Trapspijlen versmallen

01-03-2017 22:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een houten (wentel)trap naar zolder die niet erg kindvriendelijk is: relatief veel ruimte tussen de spijlen en ook tussen de traptreden. Een kinderhoofdje / -lijfje zou er theoretisch doorheen kunnen glijden. Heeft iemand een idee hoe we de trap (eenvoudig en toonbaar) veiliger kunnen maken?
Een touw er op een creatieve, bv gekruiste, manier tussen door vlechten?
Ik kan van alles bedenken maar mooi word het er niet van.

Wij hadden toen de kinderen klein waren ook een open trap naar zolder maar heb daar niks mee gedaan. Op de leeftijd dat je ze niet kan vertrouwen op de trap zat er een hekje voor, daarna een periode dat ik met ze mee liep en uiteindelijk alleen.
Pinterest en dan "rope stairs"

Ik vind er echt wel mooie tussen zitten
Wij hebben bij het hekje plexiglas erachter gedaan. Heel mooi!
Doeken spannen?

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
uittrekbare douchegordijnrails tussen de spijlen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Gaas tussen de spijlen?
Lift?
Een relingnet bevestigen?
quote:jusa schreef op 01 maart 2017 @ 22:59:

Een relingnet bevestigen?Goede!
Beats me waarom ze op een witte trap een zwart net gebruiken maar afijn.

Misschien is dat geknutsel met doeken of touwen nog wel gevaarlijker dan open spijlen. Schuif doek opzij, koppie erdoor. Nee dank u.
Stuk plexiglas er tegenaan schroeven?

Doet bijna niets aan zicht en lichttoegankelijkheid af.
Kippengaas.
Ik zou investeren in een goed traphekje. De oplapmiddelen die genoemd worden (doeken, gaas, netten) lijken me ook niet erg veilig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven