Waar is er geen carnaval (geweest)?

28-02-2017 14:50 57 berichten
Dachten we mooi het carnaval in het zuiden des lands te onvluchten door een paar dagen lekker in Twente te gaan zitten, blijkt carnaval daar óók heel populair te zijn! Nooit geweten dat deze rariteiten ook boven de rivieren voorkwamen.

Maar goed, al druk in overleg waar we eventueel volgend jaar naartoe kunnen gaan. Als het aan mij ligt in het buitenland (moeten we misschien ook nog goed opletten welk land dan wel of niet) maar als het Nederland wordt; in welke regio's is er de afgelopen dagen niets van te merken geweest dat het carnaval was?
Alle reacties Link kopieren
Haarlem! Leuke omgeving ook voor een weekend weg!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Ga lekker een weekend naar Den Haag!
Spreuken 18:2
In Noord-Nederland op een paar dorpjes in Drenthe na. In de provincie Groningen heb ik er niets van gemerkt en het is hier prachtig om even vakantie te vieren.
In Flevoland, in elk geval niet in Zeewolde goddank.
Dat geintje heb ik ook eens gehad met een (werk) weekend in Nijmegen. Dacht echt dat die mafklapperij beperkt was tot Limburg en Brabant.

Anyway:

Ik zou voor een eiland gaan, Terschelling ofzo. Zo ver kan die gekte niet reiken, toch?
Er wordt wel carnaval gevierd in Noord -Holland, maar meestal in één keet, schuur of zaal. Zodat verder niemand er last van heeft
.
Hier! Helemaal niks van gemerkt. (Drenthe)
in Hoorn bestond de hele optocht uit een man of tien. Dus prima plek voor carnaval-haters (zoals ik).
Wat eten we vanavond?
Friesland!
Van Twente en de Achterhoek is het inderdaad wel bekend dat ze daar van carnaval houden. Volgende keer iets beter informeren. Ook in andere noordelijke of westelijke provincies ben je niet helemaal veilig, maar wel voor het grootste gedeelte, Het is of heel plaatselijk, of inderdaad zelfs op 1 locatie. Hier zie je een lijstje met de ergste gebieden en dat je zelfs in Friesland tegen carnaval aan kan lopen:

https://www.friesland-pos ... land-en-in-andere-regios/

Maar Den Haag is dus veilig. En Leiden. En Delft. En Groningen. En Leeuwarden. Alkmaar, ook leuk. Haarlem dus. In Amsterdam merk je er ook niets van. Of Goes. Zo kan je wel een paar jaar vooruit, toch?
Friesland, alleen wegblijven uit Sneek en een paar gehuchten en je hebt lekker de wereld voor jezelf. En wat ook nog eens mooi is, de schoolvakanties zijn hier een week eerder, dus geen rijen bij bepaalde dingen die je wilt gaan zien.
Vanaf den haag/utrecht en daarboven vind je nergens openbaar carnaval. Hooguit in een zaaltje. Gewoon vingen op de kaart met een blinddoek
In Groningen/Drenthe kun je prima zijn. Alleen zou ik de omgeving Emmen vermijden. Emmen viert geen carnaval de dorpjes erom toe wel.
quote:woeffie schreef op 28 februari 2017 @ 15:05:

In Groningen/Drenthe kun je prima zijn. Alleen zou ik de omgeving Emmen vermijden. Emmen viert geen carnaval de dorpjes erom toe wel.Zouden ze daarom een wilde staking gehouden hebben? (de bussen)
Ook in Groningen (zowel de stad als in de provincie) wordt er op sommige plaatsen wel carnaval gevierd. Is vaak wel veel kleiner dan in Zuid NL maar toch.

Zou denk ik een locatie kiezen dan nog even goed googelen of er carnaval gevierd wordt of niet.
Rotterdam geen carnaval te vinden.
Friesland, Groningen, Amsterdam, Haarlem, Arnhem, Utrecht.
quote:nina1966 schreef op 28 februari 2017 @ 15:02:

Vanaf den haag/utrecht en daarboven vind je nergens openbaar carnaval. Hooguit in een zaaltje. Gewoon vingen op de kaart met een blinddoek Zeker wordt er elders in het land carnaval gevierd. Hoogland bijvoorbeeld, boven Utrecht. Dorpen rondom Emmen (drenthe) inderdaad en ik weet het ook van een paar plaatsen in het oosten.
Veluwe
quote:Satchel schreef op 28 februari 2017 @ 15:01:

Van Twente en de Achterhoek is het inderdaad wel bekend dat ze daar van carnaval houden. Volgende keer iets beter informeren.

Ja, echt stom. Ik dacht, overal buiten Limburg en Brabant zullen we wel goed zitten. Niet dat het nou zo'n wereldramp is, maar voor de volgende keer wil ik daar echt wel rekening mee houden, al is het maar om op zaterdagmiddag normaal je boodschappen te kunnen doen of een plaatsje te verkennen.

Al veel tips! Denk zelf inderdaad aan de kustprovincies voor volgende keer.
quote:blondelady88 schreef op 28 februari 2017 @ 15:08:

Friesland, Groningen, Amsterdam, Haarlem, Arnhem, Utrecht.We vieren hier in en om Arnhem uitgebreid carnaval hoor.
Ik woon in Brabant en heb het heel ver weten te ontwijken . Het meeste carnaval wat ik gezien heb is, was in de trein van Rotterdam naar brabant / limburg.
quote:NYC schreef op 28 februari 2017 @ 15:12:

[...]

Ja, echt stom. Ik dacht, overal buiten Limburg en Brabant zullen we wel goed zitten. Niet dat het nou zo'n wereldramp is, maar voor de volgende keer wil ik daar echt wel rekening mee houden, al is het maar om op zaterdagmiddag normaal je boodschappen te kunnen doen of een plaatsje te verkennen.

Al veel tips! Denk zelf inderdaad aan de kustprovincies voor volgende keer.

Jah, die tip van Goes was ook niet helemaal gemeend, wedden dat je net die er weer uitpikt

Scheveningen, dus. Al in het Mauritshuis geweest?
quote:Satchel schreef op 28 februari 2017 @ 15:17:

[...]

Jah, die tip van Goes was ook niet helemaal gemeend, wedden dat je net die er weer uitpikt

Scheveningen, dus. Al in het Mauritshuis geweest?Dat wel, maar is alweer enige tijd geleden. Wat bedoel je met Goes? Daar juist wel carnaval?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven