Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
GM, kom later terug, voel me niet lekker, ben moe en heb samen met Yuma een heel gezellig humeur. not!!

Gelukkig komt ons mam dadelijk.

Tot straks!
Indian, stuur je even wat zonnenstralen vanuit Dubai . Misschien helpt het .

Verder geen nieuws...
sterkte Indian! Hopelijk is het dadelijk beter als je moeder er is.

Vibeke, lekker dat je daar zon hebt! Heb ik ook wel weer zin in.
Hoihoi,

Daar ben ik dan eindelijk weer eens een keer!!! Na ruim drie weken in het land der internetlozen geleefd te hebben, zijn we sinds afgelopen vrijdag eindelijk weer 'online'. Vriendlief was vergeten aan Orange/Online door te geven dat we zouden verhuizen. Dat heeft hij één dag voor de verhuizing gedaan, met als resultaat dat we dus drie weken geen internet en vaste telefoonlijn hadden. Op zich wel rustig, want we hadden genoeg te doen in het nieuwe huis, maar soms had ik wel het gevoel veel te missen. Ik heb dus ook niet alles terug kunnen lezen. Maar hopelijk gaat het met iedereen voorspoeidig! Ik zie in het schema dat er al behoorlijk wat meiden de 20 weken echo hebben gehad! Heel erg leuk! Wij hebben hem afgelopen maandag gehad en alles (voor zover ze dat kunnen zien) was goed! Wat het wordt is nog een grote verrassing.

Met de verhuizing is verder wel alles goed gegaan. Ik had me er wel erg op verkeken. Wat verzamelt een mens toch veel rommel in z'n leven! We hebben het niet gered om alles in 1x te verhuizen, dus zijn nog een paar dagen bezig geweest met alles overhevelen en vooral met schoonmaken, gaatjes vullen, etc. Maar goed, we zijn over en het bevalt prima!

Vanochtend ben ik weer bij de verloskundige geweest. Ook weer alles goed. Zij adviseerde mij wel om iets van een zwangerschapscursus te doen. Niet zozeer om te leren hoe het allemaal gaat, maar meer om 1x per week echt een momentje voor mezelf en de aankomende baby te hebben. Door alles omtrent de verhuizing (en doordat ik mij zo goed voel) kom ik namelijk niet echt toe en sta ik te weinig stil bij de hele zwangerschap. Ik ga dus zo maar eens googlen naar wat cursussen hier in de buurt.

Zijn jullie al met een cursus begonnen? En zo ja, wat? Bij de eerste heb ik de cursus samen bevallen gedaan. Was echt heel nuttig en erg gezellig. Misschien dat het nu iets van zwemmen of gym wordt.

Nou, dit was het weer even! Tot snel!

liefs Dagje!
Net alles gelezen, maar sorry ik heb geen tijd om uitgebreid te reageren.

Ik wilde wel even kwijt dat we gisteren de 20 weken echo hadden en dat we een jongetje krijgen, hoera...precies wat mijn voorgevoel ook zei. Ik voel hem ook steeds vaker en mijn man kan hem sinds een week ook voelen, heel bijzonder. Het is ook echt een klein druktemakertje, tijdens de echo bleef hij maar schoppen en met zijn vuistjes stompen, zoooo schattig. Totdat ik straks aan het einde bont en blauw van binnen ben, haha.

We hebben gisteren ook onze kinderwagen opgehaald, we hebben de Mutsy 4 rider gekocht, vanavond gaan we hem uit de doos pakken.
Welkom terug Dagje!

En herfst: gefeliciteerd met jullie jongetje!

Ik heb mijn voedingskussen juist heel veel gebruikt (had er geen een van de HEMA) en vond hem erg handig. Zelfs later toen Kyan al groter was maar nog net niet kon zitten kon ie mooi in het midden zitten en oefenen.

(had ik al verteld dat mijn zoontje zo heette? in ieder geval, als je google op pagina's in het nederlands en dan Kyan en Angela dan vind je mijn blog)

Vibeke: wij hebben de Quinny en ik ben er erg blij mee. Maar vooral omdat de meeste mensen hier niet echt mooie wagens hebben en iedereen dus altijd vraagt waar ik die "cool stroller" vandaan heb. Het enige nadeel is dat ie de reis naar Nederland niet echt goed doorstaan heeft, en dat we nu dus een andere wagen hebben gekocht om te reizen.

Dagje: ik doe geen cursus: de dokter zei maandag zelfs dat ik mijn activity-level constant moest houden, dus ga er ook maar niet aan beginnen Maar wat ze zegt over wat zijn voor jezelf en de nieuwe baby is misschien wel waar.

Indian: harde buiken! Ik vind het toch al zo goed dat je zoveel doet met je CU. Maarre: zorg je wel voor jezelf?
Ka_30, je jongetje staat er ook bij hoor! Gefeliciteerd!
Mooie naam Angela! Zal straks een google.

Gefeliciteerd met jullie jongetje Ka.

De prednison lijkt aan te slaan sinds vandaag, te zien aan de frequentie van het toilet bezoek. De ontsteking is nog niet verminderd, maar hopelijk gebeurd dat ook gauw.

Weer bloedgeprikt in het ZH, En maandag belt ze terug hoe et gaat. Dosis prednison blijft nog even hetzelfde.

Humeur, is nog wel een beetje hetzelfde, in de zin van dat ik nu nog meteen op de kast zit.

Yuma is nu met oma mee, gaat daar even eten, kan ik even op de bank liggen.

Kom later weer reageren.

Ka, gefeliciteerd met jullie jongetje!
GM allemaal! Fijne dag.
Heb even op je site gekeken Angela. Mooi kereltje!
Fijn dat het ietsje beter gaat Indian!

Ik heb mijn voedingskussen ook veel gebruikt maar vooral tijdens mijn zwangerschap om goed te slapen, voor het voeden vond ik het kussen wat ik had te slapjes en moeilijk te vormen.

Dagje, 1 van de redenen voor mij om ook weer wat met gym of yoga te doen is idd ook om er even tijd voor te nemen. Hier is het niet zo druk als bij jou, maar met al dat klussen voor de nieuwe kamer, m´n andere ukkie die lekker druk is ben ik veel mindere vaak met deze zwangerschap bezig.
Kent iemand ook de Kalencom verzorgingstas? Ik zou graag een nieuwe verzorgingstas willen hebben, dus ben wat om me heen aan het kijken. En kwam de Kalencom tegen op internet. Ben benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Of misschien andere verzorgingstassen waar jullie heel blij mee zijn!
Nee ken ik niet Til. Ook nog nooit van gehoord.
Ka, gefeliciteerd met jullie goede echo! en leuk dat 't een jongetje is!! Dagje, inderdaad welkom terug, en fijn dat alles goed was bij de verloskundige. Ik zit er ook aan te denken om te gaan zwemmen trouwens, gewoon baantjes trekken. Maar dat heb ik al 2 weken op mijn programma staan op mijn vrije dag, maar komt er steeds niet van. Dan moet ik een behoorlijk eindje fietsen naar 't zwembad...en toen vroor het weer te hard en was het glad, nu regent het weer...rotsmoesjes natuurlijk, maar ja....Misschien morgen maar weer een poging wagen.

Gisteren echt enorm soort van kramp gehad boven mijn navel, in een soort horizontale baan. Was niet direct in paniek, maar toen het uren aanhield wel! Voelde alsof er een spier verrekt was ofzo, kon ook niet goed doorademen. Toch maar verloskundige gebeld....niets aan de hand met mijn lieve baby gelukkig, maar waarschijnlijk heftige groeispurt van baarmoeder en/of het in de knel komen te zitten van mijn darmen of andere organen. Mijn buik is laatste week toch behoorlijk gegroeid, en de baarmoeder heeft meer ruimte nodig. Gelukkig na het telefoontje met de verloskundige (en haar handige tips, kruik op buik, paracetamolletje, goed doorademen) binnen een uurtje over! Wel eventjes schrikken, tja, je kent al die gevoelens en pijntjes gewoon niet.

Fijn dat de prednison lijkt aan te slaan Indian, hoop dat je snel echt verbetering voelt!

Ik ken de Kalencom tas niet Til...

Ik moet morgen naar de tandarts, heb al jaaaaaaaren nooit iets aan mijn gebit...Maar nu, ineens, 4 gaatjes!!!! Moeten morgen geboord worden...oef...weinig zin in....Heb wel eens gehoord dat het samen kan hangen met de zwangerschap, maar mijn tandarts zegt van niet (alleen verslechtering van het tandvlees zou kunnen).

Oh ja, eten jullie gerookte kip? Heb het net op door de salade....volgens mij mag het gewoon, maar twijfel ineens
Bosbes, snap dat je dan behoorlijk schrikt. gelukkig is het niks!!

Haha van uitstel komt afstel (ofzoiets) zeggen ze altijd. Maar als je idd op de fiets moet dan is het niet lollig met regen, glad of kou! Succes morgen, hopelijk lukt het dan wel!

Uhmmmm gerookte kip, is niet rauw dan toch?? Denk het wel, geen idee, ga dan ook ineens twijfelen.

Disndag weer naar de gyn en dan vrijdags erna naar de 20weken screeningsecho. Heerlijk even 2x in 1 week naar ons kleintje kijken.

Tandarts, heb ik vandaag een afspraak voor gemaakt, moet normaal in febr, maar nu pas plaats in mrt. Brrrr niet mijn favoriete uitstapje!! Haha.

Fijne avond allemaal en tot morgen. Iedereen alvast een fijn weekend gwenst!
Gerookt vlees kan volgens mij geen kwaad, rookvlees enzo mogen ook gewoon. Was het vacuum verpakt? Dan is het misschien weer niet zo goed aangezien je ook geen vacuum verpakte gerookte vis mag. Pffff, lastig allemaal hoor. Heb me ook erg schuldig gevoeld omdat mijn varkenshaasje van zondag nog een beetje rose was. Had het al een keer terug gestuurd naar de keuken en het de tweede keer toch maar opgegeten, stom van me, maar ja. Meteen gegoogled maandag natuurlijk . Gelukkig is de kans op besmetting met de listeriabacterie erg klein, per jaar zijn er zo'n 80 besmettingen. Volgende keer bestel ik gewoon weer iets dat niet fout kan gaan.
Goedemorgen allemaal,

nog 1 dagje werken en dan is het weer lekker weekend! Ik ben er echt aan toe. Na de goede pretecho van afgelopen maandag begin ik steeds blijer te worden, ik vind het zo leuk en spannend allemaal! Ik ga denk ik ook maar eens beginnen aan een zwangerschapssportclub of yogaclub ofzo als ik 20 weken ben (en dus verhuisd ben en hopelijk weer wat meer tijd heb). Over 8 dagen verhuizing, eindelijk na ruim 2 maanden klussen en alle weekenden druk bezig zijn. Dan kan ik daarna lekker van mijn zwangerschap gaan genieten.

Ik heb net even nagezocht, en ik vond op jongegezinnen.nl dat het gewoon veilig is om gerookte kip te eten!

Mijn tandarts zei trouwens wel dat je tanden nu extra gevoelig waren voor gaatjes, en hij legde dat ook uit: Omdat de samenstelling van het speeksel verandert, gaat het speeksel nu minder effectief de bacterieen in je mond te werk. Daardoor hebben die nu meer kans om een gaatje te maken. Het is nu extra belangrijk om goed te poetsen en vooral ook te flossen (ik haat flossen!!!) zodat je ook de bacterien tussen je tanden weghaalt (daar kun je met de tandenborstel niet goed bij).

Bosbes, ik neem me ook al weeeeeken voor te gaan zwemmen. Ben 1 keer geweest sinds eind november, en toen met de auto. Fijn dat de verloskundige je kon helpen met de kramp en dat je weer gerustgesteld was.

Boepie, wel een geruststellende gedachte dat er per jaar maar 80 listeria besmettingen zijn en dat de kans erg klein is. Ik doe ook altijd mijn best gezond te eten, maar soms kun je niet altijd alles weten of voorkomen.

Til: die verzorgingstas ken ik niet, ook geen andere trouwens. Ik heb eigenlijk nog niet eens bedacht dat ik een verzorgingstas nodig had.

Angela: leuke site, zo kunnen vrienden en familie toch alles meekrijgen wat jullie meemaken.

alvast fijn weekend,

liefs herfst
Goedemorgen allemaal!!

Haha Herfst, 1x gezwommen sinds november is al meer dan ik kan zeggen! Het is vandaag wederom ontzettend aan het regenen, en aangezien ik met de fiets moet (vriend heeft auto altijd mee naar werk, ik werk gewoon in de stad dus ga lekker op de fiets)...denk ik dat ik het toch maar weer even ga overslaan...

Ben net terug van de tandarts....ieeeehhhhh dat deed toch best wel pijn zeg. Waren 4 gaatjes, maar behoorlijk diepe. Zegt de tandarts op het eind dat niet veel mensen mij dat nadoen, 4 diepe gaatjes zonder verdoving!! Ik dacht meteen, waarom zeg je dat niet van te voren man!!! Dan had je me toch kunnen verdoven?? Maar goed, tis weer voorbij....en inderdaad Herfst, maar weer extra goed poetsen en flossen...Jij ook afspraak bij de tandarts gemaakt Indian? Hmm, het is ook echt niet mijn favoriete bezigheid nee.

Fijn dat gerookte kip gewoon kan, had het namelijk al lekker op :-)

Fijne dag allemaal!!!
Fijn Herfst, dat de verhuizing nu in zicht is!!

Moest er zoveel aan jullie huis gebeuren? (doel dan op oud, kapot etc) Of waren dat jullie wensen?

Boepie, gewoon terug sturen als je het er niet mee eens bent.

Bosbes, knap hoor zonder verdoving en dat 4 gaatjes lang!!

Ik was vroeger bang van de tandarts, door de schooltandarts. Heb een slecht gebit, door de vele medicatie die ik als klein kind moest innemen. En toen ik de 1ste keer bij de tandarts kwam, had ik dus ook gaatjes, en dat zou die beste man wel meteen even oplossen, ons mam was er neit bij, was erg onverwacht ofzo dat ik erheen moest. Dus dat liep uit op een drama. Met als gevolg dat mijn huidige tandarts er 2 jaar over heeft gedaan om uberhaubt met iets in mijn mond te mogen komen. Gelukkig zijn het tot nu toe alleen mijn kiezen die slecht zijn.

Verdoving mag gewoon tijdens zwangerschap. Ik krijg standaard een verdoving als ik een gaatje heb, hihi hoef er niet om te vragen.

Het enige wat ik mij nog herinner van de tandartstijd vroeger is de enorme pijn, en dat is wat mij altijd bang gemaakt heeft. En nog lig ik totaal gestressd in die stoel (denk ik, haha)
Ahhh gossie Indian, Das ook zielig, dat je als kind daar inderdaad zo'n trauma van kunt oplopen he? De schooltandarts, heb er al wel meer verschrikkelijke verhalen over gehoord, zelf gelukkig geen ervaring mee..

Ik ga eens even eten koken en vanavond lekker relaxen. Heb het hele huis schoongemaakt vanmiddag...

Fijn weekend alvast iedereen!!
Heerlijk Bosbes, al je huis schoon is.

Ben ook erg blij dat ik nog hulp heb, tot 6febr.

Eet smakelijk alvast.

Ja van de tandarts weet ik niks meer van, alleen de pijn heb ik onthouden. De rest is wat ons mam en de tandarts vertelde. Het enige "probleem" is, is dat ik bang ben, dat Yuma de angst bij mij voelt en overneemt. Moet mij dus altijd erg groot houden, als hij mee gaat. Neem hem dan ook alleen mee naar controle's 2x per jaar. Hij mag nu zelf ook in de stoel enzo. Om te wennen/oefenen.
@Indian...Ja kan me voorstellen, die kleintjes pikken dat direct op wanneer mama gespannen is of angstig. Ik denk dat de tandartsen van tegenwoordig eerlijk gezegd wel wat beter met kindertjes overweg kunnen dan "onze tandartsen vroeger". Je hebt nu bijvoorbeeld ook echt van die angst-tandartsen, waar ze heeeeel veel tijd aan je besteden (voor de boor tevoorschijn gehaald wordt).

Ik heb er nu nog behoorlijk last van trouwens, voel ze alle vier goed zitten, en voel nog steeds die zenuwpijn als ik ook maar iets eet of drink. Zal hopelijk morgen wel minder zijn.

Is het overal in Nederland zulk rotweer? Het is hier echt ALLEEN maar aan het regenen en waaien...

Fijn dat je nog hulp krijgt trouwens Indian, tot 6 febr.
kan alleen maar huilen en huilen...

Had afgelopen 3 dagen gbuikgriep en voelde alsof alles weer van voren af aan begon.

Enorm verzwakt en hield niets binnen, kon alleen maar liggen...

Vandaag weer wat beter en had feestje van bazin die 50 werd. Maar 2 uurtjes geweest en vanmiddag weinig gedaan, maar Yara werd tegen 17 uur strontvervelend en ging slaan en knijpen en dat doet ze anders nooit...was zooo moe...maargoed kon dat even niet hebben.

Met bedritueel ook strontvervelend. wilde helemaal niets. Geen pyjama aan, geen tandenpoetsen en begon weer te slaan en knijpen....Dus ik heb haar gezegd dat als ze niet ophield ze morgen geen Bumba mocht kijken en ze hield niet op..dus morgen geen Bumba. Maar ik weet dus niet of dat wel eerlijk is, ze is nog niet eens 2...snapt ze dat wel???

Maargoed dat was even de druppel en nu kan ik alleen maar huilen en huilen. Huis is grote troep, door stucadoor. Vriend gaat morgen weer (halve) dag klussen in badkamer en nouja alles is even veel te veel.

Vriend is enorm lief en die heeft mij zo ongeveer op de bank gedropt en ik mag er alleen af om te plassen en verder niet...dus daar ligt het allemaal niet aan, maar ik ben even op....

zo en nu dus weer eens even ego geklaag..

reageer snel weer op jullie allemaal!

Maar Angela wel heeeeel fijn dat alles toch goed is en Ka wat leuk een jochie en fijn dat het goed is!
Nijn, het fijnste voor kleine kinderen is, als ze straf krijgen dat dat direct volgt op hun gedrag. Waarschijnlijk is Yara dat allang vergeten en staat morgen gewoon weer vrolijk en blanco op.

Je kunt er nog wel op terug komen, op haar gedrag, maar die consequentie zal ze niet 100% snappen.

Zit effe te denken vanaf welke leeftijd ze wel die dingen langer kunnen linken......denk, denk.....

Vervelend dat je buikgriep hebt/gehad. Hopelijk knap je nu snel weer op, en voel je je weer lekker.

Ennuh lekker even van je afklagen hoor!! Zijn we hier toch ook voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven