Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.

Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.

Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Dragisa schreef op 23 februari 2017 @ 09:33:

Nou.

Succes met nutteloos afwachten dan maar.Nou inderdaad.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Haha ja dank jullie wel! Geduld hebben is niet mijn allerbeste eigenschap....
Hoeft ook niet, gewoon testen!!!!
Oke, ik hou het niet meer ;). Ik ga straks een test kopen en morgenochtend gewoon testen. Ik kan jullie wel vertellen dat als je afleiding zoekt van het hele "ben ik nou zwanger of niet?" de negenmaandenbeurs niet de beste plek is om afleiding te zoeken!!!
Je doet het jezelf aan hoor. Er is geen enkele reden om te wachten namelijk. Hou op met dat getut en plas over een stokje, dan weet je het.
Dat testen hoeft niet met ochtendurine hoor. Succes!
Jullie hebben helemaal gelijk, maar vind het wel fijn/leuk als mijn man er bij is en we zien elkaar pas morgenochtend weer (of midden in de nacht vannacht, mocht ik dan wakker zijn!). Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!
Even een korte update: ik ben inderdaad zwanger!!! Vanmorgen getest en echt meteen al dikke vette strepen te zien. Superblij natuurlijk dat het gelukt is, we zijn echt door het dolle heen . Dank jullie wel voor de moral support gisteren!
Gefeliciteerd!! Wat leuk voor jullie!

Off topic, Was het een beetje te doen de 9-maanden beurs? Ik ga zondag heen, eigenlijk een beetje omdat een vriendin van mij zo graag wil. Vrees dat het niet helemaal mijn ding is..
Wat leuk voor je proficiat!
Dank jullie wel!!

@vlammetje-1 tja, de negenmaandenbeurs... Ik ging ook met een vriendin en het is wel echt hartstikke hysterisch natuurlijk, maar aan de andere kant ook wel echt super handig want er staan zo veel merken en producten bij elkaar. Ook heel veel leuke wat kleinere kledingmerken die je niet zo snel in de winkel ziet (bv Fresk, CarlijnQ, Little Indians). Als je je er gewoon een beetje aan over geeft is het best te doen voor een middagje . Succes!
Na een tijdje meegelezen te hebben, heb ik nu zelf een vraagje.

Ik ben net begonnen voor een tweede kindje, dit middels IUI.

Normaal heb ik een cyclus van 25/26 dagen waarbij ik rond dag 16/17 mijn eisprong heb. Voor het eerst heb ik bij de IUI een pregnyl-spuit van 5000 gekregen.

Op 5 dpo heb ik (door de pregnyl??) een slijmprop verloren.

Op 12 dpo (cyclusdag 28) kreeg ik mijn menstruatie, deze verliep anders dan anders. Normaalgesproken is de eerste dag het heftigst en mag ik zeker elke 2/3 uur naar de wc om mijn cupje te legen. Nu had ik periodes dat deze gewoon leeg was.

Dag 2 en 3 verliepen redelijk normaal. Dag 4 is mijn laatste dag en deze was iets anders, maar niet vreemd. Nu, dag 5 (17 dpo), opeens meerdere keren afscheiding zoals je deze in je vruchtbare periode ook hebt, maar dan roze. Ook heb ik last van een drukkend gevoel en krampen bij mijn baarmoeder.

Nu het vreemde, al mijn testen (9, 11 dpo en vandaag) zijn hartstikke negatief. Omo-wit.

Bij mijn vorige zwangerschap teste ik met nog geen 4 weken positief.

Ik heb een verpleegkundige gesproken en deze wist het niet. Een echo mocht ik laten maken, maar de reistijd is voor mij meer dan 2 uur.

Kunnen al deze klachten/symptomen komen door de pregnyl, of heb ik toch te vroeg getest of kan het iets anders zijn?
Pregnyl = hCG, dus het is niet zo gek als je daardoor wat vreemde symptomen zou hebben.

Een echo laten maken op 12 dpo lijkt me echt compleet zinloos. Afwachten!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Nu zit ik op 17 dpo, dus zou de pregnyl toch wel weg moeten zijn toch?
Maar ben je niet gewoon ongesteld geworden dan? En misschien was die anders omdat er aan je cyclus gekunsteld is.
Dat zou zeker kunnen.

Ik vind het alleen erg vreemd dat ik na 18 dagen er nog last van heb.

Ik heb verder geen ervaring met de pregnyl en weet niet of dit normaal is.
Hallo allemaal ,

Vorige keer had ik er al wat opgezet dat ik na mijn menstruatie een paar dagen niks lekte en daarna roze / bruine afscheiding in die dagen dat ik niks had wel onbeschermde seks gehad ( ben gestopt met de prikpil )

Maar nou is me buik aardig opgezet ik stink enorm veel waardoor ik dus ook veel moet plassen nu drink ik minder maar als nog moet ik veel plassen

Ook heb ik vaak hoofdpijn en sochtends ben ik misselijk.

Ben ik eventueel zwanger of niet ?

Heb nog geen test gedaan.

Groetjes !!
Plas even over je toetsenbord, dan kan ik wel zien of je zwanger bent.

Jeetje, hoe moeten wij dat nou weten, doe een test!
A. Doe een test. Die zijn niet duur en heel betrouwbaar. Heb je meteen antwoord.

B. Laat je urine controleren op blaasontsteking als je zoveel moet plassen en het stinkt.
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Tja, alleen een test kan je dit vertellen

Hoe oud ben je, 15?
Je stinkt . Kan ook een soa zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:groenebroek schreef op 02 maart 2017 @ 08:57:

Plas even over je toetsenbord, dan kan ik wel zien of je zwanger bent.

Jeetje, hoe moeten wij dat nou weten, doe een test!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Kolere.

Ja, je bent zwanger. Of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven