Hoe de dagen doorkomen?
woensdag 1 februari 2017 om 10:26
Ik vraag me af hoe ik de dagen door moet komen. Ik zit nu iedere dag thuis met 2 kinderen. We zijn momenteel ook nog ziek. De oudste gaat volgende week weer naar school. De jongste gaat na de zomervakantie naar school. Ik ben sinds vorige week mijn baan kwijt.
Ik zit nu iedere dag thuis en voel me behoorlijk doelloos. Mijn partner werkt 3 dagen per week en de dagen dat hij weg is duren erg lang. Ik kijk er 's morgens al naar uit dat hij weer thuis komt. Ik ben blij dat hij geen 5 dagen werkt want dan was het helemaal een lange week.
Het is heel dubbel want toen ik werk had miste ik mijn kinderen en wou ik dat ik meer bij ze was. Maar nu ik iedere dag thuis ben vind ik de dagen saai, ontzettend lang duren en kan ik er niet van genieten.
Wie herkent dit en wat kun je eraan doen?
Ik zit nu iedere dag thuis en voel me behoorlijk doelloos. Mijn partner werkt 3 dagen per week en de dagen dat hij weg is duren erg lang. Ik kijk er 's morgens al naar uit dat hij weer thuis komt. Ik ben blij dat hij geen 5 dagen werkt want dan was het helemaal een lange week.
Het is heel dubbel want toen ik werk had miste ik mijn kinderen en wou ik dat ik meer bij ze was. Maar nu ik iedere dag thuis ben vind ik de dagen saai, ontzettend lang duren en kan ik er niet van genieten.
Wie herkent dit en wat kun je eraan doen?
dinsdag 28 februari 2017 om 13:34
quote:YellowDiamond schreef op 28 februari 2017 @ 13:16:
[...]
Stop hier maar gewoon mee prullenbakmonster want het is paarlen voor de zwijnen,die plaat beton daar beuk je nog niet met een stormram doorheen.
Sterkte volgens mij ben jij heel goed bezig Heel goed bezig een slachtofferrol aan te nemen ja.
[...]
Stop hier maar gewoon mee prullenbakmonster want het is paarlen voor de zwijnen,die plaat beton daar beuk je nog niet met een stormram doorheen.
Sterkte volgens mij ben jij heel goed bezig Heel goed bezig een slachtofferrol aan te nemen ja.
dinsdag 28 februari 2017 om 13:39
quote:Singlegirlx schreef op 28 februari 2017 @ 11:22:
[...]
Is het al eens in je opgekomen dat niet iedereen hetzelfde is en denkt? Dat jij je zo voelt als je in een depressieve(re) periode zit wil niet zeggen dat iedereen dan exact jouw gevoelens heeft. De één voelt dit de ander dat. Waar jij het mee associeert is jouw ding, dat zijn aannames wat voor een ander wel weer heel anders kan zijn.
Dan moet jij, als doorzetter, misschien maar niet meer lezen.
Misschien moet jij je niet zo beledigd en slachtofferig opstellen..
Het blijft namelijk een FEIT dat het uit jezelf moet komen en dat je nog 10000000en tips kan krijgen en therapieën kan volgen, maar als je er niet zelf achterstaat wordt het helemaal niets. Kan je het net zo goed laten en lekker blijven zwelgen.
Er waren trouwens meer mensen die 'saai' niet konden rijmen met depressief zijn. Ik heb dat ook in de 7 verschillende groepstherapieën nog nooit gehoord als klacht. Entertainment en spanning moet je toch zelf regelen.
Ga lekker bungejumpen ofzo.
[...]
Is het al eens in je opgekomen dat niet iedereen hetzelfde is en denkt? Dat jij je zo voelt als je in een depressieve(re) periode zit wil niet zeggen dat iedereen dan exact jouw gevoelens heeft. De één voelt dit de ander dat. Waar jij het mee associeert is jouw ding, dat zijn aannames wat voor een ander wel weer heel anders kan zijn.
Dan moet jij, als doorzetter, misschien maar niet meer lezen.
Het blijft namelijk een FEIT dat het uit jezelf moet komen en dat je nog 10000000en tips kan krijgen en therapieën kan volgen, maar als je er niet zelf achterstaat wordt het helemaal niets. Kan je het net zo goed laten en lekker blijven zwelgen.
Er waren trouwens meer mensen die 'saai' niet konden rijmen met depressief zijn. Ik heb dat ook in de 7 verschillende groepstherapieën nog nooit gehoord als klacht. Entertainment en spanning moet je toch zelf regelen.
dinsdag 28 februari 2017 om 13:41
quote:shala91 schreef op 28 februari 2017 @ 13:39:
[...]
Ga lekker bungejumpen ofzo.Hee goed idee, ga ik nu doen!
[...]
Ga lekker bungejumpen ofzo.Hee goed idee, ga ik nu doen!
dinsdag 28 februari 2017 om 13:45
quote:shala91 schreef op 28 februari 2017 @ 13:39:
[...]
Misschien komt dat omdat ze naast depressief zijn ook nog borderline heeft?
Dat laatste is aan haar laatste posts wel weer heel duidelijk te merken.
[...]
dinsdag 28 februari 2017 om 13:47
quote:YellowDiamond schreef op 28 februari 2017 @ 13:45:
[...]
Ik hoop dat ze haar dat in die therapie die ze gaat volgen goed kunnen duidelijk maken, wat bij wat hoort en wat er overlapt.
Ze zit overduidelijk erg in de knoop met zixhzelf en de wereld.
[...]
Ik hoop dat ze haar dat in die therapie die ze gaat volgen goed kunnen duidelijk maken, wat bij wat hoort en wat er overlapt.
Ze zit overduidelijk erg in de knoop met zixhzelf en de wereld.
dinsdag 28 februari 2017 om 14:12
dinsdag 28 februari 2017 om 14:33
TO, ik ben samen met mijn SPVer naar vrijwilligerswerk gaan kijken, en nu loop ik met een koffiekar op alle etage´s van een verzorgingstehuis voor bejaarden. Toen ik er voor het eerst heen moest gaan, dacht ik, ja het zal wel, ik moet toch het huis uit, dan maar dit. Maar wat bleek, het is heel erg leuk. Die mensjes zijn zo dankbaar voor een bak koffie met een praatje, dat er echt een lichtje in me ging schijnen. (klinkt zweverig, maar afijn) Ik ben zelfstandig met m'n karretje koffie, en niemand kijkt me op de vingers, en tegelijk maak ik heel veel praatjes op een dag. Gewoon het gevoel dat je gewaardeerd wordt en voor mezelf ook het gevoel om weer nuttig te zijn in de maatschappij. En ik heb weer wat om over te praten tegen mijn handjevol vrienden i.p.v. Ik heb de was gedaan en een raam gelapt. De ouderen en de verpleging zijn ook hartstikke vriendelijk, omdat vrijwilligers altijd welkom zijn. Dat gun ik jou ook, misschien is zoiets ook wat voor jou.