Geld & Recht alle pijlers

Help..Bijna blut

02-03-2017 19:30 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nieuw account gemaakt omdat ik een vraag heb die nogal gênant is en ik liever niet herkend wil worden.

Er zijn de afgelopen tijd wat dingen gebeurd die ertoe geleid hebben dat ik momenteel weinig koopruimte heb.

Mijn salaris dat vorige week is gestort is voor een deel opgegaan aan een grote vordering die nog betaald moest worden en ik niet kon laten liggen.

Vandaag zijn er meer vaste lasten afgeschreven dan verwacht en nu heb ik nog een paar tientjes over waar ik het met mijn dochter tot 20 maart mee moet redden. Ik heb geen spaarpotje, stom stom, ik weet het Zou ik uiteindelijk echt helemaal geen cent meer te besteden hebben dan zou ik over m'n schaamte heen stappen en m'n moeder om een een paar boodschappen vragen. Ik heb dit gelukkig nog nooit hoeven doen en hoop dat het ook deze keer niet nodig is.

Voel me ellendig over deze situatie en wil heel graag weten of jullie tips voor me hebben. Ideeën waar ik op dit moment wat mee zou kunnen. Ik heb m'n boeken, wat spulletjes en de halve inhoud van mijn kledingkast op Marktplaats gezet met de gedachte dat wat ik uiteindelijk mis ik wel weer bij koop als ik weer geld heb. Gelukkig inmiddels een paar reacties gehad dus hopen dat dit wat oplevert!

Misschien zijn er meer forummers die in deze situatie hebben gezeten of zitten? Wat hebben jullie eraan gedaan om het toch te kunnen redden? Ik heb havermout van 35 cent ontdekt en een kilo bonen voor 59 cent. Misschien kent iemand nog meer goedkope voedingsmiddelen waarvan je maar net moet weten dat ze bestaan. Of gerechten die je voor een paar cent in elkaar flanst? Andere slimme tips en tricks? Ik kan me voorstellen dat ik commentaar ga krijgen omdat ik het zo ver heb laten komen en ik zal bij voorbaat zeggen dat ik me superstom voel en dit topic ook niet heb gemaakt om geld te vragen, want dat hoef ik niet

Ik heb al zitten googelen maar zie even door de bomen het bos niet meer, ben er niet zo in thuis en elke extra tip die ik kan gebruiken is mooi meegenomen.

Alvast bedankt voor het meedenken
Pasta, pannenkoeken, omelet, dat soort dingen?
Ik koop zelf (bijna) altijd vlees bij een halal slager, niet omdat ik moslim ben maar omdat het veel voordeliger is dan uit de supermarkt. Moet er wel bij vermelden dat ik in Groningen woon.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Tja, met een zakje uien en wat smack en een blikje tomatenpuree en een doosje macaroni kan ik voor een paar euro een smakelijke maaltijd bereiden, maar dat is dan voor één keer. Koop goedkoop brood en bak voor de avond wentelteefjes met een kop soep, kook een pak goedkope rijst, bak het op met wat ketjap en sambal en een goedkoop blikje sperziebonen en bak er een ei bij, dat soort dingen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Tosti, rijst met ragout, spaghetti met pastasaus (tomatenblokjes uit blik a 44 ct, handje italiaanse kruiden erdoor), aangeklede boterham, brinta.
Als jij m'n dochter was zou ik hopen dat je me toch om hulp zou vragen. Als je t normaal altijd goed voor elkaar hebt zou ik je in zo n situatie graag helpen.
Grote porties voor meerdere dagen koken.
Wat heb je nog in huis aan voedsel ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
18 dagen moet je dus door zien te komen.

Wat heb je nog in de kast?
Heb je al je tassen, broeken en zakken al nagekeken, misschien dat daar nog wat munten te vinden zijn? Als iedere euro telt, is dat misschien de moeite waard. Heb je ook toevallig geen spaarpotje voor je dochter waar je nu in uiterste nood gebruik van kan maken?
Wellicht nog declaraties liggen die je nog niet had afgewikkeld?

Voor een mogelijke volgende keer: ik betaal boodschappen cash, van een vast bedrag per week dat ik pin. Alles wat ik die week overhoud, gaat in een pot. Zo heb ik toch algauw een paar tientjes aan contanten liggen.
Gewoon vragen aan je moeder in belang van dochter.
Ja, dit soort dingen bedoel ik. Super! Bedankt voor de tips al, daar kan zeker ik wat mee. Heel fijn dat ik zo voor een paar cent al een maaltijd kan bereiden! Dat van de halalslager is goed om te weten Loempia, ik woon in Drenthe en kom er nu pas achter dat er in Assen ook een halalslager zit. Grappig dat het zoveel scheelt met het vlees uit de supermarkt, nooit geweten
Vervelend zeg! Snap je positie. Even niet schuldig over voelen, heb je niets aan. (Voor de toekomst toch een potje maken, maar dat komt later!)

Indien je een paar tientjes hebt, zou ik verstandig inkopen. Dingen die je met elkaar kunt combineren en dingen die nu in de aanbieding zijn.

Sowieso handig: Grote zak aardappelen, daar kun je nl alle kanten mee op. (Stamppot, puree, opbakken, frituren etc en het vult ook goed!)

Vlees is vaak duur, dat zou ik dus achterwege laten en op besparen. In plaats daar van is groente vaak wel goedkoop en kun je soms ook meerdere dagen van eten!

Kun je misschien een klusje doen voor iemand voor een extra zakcentje? (Ergens schoonmaken/administratie doen/strijken?)

Indien je werkt, kun je wellicht een klein voorschotje aanvragen op je salaris? (Tenzij je daardoor de maand erna in de problemen komt.)

Kunnen jij en je dochter misschien een dagje gezellig bij vrienden eten? Of bij je moeder?
Gezellig bij familie eten
Alles komt goed
Rode bietjes en aardappelen zijn vaak erg goedkoop.
En je hebt 20 Euro?
Bruine bonen met spekjes en appelmoes, grote pan groente soep. Geen luxe maar gewoon mix voor groente soep en een pakje soepgroente, boterham met kaas erin dippen.

Pannenkoeken inderdaad. Mix voor macaroni, bami nasi ed bij lidl kopen. Zitten 4 in een pakje en kost weinig. Komende tijd weinig vlees eten.

Tussendoor appels, eierkoeken, theebiscuits, bananen. Veel thee en siroop drinken. Alleen weekends eventueel een glaasje fris. Bezuinig desnoods wat meer op jezelf dan op het eten van je dochter. Die is nog in de groei en heeft alles nog hard nodig.
Linzen: goedkoop en heel voedzaam. Kun je van alles mee maken. Hutspot is ook zeer betaalbaar. Groentesoep.

Wat heb je nog in huis dan kunnen we meedenken.
every journey starts with a single step
- Aardappel met ui en winterpeen (mijn crisisvoer) en het vult goed.

- macaroni met tomatenketchup, blikje mais en smak

- pannenkoeken

- pasta met blokjes smak en kaas

- rijst met nasikruiden (goedkoopste zijn 34 cent bij de ah en daar kan je makkelijk meerdere porties mee maken), ui winterpeen champignons en prei -->

Zo kom ik soms weken door als ik het niet zo breed heb/had.
Kun je rood staan? Misschien meer pinnen dan dat er op je rekening staat? (Weet niet zeker of dat kan hoor, maar het is het proberen waard) Sowieso zou ik datgene wat nu op je rekening staat pinnen, voordat het wordt afgeschreven voor iets wat je over het hoofd hebt gezien.
Kunnen we je ook een pb sturen Cookie?
Groente op de markt halen, vegetarisch is vaak goedkoper. Chili sin carne: ui, pot bruine bonen van de Lidl, blok tomatenblokjes, 1 paprika.
Niet de beste oplossing maar misschien een afschrijving laten storneren. En dan na de 20e weer betalen?
Bami of nasi met een gebakken ei

Uiensoep met geroosterd brood

frites met knakworst

Boerenomelet met een boterham

Blikje bruine bonen met spekkies en rijst

Blikje tonijn met pasta

Welke regio zit je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven