Zwanger worden in 2009

19-01-2009 10:45 649 berichten
Er zijn een hoop meiden die er voor gaan dit jaar, en binnenkort de voorbehoedsmiddelen de deur uit doen. Of dat al gedaan hebben en nu proberen zich nog met werk en andere aardse zaken bezig te houden en niet alleen met babies maken.

Met een stel hebben we al heel wat afgekletst in dit topic. Hier gaan we dan verder, ditmaal met een schema van onze vorderingen zeg maar

nicknameleeftijdperkindjeNODanoniempje2121juli 2008117/02arucamba27sept 2008114/02conscienza28feb 20091nvtEva25juni 20091nvtExcited3219/12/2008119/01Gorgi3327/12/071maart 2009 (IVF)Ittje2526/12/08121/02Jo8821zomer 20091nvtJoy30feb 2009106/03JWvB3228/12/08128/02Karan26mei 20091nvtKatalinova27feb 20091nvtKippie2323juli 2008106/02Lilith753427/12/08409/03Lily7929jan 2009315/02loeske28sep 20081 londen25april 20091begin meilucy12329zomer 20081?nata19mei 2008106/03renza2901/09/08123/02Schapekop31nov 2008122/02soeze29jan 20091?spikie3212/12/08115/02StefanieV23aug/sept 20091nvtzon29april 20091nvt

Welkom!
Alle reacties Link kopieren
ohja nu ga ik trouwens echt slapen

trustee
Hey Stefanie,

Jep ik ben ook een ras-echt Belgje :-) Maar van waar hou ik liever voor mij, om geen bekenden tegen het lijf te lopen hier. Niemand weet dat ik er al zo erg mee bezig ben.

Mijn vriend heeft er blijkbaar wel met zijn broer over gesproken. Hij probeert er nu ook mee bezig te zijn met het idee van vader worden. En hij weet 100 % zeker dat hij minstens 2 kindjes wil. En dat hij gaat wachten tot hij er klaar voor is en dat ons huis er geen rol in gaat spelen. Hij wil me geen hoop geven dat we er vroeger aan gaan beginnen zegt hij, maar hij begint er ook wel steeds meer aan te denken. Zeker nu rondom ons iedereen zwanger wordt of net bevallen is.

We hebben er hele goeie gesprekken over gehad. En hij heeft me ook gezegd dat ik er altijd met hem mag over spreken. Of samen dromen hoe het later gaat zijn.

Voel me hier heel erg goed bij en zo is het wachten gemakkelijker. Omdat het onderwerp gewoon bespreekbaar is geworden en zo.

Consziena, bedankt om het te wijzigen Wie weet ga je het binnen enkele maanden nog eens mogen wijzigen!!!

Anoniempje, ik zit heel erg met je in. Het moet echt zwaar zijn voor jou. Al die dagen in twijfel en dan het slechte nieuws. Wij zijn er voor je, al zeg je het ons 100 keer. Dat geeft niet.

Mijn mama heeft tussen mijn broer en mij ook twee miskramen gehad en heel onverwacht was ze zwanger van mij. Dus kop op. Volgende keer beter. En dan staan we weer allemaal voor je klaar om je leuke verhalen te volgen!

Slaapwel xxx
quote:spikie schreef op 21 januari 2009 @ 14:19:

Renza ik deed precies hetzelfde, ook een paar dagen voor mijn ongi dag testen. Ook negatief. Kon het ook niet afwachten. Niet om je valse hoop te geven maar het kan ook zijn dat je te vroeg hebt getest en dat je het over een dag of 3 nog een keer moet testen. Wel spannend hoor!!

Hoi allemaal,

Ja heb ook wel te vroeg getest,maar heb vervolgens wel redelijk relaxed gewerkt.Kon het hele zwangerschapsverhaal even goed van me af zetten . Wel vreemd dat ik vanavond ineens een heleboel gerommel in m'n buik voelde. Echt steken in m'n darmen. Ga nu niet weer hoop zitten kweken hoor,maar mocht er zaterdag nog geen menstr zijn,dan test ik nog wel een keertje.

Maar ga er gewoon vanuit dat ik ong word.

Als het maar geen griep is

Conscienza: koffie laat ik niet staan,probeer er wel op te letten om er niet teveel van te drinken. Alcohol drink ik wel de 1e twee wkn van m'n cyclus,daarna niet of een enkel glas wijn.

Ik eet geen rauw vlees zoals carpaccio,waar ik dol op ben(laatste2 wkn bedoel ik dan)

Moet je als vegetarier nog extra voedingssupplementen gebruiken om zwanger te worden?
Misschien kan iemand hier iets mee: ik houd al maanden m'n cyclus bij op www.mijnkalender.net je krijgt dan een beetje inzicht in je cyclus. De pc rekent dan uit wanneer je je eisprong kunt verwachten en wanneer je weer menstueert. Ook kun je er afspraken, lichaamsklachten en nog veel meer op bijhouden. Miss leuk? Succes!

Tijd om te gaan slapen Renz!
Iedereen slaapt al,maar toch weltruste..:-)
Mellie,

Mijn oudste woont bij zijn vader .

Mijn meiden sliepen toen al samen niet vanwege ruimte gebrek,nu wel hahaha maar ik heb ze al eens gevraagd of ze ieder een eigen kamer willen maar nee nee nee was het antwoord.

We zijn bezig met een ander huis.

Het is idd druk maar ja daar wen je aan.

Het drukste is het in de ochtend en voor het eten en naar bed gaan..

Ik ga me aankleden en de dames aan het ontbijt zetten...moet werken vandaag..

Tot vanavond!!
Hey Lillith, Ja, die spitsuren gelden bij ons dus ook, ha, ha. Ik herken het helemaal. Zeker in de ochtend, de kinders zijn HELEMAAL fit en wakker, en zit jij met je dikke ogen brood te smeren, drinken in te schenken e.d. Wat een uithoudingsvermogen denk ik wel eens. Maar dat schijnt bij jongens nog iets meer te zijn dan bij meiden.(?) Mijn man neemt wel eens een hele dag de kinderen onder zijn hoede, zodat ik lekker eens een dagje naar de sauna kan ofzo, heerlijk vind ik dat. Lekker ff weer tijd voor mezelf en mijn vriendinnen! Dat moet wel, anders houd je het niet vol toch?

Nou, ik ga de oudste naar school brengen, Jeroen heeft de jongste al naar het kdv gebracht.........Moet vandaag ook werken (heerlijk vind ik dat).

Nou, groetjes en tot vanavond! mellie
oh ik moet dalijk de verlos afbellen voor onze eerste echo volgende week.

mijn kleintje zou dan 7 weken en 3 dagen zijn
Sterkte met het plegen van dat telefoontje, anoniempje. Lijkt me heel moeilijk om te doen.
Sterkte hoor anoniempje..

Ik drink zowiezo geen koffie/alcohol/thee dus dat moet ik allemaal niet laten staan :D
jaa dank je wel.. is inderdaad ff een klote telefoontje als ik het zo mag zeggen

Excited ik zag jou nod... hoe gaat het?

renza voor jou ook een spannende tijd!!!
Goedemorgen dames !

Ik lees al enkele dagen mee en heb toch maar besloten om ook een berichtje achter te laten.... Maandag (19.01) hebben we mijn spiraal laten uithalen en hebben we besloten om voor een derde te gaan ! Heb al een zoon van bijna 9 en een dochter van 7. Mijn NOD datum zou 15/02 moeten zijn maar omdat ik uitermate onrelmatig ben is het moeilijk om exact te zeggen

(PS: ben ook eentje uit België :-) )

Groetjes !
lily97 welkom, leuk dat je ook mee komt schrijven!

hoop dat dit voor ons allemaal een vruchtbaar topic is
Lily97, leuk dat je meeschrijft!
Hey Lily,

Welkom! Jouw verhaal komt overeen met die van mij!! Ook Mirena laten verwijderen en wij gaan ook voor de 3e! Grappig.

Voor alle dames uit Belgie:

I love Belgium, wij gaan regelmatig naar Kinepolis => Metropolis Antwerpen => Brugge vind ik ook helemaal te gek! Mooie stad! Verder Oostende, Gent en Borsbeek, mijn neef woont in Borsbeek, eerst in Deurne toen verhuisd.

Ik zou eigenlijk op mijn werk moeten zitten nu, (zat ik net nog ook) maar kdv belde dat Robin ziek was en ik hem op moest komen halen. Koorts en is niet helemaal lekker. Zetpilletje en naar bed, nou ligt ie lekker te slapen. Gerem het manneke.....

anomiempje, succes met dat telefoontje, zal moeilijk zijn om niet vol te schieten aan de telefoon!
Hé Lily leuk dat je ook mee schrijft :-)

Ik realiseerde me achteraf dat ik ook mss te veel informatie gaf over mijn woonplaats enzo Aangezien nog niemand het weet, dus ik ga dat even terug opzoeken en kijken om aan te passen :-)

Melie ik hoop dat je zoontje rap weer beter wordt hoor, een ziek kind is nooit leuk (volwassen ook niet maar bon )
Hi Conscienza,

Ik ben een tijdje niet meer hierop het forum geweest, was in een dip doordat ik weer niet zwanger was, was namelijk 10 dagen over tijd maar helaas niets aan de hand, ben inmiddels alweer ongesteld geweest en hopelijk is een dezer dagen mijn ovulatie nieuwe kans dus.

Mijn vraag aan jou is of je mij ook in het lijstje kan toevoegen

ik ben 27 sinds sept 2008 gestopt met de pil een ik ga voor ons eerste kindje, mijn NOD is onregelmatig weet niet precies wanneer het is, het varieert nogal

Alvast bedankt hoor
hoi arucamba

vervelend is dat he als je overtijd bent en dat je dan niet zwanger bent, je hoopt er dan zo op is altijd een teleurstelling!

leuk dat je ook in dit topic mee komt kletsen
Lillith

ik wilde je net roepen

where are you, toen realiseerde ik me dat je werken bent haha

tot vanavond
welkom lily!

hoe gaat het verder bij jullie meiden?

Even wat leuke vraagjes om elkaars situatie te begrijpen.

1. Wat doe je in het dagelijks leven?

2. Wat doet je man/vriend/liefde van je leven in het dagelijks leven?

3. Hoe oud is je man/vriend/liefde van je leven?

4. Hebben jullie gepland na de bevalling verder te werken/studeren oid?

5. Hebben jullie een voorkeur voor een jongen of een meisje?

Ik ben vandaag lekker vroeg klaar met werken 17h00 joepie
1. Wat doe je in het dagelijks leven? Werken

2. Wat doet je man/vriend/liefde van je leven in het dagelijks leven? lang verhaal ...

3. Hoe oud is je man/vriend/liefde van je leven? 25

4. Hebben jullie gepland na de bevalling verder te werken/studeren oid?jaa ik stop tijdelijk met werken

nee als het maar gezond is
1. Ik werk fulltime aan mijn promotie onderzoek.

2. Lief werkt ook voltijd in het onderzoek, maar een heel ander gebied en hij is al gepromoveerd.

3. Lief is 33

4. Ik wil graag doorwerken, met een verdeling 4/4 of 3/4 (ik/hij). In onze tak van sport (wetenschappelijk onderzoek) liggen de banen absoluut niet voor het oprapen.

5. Daar hebben we het niet eens over gehad. Nee dus. Een gezonde bengel, daar gaan we voor haha.
Lily79 en arucamba, welkom bij de club! Mag ik jullie leeftijden noteren in de tabel? Hopelijk klopt het voor de rest, ik wil nog wel eens blond zijn met dat ding, het ziet er bij het bewerken als een code uit en niet als een tabel, vandaar.
Even antwoorden op de vragen:

1. Wat doe je in het dagelijks leven?

Ik heb samen met mijn vriend 2 winkels onder 1 dak. We zijn eigen ondernemers.

2. Wat doet je man/vriend/liefde van je leven in het dagelijks leven?

Het zelfde als ik.

3. Hoe oud is je man/vriend/liefde van je leven?

Mijn vriend is 33 jaar.

4. Hebben jullie gepland na de bevalling verder te werken/studeren oid?

We hebben het er wel over gehad. De bedoeling is dat mijn vriend 1 dag door de week met de kleine thuis zal zijn en ik hoeveel we mij kunnen missen op de zaak. Minimaal wil ik 3 dagen blijven werken

Gezondheid van de kleine is natuurlijk het allerbelangrijkste, maar daarnaast heeft mijn vriend een lichte voorkeur voor een jongetje en ikzelf weet het niet. Heb de laatste jaren ook een jongetje gezegd. Wilde dat zelfs toen zo graag dat als de eerste een meisje was ik geen 2e wilde omdat 2 meiden me niet leuk leek. Hahahaha, stom eigenlijk dat ik zo dacht. Sinds 2 jaar hebben we een nichtje en dat is zo'n schatje dat ik een meisje toch ook wel leuk vind. Denk dan dat je er als moeder langer wat aan hebt (ook zo'n stomme uitspraak, iets hebben aan je kinderen). Maar jongens hangen over het algemeen meer aan de moeder.

Gevoel is al een tijd dat we een jongen krijgen en dat denkt mijn schoonmoeder en mijn schoonzus ook trouwens.

na miijn miskraam heb ik echt geen voorkeur kan alleen maar hopen dat de volgende zwangerschap goed gaat

meiden ik heb zin in volgende week kan ik weer lekker klussen met mijn mannetje hahaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven