna compleet ontbijt op een dienblad.....en dat om 1.30 s'nachts)

Heb Lief de huid vol gescholden en hij bleef de rust zelve. Begon over behang wat we in het nieuwe huis zouden krijgen. Heb hem in niet al te vriendelijke bewoordingen duidelijk gemaakt dat ik van dergelijke afleidingen niet gediend was (hoorde ik dus later van een vriendin die ons naar het ziekenhuis had gebracht) heb degene die me gehecht heeft (en niet voldoende verdoving had gebruikt) echt helemaal de huid vol gescholden. een van de opmerkingen die ik heb onthouden:" gvdmme d'r is net een kind door heen gekomen en jij scheurt m'n schaamlippen van oost naar west fijn nog een keer open, kun je niet iets voorzichtiger zijn!!!!!!!" Had een scheurtje in een schaamlip en ben niet te verdoven, zelfs niet met kind op de borst. Er zou zelfs sprake van zijn dat ik op de ok moest worden gehecht, omdat ik m'n kont niet stil kon houden. Maar de oppergyn heeft er toen een fiks aantal spuiten in gezet en toen was het klaar.

Nee, ik ben niet de leukste bevallende vrouw van nederland. Snap dan ook niet dat Katie Holmes (die van TOm Cruise) akkoord is gegaan met een bevalling die in complete stilte zou moeten plaatsvinden (volgens die scientoligy gebeuren dan...)

wat ik wil eten na de bevalling: een knisperige verse croissant met roomboter, en filet americain met peper en zout en een glas chileense merlot. (bij voorkeur gato negro)
quote:frans3 schreef op 22 januari 2009 @ 12:59:

Beschuit met muisjes Met een glas rose en een colaatje

*kwijl*

Beschuit met muisjes is nou net iets wat er bij ons absoluut NIET in gaat komen. Speelt ook wel mee dat het iets is waar je zowel manlief als mijzelf NIET blij mee maakt...

Helaas voor de visite/kraambezoek.
Haha Ringel, jouw man is vast banger voor de bevalling dan jij

Ik werd niet verdoofd met hechten. Kan me nu ook niet voorstellen hoe ik dat ondergaan heb trouwens. Volgens mij deed het hele zaakje daar zo'n pijn dat het allemaal niet meer uitmaakte .

Mijn man was lekker met kaarsen aan het spelen tijdens het persen. Hij had romantisch gemaakt op de slaapkamer, maar verveelde zich een beetje. Steeds meer lucifers op het lontje, tot het echt zo'n kampvuur werd. Totdat het glaasje sprong en hij op handen en knieen de stukken glas bij elkaar moest zoeken
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Oh ik hou ook helemaal niet van beschuit met muisjes hoor. Heb veel liever hagelslag . Maar ik hou wel van tradities
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
man o man, ik kan jullie niet bijhouden hoor....zoveel geschreven,......

even snel; inderdaad het ik ctg gehad omdat ik minder leven voelde. Nu is dat ook normaal met deze termijn maar ik vertrouwde het toch niet. Dus daarom even naar het zkh geweest. Gelukkig alles goed. Origineel; apart dat je geen baarmoederactiviteit meet?!?!? Ik hoop voor je dat bloeddruk daalt!

voor de rest; vandaag nog een paar dingetjes in hilversum gedaan, en nu thuis en dan ben ik wel weer 'op', ga zo even liggen. Ik heb een mutsje laten bedrukken met naam van ons kindje, en satijnlint voor aan het hemeltje gekocht. Dat wil ik vanmiddag nog even erop maken, dan is het wiegje ook weer klaar.

Ohja, ook nog bij vk geweest, 38 weken, bloeddruk 130/75, nog steeds niet ingedaald en hartje klonk goed. Die weegschaal(sta er niet heel vaak op, bij vk hoeft niet niet, dus af en toe thuis) loopt ook alleen maar terug. Nu kan ik wel wat missen, maar toch wel raar. Hoewel het de laatste dagen goed gaat met spugen! Nog wel veel maagzuur helaas...

Zo ook nog even de koelkast schoonmaken(gisteren niet afgekregen, stop alles nu maar een keer in de vaatwasser op 70 graden, hygienischer kan niet volgens mij) en wat wasjes doen. Ik heb alle meisjeskleertjes van mijn zus gekregen(kleertjes van mijn nichtje van 6) en dan ook echt ALLE kleertjes in de maten 50-5 jaar. hahaha(zij gaan verhuizen dus ze wilde er vanaf)....De kleertjes tot maat 80 uitgezocht en gewassen en die wil ik in allerlei boxen op maat gaan opbergen.

traktaties kdv: volgens mij moet je bij de cakejes de muisjes er pas na de oven opdoen, met glazuur...Ik ga van doosjes rozijntjes(kdv) en smarties(school) ingebakerde baby's maken met crepepapier.

Nu echt even liggen, daaaag!

even snel; inderdaad het ik ctg gehad omdat ik minder leven voelde. Nu is dat ook normaal met deze termijn maar ik vertrouwde het toch niet. Dus daarom even naar het zkh geweest. Gelukkig alles goed. Origineel; apart dat je geen baarmoederactiviteit meet?!?!? Ik hoop voor je dat bloeddruk daalt!

voor de rest; vandaag nog een paar dingetjes in hilversum gedaan, en nu thuis en dan ben ik wel weer 'op', ga zo even liggen. Ik heb een mutsje laten bedrukken met naam van ons kindje, en satijnlint voor aan het hemeltje gekocht. Dat wil ik vanmiddag nog even erop maken, dan is het wiegje ook weer klaar.

Ohja, ook nog bij vk geweest, 38 weken, bloeddruk 130/75, nog steeds niet ingedaald en hartje klonk goed. Die weegschaal(sta er niet heel vaak op, bij vk hoeft niet niet, dus af en toe thuis) loopt ook alleen maar terug. Nu kan ik wel wat missen, maar toch wel raar. Hoewel het de laatste dagen goed gaat met spugen! Nog wel veel maagzuur helaas...

Zo ook nog even de koelkast schoonmaken(gisteren niet afgekregen, stop alles nu maar een keer in de vaatwasser op 70 graden, hygienischer kan niet volgens mij) en wat wasjes doen. Ik heb alle meisjeskleertjes van mijn zus gekregen(kleertjes van mijn nichtje van 6) en dan ook echt ALLE kleertjes in de maten 50-5 jaar. hahaha(zij gaan verhuizen dus ze wilde er vanaf)....De kleertjes tot maat 80 uitgezocht en gewassen en die wil ik in allerlei boxen op maat gaan opbergen.

traktaties kdv: volgens mij moet je bij de cakejes de muisjes er pas na de oven opdoen, met glazuur...Ik ga van doosjes rozijntjes(kdv) en smarties(school) ingebakerde baby's maken met crepepapier.

quote:mararoulette schreef op 22 januari 2009 @ 13:05:

Ibbeltje kan mij voorstellen dat je niet boos werd met zo'n lieve zorgzame man aan je zijde. Ik weet natuurlijk niet hoe vriend gaat reageren.. wellicht weet hij in een keer wel z'n 'cool' te bewaren en gaat alles prima. Dan ben ik alleen maar blij hihi. Normaal gesproken is het nogal een stresskip en omdat ik die stress niet kan handelen wordt het ruzie. Maar goed mijn moeder is als alles goed gaat (en niet te snel) ook aanwezig bij de bevalling dus dan heeft hij ook nog wat steun voor het geval ik mij onwijs ga misdragen en een zwangerilla wordt.

Ik zit heel hard te denken aan iets wat ik heel graag wil eten na de bevalling maar ik heb geen idee. Het helpt waarschijnlijk wel mee dat ik vegetarier ben en dus het vlees niet hoef te missen

Mararoulette; waarom hebben jullie, of jij, ervoor gekozen om je moeder bij de bevalling te laten zijn? Dat is nou echt wel het laatste wat ik zou willen!!! Alleen manlief en de professionals die geacht worden erbij te zijn. That`s it voor mij...

Zijn er geen zoete dingen die je graag eet ofzo... Wat een mazzel, kan ik zeggen als vleeseter, dat je vegetarier bent! Dat scheelt een boel wat je niet mag eten!!!
@ njb; wat dacht je? Ik plaats mn bericht 3x? Lijkt het alsof wij ook een boel te lezen hebben, haha;-)

@ frans; lekkere man heb jij, pyromaan! Als die van mij zoiets zou doen... ik had toch wel flink uit mn slof geschoten hoor! Gelukkig staat voor mij een poliklinische bevalling in de planning, dus kleine kans op kaarsjes e.d.
Zo, ik ben eindelijk bij gelezen. Heb het gevoel dat het meeste al wel gezegd is.

Dat bagheera nu een datum heeft (n.b de datum die ik wenste voor onze baby), vind ik helemaal geweldig!

Dat de VK zei dat het wel 2 weken overdragen kan worden bij mij zei ze volgens mij omdat het dan alleen nog maar mee kan vallen.

Ze weet niet wanneer de kleine komt en als je van het ergste uit gaat kan het alleen nog maar meevallen. Ze zei ook: het kan nu ieder moment gebeuren toen ik binnen kwam, dus ik denk dat ze het alleen gezegd heeft om het mee te laten vallen.

De baby is in ieder geval al helemaal beneden want tijdens het fietsen voel ik het hoofdje gewoon op het zadel liggen. Fietst heel onaangenaam. Maar ver lopen is net als bij meer van jullie ook niet echt prettig meer.

De baby heeft me vannacht ook een beetje uit mijn slaap gehouden met al dat bewegen.

Jullie snoepen nu juist meer/ veel. Ik ben juist sinds de kerst al aan het minderen. Ik was eerst 21 kg aangekomen, toen 5 afgevallen, omdat ik ziek was en nu zit ik op +19kg. Ik probeer de eindstreep te halen op maximaal +20kg. Op het moment schommelt het vrij veel en kan ik het goed merken wanneer ik te veel gesnoept heb. Mijn extraatje is nu een boterham met hagelslag ipv een stukje chocolade. Maar de chocoladeletters liggen er nog (ja erg he?) dus die moeten ook een keer op.
haha, 3 x gepost, dat was een foutje zwangere muts die ik ben
Lekker druk is het hier...gezellig hoor!!!

Ik zit met verbazing te lezen hoe weinig sommigen van jullie zijn aangekomen en dat er ook nog af en toe wordt afgevallen. Hier zit ik in eenn stijgende lijn omhoog en volgens mij gaat het nu superhard met de omvang van de buik.

Orgineel, wat kun je je dan alleen voelen in zo'n ziekenhuis. Hopelijk krijg je vandaag geruststellende dingen te horen en mag je lekker naar de verloskundige.

B12, jammer dat de draaipoging niet gelukt is. Heb zelf sterk het idee dat de baby een sterke voorkeurshouding heeft en daar niet makkelijk vanaf te brengen is. Wel veel stuitliggingen hier trouwens.

Volgens mij wil ik na de bevalling alleen maar drinken en fruit Die osseworst en champagne zullen een paar dagen moeten wachten hoor

Heb ook zin in warme choco met slagroom. Ga ik ook maken..goed idee
Hier ook een zwangere muts.. zie nu pas dat er nog een pagina vol geschreven is
quote:Floortje_7 schreef op 22 januari 2009 @ 13:35:

De baby is in ieder geval al helemaal beneden want tijdens het fietsen voel ik het hoofdje gewoon op het zadel liggen. Fietst heel onaangenaam. Maar ver lopen is net als bij meer van jullie ook niet echt prettig meer.

Jullie snoepen nu juist meer/ veel. Ik ben juist sinds de kerst al aan het minderen. Ik was eerst 21 kg aangekomen, toen 5 afgevallen, omdat ik ziek was en nu zit ik op +19kg. Ik probeer de eindstreep te halen op maximaal +20kg. Op het moment schommelt het vrij veel en kan ik het goed merken wanneer ik te veel gesnoept heb. Mijn extraatje is nu een boterham met hagelslag ipv een stukje chocolade. Maar de chocoladeletters liggen er nog (ja erg he?) dus die moeten ook een keer op.

Floor, dat is ook niet prettig om zo te fietsen! Zowel niet voor jou als voor die kleine, arm kleintje!!! Afhankelijk van de afstand natuurlijk, maar is fietsen prettiger dan lopen inderdaad...

Boven alles prefereer ik de auto! haha;-)

Zonde om die chocoladeletters oud te laten worden! Gewoon opeten dus!!
Bluester; drinken en fruit! Dat is iets wat ik zeker ga eisen na de bevalling! Manlief is al op de hoogte dat hij naar de markt of een bepaalde groente/fruit winkel wordt gestuurd en wat hij daar precies moet halen! haha;-)

Warme choco met slagroom maakt mij juist alleen maar misselijk! Terwijl ik daar voorheen nooit genoeg van kon krijgen... Raar dat zulke dingen kunnen veranderen tijdens je zwangerschap.
jeetje ben je ff een uurtje wasvouwen!

ik heb sinds een paar dagen dat de koffie me niet meer smaakt, terwijl ik dar gedurende de zwangerschap echt geen moeite mee had. (dronk altijd 2 mokken met melk) ik heb voor de grap laatst m'n buik omvang gemeten en ik kwam op 113 cm (over de navel heen) best wel een buik.

Heb het idee dat de baby vandaag ook meer is gezakt, heb opeens meer ruimte tussen borsten en buik......

Hoevaak moet je leven voelen? en wat is te weinig? Heb nog nooit aan een ctg gelegen, maar als ik jullie verhalen zo hoor is het niet het meest prettige wat je kan overkomen. Volgens mij wilden ze het wel doen terwijl ik de vorige keer aan het bevallen was, maar met rugweeen kregen ze me echt niet op m'n rug. (heb volgens lief ook gevochten als een leeuw om niet op m'n rug te hoeven liggen, wat ik al zei, ik ben niet het meest leuke persoon als ik aan het bevallen ben) Met veel hangen en wurgen hebben ze de baby toen zo'n antenne ding op d'r hoofd geplakt en mocht ik gaan persen. Stomme troel die ik ben, wilde ik niet. (ja heb een erg leuke bevalling van Mayte gehad als ik er zo over terug denk hahahahahaha) was er mentaal nog niet aan toe ofzo. Ben blij dat ik het uiteindelijk wel gedaan heb.

ga zo maar weer ff wasvouwen (nog maar 1 klein mandje te doen!)
Ja Ringelding, je mist gelijk heel wat als je even wat anders gaat doen hoor! haha;-)

Ik heb geen idee hoe vaak je leven van je kindje moet voelen. Geloof dat ik mij daar niet al te druk over hoef te maken. Voor als nog is hij lekker actief. Veel druk onder mn ribben, richting mn nieren.

Die kleine was al aan het indalen. Heb zelf ook het idee dat het de laatste dagen steeds meer is. Werd gister wakker met het idee dat er veel en veel meer ruimte tussen buik en borsten zat...
quote:Lady108 schreef op 22 januari 2009 @ 13:27:

[...]

Mararoulette; waarom hebben jullie, of jij, ervoor gekozen om je moeder bij de bevalling te laten zijn? Dat is nou echt wel het laatste wat ik zou willen!!! Alleen manlief en de professionals die geacht worden erbij te zijn. That`s it voor mij...

Zijn er geen zoete dingen die je graag eet ofzo... Wat een mazzel, kan ik zeggen als vleeseter, dat je vegetarier bent! Dat scheelt een boel wat je niet mag eten!!!

Grappig dat je dat vraagt, mijn moeder vroeg het zelf ook. Zij had ook absoluut geen zin in haar moeder aan haar bed. Ik vind het juist wel fijn. Ze kan namelijk heel rustig blijven en belangrijker mij heel goed rustig houden/krijgen als ik in paniek raak (daar heb ik nogal wel eens last van). Wat dat betreft is mijn band met mijn moeder heel sterk.

Wat ook meehelpt is dat ze uit zichzelf een 'afwachtende houding aanneemt. Ze is niet heel on top of things en straalt heel veel rust uit. Ook het feit dat ze zelf 4 kinderen gebaard heeft en dus ervaring heeft stelt mij wel gerust. Natuurlijk heeft de verloskundige veel meer kinderen op de wereld gezet maar ik vind het fijn om iemand bij mij te hebben die dicht bij mij staat. (Sorry voor al mijn engelse termen begint mij nu een beetje op te vallen )

Natuurlijk heb ik het met mijn vriend overlegd en hij vond het helemaal geen probleem. Mijn moeder en mijn vriend lijken qua karakter vrij veel op elkaar en liggen elkaar goed. Ergens verdenk ik hem ervan dat hij het ook wel fijn vind om mijn moeder aan zijn zijde te hebben. Aangezien hij zich soms geen raad weet als ik in paniek raak en in die zin is het voor hem ook een ondersteuning.

En daarnaast als ik op het moment zelf bedenk dat ik mijn moeder er niet meer bij wil hebben vind ze dat helemaal geen probleem dat weet ik zeker. Dat zijn dus mijn overwegingen. Het grappige is dat ik zeker weet dat mijn zusje er nooit over zou peinzen om mijn moeder bij haar bevalling te laten zijn. Het is een soort wisselwerking tussen ons.

De verloskundige zei ook al dat ik makkelijk was als vegetarier. Hij hoefde mij heel wat eet restricties niet te vertellen Overigens heb ik wel een beetje vlees gegeten op een gegeven moment maar dat was alleen salami. Ik hou wel van zoete dingen alleen heb ik nu nog zoveel last van maagzuur dat ik er echt niet aan moet denken om na de bevalling te gaan snoepen. Hoewel een lekker stuk zelfgebakken appeltaart er vast wel in gaat.
quote:Lady108 schreef op 22 januari 2009 @ 15:08:

Ja Ringelding, je mist gelijk heel wat als je even wat anders gaat doen hoor! haha;-)

Ik heb geen idee hoe vaak je leven van je kindje moet voelen. Geloof dat ik mij daar niet al te druk over hoef te maken. Voor als nog is hij lekker actief. Veel druk onder mn ribben, richting mn nieren.

Mijn verloskundige had het over 10 keer per dag. En dan telt ieder pietluttig trapje mee. Dat heeft mij dus wel gerustgesteld.
quote:mararoulette schreef op 22 januari 2009 @ 15:15:

[...]

Grappig dat je dat vraagt, mijn moeder vroeg het zelf ook. Zij had ook absoluut geen zin in haar moeder aan haar bed. Ik vind het juist wel fijn. Ze kan namelijk heel rustig blijven en belangrijker mij heel goed rustig houden/krijgen als ik in paniek raak (daar heb ik nogal wel eens last van). Wat dat betreft is mijn band met mijn moeder heel sterk.

Wat ook meehelpt is dat ze uit zichzelf een 'afwachtende houding aanneemt. Ze is niet heel on top of things en straalt heel veel rust uit. Ook het feit dat ze zelf 4 kinderen gebaard heeft en dus ervaring heeft stelt mij wel gerust. Natuurlijk heeft de verloskundige veel meer kinderen op de wereld gezet maar ik vind het fijn om iemand bij mij te hebben die dicht bij mij staat. (Sorry voor al mijn engelse termen begint mij nu een beetje op te vallen )

Natuurlijk heb ik het met mijn vriend overlegd en hij vond het helemaal geen probleem. Mijn moeder en mijn vriend lijken qua karakter vrij veel op elkaar en liggen elkaar goed. Ergens verdenk ik hem ervan dat hij het ook wel fijn vind om mijn moeder aan zijn zijde te hebben. Aangezien hij zich soms geen raad weet als ik in paniek raak en in die zin is het voor hem ook een ondersteuning.

En daarnaast als ik op het moment zelf bedenk dat ik mijn moeder er niet meer bij wil hebben vind ze dat helemaal geen probleem dat weet ik zeker. Dat zijn dus mijn overwegingen. Het grappige is dat ik zeker weet dat mijn zusje er nooit over zou peinzen om mijn moeder bij haar bevalling te laten zijn. Het is een soort wisselwerking tussen ons.

De verloskundige zei ook al dat ik makkelijk was als vegetarier. Hij hoefde mij heel wat eet restricties niet te vertellen Overigens heb ik wel een beetje vlees gegeten op een gegeven moment maar dat was alleen salami. Ik hou wel van zoete dingen alleen heb ik nu nog zoveel last van maagzuur dat ik er echt niet aan moet denken om na de bevalling te gaan snoepen. Hoewel een lekker stuk zelfgebakken appeltaart er vast wel in gaat.

Wat fijn dat je vriend en je moeder zo`n band hebben. Het lijkt mij dat ze elkaar dan juist heel goed aan kunnen voelen en vullen in zo`n situatie als een bevalling. Hoevaak je bij een bevalling bent geweest is natuurlijk voor iedereen anders. Dat je moeder zelf 4 kinderen heeft gebaard laat wel zien dat zij zelf sterk is geweest, vind ik tenminste, in die situatie. Hoe graag je ook veel kinderen wil, als je eerste of tweede 'lastiger' gaat kom je daar ook wel van terug denk ik...

Doe mij ook zo`n moeder zou ik zeggen!! Hoewel, nee... liever toch niet hoor! Hoe goed de band met mn moeder ook zou zijn.

Appeltaart, die had ik laatst gebakken, omdat we visite zouden krijgen, de volgende dag. `s Avonds had ik zo`n zin in al een klein stukje. Manlief vond t eigenlijk maar niets en had zoiets van "wacht gewoon tot morgen mens!". Maar ging uiteindelijk toch overstag door mijn gezeur. Gevolg dat ruim de halve appeltaart op was en ik de volgende ochtend heel vroeg naar de supermarkt moest om boodschappen te doen en een nieuw taart te bakken!!!
quote:mararoulette schreef op 22 januari 2009 @ 15:19:

[...]

Mijn verloskundige had het over 10 keer per dag. En dan telt ieder pietluttig trapje mee. Dat heeft mij dus wel gerustgesteld.Oh in dat geval hoef ik me nergens zorgen over te maken
quote:Lady108 schreef op 22 januari 2009 @ 15:28:

[...]

Appeltaart, die had ik laatst gebakken, omdat we visite zouden krijgen, de volgende dag. `s Avonds had ik zo`n zin in al een klein stukje. Manlief vond t eigenlijk maar niets en had zoiets van "wacht gewoon tot morgen mens!". Maar ging uiteindelijk toch overstag door mijn gezeur. Gevolg dat ruim de halve appeltaart op was en ik de volgende ochtend heel vroeg naar de supermarkt moest om boodschappen te doen en een nieuw taart te bakken!!!Hahaha dat gebeurt hier ook vaak. Alleen is mijn vriend tegenwoordig vaker de boosdoener Dan denk ik nog een lekker stukje te kunnen eten de dag erna blijkt de taart in een keer op te zijn.
Sjonge jonge, je kan inderdaad echt niet meer van het forum weg, wil je alles bijhouden!

Ik verheug me zoals ik al zei op een broodje met filet americain...:)

B12: Balen dat de draaipoging niet gelukt is. Voel je je intussen alweer wat beter?

Mara: 10 bewegingen per dag is inderdaad niet veel. Dit kleintje is een stuk actiever dan dat Hoewel het de laatste dagen inderdaad wel wat rustiger geworden is.

Lady: Dat idee heb ik ook, dat ik meer ruimte heb onder m'n borsten. Als ik daar op mn buik druk is het ook heel zacht, voelt leeg aan. Was van de week bij de vk en die vertelde dat ze idd al een stukje ingedaald was, dus misschien dat ze nu weer wat verder is gezakt. Heb ook minder last van brandend maagzuur de laatste dagen net als frans.

Ik blijf het toch nog wat onwerkelijk vinden allemaal. Ik weet dat er een kindje in mijn buik zit en alles is (zo goed als) klaar voor haar komst, maar toch is het... ja onwerkelijk... Herkent iemand dit?
Hoorde vandaag een collega zeggen dat de baby vlak voor debevalling een stuk rustiger kon zijn. Dat op die manier een uitgeruste baby de bevalling in kon gaan...mm weetniet of ik dat moet geloven maar als het wel zo is dan duurt het hier nog lang voordat ik ga bevallen. Baby is druk en volgens mij nog helemaal niet ingedaald.

Mijn moeder zou te bezorgd zijn denk ik en me daarmee afleiden van de bevalling zelf Dus we doen het lekker met z'n tweetjes en al die mensen die er professioneel bij moeten/willen zijn.

Oh ja en mijn verlof is net ingegaan!!!!!! Eindelijk
Mmmm krijg meteen trek in appeltaart! Heb van de week wel cake gebakken en die was binnen 2 dagen op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven